3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson850:

Helt ärligt så tycker jag att 3060 får onödigt mycket kritik som att det vore ett värdelöst kort. Är ju ungefär lika stor skillnad mellan ett 3060/3060ti som mellan 3060ti/3070 efter att man överklockat 3060 enligt jayztwocents.

https://youtu.be/n15BZqDG1NQ

Värt att tänka på är att ett 3060 rimligtvis kostar någonstans mellan 4700-6000:- och ett 3060ti 7000-8500:- (om man lyckas få tag på ett). Ganska stor prisskillnad ändå.
Sitter man utan och vill ha ett kort att spela på under 2021 och inte tror sig veta att krypto kommer krascha, så kan det väl mycket väl fungera ok.

Hellre ett nytt 3060 för en tusenlapp extra än ett begagnat 2060 super imho.

Kan tycka samma. Jag har försökt se statistiken på vad 2060 super faktiskt såldes för hos komplet, inet, webbhallen etc, prisjakt se ut att ligga för lågt för vad jag kommer ihåg.
Jag har ett 3060 beställt från webbhallen för 4290 så om jag får det och jämför med vad polaren betalade för 3060ti i januari (5500kr) så är det ca 30% mer pengar för vad swec, LTT och några till mäter ca 30% mer prestanda för 3060ti. Vid de läget så är inte 3060 ett dåligt kort alls.
Skillnaden är väl att 3060Ti står sig bättre mot föregående generationen även vid denna prispunkt vi är vid nu med vanliga 3060 för 5000+

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Fråga till er som har varit med och spanat/jagat GPUer den senaste tiden: Hur har det sett ut under dagarna gällande just kort som plötsligt dyker upp i lager? Jag började spana och hålla mig uppdaterad i tips-tråden igår och då dök det tidigt upp några 1660ti-kort på Inet (varav jag bokade ett snabbt, då jag faktiskt försöker bygga en dator just nu ). Efter det dök det upp flera 3060-kort samt ett gäng 3070-kort som jag hade chans på (passade dock inte i mitt Ghost :/ ). Brukar det se ut så här under dagarna eller var gårdagen en anomali?

Vill framförallt veta då jag funderar på att inte behålla mitt 1660ti som jag fick igår då det eventuellt finns chans att det faktiskt dyker upp kort i 3000-serien under dagarna (som man kan rycka om man är snabb nog). Är framförallt intresserad av 3060ti eller de billigare 3070-korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxy:

Fråga till er som har varit med och spanat/jagat GPUer den senaste tiden: Hur har det sett ut under dagarna gällande just kort som plötsligt dyker upp i lager? Jag började spana och hålla mig uppdaterad i tips-tråden igår och då dök det tidigt upp några 1660ti-kort på Inet (varav jag bokade ett snabbt, då jag faktiskt försöker bygga en dator just nu ). Efter det dök det upp flera 3060-kort samt ett gäng 3070-kort som jag hade chans på (passade dock inte i mitt Ghost :/ ). Brukar det se ut så här under dagarna eller var gårdagen en anomali?

Vill framförallt veta då jag funderar på att inte behålla mitt 1660ti som jag fick igår då det eventuellt finns chans att det faktiskt dyker upp kort i 3000-serien under dagarna (som man kan rycka om man är snabb nog). Är framförallt intresserad av 3060ti eller de billigare 3070-korten.

Nej igår kom det in fler en vanligt men det brukar dyka några kort varje dag förutom på lördagar och söndagar brukar se vara ganska "dött" hos återförsäljare

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Nej igår kom det in fler en vanligt men det brukar dyka några kort varje dag förutom på lördagar och söndagar brukar se vara ganska "dött" hos återförsäljare

Alright, brukar de mest vara 3060-kort som idag eller dyker det även upp 3060ti och 3070-kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxy:

Alright, brukar de mest vara 3060-kort som idag eller dyker det även upp 3060ti och 3070-kort?

Det är mest rtx 3060 kort som dyker upp men ibland så kommer det upp något 3070 samma med 3060 ti. Men det verkar inte vara lika ont om rtx 3060 kort just nu som 3060ti 3070 3080 korten.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

ASUS GeForce RTX 3060 ROG Strix Gaming OC 12 GB i lager
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

3060 för det trevliga priset Även om de går att överklocka galet bra så finns det ingen logik i det priset tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredric1994:

Vill bara säga tack!

Tack säger vi i den här tråden. I den andra ENDAST tips.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/5411776/gigabyte-geforce-rtx-3070...

Hann med att klicka hem ett efter att ha fått bekräftelse på att jag hinner få kortet i kommande leverans. Om det stämmer återstår att se Man tar vad man får, var egentligen ute efter ett 3080.

Permalänk
Medlem

Denna kan man lägga in i korgen, så om någon är sugen på en rtx 3060 är det bara att köpa https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Permalänk
Medlem

Det verkar finnas några Asus Tuf och Strix 3070 i lager på Elgiganten. Ingen länk för jag är lat och sitter med telefon.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

länk
Permalänk
Skrivet av Oggela:

Det verkar finnas några Asus Tuf och Strix 3070 i lager på Elgiganten. Ingen länk för jag är lat och sitter med telefon.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Redan slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbzor133:

Redan slut.

Jasså, jag får fortfarande upp +5 i lager. Kanske är en delay då

Permalänk
Skrivet av Oggela:

Jasså, jag får fortfarande upp +5 i lager. Kanske är en delay då

beställde ett. men fick sms att det är försenat till 23/03, förmodligen ännu längre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggela:

Det verkar finnas några Asus Tuf och Strix 3070 i lager på Elgiganten. Ingen länk för jag är lat och sitter med telefon.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Tack för tipset, jag lade en beställning på ett Tuf (ville helst ha Strix men det får inte plats i mitt chassi).

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Vad gick 3070 tuf på från elgiganten?

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Vad gick 3070 tuf på från elgiganten?

8090

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

Tack för tipset, jag lade en beställning på ett Tuf (ville helst ha Strix men det får inte plats i mitt chassi).

Har du fått orderbekräftelse? Har du fått meddelande om att leveransen gått iväg?
Jag fick min bekräftelse vid 17 och har beräknad leverans tisdag den 9:e med standardleverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av datoriserad:

Har du fått orderbekräftelse? Har du fått meddelande om att leveransen gått iväg?
Jag fick min bekräftelse vid 17 och har beräknad leverans tisdag den 9:e med standardleverans.

Japp, jag får kortet levererat till dörren ikväll. Beställningsbekräftelse kom 16:58, leveransbekräftelse 22:32.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Beställde också ett 3070 TUF från elgiganten igår, allt har varit frid och fröjd men fick sms nu att de inte kan leverera förens 23:e.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

Japp, jag får kortet levererat till dörren ikväll. Beställningsbekräftelse kom 16:58, leveransbekräftelse 22:32.

Härligt att höra, får hoppas för egen del att det handlar om leveranssätt. Jag har inte fått någon leveransbekräftelse ännu nämligen.
Kan man luska ut om man har fått tilldelning eller inte på något vis med elgiganten?
På min leveransrad står det: ?CC_ProductLineStatus.SAP_CAR.delivery_status.NOT_DELIVERED:Not delivered?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Beställde också ett 3070 TUF från elgiganten igår, allt har varit frid och fröjd men fick sms nu att de inte kan leverera förens 23:e.

Tid för orderbekräftelse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av datoriserad:

Tid för orderbekräftelse?

17:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av datoriserad:

Härligt att höra, får hoppas för egen del att det handlar om leveranssätt. Jag har inte fått någon leveransbekräftelse ännu nämligen.
Kan man luska ut om man har fått tilldelning eller inte på något vis med elgiganten?
På min leveransrad står det: ?CC_ProductLineStatus.SAP_CAR.delivery_status.NOT_DELIVERED:Not delivered?

Tack, jag håller tummen för dig.

Jag har inte hittat något sätt att se huruvida man blivit tilldelad varan hos Elgiganten. Funderade själv kring det när jag fick beställningsbekräftelse men ingen leveransbekräftelse. Eftersom lagersaldot inte tickade ned utgick jag från att jag inte hade blivit tilldelad något kort.

Så det var positivt att vakna upp till en leveransbekräftelse. Status på min sida är: "?CC_ProductLineStatus.SAP_CAR.delivery_status.DELIVERY_IN_PROGRESS:Delivery in progress?"

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Skrivet av fetakniven:

Tack, jag håller tummen för dig.

Jag har inte hittat något sätt att se huruvida man blivit tilldelad varan hos Elgiganten. Funderade själv kring det när jag fick beställningsbekräftelse men ingen leveransbekräftelse. Eftersom lagersaldot inte tickade ned utgick jag från att jag inte hade blivit tilldelad något kort.

Så det var positivt att vakna upp till en leveransbekräftelse. Status på min sida är: "?CC_ProductLineStatus.SAP_CAR.delivery_status.DELIVERY_IN_PROGRESS:Delivery in progress?"

Verkar vara lite sådär med elgigantens beställningar, har samma status men fick sms om att det var försenat till 23:e.
Orderbekräftelse fick jag vid 17:07

Permalänk
Medlem

Tufft det här, kommer sitta på nålar nu tills jag får sms eller leveransbekräftelse, har inte fått någotdera ännu...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Priset stiger..för några veckor sedan kostade detta kort 8090:- på Webhallen, nu 8490:-

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

fanns 48 kort, jag laddade om sidan 30s senare och alla borta.
HELT SINNESSJUKT

Permalänk
Medlem

Lagerstatusen verkade lite konstig...först 50+, sen 38 och sen 45 och sen slut

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk

Någon som lyckades få tag i något? hade en beställning kvar sen förra gången kortet va i lagret.