Permalänk
Medlem

Lian Li 011 Dynamic (första vattenkylningen)

Hej

Jag har länge haft en dator som jag tänkte vattenskyla och skaffade massor med delar men gjorde inget på ett bra tag.

Chassi Lian Li PC011 Dynamic White
Processor AMD Ryzen 2700X
Minne Corsair Vengance LPX 64GB 3000Mhz
Grafikkort ASUS Strix GTX 1080Ti
Moderkort ASUS ROG Strix X470-F Gaming
Trådlöstnätverkskort ASUS PCE-AC68
Samsung Evo m.2 250 GB SSD
Seagate 4 TB HDD

EK-Supremacy EVO AMD
EK-FC1080 GTX Ti Strix
EK-CoolStram SE360 Radiator x2
Monsoon MMRS modulär pump reservoir
Bitspower universal reservoir mount
EK-HD - PTRG Hard Tube
EK-AF T-Splitter
EK-AF Ball Valve
Barrow kopplingar

Kände att det bara var dags att göra det.
Det gick inte helt problem fritt.
Eftersom Monsoon reservoir inte är fabriksgjord utan man fick delarna fick jag se till att läckage testa den innan jag kunde börja ordentligt med allt annat.
EK D5 pumpen som jag valt hade färjade kablar så fick göra något åt det för att det inte skulle synas.

Vid borttag av kylaren måste jag ha kommit åt en kondensator eftersom en lossnade 😱
Jag hade dock tur i oturen. Min farbror jobbar med lödning och fixa kretskort.
Han sa att det kanske inte var snyggaste, men lika glad var jag för det ändå. Han fixade mitt GTX1080Ti i grafikkorts brist tider.

Tubning gick heller inte helt smärtfritt lite för länge värma upp tuben innebär smält plast och deformerad hårdtub. Tips. Ha alltid extra allt!
Vad tur att jag tänkte så långt.

Det här chassit blev jag tvungen att ha uppåt stående grafikkort eftersom blocket sticker ut ur chassit annars. Men fixade det med två riser kablar en för mitt trådlösa nätverkskort som finns där bakom grafikkortet någonstans ej synligt. 😂

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Förstår precis vad du menar. Jag har en påse med radiatorer, pump och block i garderoben.
Jag monterade datorn för att funktionstesta, och det funkade fint. Så där har den stått med sin Wraith kylare och inga chassifläktar i snart två år :S

Men ditt bygge blev ju jäkligt läckert, det sporrar en att få tummen ur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Förstår precis vad du menar. Jag har en påse med radiatorer, pump och block i garderoben.
Jag monterade datorn för att funktionstesta, och det funkade fint. Så där har den stått med sin Wraith kylare och inga chassifläktar i snart två år :S

Men ditt bygge blev ju jäkligt läckert, det sporrar en att få tummen ur!

Haha ja jag började med att bygget skulle ha varit i en Fractal Design Mini C. Började med svarta chassit målade insidan vit och sedan skulle jag bara systemtesta så jag lade på BeQuite Pure Rock kylaren och där levde maskinen i ca. 2 år sedan köpte Lian Li pc011 Dynamic för insåg att chassit var trångt med 1080Ti.

Du får bestämma dig dra ner maskinen och få lite abstenans så det driver dig till ditt mål.
Det var lite det som fick mig att till slut göra det klart.

Helt klart värt mödan. Sambon tyckte jag skulle ha rosa vätska för att liva upp lite.
Kanske blir nästa steg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rageEXT:

Haha ja jag började med att bygget skulle ha varit i en Fractal Design Mini C. Började med svarta chassit målade insidan vit och sedan skulle jag bara systemtesta så jag lade på BeQuite Pure Rock kylaren och där levde maskinen i ca. 2 år sedan köpte Lian Li pc011 Dynamic för insåg att chassit var trångt med 1080Ti.

Du får bestämma dig dra ner maskinen och få lite abstenans så det driver dig till ditt mål.
Det var lite det som fick mig att till slut göra det klart.

Helt klart värt mödan. Sambon tyckte jag skulle ha rosa vätska för att liva upp lite.
Kanske blir nästa steg.

Jag blev sponsrat av Fractal med ett Meshify. Tror nog att jag köper det nya Meshify 2 och moddar in radatiorer i den för att sedan flytta över komponenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Jag blev sponsrat av Fractal med ett Meshify. Tror nog att jag köper det nya Meshify 2 och moddar in radatiorer i den för att sedan flytta över komponenter.

Vad gjorde du av den?

Jag hade kört Fractal Design de senaste två så kände att det var dags för ändring.
Kanske bygger något i mitt Define Mini C för vardagsrummet.
Har redan ideer hur den ska se ut och tema.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rageEXT:

Vad gjorde du av den?

Jag hade kört Fractal Design de senaste två så kände att det var dags för ändring.
Kanske bygger något i mitt Define Mini C för vardagsrummet.
Har redan ideer hur den ska se ut och tema.

Komponenter är i det chassiet. Men jag behöver ju en dator under tiden jag moddar också.

Permalänk
Medlem

Jag har kommit på saker jag vill göra föra att det här bygget ska bli något bättre.
Ska lysa upp botten på chassit och tänkte använda plexi för att göra någon form av konstverk på insidan av det härdade glasfönstret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Komponenter är i det chassiet. Men jag behöver ju en dator under tiden jag moddar också.

Nu händer det saker med mitt Fractal Design Mini C.
Började med att jag klättrade på väggarna när jag väntade på sambons covid test för att kunna återgå till jobbet.
Dessutom ledsnade jag på vår vardagsrums dator som har blivit så långsam (gammal laptop).
Så nu kanske det blir ett nytt galleri avsnitt snart.
280 radiator fram och 240 radiator upp till.
Brr det är trångt.