Louqe visar chassit Raw S1 utan ytterhölje

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecodot:

Ser ut på bilderna som att de har tänkt sälja chassit med deras blå PCI-e 4+ riser som jag vet går för 1k, kanske den delen som får priset att dra iväg. 🤔

Och massiv aluminium! Bygger man i sladdrig plåt och plast så får man ner priset, detta är inte den typen av produkt.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Jag litar på att Louqe har lika hög kvalitet i detta Chassiet men jag är frågande till utblåset på toppen. Hoppas det kommer en "grill", som Xbox series X, istället för den där plattan man ser på bilderna.
Blir det bra i tester av detta Chassiet blir det inköp i framtiden när 2 slots grafikort inte alls går att få tag på längre. Mitt Louqe Ghost S1 är LÄTT det absolut snyggaste, bästa chassiet jag ägt. Den enda svagheten är max 2 slot på graffen.

På deras twitter skriver de att man kan köpa till en optional 140mm fan att sätta i toppen av chassit

Dock så ser det inte så genomtänkt ut, hade föredragit xbox-grillen.

https://pbs.twimg.com/media/EvYd35ZXEAcvaAw?format=jpg&name=l...

https://twitter.com/LouqeSweden/status/1366312577287008256/ph...

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

1999kr kan vara ett ok pris. Med tanke på att inget annat ingår så är 3500kr aldelles för mycket.

På NZXT H1 så ingår i allafall ett bra nättagg och vattenkylare.

1999 sek + en Gen 4-riser som inte är billiga. Men visst är det mycket pengar.

Kanske släpper de en version utan riser-kabel längre fram, mina spekulationer. Knappast nu under release window dock.

Permalänk
Medlem

För 3500:- vill jag i så fall se att den är byggd här i Sverige och kommer numrerad eller nåt liknande.
Edit. fick dessa kriterier uppfyllda, därav ändrar jag mina tankar om prislappen.
Min smärtgräns ligger nånstans runt 2000:-, möjligen en 500-lapp extra om det är nåt riktigt speciellt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ja alltså, precis som med märkeskläder, är ju detta lite av en exklusivare produkt helt enkelt som motiverar priset.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trigger:

Är inte priset ganska rätt egentligen?

Små volymer, tillverkning i Sverige, exklusivt mm.
Prislappen för lådan är väl en ganska liten del av tilltänkta bygget.

Billigast kan någon annan vara men det gäller ju att de backar upp med ”kvalitetskänsla”

Tycker priset känns rimligt, speciellt om chassit också tillverkas här. Hade den tillverkats i asien så hade jag varit lite mer tveksam. Även om jag skulle ha ritningsunderlaget hade jag inte själv kommit billigare undan för att få detta tillverkat, speciellt om jag skulle hålla samma kvalitet.

Personligen är jag väldigt positiv till premiumchassin för de som vill ha något utöver det ordinarie, och speciellt om de tillverkas i landet.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av anon5930:

Tycker priset känns rimligt, speciellt om chassit också tillverkas här. Hade den tillverkats i asien så hade jag varit lite mer tveksam. Även om jag skulle ha ritningsunderlaget hade jag inte själv kommit billigare undan för att få detta tillverkat, speciellt om jag skulle hålla samma kvalitet.

Personligen är jag väldigt positiv till premiumchassin för de som vill ha något utöver det ordinarie, och speciellt om de tillverkas i landet.

Kan bara hålla med!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Går att hänga två radiator nånstans? Thats all I care about.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

För 3500:- vill jag i så fall se att den är byggd här i Sverige och kommer numrerad eller nåt liknande. Jag behöver faktiskt inte ens kolla på det för att veta att det inte nånsin kommer vara aktuellt. Min smärtgräns ligger nånstans runt 2000:-, möjligen en 500-lapp extra om det är nåt riktigt speciellt.
Men en tusenlapp till.....? Aja, snyggt kan ingen ta ifrån det åtminstone.

Lådan är byggd i Sverige i Småland. Numrerade var redan Ghost S1 så lär inte ändras till deras raw serie.

3.5 mm Aluminium & Cnc fräsning, GEN 4 ricer kabel +Anodiserad som gör priset.

Gissar på 3300Sek men får se när inet & fler får in dom

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Lådan är byggd i Sverige i Småland. Numrerade var redan Ghost S1 så lär inte ändras till deras raw serie.

3.5 mm Aluminium & Cnc fräsning, GEN 4 ricer kabel +Anodiserad som gör priset.

Gissar på 3300Sek men får se när inet & fler får in dom

OK, så själva tillverkningen sker alltså i Sverige?
Verkligen imponerande!
Hade missat den delen faktiskt, antog att den skedde i Kina som allt annat. Men jag är inte sämre än att erkänna att jag i så fall ändrar min åsikt, då är priset rätt rättfärdigat.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

OK, så själva tillverkningen sker alltså i Sverige?
Verkligen imponerande!
Hade missat den delen faktiskt, antog att den skedde i Kina som allt annat. Men jag är inte sämre än att erkänna att jag i så fall ändrar min åsikt, då är priset rätt rättfärdigat.

Ja lådan är byggd i Sverige

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Ja lådan är byggd i Sverige

Då vart det som jag skrev mycket mer imponerande 🙂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Eftersom men inte får tag på några komponenter kanske man kan lägga sina pengar på ett chassi istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

På deras twitter skriver de att man kan köpa till en optional 140mm fan att sätta i toppen av chassit

Dock så ser det inte så genomtänkt ut, hade föredragit xbox-grillen.

https://pbs.twimg.com/media/EvYd35ZXEAcvaAw?format=jpg&name=l...

https://twitter.com/LouqeSweden/status/1366312577287008256/ph...

Nä den där plattan går bort. Ett galler måste det vara.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Nä den där plattan går bort. Ett galler måste det vara.

Man får ta bort plattan för att kunna fästa en 140 mm fläkt. Tror inte tanken är sen att plattan ska på igen.

De kommer säkert fixa en extra perforerad platta för de som väljer att göra så. Men den kommer i så fall senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Man får ta bort plattan för att kunna fästa en 140 mm fläkt. Tror inte tanken är sen att plattan ska på igen.

De kommer säkert fixa en extra perforerad platta för de som väljer att göra så. Men den kommer i så fall senare.

Läste Twitter inläggen & stämmer om man monterat 140 mm fläkt i toppen så går inte plattan att montera.

Såg att någon efterfråga bilder med fläkt i toppen men detta kommer senare svarade Louqe.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

Det där var snyggare i mina ögon, och 1600kr ifrån aliexpress om man väljer france lagret.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Inaktiv

Nepp! Gör om gör rätt, portarna bakåt på chassit tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Nepp! Gör om gör rätt, portarna bakåt på chassit tack!

Nä, bästa delen med chassit enligt mig. Sladdarna bak är stökigt och fult. Den är tänkt att stå på bordet för de flesta ändå. De under skrivbordet är det mer skit samma. Nu får du med kabelhantering i chassit, därav det höga priset!

För det man kopplar in tillfälligt så finns säkert någon usb på fronten får jag antar, annars löser en hub alls6 besvär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syglarn:

Nä, bästa delen med chassit enligt mig. Sladdarna bak är stökigt och fult. Den är tänkt att stå på bordet för de flesta ändå. De under skrivbordet är det mer skit samma. Nu får du med kabelhantering i chassit, därav det höga priset!

För det man kopplar in tillfälligt så finns säkert någon usb på fronten får jag antar, annars löser en hub alls6 besvär

Dem har släppt en bild då en usb c port finns på en av sidorna, ser ut som baksidan från en av deras bilder i twitter

Själv kommer jag nog köpa detta chassi för att byta ut min ghost s1, beroende på vad reviews säger om temperaturer samt kompatibilitet

Permalänk
Medlem

Läckert, får mig som inte tänker på utseendet av burken alls att vilja slå till... Kablarna neråt ett stort plus för att kunna hålla det rent på skrivbordet där den helt enkelt måste stå..

Ser dock ut som en ordentlig utmaning för vattenentusiaster att bita i, ser fram emot att se kreativa lösningar på detta. 140 i toppen kommer väl inte många nöja sig med?

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuomi:

Läckert, får mig som inte tänker på utseendet av burken alls att vilja slå till... Kablarna neråt ett stort plus för att kunna hålla det rent på skrivbordet där den helt enkelt måste stå..

Ser dock ut som en ordentlig utmaning för vattenentusiaster att bita i, ser fram emot att se kreativa lösningar på detta. 140 i toppen kommer väl inte många nöja sig med?

Raw är ett luftkylningschassi. Du har en plats för 120 fläkt i bakkant och en 140 i toppen. Det är allt. Man får nog vara rejält kreativ om man ska lyckas få in någon som helst radiator i en Raw.
Jag tror att det kommer bli förhållandevis rymligt, för storleksklassen, med mer normala komponenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Raw är ett luftkylningschassi. Du har en plats för 120 fläkt i bakkant och en 140 i toppen. Det är allt. Man får nog vara rejält kreativ om man ska lyckas få in någon som helst radiator i en Raw.
Jag tror att det kommer bli förhållandevis rymligt, för storleksklassen, med mer normala komponenter.

Precis! Låter som en utmaning någon kommer haka på

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuomi:

Precis! Låter som en utmaning någon kommer haka på

Som sagt man behöver chassit för att se var man man få in komponenter med egna lösningar.

Skulle säkert kunna få in en 240 mm vid Cpu sidan dock är problemet med Unibody att slangar mm följer med upp så inte optimalt att ha extra slang för att komma in i lådan

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Det enda jag tycker är lite märkligt med upplägget inuti RAW är att PSU-utblåset inte är riktat mot fläktplatsen, utan mot en stängd vägg(framsidan). Detta löser sig ju om man kör in en 140mm-fläkt ovanför med utsug, men hade ju ändå varit smutt om man fick ut värmen den närmaste vägen.

Har de sagt något om dammfilter i RAW?

Edit: Jag hoppas de släpper den i Arctic white eller Limestone (sandblästrad aluminium)

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Det enda jag tycker är lite märkligt med upplägget inuti RAW är att PSU-utblåset inte är riktat mot fläktplatsen, utan mot en stängd vägg(framsidan). Detta löser sig ju om man kör in en 140mm-fläkt ovanför med utsug, men hade ju ändå varit smutt om man fick ut värmen den närmaste vägen.

Har de sagt något om dammfilter i RAW?

Edit: Jag hoppas de släpper den i Arctic white eller Limestone (sandblästrad aluminium)

Jag är även lite fundersam med att det inte finns något intag i botten faktiskt. Intagen sitter ganska långt upp på sidorna och det blir en "kort" väg för luften att kyla lådan invändigt. Är lite rädd för att det blir varmt längst ned i lådan :/ men visar sig reviews och tester att det inte blir några problem kan det bli ett köp OM Arctic white eller Limestone finns som alternativ.
Svart chassi går bort. Har haft silverfärgat chassi i ett par generationer tillbaka och det är, enligt mig, lättare att få det snyggt tillsammans med andra prylar i hemmet. Vitt eller silver "is tha shit" för mig Ser bra mycket lyxigare och mer premium ut

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KingCobra:

Jag är även lite fundersam med att det inte finns något intag i botten faktiskt. Intagen sitter ganska långt upp på sidorna och det blir en "kort" väg för luften att kyla lådan invändigt. Är lite rädd för att det blir varmt längst ned i lådan :/ men visar sig reviews och tester att det inte blir några problem kan det bli ett köp OM Arctic white eller Limestone finns som alternativ.
Svart chassi går bort. Har haft silverfärgat chassi i ett par generationer tillbaka och det är, enligt mig, lättare att få det snyggt tillsammans med andra prylar i hemmet. Vitt eller silver "is tha shit" för mig Ser bra mycket lyxigare och mer premium ut

Hoppas det inte blir en ny FD Era bara. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Läste Twitter inläggen & stämmer om man monterat 140 mm fläkt i toppen så går inte plattan att montera.

Såg att någon efterfråga bilder med fläkt i toppen men detta kommer senare svarade Louqe.

I deras discord meddelade de att en meshpanel kommer att erbjudas senare, men finns ingen tydlig tidsplan för den just nu.

Fokus är nu på att få ut chassit. Om ca 1 vecka kommer det komma recensioner enligt Louqe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

I deras discord meddelade de att en meshpanel kommer att erbjudas senare, men finns ingen tydlig tidsplan för den just nu.

Fokus är nu på att få ut chassit. Om ca 1 vecka kommer det komma recensioner enligt Louqe.

Hoppas det inte blir samma tidsplan som tillbehören till Ghost S1

Jag är ändå nyfiken på chassit, men undrar verkligen om det kyler bättre än Ghost S1 eftersom Spöket har kortaste möjliga väg mellan frisk luft och utblås av varm luft med minimala luftfickor. Oavsett så väntar jag på att de släpper recensionerna och en ljusare färg. Arctic White eller Aluminiumfärgad tack!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12