Louqe visar chassit Raw S1 utan ytterhölje

Permalänk
Melding Plague

Louqe visar chassit Raw S1 utan ytterhölje

Anslutningar i botten och plats för Geforce RTX 3090 Founders Edition är två nyheter när svenska Louqe plockar bort skalet på Raw S1.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Man kanske ska ta och bygga i loque jag fortfarande inte ens öppnat 😄

Permalänk
Medlem

Ser ut som en hommage till NZXT H1. Jag gillart!

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

3500kr är ju ganska mycket för ett chassi, förstår såklart att det inte är så stora volymer men ändå...

Permalänk
Inaktiv

Snyggt chassi, speciellt ihop med ett FE. De som kan och vill kombinera dessa lär nog vara rätt få dessvärre.

Skrivet av fetakniven:

Ser ut som en hommage till NZXT H1. Jag gillart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Snyggt chassi, speciellt ihop med ett FE. De som kan och vill kombinera dessa lär nog vara rätt få dessvärre.

https://www.youtube.com/watch?v=FBUe_v6Mi70

This guy is on fire!

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Kul att den tillverkas i Sverige också.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk

Ser mest ut som ett stående Ghost S1 tycker jag. Verkar ha samma problem med 30-series kortens "genomblås" dessutom, blåser rakt in i PSU-väggen.

Permalänk
Medlem

Precis lagom storlek på en dator! Hade ju gärna byggt i en sån men jag kan fan inte motivera 3500kr för en låda bara för att den är lite mindre och lite smartare än konkurrensen.

Permalänk
Medlem

3000kr för mycket ärligt talat.

Bilden är väl en rendering dessutom. Skulle vara kul att få se hur de löst strömmatningen till rtx3090 FE.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Häftigt och så men, damm?

Permalänk
Medlem

Yapp, ideén är god (säkert den dom tar betalt för också - och BARA idén faktisk när jag tänker mig om)

Chassit är så enkelt, att man skulle klara att skära/CNC'a en sån själv. Absolut inte värd 3500,- för några små bitar plåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isnack:

Häftigt och så men, damm?

Lätt att blåsa ren iaf

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av Isnack:

Häftigt och så men, damm?

Skrivet av m4gnify:

Lätt att blåsa ren iaf

Bilden i artikeln är chassit utan skalet, medan hela lådan syns i sin helhet i artikeln om avtäckandet ( https://www.sweclockers.com/nyhet/31436-louqe-avslojar-kompak... ). Med ytterhölje lär damm vara ett mindre problem – samtidigt som det ju blir ett litet projekt att damma av

Permalänk
Medlem

jeflar snacka om snor dyr för vad man får.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Jag hade velat se plats för radiatorer både framför både moderkort och GPU. Det skulle givetvis bli mycket större, men ändå. Fläktarna skulle kunna kyla båda delarna.

Skrivet av fetakniven:

Ser ut som en hommage till NZXT H1. Jag gillart!

Kanske de lyckats med risern i denna.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swimteampie:

Ser mest ut som ett stående Ghost S1 tycker jag. Verkar ha samma problem med 30-series kortens "genomblås" dessutom, blåser rakt in i PSU-väggen.

Sant där, och andra fläkten blåser ju ner i botten där det kanske blir svårt för luften att hitta ut? (bara ett litet hål där bak)

Och CPU:n känns lite inklämd under nätagget. Den får ju in frisk luft utifrån, men hur ska den ventilera ut varmluften någorlunda effektivt?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Gillar den, men priset gör att den nog aldrig kommer att vara aktuell för mig att bygga i....tyvärr.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Gillar formatet på min ghost bättre än denna.. för skrivsbordsdator kanske bra men för TV bänk dator är första ghosten bättre

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv

3090FE är ju relativt nätt och beskedlig längd-mässigt jämfört med ganska många tredjepartskylare - samma med höjden för ett gäng av dem. Lite trist att betala 3500 spänn för ett större chassi än standard S1, men sedan ändå inte få plats med särskilt många feta grafikkort...

Skulle varit värt det att lägga på några centimeter till på ytterdimensionerna, om man ändå ska göra ett större chassi.

Lär ju även bli svårt att hålla tempen under kontroll på Intels senaste kärnreaktor-propp i ett sånt här litet chassi dessutom.

Permalänk
Medlem

Jag gillar den och har inga problem med priset.
Gpu-längden kunde varit några cm till
Den ska klara 70x320

Spännande!

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Yapp, ideén är god (säkert den dom tar betalt för också - och BARA idén faktisk när jag tänker mig om)

Chassit är så enkelt, att man skulle klara att skära/CNC'a en sån själv. Absolut inte värd 3500,- för några små bitar plåt.

Vad jag förstår är det gjort av relativt tjockt aluminium precis som första. Första Ghost tyckte jag hade enorm kvalitet. T.ex. skruvar som verkligen satt som ett smeck(är fasiken inte ens givet det i många chassin...).
Säger inte att chassit kostar lite. Men om det nu är gjort i Sverige så antar jag att du inte är så sugen att börja skära dessa gratis åt andra människor också? 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isnack:

Häftigt och så men, damm?

Ghost är också väldigt öppet, och märkligt nog det chassi jag haft som samlar minst damm. Jag trodde det skulle vara en dammsamlare när jag skaffade det eftersom det inte var några filter och stora öppningar framförallt under.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napoleongl:

Precis lagom storlek på en dator! Hade ju gärna byggt i en sån men jag kan fan inte motivera 3500kr för en låda bara för att den är lite mindre och lite smartare än konkurrensen.

Jag köpte en skrivare och några kilo plast för det och har börjat experimentera med att skriva ut mitt eget chassi

Permalänk
Medlem

Ser ut på bilderna som att de har tänkt sälja chassit med deras blå PCI-e 4+ riser som jag vet går för 1k, kanske den delen som får priset att dra iväg. 🤔

Annars så tycker jag chassit ser schysst ut och skulle inte ha något emot att äga ett, är ägare av två Ghost-chassin idag och forsätter gärna stötta Louqe! ☺

Permalänk
Medlem

1999kr kan vara ett ok pris. Med tanke på att inget annat ingår så är 3500kr aldelles för mycket.

På NZXT H1 så ingår i allafall ett bra nättagg och vattenkylare.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Är inte priset ganska rätt egentligen?

Små volymer, tillverkning i Sverige, exklusivt mm.
Prislappen för lådan är väl en ganska liten del av tilltänkta bygget.

Billigast kan någon annan vara men det gäller ju att de backar upp med ”kvalitetskänsla”

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Yapp, ideén är god (säkert den dom tar betalt för också - och BARA idén faktisk när jag tänker mig om)

Chassit är så enkelt, att man skulle klara att skära/CNC'a en sån själv. Absolut inte värd 3500,- för några små bitar plåt.

Kan Du köpa CNC tjänsten och göra ritningarna inom den budgeten?Jag förstår ifall en entusiast gör detta med kunskapen men average Joe?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

1999kr kan vara ett ok pris. Med tanke på att inget annat ingår så är 3500kr aldelles för mycket.

På NZXT H1 så ingår i allafall ett bra nättagg och vattenkylare.

Ingår det en bra brandförsäkring med H1?

Ska bli intressant att se recensionerna för detta. Krävs rejält hög kvalité på allt för att motivera prislappen.

Permalänk
Medlem

Jag litar på att Louqe har lika hög kvalitet i detta Chassiet men jag är frågande till utblåset på toppen. Hoppas det kommer en "grill", som Xbox series X, istället för den där plattan man ser på bilderna.
Blir det bra i tester av detta Chassiet blir det inköp i framtiden när 2 slots grafikort inte alls går att få tag på längre. Mitt Louqe Ghost S1 är LÄTT det absolut snyggaste, bästa chassiet jag ägt. Den enda svagheten är max 2 slot på graffen.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard