Tja.
Installerade i helgen en Yale Doorman L3 med tillhörande Yale Connect. Inga problem att installera låset, och sedan Yale Connect. Men när jag sedan fabriksåterställde låset, och sedan skulle installera Connect så går det inte. Eller ja, det går. I appen så säger den att Connecten är tillagd och redo att användas. När man sedan går vidare till att testa bluetooth och wifisignalerna så får Connecten inte kontakt med varken låset eller wifi. Låset fungerar ypperligt att styra via appen.
Har en unifi ap-ac lite, och en edgerouter x. När jag kollar i routern så har connecten fått en ip-adress, 192.168.1.80. Dock lyser leddioden på connecten med konstant rött ljus. Enligt felsökningen på yales hemsida betyder det att den är permanent offline och en återställning krävs. Tror jag återställt den 20-30gånger, med samma resultat varje gång. Går genom installationen, får ipadress och sedan lyser den rött.
Har även gått in och gjort ett separat nätverk till connecten, som sänder ut 2,4ghz. Är uppkopplad på det nätverket med mobilen när jag ska installera Connect.
Har ni kloka sweclockers några tips?
Svaret på Yale supporten, är att jag kan testa att ansluta connecten till en "vanlig" wifi router och inte unifi. Men känns ruskigt bakvänt att behöva ytterliggare en router i nätverket för en enstaka enhet.