PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av DenOndeElvispen:

Frågade dem om detta på messenger men fick detta som svar:

"Där måste jag vara en "trist-en" och svara nej. Det är högtryck på vårt lager just nu. Till stor del av PS5 släppet igår. Så den kommer inte gå iväg förrän nästa vecka.

/ André"

Edit: Fick igenom min beställning 16:49, kanske att de tar dem i turordning och att just min order inte hinner iväg.

De borde ju få iväg några idag eftersom de hann få iväg en del redan igår och som dessutom blir levererade idag.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på när de lottar ut koder som ej löstes in på EG? Har det varit ett stort antal tidigare?

Permalänk
Medlem

Frågade dem om detta på messenger men fick detta som svar:

"Där måste jag vara en "trist-en" och svara nej. Det är högtryck på vårt lager just nu. Till stor del av PS5 släppet igår. Så den kommer inte gå iväg förrän nästa vecka.

/ André"

Edit: Fick igenom min beställning 16:49, kanske att de tar dem i turordning och att just min order inte hinner iväg.

Jag lever på hoppet. Jag fick iväg min beställning typ 15.03 så borde ligga långt fram i kön om det nu är det som de går på.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Jag lever på hoppet. Jag fick iväg min beställning typ 15.03 så borde ligga långt fram i kön om det nu är det som de går på.

Fick iväg en beställning typ då också, packades och skickades igår och ligger på ombud sedan 2 timmar. Så de borde hinna få iväg fler då under dagen.

Permalänk
Medlem

Skrev också till mediamarkt på messanger om min order jag fick igenom 16:49 och fick detta som svar:

"Tack för ditt PM och STORT grattis till din PS5! 🙂
Du bör kunna räkna med en leverans under nästa vecka.

Med vänlig hälsning

André"

Fick in min 16:48.. Så då borde jag vara safe 😎

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

PS5

Fick iväg en leverans vid 01.00 idag. Får väl se om det dyker upp nån konsol eller leveransbekräftelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kurre:

Fick iväg en leverans vid 01.00 idag. Får väl se om det dyker upp nån konsol eller leveransbekräftelse

Det tror jag absolut att du får. De har troligtvis släppt några de eventuellt höll på till efter 15.00-släppet om de skulle bli överbokade. Det är min teori.

Permalänk
Medlem

Fick igenom min beställning på MM kl 20.30 igår kväll och fick samma svar som de flesta ☺️

” Hej,

Tack för ditt PM och STORT GRATTIS till ditt PS5! 🙂
Din order ligger inne och du bör få en leverans under nästa vecka.

Med vänlig hälsning

André”

Visa signatur

Fractal Design Define S | Core i5-6500 3.2 Ghz | ASUS Z170-P-ATX/Z170 | Asus GTX 1060 6Gb|Corsair Vengeance 2666 Mhz 24G| Cryorig H7 | Windows 10 PRO 64 bit |

Permalänk
Medlem

Plingade just till i Postnord appen att ett paket från MM är registrerat. Så några beställningar får dom allt ut idag.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Nu ploppade det upp ett paket från MediaMarkt i PostNord-appen. Hade precis som ni andra "Leverans påbörjad" och inget mail om att det är skickat.

Förhoppningsvis landar paketet på måndag vilket är tur då man ändå ska till svärföräldrarna i helgen

Permalänk
Medlem

Nu fick jag en notis i Postnordappen att mitt paket från MediaMarkt är registrerat!

Min order gick iväg 15:03 och bekräftelsemail kom 15:06 igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baily:

Nu fick jag en notis i Postnordappen att mitt paket från MediaMarkt är registrerat!

Min order gick iväg 15:03 och bekräftelsemail kom 15:06 igår.

Haha vafan! Mitt bekräftelse kom 15:05 men inget i postnord än. Men det kommer väl förhoppningsvis då

Permalänk
Medlem

Stort grattis till er som får via MM, lite avundsjuk 😘
Men kul att se att mer får sina PS5 ❤️

Permalänk
Medlem

Fick även sms från EG att min leverans sker den 17 de istället för 16 de. 1 dag är ju i alla fall inget
Men va påväg å tappa hakan när jag börja läsa medelandet, trodde att jag inte skulle få ett först lol

Permalänk
Medlem

Jag gissar att vi som inte fått från Postnord/Uppdaterad order bor utanför storstadsregionerna, blir till att vackert vänta.

Voreju dock kul om de fick iväg det idag! Fick bekräftelse mailet: 15:07 igår.

Permalänk
Skrivet av erkkn:

Jag gissar att vi som inte fått från Postnord/Uppdaterad order bor utanför storstadsregionerna, blir till att vackert vänta.

Voreju dock kul om de fick iväg det idag! Fick bekräftelse mailet: 15:07 igår.

Nja jag bor i sthlm och inte fått något

Permalänk
Medlem
Skrivet av giggelingbear:

Nja jag bor i sthlm och inte fått något

Samma här

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrHarkaput:

Jag betalade med Klarna några minuter efter kl 15 och har fått bekräftelse på mejl samt kvitto på MMs sida. Det som är lite oroväckande är att det i Klarna-appen dock bara är reserverat belopp än så länge. Vågar inte lita på att det verkligen blir en leverans förrän det blippar till med en faktura från Klarna. Är det någon annan som valde Klarna som fått ett riktigt leveransbesked (alltså inte bara orderbekräftelse eller att "leverans är påbörjad")?

Fått lev. Sms nu från MM och Postnord!!

Även Klarna har gjort klart fakturan!

Permalänk
Medlem

Har någon som bokat på CyberPhoto fått sitt ex än?

Visa signatur

7900xtx och 7800x3d är min setup. Så nu vet ni det om jag kritiserar AMD ibland.

Permalänk
Medlem

Beställde igår straxt efter 15, fick precis mail från MM att det är skickat samt notis från Post Nord om att det ska hämtas upp.

Edit: Bor inte i Stockholm.

Permalänk
Medlem

Fick också att det blev skickat nu. Orderbekräftelsen kom 15:05 och bor ej i Stockholm

Permalänk
Medlem

Nu kom mitt mejl om leverans från MM. Bekräftelse 15.10, Stockholm

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nu fick även jag att mitt har skickats iväg från MM

Permalänk
Medlem

jag registrerade bara att säga att MM har den i lager igen!

Permalänk

Då är min PS5 från MM här! Väldigt snabb leverans måste jag säga. Hoppas ni andra får era konsoller idag eller på måndag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlaja237:

jag registrerade bara att säga att MM har den i lager igen!

Vart ser du detta?
Syftar du på deras 99 999:- konsol?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Vart ser du detta?

Jag fick en 12.22 idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Vart ser du detta?

Mediamarkt, inte Elgiganten

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag fick notis kl 9 idag att mitt paket är klart att hämta, så det tog mindre än en dag från beställningen till att jag fick det. Kan knappt tro att det gick så snabbt för mig, bor en timme ifrån Göteborg i en liten stad så jag hade tänkt att det åtminstone skulle ta över helgen innan dess, men icke 😅

Hoppas turen finns på eran sida också nu! Hade aldrig kunnat få en utan hjälp från tråden 🙂

Permalänk

Fick notis ifrån postnord appen nyss att mitt paket är reggat ifrån mm. fick bekräftelse 15:08.