Gamla grafikkort och dagens priser på Ebay(Gtx 750, mm)

Permalänk
Medlem

Gamla grafikkort och dagens priser på Ebay(Gtx 750, mm)

Satt och rensade lite, och hittade en gammal GTX 750 ti på 2gb som jag hade liggande..
Hade bytt ut den för kanske 2 år sedan, och inte slängt eller gett bort som man brukar(Aldrig sålt gamla delar eller datorer.. gett bort/slängt)..
Och med dagens brist på gpu generellt, så tänkte jag om jag ska ta och sänka den här på marknaden, men kollade för skojs skull på ebay vad dom gick på nu..

Herre jävlar vad även dom här blir budade på! Särskilt i Usa!
Begagnade GTX 1050Ti går ju för fasiken för 2-3k just nu :S

Så jag undrar enkelt, hur många fler än jag har gamla grafikkort liggandes, som man har glömt bort och inte vet vad man ska göra med ? 😂

Och vad fan ska man göra med den nu?
Jag som tänkte att skulle nöja mig med en pizza för att sänka bort den innan dess..

Visa signatur

i5 13600KF, 32GB DDR5, Z790, RTX3090

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Archain:

Satt och rensade lite, och hittade en gammal GTX 750 ti på 2gb som jag hade liggande..
Hade bytt ut den för kanske 2 år sedan, och inte slängt eller gett bort som man brukar(Aldrig sålt gamla delar eller datorer.. gett bort/slängt)..
Och med dagens brist på gpu generellt, så tänkte jag om jag ska ta och sänka den här på marknaden, men kollade för skojs skull på ebay vad dom gick på nu..

Herre jävlar vad även dom här blir budade på! Särskilt i Usa!
Begagnade GTX 1050Ti går ju för fasiken för 2-3k just nu :S

Så jag undrar enkelt, hur många fler än jag har gamla grafikkort liggandes, som man har glömt bort och inte vet vad man ska göra med ? 😂

Och vad fan ska man göra med den nu?
Jag som tänkte att skulle nöja mig med en pizza för att sänka bort den innan dess..

Vill du inte behålla tex för framtida felsökning har du väl ungefär samma alternativ som innan: sälj, skänk eller släng. Ett gammalt 750 Ti tror jag inte du får mycket för. Någon hundralapp möjligtvis, det är upp till dig om det är värt besväret.

Permalänk
Medlem

Snabb googling visar att 750ti gått för runt 500 de senaste månaderna så helt klart värt att slänga ut på tradera.

Visa signatur

E8400@4.0--4GB@890--4850x2@700/1055++4850@700/1043--EP45DS3R--Nesteq620--P182--Raptor74--Vantage X9869 =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoffa78:

Snabb googling visar att 750ti gått för runt 500 de senaste månaderna så helt klart värt att slänga ut på tradera.

Det är just det jag reagerade på.
Och det i Sverige..
Ser folk buda det dubbla på ebay i Usa..
Ingen som helst logik bakom..

Vill inte sälja på tradera heller till någon morsa med 0 koll som köper för barnets skull, för att "det är ett gaming grafikkort"..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kollar på Dustin just nu, det går att köpa ett Matrox Millenium P690 där för 4745:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Kollar på Dustin just nu, det går att köpa ett Matrox Millenium P690 där för 4745:-
https://www.bedug.com/pics/smiley/smiley-wheee.gif

Helt jävla skevt... Dags för alla sweclockers medlemmar att rensa garderoberna kanske på gamla gpu's och slänga ut på ebay 😂
Själv har man inte ens lagt ut gtx 750 ti ännu, just för att det skulle kännas som jävla ocker att sälja den mer än för nån hundring :S

Såg att nylanseringen utav GTX 1050 TI kostar ju fan 30-40% mer än när det släpptes till och med när den når handeln.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har man ett grafikkort från Pascal eller nyare så sitter man på en guldgruva. När jag nu uppgraderade till ett RX6800 så fick frugan mitt GTX1080 (som jag för övrigt köpte i samband med Ampere-launchen för 2000 kr) och då blev ett GTX1060 6GB över. Slängde ut det på Tradera och det sålde igår för 3200 kr. Notera att kortet inköptes nytt 2017 för 2600 kr!

Hur folk kan vara så här extremt desperata kan jag faktiskt inte förstå. Är det miners som lägger dessa summor?

Man blir lite sugen på att slänga ut frugans GTX1080 på försäljning också men hon blir nog inte så glad om hon inte kan spela

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem

Och här sitter jag och väntar på att mitt gamla dual3850 ska bli en guldgruva :/

Visa signatur

Volvo, det åker man. Saab däremot, det kör man. ( ͡° ͜ʖ ͡°)