Coca Cola Zero - "Ny Smak!" - vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilla Tiger:

Som tidigare totalvägrare av alla typer av lightprodukter och storkonsument av Coca Cola är denna nya Cola Zero en välsignelse !
Mycket lika originalet med socker. Inte ofta det är bra med förändringar, men denna var minst sagt bra !!

Jag är helt ense! Vanlig cola innehåller så förskräckligt mycket socker, men light-läsker har aldrig varit något alternativ p.g.a. den hemska bismaken så för mig är detta smått fantastiskt. Tyvärr finns det väl istället andra kemiska ingredienser som säkert är helt onyttiga men man får väl glädjas en liten stund i alla fall.

Nu har jag sett att allt fler butiker börjar lagerhålla nya zero, så en total övergång är nog nära förestående. Fans av den gamla zero bör nog snarast köpa upp allt de kommer över.

Permalänk
Medlem

Betydligt sötare, inte lika syrlig och fräsch samt att det känns som att det är mindre kolsyra i burkarna.

Endast minuspunkter för mig, klarar inte av vanlig cola då den är på tok för söt och den nya zeron likaså.

Kommer att bege mig ut för att lagra upp så mycket som möjligt av den gamla zeron. Om folket har sett i butiker i Göteborg med omnejd så tar jag gärna emot tips.

Permalänk
Medlem

Sådär, idag gjorde jag ett mindre blindtest, dock ensam där sambon fick förbereda de olika dryckerna. Hon själv gillar inte alls sockerfridryck så hon avstod från att testa.
Gissade rätt på Pepsi Max och vanlig cola, däremot så hade jag helt fel på nya och gamla zero. Efter att ha läst tråden var jag nog så inställd att den nya var sötare och mer lik vanlig cola, vilket den definitivt inte var för mig. Gamla zero smakade mer som vanlig cola fast med då lightläsk eftersmak, den nya smakade mer vattnig och ja hur ska jag förklara det, typ platt.
Smakade mindre cola än någon av de andra fyra och förvånad över att många säger att det är mindre eftersmak än den gamla zero, tycker tvärtom.

Föredrar gamla zero över den nya, men inte så att den nya är odrickbar.
Dock så när det gäller att välja en lightcola så väljer jag Pepsi Max alla dagar.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Inaktiv

Testade den nya cola zero i veckan, shit. Här har coca cola verkligen lyckats.

Permalänk
Medlem

Föredrar gamla Zero helt klart. Den nya är ju bara blaskig. Vanlig Cola har jag inte druckit på flera år och Pepsi Max är på tok för sliskig.

Besviken, helt onödigt tilltag. Men man får väl vänja sig.

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Ingen fara, verkar vara essencen som mcdonalds haft ett bra tag, den är aningen "kryddigare" och smakar inte lika mycket sötningsmedel eftersom den upplevs av mig mer "vattnig" då de dragit ner på kolsyran?? Påminner om en supermild variant av coca-cola zero cinnamon och en mild pepsi max utan den vidriga sötningsmedel chocken man får av pepsi max.

Oh, den smaken har jag faktiskt inte så mycket emot.
Synd med mindre kolsyra bara

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Tycker att den nya smaken är riktigt god, som tidigare nämnt så är den närmare vanlig cola än dess föregångare. Har varit lite velig mellan Zero och vanlig Cola tidigare, men med den nya smaken kommer jag definitivt bara köpa Zero. Inte ofta ett nytt recept är bättre än det gamla imo, men här har de lyckats!

Flickvännen ville också prova. Hon tyckte den smakade plast, men hon gillar å andra sidan inte cola över huvud taget. Hursomhaver, mer till mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Oh, den smaken har jag faktiskt inte så mycket emot.
Synd med mindre kolsyra bara

Sitter och dricker på en nu och den är betydligt mer vattnig tyvärr men den är mer lättdrucken iallafall om du frågar mig

kolsyran är tveksamt, kan vara att den är vattnig som gör att den upplevs som mindre kolsyrad.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Sitter och dricker på en nu och den är betydligt mer vattnig tyvärr men den är mer lättdrucken iallafall om du frågar mig

kolsyran är tveksamt, kan vara att den är vattnig som gör att den upplevs som mindre kolsyrad.

Aw okay, får testa för mig själv när det kommer lite sol och värme

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Aw okay, får testa för mig själv när det kommer lite sol och värme

Precis som med vanlig läsk är det nog högst variabelt hur mycket kolsyra man får. Ingen av de 'nya zero'-burkar jag provat (från två inköpstillfällen) har haft mindre kolsyra än normal cola, den verkar tvärtom varit extra skummig, men det kan ju vara normal exemplarvariation.

Permalänk
Medlem

Testade den nya i helgen. Är inget stort fan utav sötningsmedel, speciellt eftersmaken.
Tycker att Pepsi Max är bättre än vanliga Coca Cola Zero, men brukar oftast dricka vanlig cola på helgerna.

Den nya Coca Cola Zero smakar mer likt vanliga Coca Cola och har inte någon märkbar eftersmak av sötningsmedel.

Mina betyg:

Coca Cola Zero: 4,5
Pepsi Max: 6
Nya Coca Cola Zero: 7, kanske även 7.5
Vanliga Cola: 8,5

Kan tänka mig att de som dricker socker läsk kanske uppskattar smaken mer än de som tidigare gillade Coca Cola Zero.

Tycker att de har gjort ett väldigt bra jobb.

Permalänk
Medlem

Jag håller mig nog forfarande till Harboe Cola. (Den från Netto/Coop)

Permalänk

Nån som har testat blanda med nya Cola-Zero?

Vodka+Cola sen en citronskiva.

Visa signatur

Ketchup är en smoothie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SockerfriKetchup:

Nån som har testat blanda med nya Cola-Zero?

Vodka+Cola sen en citronskiva.

Ska man göra grogg kan man väl köra vanlig cola. Nyttighetstänket går ju liksom ändå bort.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Ska man göra grogg kan man väl köra vanlig cola. Nyttighetstänket går ju liksom ändå bort.

Två minus gör det ej till ett plus sen är det även preferensfrågan också.

Permalänk
Medlem

Satan vad besviken jag blev på nya cola zero. Jag har vant mig viden mindre söta smaken och tycker att den nya cola zero är som att dricka rent socker vattnen. På tok för söt!!!

Permalänk
Medlem

Provade den precis och jag kan säga med en gång att jag inte tycker om smakändringen. Det smakar mindre sött och mer kemiskt. Nu brukar jag nästan aldrig köpa läsk ändå, men när jag väl köper så har det alltid blivit Cola Zero, men så blir det inte längre. Fruktansvärt onödig ändring. Har dom snålat in på något för att tjäna mer pengar? För smaken är ju som sagt inte bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osten87:

Satan vad besviken jag blev på nya cola zero. Jag har vant mig viden mindre söta smaken och tycker att den nya cola zero är som att dricka rent socker vattnen. På tok för söt!!!

Märkligt. Jag tycker det smakar mindre sött... men mer kemiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rodah:

Betydligt sötare, inte lika syrlig och fräsch samt att det känns som att det är mindre kolsyra i burkarna.

Endast minuspunkter för mig, klarar inte av vanlig cola då den är på tok för söt och den nya zeron likaså.

Kommer att bege mig ut för att lagra upp så mycket som möjligt av den gamla zeron. Om folket har sett i butiker i Göteborg med omnejd så tar jag gärna emot tips.

Håller helt med. Kändes som att jag drack "originalcolan" vilket är alldeles för sött.

Ska gå från Coop till Coop och bunkra "gammal" czero.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Köpte en sådan idag, trodde det var nån gammal cola typ christmas edition

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Medlem

Jag ska nog prova den nya Cola Zero då om folk tycker den smakar mer som vanlig (med socker) Coca Cola. Jag gillar vanliga Coca Cola bättre än vanliga Pepsi eller gamla Coca Cola Zero men när det gäller sockerfria versioner av cola så gillar jag bäst Pepsi Max Lime. Det ska dock bli intressant att prova den nya Zero-smaken för att se om jag gillar den bättre än gamla Zero-smaken.

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag kände någon skillnad faktiskt. Fast jag föredrar ändå Pepsi..

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Ica sålde ut dessa nya för 25kr 6/pack

Testade min första idag. Inte alls nöjd, saknar eftersmak och syrlighet. Sista klunken i burken hade en svag smak av aluminium.

Hoppas detta bara är ett prov.

Permalänk
Medlem

Försöker gilla den nya men det känns som det saknas något. Vetifan vad det är!

Drack väldigt mycket original Coca-Cola förut och var den som tittade ner på personer som drack sockerfria drycker.

Gav Coca-Cola Zero några veckor och inom kort så försvann den äckliga eftersmaken och Zero blev min nya favorit.

Ni som tycker Zero är äckligt borde ge det en chans under några veckor för det tog tid för mig att vänja mig med en dryck utan massa socker.

Tror dock jag inte gillar den nya Zeron så blir Pepsi Max som jag också tycker är god.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk

Helt klart en tydlig försämring. Blaskig, svag smak som försvinner direkt plus mindre kolsyra.
Antagligen ett case av trötta toppchefer som tillsammans med en förvirrad fokusgrupp skapat det här haveriet.
Tyvärr.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Strix Z490-F | ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | Fractal Design Define 7 Mid Tower | Corsair Force Series MP600 1TB | LG 27GL850 |

Permalänk
Medlem

De har sabbat Zeron. Sötare smak och nån knepig kanelvibb. Fan.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Gillar nya Zero. Aningen sötare och mindre bitter eftersmak.

Föredrar fortfarande Pepsi Max, men kan definitivt tänka mig köpa hem några flaskor Cola Zero ibland för variation.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Gillar inte. Tror jag fattar vad de gjort dock, de har lyckats ta bort eftersmaken helt.

Vanlig cola har eftersmak av socker vilket är rätt gott, gamla zero har eftersmak av aspartam vilket smakar helvete.
Denna har ingen eftersmak alls vilket känns platt, blaskigt och konstigt.

Permalänk
Medlem

Gillade gamla mer, tycker den nya luktar och har en hint av Lime 🤔

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

OK, nu har jag äntligen lyckats få tag i den nya, och jag är väldigt förbryllad. Jag hade höga förväntningar efter allt jag läst här. Att den inte skulle smaka sötningsmedel etc, inte ha eftersmak. Jag tycker tvärt om! Den gamla känner jag knappt någon sötningsmedelssmak från. Den nya däremot smakar typiskt kemisk sötningsmedelssmak, speciellt i den långa eftersmaken.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB