PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Valde också expressfrakt på EG, fanns det annat att välja på?

Fick mejl ifrån EG nu vid 22.00 att paketet är på väg.

Permalänk
Avstängd

Fick med mail från Elgiganten nyss att den är skickad jag valde expressfrakt.

Permalänk
Skrivet av Calle_84:

Valde också expressfrakt på EG, fanns det annat att välja på?

Fick mejl ifrån EG nu vid 22.00 att paketet är på väg.

jag med men sen kom klarna fakturan på 699:- så jag misstänker de bara skickat kontrollen till mig.. vikt på paket också endast 0.6kg

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem

Den är på G här med plingade till i Mina Paket appen vid 22 tiden, och paketet är nu i Jönköping!
Tog express frakt på EG.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Same here C:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Värt att tänka på är att PS5-patchen inte kommer vara gratis (om ens köpbar) om en klickar hem FFVII gratis.

Å andra sidan är det ju bara att köpa PS5-versionen då man ändå fått PS4-versionen gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

jag med men sen kom klarna fakturan på 699:- så jag misstänker de bara skickat kontrollen till mig.. vikt på paket också endast 0.6kg

Samma här. 😥

Permalänk
Medlem

Beställde i Torsdags från EG och fick leveransdatum 17/3, men nu så plingade det till att den levereras mellan 17-22 idag!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Inatt kom ett mail om att Amazon har skickat mitt PS5 DE som bokades i november, kommer redan idag så det måste ha skickats från svenska lagret. MEN jag har redan skaffat mig ett PS5 från annat håll, någon som är sugen, kan hämtas i Kungens Kurva?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Beställde i Torsdags från EG och fick leveransdatum 17/3, men nu så plingade det till att den levereras mellan 17-22 idag!

Samma här

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Någon som beställt från MM i fredags och fått bekräftelse men inte hört något mer? Pengarna står som reserverade hos klarna.

Permalänk
Skrivet av NorBiz:

Inatt kom ett mail om att Amazon har skickat mitt PS5 DE som bokades i november, kommer redan idag så det måste ha skickats från svenska lagret. MEN jag har redan skaffat mig ett PS5 från annat håll, någon som är sugen, kan hämtas i Kungens Kurva?

Kom igen, någon måste nappa på denna 👆🏼

Permalänk
Medlem
Skrivet av jollsker:

Någon som beställt från MM i fredags och fått bekräftelse men inte hört något mer? Pengarna står som reserverade hos klarna.

Japp, samma här. Blir spännande att se om det är på riktigt eller bara hamnat i någon backlogg-kö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jollsker:

Någon som beställt från MM i fredags och fått bekräftelse men inte hört något mer? Pengarna står som reserverade hos klarna.

Japp, samma här! Blir spännande att se vad som händer under dagen, men egentligen finns det ju inget skäl att tvivla på att köpet gått igenom och väntar på att skickas tänker jag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jollsker:

Någon som beställt från MM i fredags och fått bekräftelse men inte hört något mer? Pengarna står som reserverade hos klarna.

kommer får min idag enligt postnords app.. är grymt taggat faktiskt...

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiin82:

Kom igen, någon måste nappa på denna 👆🏼

Jag skickade PM

Permalänk
Medlem

Inet skickade mitt idag. Beställt 06-12

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk

Äntligen fick man ett sms från inet att ordern håller på att packas, beställde 16:e Juni

Permalänk
Skrivet av minh:

kommer får min idag enligt postnords app.. är grymt taggat faktiskt...

Beställde du i fredags eller torsdags? Min order gick igenom kl 16:50 i torsdags och har fortfarande inte hört något från MM eller postnord

Permalänk
Medlem

Beställde från MM i torsdags. Fick orderbekräftelse kl 16:54. Har inte hört något från MM eller Postnord.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk

Märkte nyss att det står att mitt orderpris fortfarande ligger på 9990, bör man oroa sig att något blivit fel?

Permalänk

PS5 med skivläsare beställd från Inet den 16/6, ordern plockas idag.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Skrivet av Esoj:

Stort tack för denna info, då får man sitta lugnt i båten och avvakta. Trevlig helg på dig!

Statusen på min är nu att den ska vara skickad från retrospelbutiken i morse. Då kan man slappna av lite nu.

Permalänk
Medlem

Får min från EL imorgon! Äntligen en Ps5!

Permalänk
Skrivet av b-fire:

Beställde från MM i torsdags. Fick orderbekräftelse kl 16:54. Har inte hört något från MM eller Postnord.

Jag beställde från MM i torsdags med orderbekräftelse 15:11. På fredagen kl 12:17 fick jag mejl om att den skickats. Beräknad leverans är idag. Så om du ligger lite efter mig med din order från 16:54 är det nog sannolikt att de skickar den idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fishyfajita:

Beställde du i fredags eller torsdags? Min order gick igenom kl 16:50 i torsdags och har fortfarande inte hört något från MM eller postnord

torsdagen fick orderbekräftelse typ 15:07

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fishyfajita:

Beställde du i fredags eller torsdags? Min order gick igenom kl 16:50 i torsdags och har fortfarande inte hört något från MM eller postnord

Min gick igenom i Torsdags 16:49, levereras idag.

Permalänk
Skrivet av abbealmen:

Märkte nyss att det står att mitt orderpris fortfarande ligger på 9990, bör man oroa sig att något blivit fel?

De justerar säkert detta. Det är likadant för mig hos inet, jag har för säkerhets skull mejlat om detta för att uppmärksamma dom på att betala tillbaka mellanskillnaden.

edit: De svarade att mellanskillnaden är mig åter inom 5 vardagar.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Fick nu leveransbekräftelse (på mail) från Elgiganten att den ska skickas idag och spårningsnummer. Fick också precis sms från Bring.

Var med i utlottningen förra veckan.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Får extrakontrollen idag och konsolen imorgon 😅 varför de delar upp dem i två paket är bortom mitt förstånd. Miljöbovar!