PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av Esoj:

Har någon som beställt sin PS5a från Retrobutiken fått någon mer info? Jag har fått en orderbekräftelse och de har dragit pengarna 6500 :- men inget mer har jag hört och när jag går till min order på deras hemsida så står det bara "under behandling"

Tack /Esoj

Jag är i samma sits och utgår från att de inte hunnit fixa det pga att det är helg. Jag la min order 18.20 igår så jag tänker att jag ska kontakta dem på måndag om inte statusen uppdaterats.

Edit: Jag läste nu på deras sida att de skickar varor på måndagar och torsdagar, så vi får hoppas på måndag då.

Permalänk
Skrivet av Esoj:

Har någon som beställt sin PS5a från Retrobutiken fått någon mer info? Jag har fått en orderbekräftelse och de har dragit pengarna 6500 :- men inget mer har jag hört och när jag går till min order på deras hemsida så står det bara "under behandling"

Tack /Esoj

Grattis! Du fick tag på ett

Jag skulle inte vara orolig. De kämpar nog på. Jag fick mitt på ett par dagar och kundtjänst var mycket trevliga.
De sade att det tar lite tid för dem att få alla packade och skickade, många beställningar på en gång! Det är ju rejäla paket dessutom (välpackade!).

Permalänk
Medlem
Skrivet av FarbrorRuttenBanan:

Jag är i samma sits och utgår från att de inte hunnit fixa det pga att det är helg. Jag la min order 18.20 igår så jag tänker att jag ska kontakta dem på måndag om inte statusen uppdaterats.

Edit: Jag läste nu på deras sida att de skickar varor på måndagar och torsdagar, så vi får hoppas på måndag då.

Stort tack för denna info, då får man sitta lugnt i båten och avvakta. Trevlig helg på dig!

Permalänk
Medlem

Har ni också konstig orderstatus på EGs Mina Sidor? Ser ut som en stäng med kod istället för "Behandlas".

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Har ni också konstig orderstatus på EGs Mina Sidor? Ser ut som en stäng med kod istället för "Behandlas".

Japp. Står "?CC_ProductLineStatus.SAP_CAR.delivery_status.NOT_DELIVERED:Not delivered?" på mina sidor.

Permalänk
Skrivet av vicster:

Japp. Står "?CC_ProductLineStatus.SAP_CAR.delivery_status.NOT_DELIVERED:Not delivered?" på mina sidor.

Samma här.
Har fått sms med meddelande om uppskjuten leverans igår och idag också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vicster:

Står exakt lika för mig å, fick även ordern framflyttad från 16 de till 17 de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vicster:

Samma här, vad menas med det tro?
Dock nedanför står det beräknad leverans tisdag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Samma här, vad menas med det tro?
Dock nedanför står det beräknad leverans tisdag.

Står Tisdag för mig under å, men fick sms om uppskjuten leverans

Permalänk
Avstängd

Min har med den roliga "strängen" dock ej fått något sms från Elgiganten, valde ni express eller vanlig frakt? Jag valde express och står just nu 16:e på mina sidor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumli:

Min har med den roliga "strängen" dock ej fått något sms från Elgiganten, valde ni express eller vanlig frakt? Jag valde express och står just nu 16:e på mina sidor.

Valde ej express

Permalänk
Medlem
Skrivet av TerJiee:

Står Tisdag för mig under å, men fick sms om uppskjuten leverans

Har inte jag fått

Permalänk
Medlem

Tållamod haha dem skickas nästa vecka och vi kommer få dem slapna av xD

Permalänk
Medlem

På måndag kommer vi få meddelande från elgiganten... Unfortunatly the driver would not be able to deliver do to an arrow to the knee C:

Permalänk
Medlem

Är det bara Webhallen som inte fyllt sin "gamla" kö än? Verkar som att de flesta andra ställen levererat till de som förbokade innan release?

Permalänk
Skrivet av lebear:

Är det bara Webhallen som inte fyllt sin "gamla" kö än? Verkar som att de flesta andra ställen levererat till de som förbokade innan release?

Bokade av Inet i juli och har inte fått leveransbesked än. Enligt mail för någon vecka sedan har de jobbat sig fram till de som bokade i maj.

Permalänk
Medlem

Är trött på scalpers och är rätt sugen på att köpa en PS5 till dess ordinarie pris, så jag håller på att skriva en discord bot som kontrollerar lagerstatus på onlinebutiker med sekunders mellanrum. Kommer eventuellt invita folk när jag känner att den fungerar bra.

Tar gärna tips på vilka onlinebutiker som säljer/kommer sälja PS5 (måste finnas som produkt på sidan). Just nu har jag NetonNet, Elgiganten, Inet och Webhallen fungerandes.

Jag kommer hålla er uppdaterade om intresset finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eckelhesten:

Är trött på scalpers och är rätt sugen på att köpa en PS5 till dess ordinarie pris, så jag håller på att skriva en discord bot som kontrollerar lagerstatus på onlinebutiker med sekunders mellanrum. Kommer eventuellt invita folk när jag känner att den fungerar bra.

Tar gärna tips på vilka onlinebutiker som säljer/kommer sälja PS5 (måste finnas som produkt på sidan). Just nu har jag NetonNet, Elgiganten, Inet och Webhallen fungerandes.

Härligt! Kolla CDON och Power.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eckelhesten:

Vad är det för fel på Distill?

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samlooh:

Ja det lär ju blir mindre belastning på hemsidorna iaf 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samlooh:

Föredrar något jag kan köra på min server utan att behöva tänka på om "den är igång" Distill gör dessutom disco i webbläsaren om man kör +20-30 element/kriterier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eckelhesten:

Intresse finns! Hade också varit ännu finare om DE inkluderades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aneda:

Samma här, man blir ju nervös! Kraschade mm?

Mediamarkt fixade det, likaså Postnord. Beställt 11/3-2021, på Postnord utlämning lördag 13/2. Tack den som listade ut släppet på MM!

Permalänk
Medlem

Får se när det dyker upp från EG, fick SMS om Ons 17e så förhoppningsvis dyker det upp då.

Kollegan har för övrigt tjötat att jag borde spela GoW och GoT så blir ju kanon nu att låna av honom då han ändå kört klart dom. Sen har ju alltid FF7 legat mig varmt om hjärtat så ska nog klicka hem det beggat, skulle väl komma en PS5-patch i sommar som skulle vara gratis om man hade disk-versionen till PS4an?

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Får se när det dyker upp från EG, fick SMS om Ons 17e så förhoppningsvis dyker det upp då.

Kollegan har för övrigt tjötat att jag borde spela GoW och GoT så blir ju kanon nu att låna av honom då han ändå kört klart dom. Sen har ju alltid FF7 legat mig varmt om hjärtat så ska nog klicka hem det beggat, skulle väl komma en PS5-patch i sommar som skulle vara gratis om man hade disk-versionen till PS4an?

Har inte fått sms från EG, men mail, där stod det tisdag levererans

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Har du playstation plus så får du FF7 Remake gratis, samma med GoW.

Permalänk
Skrivet av JoJJ:

Avbokade min DE där idag så förhoppningsvis går den till någon här. Verkar som dom skickat ut en hel del senaste tiden.

Och nu ligger en SE för leverans från Amazon, har fått kollid hos speditören också. Förväntat lev på onsdag kväll. Plötsligt händer det, galet kul
Ska ringa Dustin imorgon och avbeställa den ordern, kanske kommer någon utav er närmare en leverans från dem(om de nu får in några konsoler vill säga.....)

Permalänk
Skrivet av Eckelhesten:

Förutom de du nämner så tänker jag Media Markt, Amazon, CDON, Power, Retrospelbutiken, Kjell & Co

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Har du playstation plus så får du FF7 Remake gratis, samma med GoW.

Värt att tänka på är att PS5-patchen inte kommer vara gratis (om ens köpbar) om en klickar hem FFVII gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumli:

Valde Express och det står 16e på Mina Sidor men SMSet sa 17e

Edit - Oulala, fick precis mail från EG om att paketet är på väg. Inga mer förseningar iaf

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9