Intel hånar Apple – med skådespelaren från "I'm a Mac"-reklamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Jag har inte sagt att de har den. Men de har bäst förutsättningar.
Kombinationen med att äga gemensam processorarkitektur för hela skalan och äga ekosystemen är oslagbar.

Okej du tänker så, det var inte så tydligt.

Skrivet av PlogarN97:

Jag tror det är svårt att veta exakt utformning av en sådan enhet.

Men det apple har i nuläget är en hårdvara och mjukvara samt ett stort appbibliotek som för alla displaystorlekar. Från klockor till datorer och typ tv-apparater.

Finns väl ingen annan på marknaden som är i det läget?

Jag tyckte han fick det att låta som att dem hade någon sådan enhet i bakfickan för att presentera men så var ju inte fallet.

Google har väl snudd på samma? även om dem kanske inte har all hårdvara i sittutbud med dem har samma typ av utformat ekosystem. Det ända är att dem låter andra distribuera deras mjukvara.

Visa signatur

Awsomness

Permalänk
Medlem

lol pajkastning på hög nivå!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Skrivet av mkk:

Ja ja, vi har ju iallafall Cavill som en riktig PC Gamer.

Även Terry Crews. visst han byggde inte sin egna PC, men han är en PCMR

Visa signatur

Ketchup är en smoothie.

Permalänk
Medlem

så där kan man ju hålla på om man är "on top" men Intel är verkligen inte "on the top" just nu.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Intel kör hårt med pajkastning när de blir attackerade från alla håll

Inser ens Intel att de inte hade varit värda ett skit utan draghjälp från företag som 3dfx, Creative, Nvidia och ATI/AMD?

Hade jag byggt en speldator idag, så är Intel det sista jag tänker på.

Nu spelar jag inte mycket, men min M1 slår vad jag vet alla iGPU:er från Intel i dagsläget och borde således vara den snabbaste ultrabooken på marknaden idag om jag räknar bort de med kretsar från AMD eller Nvidia.

Kanske dags för Apple att kontra med en nyversion av följande reklam:

Intel har aldrig varit hetare än nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Tänk om pengar kunde ha lagts på R&D istället för pajer till digital pajkastning.

Det var för en gångs skulle värt det.
Det var 95% ren fakta i dessa video därför är de roliga.

Permalänk
Avstängd

Haha underbart!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

2 in 1 gör mig snarare ointresserad av en laptop. Men Intel har verkligen get upp, detta är reklam för boomers.

Nej det är det verkligen inte, för zoomers möjligtvis som inte har råd med Apples produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

så där kan man ju hålla på om man är "on top" men Intel är verkligen inte "on the top" just nu.

Intel är de enda som inte förstått det, de lever på gamla meriter och den här filmen bevisar det.

Permalänk
Medlem

Skumt att fakta räknas till "pajkastning" idag.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem

Han skrattar nog hela vägen till baken.

Skrivet av Klumpeduns:
Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

jag tyckte den var spot-on. Känns som att Apple bara inväntar rätt tid för att införa touch på sina maskiner(o troligen dumpa iPad konceptet). Kommer heta att APPLE uppfunnit något NYTT som ALDRIG funnits o att de är FÖRST av alla och IGEN visar VÄGEN

// LZ

Permalänk
Medlem

Så mycket ilska mot Intel på det här forat... Tagga ner!!

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem

Finns det några nätta plattor eller 2 in 1 med Windows och Intel/AMD CPU som inte är mycket jobbigare att använda och hålla i än iPads? Jag gillar att hålla min Androidplatta i ena handen när jag ligger i sängen och använda den andra till touchscreen från och till, pendla mellan vilken hand jag håller min 10" platta i. Jag är rädd att det inte funkar så bra med flera apparater med Windows. Jag hade gärna bytt upp mig till en Windowsbaserad enhet då jag vill ha den gigantiska appkatalogen, men känns som det lika gärna kan bli iPad eller Android igen då lättheten betyder mest.

Permalänk
Medlem

"Oh intel, nice" geniun reaktion man har när man ser klistermärket nuförtiden

Lite synd ändå. De hade ju just tagit tillbaka John Hodgman (PC-mannen) i slutet av Apple Silicon presentationen så hade sett fram emot lite mer sköjj med dom två. Men nu är det nog rätt uteslutet.

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk

Alltid så mycket butthurt på Apples produkter. Slår vad om att majoriteten som gråter aldrig ens ägt eller klämt på en Mac av någon sorts religiös anledning. Nu får man en Macbook Air för 12k med >1440p skärm, runt 15h batteritid och utan några flåsande fläktar som presterar lika bra som en "Wow XPS"-XPS med 1920-skärm som kostar det dubbla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Munglflux:

Alltid så mycket butthurt på Apples produkter. Slår vad om att majoriteten som gråter aldrig ens ägt eller klämt på en Mac av någon sorts religiös anledning. Nu får man en Macbook Air för 12k med >1440p skärm, runt 15h batteritid och utan några flåsande fläktar som presterar lika bra som en "Wow XPS"-XPS med 1920-skärm som kostar det dubbla.

Säker på att du själv inte är lite "butthurt" för att det är rätt roliga reklamer som gör narr om något du tycker om?

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Vash:

Tycker faktiskt de var kul på ett bra sätt, precis lagom mycket glimt i ögat på skämten. Så länge man gör de snyggt så tycker jag bara de är positivt med lite tjuvnyp mellan företagen.

Håller med, inga fulsmällar här inte och Mac får ju faktiskt lite exponering, många köper Mac trots allt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuulikk:

Jag hade gärna bytt upp mig till en Windowsbaserad enhet då jag vill ha den gigantiska appkatalogen, men känns som det lika gärna kan bli iPad eller Android igen då lättheten betyder mest.

Jag gillar 2-in-1 enheter med Windows, men renodlade plattor är tyvärr en mindre katastrof.

Detta beror dels på olika gestures som inte är genomtänka då man håller i plattan, samt hur vissa spel och program kräver fysiska knappar i form av Ctrl+Enter eller F11 eller Esc för att lämna det dedikerade fullskärmsläget. Då funkar varken Windows-knappen eller gestures (när man väl är i behov av dessa.

Jag skojar inte när jag säger att tangentbordet är min mest använda app på Windows-plattan just för olika kortkommandon.

Så gör dig en tjänst och kolla vidare på iPad eller valfri Android-platta

Permalänk
Medlem

Den sista stämmer ju ändå in lite för mycket, har verkligen inte gått framåt sista åren för annat än mobilspelen.

Permalänk
Skrivet av Munglflux:

Exakt samma argument körs kreationister på youtube att ateister är troende.
Det finns mycket bra med Appleprodukter, problemet med prisjämförelser pc vs mac är att vissa utgår ifrån en mac specifikation och sedan kollar vad alternativen kostar. Medans folk i vanliga all kollar vad de vill ha och sedan vad de kan få med runt detta för olika priser.

Tar vi mobil så vill jag ha en runt 6,7", all hårdvara som är bättre är helt klart bättre. Och jag kollar vad jag kan få, jag kan hoppa hej vilt bland olika märke. Men ska det bli en iPhone så blir priset runt 13 000kr. Och jag vill inte lägga så mycket pengar på en standardtelefon. Exakt samma sak gäller övrig hårdvara.

Man kan då tro att Applekunder är lika med personer som lägger mycket pengar på hårdvara, det stämmer garanterat överlag.
Men många av oss teknikintresserade lägger väldigt mycket mer pengar på hårdvara mer än de flesta som köper mac och det blir fel att enbart se oss pcköpare som snåljåpar. T.ex min jobblaptop kostar runt 40 000kr, är då företaget jag jobbar hos en snåljåp för att de ej köpte en 13 000kr macbook till mig? Det blir helt fel att säga så.

Poängen med det sista jag skrev är at tydliggöra att bara för att man är väldigt mån om att få ut max hårdvara för varenda krona, så betyder det inte att man behöver vara en snåljåp, då sett till den stora gruppen som har råd att köra med Apple hårdvara.

Och det är just detta som gör att jag använder så få Appleprodukter. Ska man ha prylar som uppfyller de kraven som jag ställer, så blir det extremt dyrt med Apples alternativ. Ytterst få personer har råd att köpa dessa prylar. Detta leder till att jag själv ej har råd med Apple produkter för jag har så stora krav. Nu kan man kalla mig extremist, men många på forumet är exakt samma sits. De ska ha en stationär speldator med så bra prestanda som möjligt och Apple valet, ja det blir inte lite dyrt. Speciellt om man jämför med vad folk kallar för en värsting gaming pc.

Permalänk
Medlem

Haha! Otroligt roligt! Precis lika roligt som reklamerna som gjordes för MAC av samma herre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Apples grundproblem är annars deras monopol på MacOS, som innebär att om man vill köra MacOs så får man välja något av deras ofta egentligen udda modeller. -Väldigt dyra laptops, när vanligt folk mer köper 5000kr modeller.

MacOS är anledningen till att jag avstår från att skaffa en ny Mac. Inte för att Windows är så mycket bättre, utan för att jag tycker MacOS är så himla osmidigt. Trots detta har jag en iPhone, iPad och en väldigt gammal Macbook Pro.

Permalänk
Skrivet av CrazyDriver:

MacOS är anledningen till att jag avstår från att skaffa en ny Mac. Inte för att Windows är så mycket bättre, utan för att jag tycker MacOS är så himla osmidigt. Trots detta har jag en iPhone, iPad och en väldigt gammal Macbook Pro.

Gruppen som vill ha motsvarande hårdvara som Apple har men inte ett Apple os har alltid funnit, men den har varit väldigt liten bortsett från när M1an kom.
Vad jag anser bra värld vore om man kunde välja att denna specifikation av hårdvara vill jag ha och sedan det operativsystem som passar mig bäst. Ser vi på Intelreklamen som visades så var det en extrem stor variation på deras pc datorer, medans Apple enbart var vad som tolkades som en, men det var flera.
Egentligen all denna extrema utbud behövs inte, men ett annat alternativ i Apple världen än väldigt kompakt och dyr hade ej varit fel. Vi som vill ha en större mobil, laptop. lite kraftfullare stationär, ja Apple valet blir att köpa något riktigt dyrt, det finns inget annat alternativ mer än begagnat.
"Normalstor" Apple Mobil över 10 000kr
"Normalstor" Apple Laptop över 20 000kr
"Kraftfullare" stationär över 70 000kr om jag minns rätt. Och med kraftfullare så menar jag en dator som motsvarar en medel gaming stationär pc.

Permalänk
Sötast

Intel har verkligen betett sig som skit den senaste tiden......

Men det här är kung!

Apple har dissat pc genom åren med i'm a mac reklamer som har varit sjukt roliga.
Intel går steget längre och 'snor' deras actor och vänder deras egen reklam emot dem.

Kungligt, såhär det borde vara.
Inte uppenbara lögner och fejkade tester.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Borde se Galaxy Quest igen.

Eller Kevin Smith's mästerverk Tusk!

Visa signatur

Mommas, don't let your babies grow up to be cowboys.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

"Kraftfullare" stationär över 70 000kr om jag minns rätt. Och med kraftfullare så menar jag en dator som motsvarar en medel gaming stationär pc.

Åfan, kör en "medel gaming stationär pc" Xeon och ECC-minnen? Det var som fan. Jag trodde annat jag.

Permalänk
Medlem

Lite roligt också med tanke på hur jäkla mkt pengar Intel tjänat via Apple

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jag har inget emot att se när Apple får däng av sina konkurrenter, förutsatt att de är någorlunda berättigade förstås. Jag tycker till och med att det är bra.

Men... Varför tycker folk att de här reklamsnuttarna var så väldans underhållande och träffsäkra? Gammal skåpmat som ältats i årtionden samt några snabba/billiga skämt som förhoppningsvis skrevs ner under ett kort morgonmöte.

Men visst, ska erkänna att det med touchbaren var lite småroligt

Permalänk
Skrivet av Raevbur:

Åfan, kör en "medel gaming stationär pc" Xeon och ECC-minnen? Det var som fan. Jag trodde annat jag.

Ber du denna bön varje natt innan du lägger dig?
Apple vår, som är i himmelen!
Helgadt varde ditt namn;
tillkomme ditt rike; ske din vilja, såsom i himmelen så ock på jorden;
......
Amen Apple
Eller varför kör du med så extremt ohederlig cherry picking av en mening och sedan svarar på det helt ur kontext?
Det jag har belyst är att inom Apple världen så är det ultrakompakta enheter som är alternativet för den stora skaran. Där de i många fall faktisk är riktigt prisvärda. Men för oss som inte vill ha detta, så blir priserna extrema och det finns inga för oss vettiga alternativ. Och det är just det som meningen du citerar belyser. För oss som vill ha en "kraftfullare stationär" dator så finns det inga billiga alternativ hos Apple och vad jag menar med kraftfullare är typ en gamning pc.
Det är då helt irrelevant att Apple Mac Pro, fullutrustad för kanske 200 000kr spöar skiten ur alla motsvarande workstations, för det är ändå inte en sådan dator som man efterfrågade när man funderar på en motsvarande stationär "speldator" för runt 30 000kr.

Inte för att upprepa mig. Men det jag har är en billig 6,7" mobil, 15,6" laptop, läsplatta med usb c o.s.v. Ska man ha motsvarande inom Apple, så får man köpa dyrare hårdvaror än nog vad de flesta i denna tråd har privat. Alternativen om man har krav som inte är ultrakomptakta blir snabbt svindyr hos Apple och det är det jag saknar.
Vill man däremot ha en ultrakompakt enhet, ja då blir Apple ett så mycket enklare val.
*edit*
Mina stationära datorer spelar jag inte på men de faller in under gruppen speldator då hårdvaran är i princip samma. Men i vilket fall Apple alternativet blir svindyrt och det är det som jag mest saknar hos Apple. De blir inget val för deras datorer som uppfyller mina krav blir extremt dyra. Min gamla stationära har 64GB ram runt 20TB ssd, min nästa med ddr5 om något år kommer säkerligen ha 256GB ram kanske 50TB ssd, Apple alternativen kommer då bli extremt dyrt.
Och då säger vissa att jag har råd att köra med Apple och så kanske de köper en dator som kostar mindre än vad jag la ut för att få ramminne till min egen.