PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av JayBe:

Det står på deras Instagram att "Leveransdatum på hemsidan inte stämmer" skickas ut nästa vecka, det tolkar jag som att man inte kan välja express.

Skrivet av cebonit:

https://www.instagram.com/p/CMwLLJToB8-/?igshid=1pyb8rql52vlc

”Den skickas först nästa vecka. Att välja Expressfrakt gör ingen skillnad”

Man tackar. Men vilken tid på dagen nästa vecka kommer den om man valde hem

Permalänk
Medlem

Grattis till alla som fick en kod från elgiganten. En annan får scouta vidare efter en konsoll. Om någon skulle ha en kod över för standard edition så tas den tacksamt emot via PM.

Permalänk

Kul

När beställde du??

quote postid="18996366" userid="332207" name="Thomsrath"]
Fråga supporten på CDON för oss som lyckades boka ps5 SE med prel leverans den sista maj förra veckan. Och goda nyheter visade sig för svaret jag fick var:

"De ska vara på gång hos lagret och borde skickas inom den närmaste veckan!"

Håll ut mina vänner snart är det eran tur
[/quote]

Permalänk
Skrivet av Angelus78:

När beställde du??

quote postid="18996366" userid="332207" name="Thomsrath"]
Fråga supporten på CDON för oss som lyckades boka ps5 SE med prel leverans den sista maj förra veckan. Och goda nyheter visade sig för svaret jag fick var:

[/quote]

Den 19:e mars var det öppet under en kortare period.

Permalänk
Medlem

Skulle med vara väldigt tacksam fall någon har en kod över till Standard edition från elgiganten

Permalänk
Medlem

har följt tråden dagligen i ett par månader och har äntligen lyckats beställa en via Elgigantens utlottning! Avbokar Dustin när jag fått min konsol. Vill bara tacka för alla hjälpsamma själar här i forumet. Keep up the good work!

Permalänk
Medlem

Är jag helt dum i huvudet? Jag fattar inte vart man anmäler sig. På länken dom skrev på insta står det inget om PS5? https://linktr.ee/ElgigantenGaming

Det är ju Onsdag idag och före 20.00??

Permalänk
Skrivet av sverre_b:

Är jag helt dum i huvudet? Jag fattar inte vart man anmäler sig. På länken dom skrev på insta står det inget om PS5? https://linktr.ee/ElgigantenGaming

Det är ju Onsdag idag och före 20.00??

Utlottningen är avslutad sedan ca 13 idag. Det måste stå fel i sådana fall.

Edit: nope på intagram står det att lottningen stängde igår. Vet inte var du läser någonstans.

Permalänk

Yes

Det var då jag beställde 😄

Skrivet av Thomsrath:

Den 19:e mars var det öppet under en kortare period.

Permalänk
Medlem

Hej, lämnade in min ps5a för två veckor hos Sony pga coil whine ljud. Fick en ny enhet på måndag med exakt samma jobbiga coil whine.

§9 /mod
Permalänk
Skrivet av M33:

Hej, lämnade in min ps5a för två veckor hos Sony pga coil whine ljud. Fick en ny enhet på måndag med exakt samma jobbiga coil whine.

Läste på reddit att coil whine inte är en bugg utan bara så elektronik fungerar. Vet inte hur sant det är och om coil whine verkligen är ett problem eller bara en konsekvens av att maskinen är så tyst att annat i elektroniken så låter som det brukar hörs genom. Som sagt är inte alls särskilt påläst mer en det jag såg på reddit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Ingen vinst på Elgiganten denna gång och ingen bokning någon annanstans heller. Om någon har en kod över i Dalarna hade jag blivit en glad prick.

Edit:
Någon som vet om det kommer ett andra tillfälle att boka? De som fått kod idag men inte beställer borde ju lämna konsoler på lager hos EG tänker jag.

Om någon inte använder sin kod innan klockan 21 ikväll så kommer det nya mail till oss "förlorare" imorgon eller på fredag, så gick det till förra utlottningen iaf

Permalänk
Skrivet av Thomsrath:

Hallelujah! Tack för info!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomsrath:

Läste på reddit att coil whine inte är en bugg utan bara så elektronik fungerar. Vet inte hur sant det är och om coil whine verkligen är ett problem eller bara en konsekvens av att maskinen är så tyst att annat i elektroniken så låter som det brukar hörs genom. Som sagt är inte alls särskilt påläst mer en det jag såg på reddit.

Jag vet, men tillsammans med nidec fläkten låter det värre än med de två andra fläktarna. Båda mina konsoler hade nidec fläkten.

Permalänk
Medlem

Säkert riggat. 5 gången nu och såklart inget nu heller. Undrar om dom verkligen får in flera tusen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomsrath:

Min upplevelse av coil wine på GPU:er är att det minskar efter någon veckas användning. Vet inte hur man förklarar fenomenet vetenskapligt, men det är min upplevelse med de två senaste grafikkorten jag haft. Mitt 970 gnällde rejält första veckan vid spelande sen gick det över. Hörs lite ibland om det är typ 200FPS i nått gammalt spel.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Någon som inte fått reda på fall de förlorat/vunnit än? Jag annälde även morsans hemadress/elgigantenkonto och jag fick ett meddelande om att jag var med i utlottningen. Jag har själv fått svar om att jag inte vunnit. Men till henne har de inte skickat ut något än

Permalänk
Skrivet av Hackie:

Någon som inte fått reda på fall de förlorat/vunnit än? Jag annälde även morsans hemadress/elgigantenkonto och jag fick ett meddelande om att jag var med i utlottningen. Jag har själv fått svar om att jag inte vunnit. Men till henne har de inte skickat ut något än

Kolla skräpposten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alex04:

Säkert riggat. 5 gången nu och såklart inget nu heller. Undrar om dom verkligen får in flera tusen

om du tänker på att det varit typ 20 000 och över tidigare gånger och flera tusen förra gången innebar kanske 2-3000 så är det ändå rätt många som inte får. Siffrorna gissar jag på, för jag vet inte. Men det gäller ju sätta i prespektiv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humwee:

Tja, Tips till er som vann i lotteriet. Lägg inte fler saker typ handkontroller eller dylik med på samma order. Jag fick vänta över en vecka på att den extra kontrollen samt laddstation efter jag fått konsolen. Är tydligen helt olika ställen som det går från och uppdelningen av ordern gjorde så att den ena delen med handkontroll samt laddstation fastnade i systemet. Kundtjänst förklarade att detta hänt på flera ordrar.

Hade tur o vinna dagens utlottning och märkte att när jag la till extra kontroller o laddstation justerades inte priset när jag lagt in koden. Så jag valde bort tillbehören. Tur då när jag läste ditt inlägg. Tur i oturen då kan man säga 😁
Hoppas alla som fortfarande sitter o suktar efter hårdvara snart får tilldelning. Jag vet hur surt det är o vänta på något som inte går få tag på.

Permalänk
Medlem

Då var även min beställd trodde faktiskt inte jag skulle få en kod denna lottningen då även jag varit med i samtliga

Permalänk

Det går att beställa SE direkt från Elgiganten websidda men när man går till betalning det e fortfarande 100 000kr...konstigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashkocholo:

Det går att beställa SE direkt från Elgiganten websidda men när man går till betalning det e fortfarande 100 000kr...konstigt

Nä, inte så konstigt. Det är så deras utlottning funkar. Om du vinner utlottningen får du en kod som sänker priset till normalt.

Permalänk
Skrivet av Torandi:

Nä, inte så konstigt. Det är så deras utlottning funkar. Om du vinner utlottningen får du en kod som sänker priset till normalt.

aha ok så det e till de som har vunnit idag. Tänkte det va kanske en fel med sidan

Permalänk
Skrivet av ashkocholo:

Går inte att köpa ändå. Jag har testat och man kommer till en bankid-signering och efter det blir det någon form av fel.

Permalänk

Om man inte vann nu på denna utlottning, när och var e nästa chans att knipa ett Ps5?

Permalänk
Medlem

Ganska så frustrerande att deras hemsida fungerar så dåligt. När man beställer en ps5, så får man erbjudande om rabatt på laddare och extra handkontroll. Men om man lägger till dessa i kundvagnen så negeras koden från lotteriet och som ska sätta ned priset på PS5 till 5990 kr, så man förväntas då betala 100 000+kr. Och det går inte att komma vidare, utan man måste beställa enbart PS5an för att man ska kunna köpa den till 5990 kr. Och då får man ingen rabatt på kontrollen och laddaren. Så nu är jag i en kundtjänstkö som inte verkar gå framåt alls för att se om jag kan beställa och få specialerbjudandet ändå... *suck*

Permalänk
Skrivet av Simonth004:

Om man inte vann nu på denna utlottning, när och var e nästa chans att knipa ett Ps5?

Ingen vet Bara att hålla utkik i tråden.

Permalänk

2 av 5 på utlottningen

Vi var 5 i min släkt som anmält oss till lottningen på EG, två fick, tre inte. (Alla DE)
Så det tyder på många ex.

Frustrerande att det inte gick att beställa handkontroll samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fass:

Ganska så frustrerande att deras hemsida fungerar så dåligt. När man beställer en ps5, så får man erbjudande om rabatt på laddare och extra handkontroll. Men om man lägger till dessa i kundvagnen så negeras koden från lotteriet och som ska sätta ned priset på PS5 till 5990 kr, så man förväntas då betala 100 000+kr. Och det går inte att komma vidare, utan man måste beställa enbart PS5an för att man ska kunna köpa den till 5990 kr. Och då får man ingen rabatt på kontrollen och laddaren. Så nu är jag i en kundtjänstkö som inte verkar gå framåt alls för att se om jag kan beställa och få specialerbjudandet ändå... *suck*

Märkte detta med. Testa reservera tillbehören i en fysisk butik nära dig o hämta direkt. Brukar funka fint dom gångerna jag har testat.