Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Until Dawn-utvecklarna Supermassive Games får nordisk investerare

Permalänk
Melding Plague

Until Dawn-utvecklarna Supermassive Games får nordisk investerare

Danska Nordisk Games utökar sin spelportfölj med skräck och förvärvar de brittiska Until Dawn-skaparna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Aldrig haft mycket till övers för dom, känns som det är blandning mellan jumpscares och walking/cutscene simulator xD

Permalänk
Inaktiv

Gillade Until Dawn mest. De två nyaste spelen gillar jag upplägget men då de är korta och ganska innehållsbefriade så tycker jag de tar lite för mycket tid mellan spelen och sen att spelen möjligen kostar lite för mycket. Ser fram emot nya delar dock, men helst hade jag sett Until Dawn portad till PC.

Hade föredragit att Embracer eller möjligen Microsoft köpt studion, men nu får iallafall Avalanche sällskap.

Permalänk
Medlem

Until Dawn var jävligt bra, men dom två senaste tycker jag var ganska tråkiga, inte alls samma kvalitet på manus och skådespelare.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Until Dawn var jävligt bra, men dom två senaste tycker jag var ganska tråkiga, inte alls samma kvalitet på manus och skådespelare.

Tänkte skriva precis samma text.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Såg att Until Dawn var på rea på Mediamarkt idag och kollade upp på spelet på Youtube. Men det såg mest ut som en massa quick actions och små beslut om handlingen. Vet inte om det kan kallas för spel?

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Skrivet av Infiniti:

Såg att Until Dawn var på rea på Mediamarkt idag och kollade upp på spelet på Youtube. Men det såg mest ut som en massa quick actions och små beslut om handlingen. Vet inte om det kan kallas för spel?

Se det som en interaktiv film. Lite annorlunda men kan va en schysst twist på en filmkväll!

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Skrivet av Infiniti:

Såg att Until Dawn var på rea på Mediamarkt idag och kollade upp på spelet på Youtube. Men det såg mest ut som en massa quick actions och små beslut om handlingen. Vet inte om det kan kallas för spel?

Om du gillar skräckfilmer så kan jag verkligen rekommendera spelet! Väldigt filmiskt, välskrivet manus, och unikt

Visa signatur

Sapphire Radeon RX 480 Nitro+ | Intel i5 2500K | Gigabyte P67A-UD3-B3 | Corsair 16GB Vengeance | Corsair TX 650W |
Samsung 850 Evo 512 GB | Samsung Spinpoint F3 1TB || LG IPS-236V | Philips 273EQH || Google Pixel 3 XL