Cyberpunk 2077 får stöd för ray tracing med AMD Radeon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Ojdå, sitter du och bestämmer vad alla andra skall tycka nu.

Var fick du det ifrån? Jag skrev att i förhållande till de vidlyftiga utfästelserna om möjligheterna och finesserna i spelet så var det rena bedrägeriet att släppa en linjär action-shooter som är tekniskt sämre än t.ex. GTA IV från 2008.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Var fick du det ifrån? Jag skrev att i förhållande till de vidlyftiga utfästelserna om möjligheterna och finesserna i spelet så var det rena bedrägeriet att släppa en linjär action-shooter som är tekniskt sämre än t.ex. GTA IV från 2008.

Tröttnade på GTA IV efter ca 20% av spelet. Cyberpunk har jag kört igenom och håller på att 100% spelet. Borde ju säga mycket om hur du utvärderar och uppskattar spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Var fick du det ifrån? Jag skrev att i förhållande till de vidlyftiga utfästelserna om möjligheterna och finesserna i spelet så var det rena bedrägeriet att släppa en linjär action-shooter som är tekniskt sämre än t.ex. GTA IV från 2008.

Men du skrev ju alla som betalat fullpris? Många som inte förbokat var väl medvetna om vad spelet innehöll och inte innehöll så hur blev dom lurade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrJB:

Spelet var hur bra som helst. Någon små bugg här o där men det finns det i alla spel.

Jag tror att du behöver öva lite på läsförståelsen. Att spelet var så buggigt efter sån lång utveckling är katastrof, men att det inte hade utlovat innehåll är vad jag kallar bedrägeri. Det är lite som att köpa en liter mjölk, komma hem och upptäcka att kartongen innehåller en lös blandning koskit och vatten.

Ingen smaksättning i världen kommer göra det till mjölk, lika lite som någon patch kommer fixa Cyberpunk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrJB:

Tröttnade på GTA IV efter ca 20% av spelet. Cyberpunk har jag kört igenom och håller på att 100% spelet. Borde ju säga mycket om hur du utvärderar och uppskattar spel.

Vad är innebörden av orden "tekniskt sämre" i kontexten dataspel för dig?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Sveklockarn:

Jag tror att du behöver öva lite på läsförståelsen. Att spelet var så buggigt efter sån lång utveckling är katastrof, men att det inte hade utlovat innehåll är vad jag kallar bedrägeri. Det är lite som att köpa en liter mjölk, komma hem och upptäcka att kartongen innehåller en lös blandning koskit och vatten.

Ingen smaksättning i världen kommer göra det till mjölk, lika lite som någon patch kommer fixa Cyberpunk.

Du ger dig själv lite väl stort tolkningsföreträde här.

Min upplevelse av cyberpunk var en i princip helt buggfri sådan. Stötte inte på fler buggar i det än något annat stort spel av samma kaliber.

Och story och spelmekaniskt levererade det vad jag förväntade mig.

Jag kände mig exakt 0% lurad av mitt köp.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Känsligt det där om man har en annan åsikt om ett spel tydligen.
På steam är det bara runt 1.5% av spelarna som är kvar såhär kort tid efter release något betyder ju det iallafall.
Tycker det är kanon att ni som gillar spelet fortsätter vara betatestare.
Jag siktar på köp om 1år eller 2 beroende på hur status ser ut då

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Synd bara att spelet inte ens var halvfärdigt när det släpptes, och framförallt inte i förhållande till luftslotten de byggde upp före releasen genom de direkta lögnerna i trailern.

Vissa av de grejerna skulle ju dessutom kräva att spelet gjordes om i grunden (t.ex. för att göra det till ett RPG), och det är ju inte realistiskt att tro att det kommer hända.

Det är bara att inse att alla som betalade fullpris har blivit rejält jävla lurade, och att inga patchar kommer ändra på det.

Är detta du?

Jag förboka och haft sjukt kul i spelet sen släpp

Värderar det till mitt absolut favoritspel någonsin.
Men jag får väl inte tycka så eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Håller på att bencha nu. Borde få ut något imorgon om planeterna står i linje

Fast med AMDs tidigare rtx prestanda räcker det väl med att du bara kör upp en scen och räknar antal bildrutorna du ser under säg 60 sekunder och skriver upp och delar med 60

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Du ger dig själv lite väl stort tolkningsföreträde här.

Ja, man ska inte skriva inlägg i affekt.

Skrivet av UndaC:

Min upplevelse av cyberpunk var en i princip helt buggfri sådan. Stötte inte på fler buggar i det än något annat stort spel av samma kaliber.

Och story och spelmekaniskt levererade det vad jag förväntade mig.

Jag kände mig exakt 0% lurad av mitt köp.

Det finns ett stort antal detaljerade genomgångar på Youtube av vad CDPR helt sonika struntade i att leverera i spelet, så jag behöver inte dra det här. Jag tar inte ifrån någon deras upplevelse av CP2077, och jag hade kanske inte varit lika bitter om jag inte lagt ut närmare 10k i uppgraderingar inför release baserat på CDPRs genomgång av spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Är detta du?

Det finns en likadan med Fallout 76 som jag brukar posta.

Skrivet av Spawnbadboy:

Jag förboka och haft sjukt kul i spelet sen släpp

Värderar det till mitt absolut favoritspel någonsin.
Men jag får väl inte tycka så eller?

Jag har svårt att se var jag kritiserat någon för att ha gillat spelet?

Permalänk
Medlem

lol

Skrivet av MrJB:

Spelet var hur bra som helst. Någon små bugg här o där men det finns det i alla spel.

Så varför plockas inte ALLA spel bort från försäljning på playstation store och de som köpt det får refunds?
Så varför måste inte ALLA grundare gå ut och be om ursäkt för att kvalitén inte är tillräckligt bra? (“The console version of Cyberpunk 2077 did not meet the quality standard we wanted it to meet,” Iwiński said.)
*Kan* ju vara så att cyberpunk vid lansering hade betydligt fler problem än andra spel

OnT: Gut att de får ordning på detta så att man kan njuta av det som det var tänkt. Jag har dock ingen brådska så jag väntar nog, som någon skrev, tills jag har fått tag på nytt grafikkort innan jag köper detta.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Trihxeem:

Så varför plockas inte ALLA spel bort från försäljning på playstation store och de som köpt det får refunds?
Så varför måste inte ALLA grundare gå ut och be om ursäkt för att kvalitén inte är tillräckligt bra? (“The console version of Cyberpunk 2077 did not meet the quality standard we wanted it to meet,” Iwiński said.)
*Kan* ju vara så att cyberpunk vid lansering hade betydligt fler problem än andra spel

OnT: Gut att de får ordning på detta så att man kan njuta av det som det var tänkt. Jag har dock ingen brådska så jag väntar nog, som någon skrev, tills jag har fått tag på nytt grafikkort innan jag köper detta.

Spelet på last gen bas-konsoler borde aldrig ha släppts till att börja med.
Men man behöver ju inte dra likhetstecken mellan det och PC-versionen som jag antar att de flesta här pratar om.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Sveklockarn:

Det är bara att inse att alla som betalade fullpris har blivit rejält jävla lurade, och att inga patchar kommer ändra på det.

Jag förstår hur du menar och kan hålla med om att det definitivt varit en hel del fulspel inblandat i hur allt lanserades (i.e för tidigt).

Dock så ser jag inte mig som direkt lurad när det kommer till själva underhållningen i spelet så att köra med så grova generaliseringar blir lite fel

Men att något har varit ruttet hos CDP/CDPR när det kommer till lanseringen som helhet är nog ingen som argumenterar emot

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Vad sägs om att bygga en vettig fysikmotor, kanske implementera AI i någon form?

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Man brukar skriva vad man fixar när man commitar sin kod, så att skriva ihop listan är inte mycket mer än att samla ihop alla commit-meddelanden

Och filtrera, och göra grammatiskt korrekt, sammanfatta, men visst finns oftast käll-data tillgängligt enkelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Ojdå, sitter du och bestämmer vad alla andra skall tycka nu.

Exakt var läser du att han bestämmer över vad andra skall tycka?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Exakt var läser du att han bestämmer över vad andra skall tycka?

Det är väl just den här formuleringen "Det är bara att inse att <åsikt>"?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Så mycket snack om att detta spelet är buggigt! (vilket det iaf verkligen varit)
Men för min del var det inte det som varit det mest "avtändande" med spelet.
Tyckte det var mest tråkigt bara om jag ska vara ärlig, riktigt kass känsla i vapen och fighter.
Fastnade helt enkelt inte i spelet.
Men men, smaken är som baken osv.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Jag tror att du behöver öva lite på läsförståelsen. Att spelet var så buggigt efter sån lång utveckling är katastrof, men att det inte hade utlovat innehåll är vad jag kallar bedrägeri. Det är lite som att köpa en liter mjölk, komma hem och upptäcka att kartongen innehåller en lös blandning koskit och vatten.

Ingen smaksättning i världen kommer göra det till mjölk, lika lite som någon patch kommer fixa Cyberpunk.

För mig var det inte mer buggigt än något annat spel. Gäller väl att kunna använda datorer om man nu ska använda skiten. kan nämna hur många spel som helst som är buggiga vid release. Sluta kolla på vad dom utlovar om du bara blir besviken då. Snacka om att ha tråkigt liv om man ska lipa över såna småsaker.

Du nämnde GTA IV innan, ja det var koskit och vatten för mig. Inge mjölk där inte. Bara att avinstallera och gå ut och grilla eller vad som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Kanske snart dags att faktiskt köpa spelet och spela den för första gången

Köpte det idag efter ha läst patch notes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Vad sägs om att bygga en vettig fysikmotor, kanske implementera AI i någon form?

Äsch då, det har gått så bra för CDPR utan sånt lull-lull. 😊

Permalänk
Medlem

"Trots stöd för hela serien krävs sannolikt toppmodellerna för att kunna skruva upp grafikinställningar till max med ray tracing utan prestandaförluster."

I vadå, 720p?

Inte för att klanka ner på AMD, men du får väl inte särskilt bra FPS ens med Nvidias DLSS på max inställningar i 1080/1440p på 3070/3080, för att inte nämna att AMD ligger efter en generation avseende raytracing.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Har man köpt ett AMD-kort för att köra Ray Tracing har man tyvärr gjort en miss.

Sitter själv på ett RX 6800 då jag faktiskt inte bryr mig om det. Har testat i ett gäng spel såklart men jag skulle aldrig byta halva min framerate för det. Maxar hellre grafiken i övrigt.

Men visst, kan man nå 100fps+ med Ray Tracing på så kan det vara intressant men innan den tiden kommer tackar jag nej tack.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av medbor:

Och filtrera, och göra grammatiskt korrekt, sammanfatta, men visst finns oftast käll-data tillgängligt enkelt

Jao, beror väl på hur "duktiga" utvecklare man har, antar jag

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

På steam är det bara runt 1.5% av spelarna som är kvar såhär kort tid efter release något betyder ju det iallafall.

Kanske betyder att folk spelat klart? Förstår inte varför man förväntas fortsätta spela när man är klar. Jag gillade spelet, men har redan klarat ut det, så har inte spelat på typ 2 månader.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

År 2020s bästa spel blev precis ännu bättre!

Permalänk
Skrivet av Lussarn:

Ojdå, sitter du och bestämmer vad alla andra skall tycka nu.

Skrivet av MrJB:

Bara ignorera såna idioter. Spelet var hur bra som helst. Någon små bugg här o där men det finns det i alla spel.

Skrivet av sKRUVARN:

Men du skrev ju alla som betalat fullpris? Många som inte förbokat var väl medvetna om vad spelet innehöll och inte innehöll så hur blev dom lurade?

Skrivet av UndaC:

Du ger dig själv lite väl stort tolkningsföreträde här.

Min upplevelse av cyberpunk var en i princip helt buggfri sådan. Stötte inte på fler buggar i det än något annat stort spel av samma kaliber.

Och story och spelmekaniskt levererade det vad jag förväntade mig.

Jag kände mig exakt 0% lurad av mitt köp.

Skrivet av Spawnbadboy:

Är detta du?

https://i.kym-cdn.com/photos/images/original/001/965/437/8cb.jpg

Jag förboka och haft sjukt kul i spelet sen släpp

Värderar det till mitt absolut favoritspel någonsin.
Men jag får väl inte tycka så eller?

Tycker det är tråkigt att se så många rättfärdiga alla lögner som CDPR har slängt ut under de sju åren som spelet byggts.

Hur tänker ni kring dessa yttranden?

-Coming when it's ready!

-We leave greed to others

-We do justice to your money.

-We'll treat your money with respect

Det dem gjorde var stort sett vidrigt. De slösade löjliga summor pengar på marknadsförandet av spelet medan spelet bara körde på 20fps på konsoler och började klippa bort en massa content som de sedan släpper som DLC. https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/kcve8s/promis...

Jag tycker själv att cyberpunk ser roligt ut men kommer att vänta ett par år för att få den upplevelsen som jag närmare förväntade mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av JDM:

Går ju knappt spela med raytracing i 3440×1440 på ett 3080, runt 70-80 fps med dlss quality och optimerade inställningar.

Blir antagligen ett bildspel med 6800xt

Kör samma upplösning, samma kort, allt på max. Tycker de e gött.

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Skrivet av Jonathan460:

Tycker det är tråkigt att se så många rättfärdiga alla lögner som CDPR har slängt ut under de sju åren som spelet byggts.

Hur tänker ni kring dessa yttranden?

-Coming when it's ready!

-We leave greed to others

-We do justice to your money.

-We'll treat your money with respect

Spelet var inte sämre än andra hyllade titlar på releasedagen. Har upplevt enormt mycket mer buggar i till exempel Skyrim än i Cyberpunk. På konsol kan jag hålla med dig att de inte höll måttet. De var helt enkelt i en svår sits där spelet i princip var färdigt och spelbart på PC och nya konsolgenerationen, men i riktigt dålig kvalité på ps4 och Xbox one. Det ansvarsfulla hade väl i så fall varit att inte släppa spelet till de plattformarna, men det är inte ett enkelt beslut, speciellt eftersom bolaget är börsnoterat.

Som konsument kände jag inte att de ljugit för mig, men jag var besviken på AI:n, vilket gjorde att man tappade en del inlevelsekänsla. Jag fick lika mycket "rättvisa för pengarna" för cyberpunk som många andra AAA-spel de senaste åren.