PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Låt oss rikta ett stort tack till turbotomte och JackButtCrack för informationen igår morse gällande MM!

Permalänk
Medlem

så underbart är det , sjukt forum , började följa forumet för 3 dagar sen och nu är ps5 jäveln äntligen påväg. hoppas den kommer i eftermiddag så man kan blanda upp en 43a med mjölk eller 4 och lira i helgen

Permalänk
Medlem

Mitt är äntligen skickat tror ni jag kommer få det på tisdag med tanke på att det är röda dagar eller finns det en chans att få mitt ps5 tidigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucad765:

Mitt är äntligen skickat tror ni jag kommer få det på tisdag med tanke på att det är röda dagar eller finns det en chans att få mitt ps5 tidigare

Ja du skriver ju svaret själv. Posten brukar inte leverera röda dagar och gör således inget undantag för att du ska få ditt ps5 tidigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Ja du skriver ju svaret själv. Posten brukar inte leverera röda dagar och gör således inget undantag för att du ska få ditt ps5 tidigare

Vet inte hur det är under påsken specifikt, men Postnord levererar paket på lördagar i storstäderna. Påskafton är väl en lördag rent krasst, så helt omöjligt är det väl inte att ni som väntar på paket och bor i storstäderna får dem på lördag?

Permalänk
Medlem

Nån som vet när Ps5 med skivläsare kommer ut igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucad765:

Mitt är äntligen skickat tror ni jag kommer få det på tisdag med tanke på att det är röda dagar eller finns det en chans att få mitt ps5 tidigare

Vet inte hur pålitliga postnord är men man kan kolla när det borde levereras här.

Permalänk
Medlem

ok, det tog 5 timmars spelande innan ett ojämt flappande ljud kom från fläkten, låter som den tar i något, hatar att börja skruva i nyköpta grejer men det låter som det går att fixa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skipjak:

ok, det tog 5 timmars spelande innan ett ojämt flappande ljud kom från fläkten, låter som den tar i något, hatar att börja skruva i nyköpta grejer men det låter som det går att fixa

På vissa PS5:or har tydligen någon klisterlapp blivit lös och hamnat i fläktens väg.. Kanske har du tur

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

På vissa PS5:or har tydligen någon klisterlapp blivit lös och hamnat i fläktens väg.. Kanske har du tur

Jo jag läste det, låter lite grann som spelkort i ekrarna som man körde som barn så lutar åt det, orkar inte köpa en secure bit 8 när jag har på jobbet så det får vänta tills efter helgen, men suck att dom inte har fått till allt än efter 6mill exemplar

Permalänk
Medlem

Nyss uppdatera postNord med att paketet förväntas ankomst imorgon 👌😂 kanske får man en fin påsk trots allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coolside:

Nyss uppdatera postNord med att paketet förväntas ankomst imorgon 👌😂 kanske får man en fin påsk trots allt.

Härligt! Min kom idag och är installerad och klar. Sjukt snabb leverans (?) Fattar 0. Hoppas din kommer imorgon/lördag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cland:

Härligt! Min kom idag och är installerad och klar. Sjukt snabb leverans (?) Fattar 0. Hoppas din kommer imorgon/lördag!

Tackar dock våndas jag i om vi ska behålla eller kanskd sälja den för stt satsa på SE istället. Men låter valet bli när jag ser paketet🤣😂

Vad tycker du so far om den?

Permalänk
Skrivet av Cland:

Härligt! Min kom idag och är installerad och klar. Sjukt snabb leverans (?) Fattar 0. Hoppas din kommer imorgon/lördag!

Amazing! Förde du över data från ps4, eller en "clean" start?

Min står visar också väntad ankomst imorgon, oturligt nog kan jag inte hämta den för än måndag. Men nu vet jag att den är på G!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coolside:

Tackar dock våndas jag i om vi ska behålla eller kanskd sälja den för stt satsa på SE istället. Men låter valet bli när jag ser paketet🤣😂

Vad tycker du so far om den?

Testade Astros Playground och jäklar vilken maskin. Knäpptyst, snabb som f*n. Go kontroll. Verkligen uppgradering. Fanns massa erbjudande "Spring Sale" så plockade hem ett spel jag aldrig körde på PS4, Last of Us II. Magiskt snyggt. Lite OT men tycker inte den är så stor som man trodde. 😊

Permalänk
Medlem

Beräknad leverans 6 April till ICA... Segt att inte ha den nu under påskhelgen men den är åtminstone påväg! Vill också rikta ett stort tack till den här tråden! Bara positive vibes 24/7, keep it up hörni

Permalänk

Ps5

Tjena. Är det någon som har lust att tala om när PS5 finns i lager på butikernas hemsidor. Jag själv har inte en aning om hur man kollar upp lager saldon. Mvh

Permalänk

Ps5

Och ni alla som köpt från MM. Hur har ni kunnat beställa? Jag har kollat, jag vet inte hur många gånger! Men det står hela tiden fullbokat!?

Permalänk
Skrivet av Anonym77785:

Tjena. Är det någon som har lust att tala om när PS5 finns i lager på butikernas hemsidor. Jag själv har inte en aning om hur man kollar upp lager saldon. Mvh

Följ den här tråden bara så kommer du få veta så fort det finns i lager någonstans, vi skriver ut så fort någonting dyker upp då vi är flera stycken som letar febrilt efter en själv.

Permalänk
Medlem

Jag kan för mitt liv inte förstå vad som händer hos Dustin. Den 18/9 -20 beställde jag min PS5, och har sedan dess tålmodigt väntat. Har läst i den här tråden att flera stycken som beställt från Dustin den 17/9 -20 har fått sin PS5, och de fick dem redan vid årsskiftet. Sedan dess verkar ingenting ha hänt hos Dustin, åtminstone har ingen skrivit i den här tråden att de fått leveransen. Hur är det möjligt att andra återförsäljare skickar ut förbokningar och samtidigt lägger ut PS5or för direktköp och utlottning? Jag fattar inte...

Jag ber om ursäkt för mitt negativa inlägg, men jag behövde bara ventilera mig lite.

Visa signatur

THINKPAD X280 ARCH
DEFINE S | I5 8600K | AP-Z370P | 32GB | GTX 1080
DEFINE 7 XL | I5 7600K | GA-Z270N | 64GB | 4x18TB
MX3S | KEYCHRON Q1V2 | P3421W + XF270H + XF270H
OLED65C1 + OLED55B7 | STRDH790 | KLIPSCH 5.1.4 | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Hur är det med bakåtkompatibilitet om man köper en DE? Börjar vela lite om huruvida jag borde ha köpt en till mig själv också när MM hade de uppe igår och inte bara till min systerson, men bestämde sedan tidigare att skattjakten fick fortsätta för min egen del då SE ger (typ) hela PS4-biblioteket. Men är det dumt att tänka så, är utbudet på PSN stort med förra generationens titlar?

Ingen aning men tror att det gäller alla PS4 spel du har på kontot. PSN utbudet ser tyvärr nästan likadant ut som för PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbotomte:

Amazing! Förde du över data från ps4, eller en "clean" start?

Min står visar också väntad ankomst imorgon, oturligt nog kan jag inte hämta den för än måndag. Men nu vet jag att den är på G!

Körde clean start, men loggade in på PSN och där finns ju allt som är köpt tidigare. Då kommer den snart till dig, nu är du snart i hamn med leveransen! 👍🏻😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonym77785:

Tjena. Är det någon som har lust att tala om när PS5 finns i lager på butikernas hemsidor. Jag själv har inte en aning om hur man kollar upp lager saldon. Mvh

Jag fick tipset på MM släppet från denna sida av Turbotomte tror jag. I övrigt la jag till samtliga återförsäljares hemsidor på startskärmen på mobilen. Direktlänkat till PS5 produktsidan. Smidigt och enkelt att kolla 1 gång/h on the go. 😉

Permalänk
Skrivet av Cland:

Jag fick tipset på MM släppet från denna sida av Turbotomte tror jag. I övrigt la jag till samtliga återförsäljares hemsidor på startskärmen på mobilen. Direktlänkat till PS5 produktsidan. Smidigt och enkelt att kolla 1 gång/h on the go. 😉

Vilka olika återförsäljare är det du följer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snazethebaze:

Vilka olika återförsäljare är det du följer?

CDON, Mediamarkt, Elgiganten (men på Instagram), KjelloCo, Webhallen, Komplett, Netonnet, Amazon.se, Power.se, Cyberfoto (oklart om det stavas så, tog bort den), Inet, Dustin

Verkar dock som att CDON, NoN och MM har levererat det sista enligt forumet.

Permalänk
Skrivet av Cland:

CDON, Mediamarkt, Elgiganten (men på Instagram), KjelloCo, Webhallen, Komplett, Netonnet, Amazon.se, Power.se, Cyberfoto (oklart om det stavas så, tog bort den), Inet, Dustin

Verkar dock som att CDON, NoN och MM har levererat det sista enligt forumet.

Super, tack!

Permalänk
Medlem

Helt klart CDON, NoN och MM samt elgigantens utlottning som du ska ha stenkoll på. Dom övriga försäljare har det knappt kommit något extra, fortfarande betar dom av kösystem medan Netonnet ska vara färdiga redan innan nyår med sitt.

Permalänk
Medlem

Står att min DE från MM ska levereras idag enligt postnord appen och även på vanliga postnord sidan på nätet, undra om det bara buggar eller om det faktisk är sant, vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coolside:

Helt klart CDON, NoN och MM samt elgigantens utlottning som du ska ha stenkoll på. Dom övriga försäljare har det knappt kommit något extra, fortfarande betar dom av kösystem medan Netonnet ska vara färdiga redan innan nyår med sitt.

När släppte ens NoN något senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maac4545:

Står att min DE från MM ska levereras idag enligt postnord appen och även på vanliga postnord sidan på nätet, undra om det bara buggar eller om det faktisk är sant, vad tror ni?

Min bror som beställde från mediamarkt häromdagen fick sin levererad till sitt ombud idag(!).

Visa signatur

Fractal Design Define S | Core i5-6500 3.2 Ghz | ASUS Z170-P-ATX/Z170 | Asus GTX 1060 6Gb|Corsair Vengeance 2666 Mhz 24G| Cryorig H7 | Windows 10 PRO 64 bit |