Spelmässan E3 hålls digitalt juni 2021

Permalänk
Melding Plague

Spelmässan E3 hålls digitalt juni 2021

I pandemins fotspår digitaliseras hela mässan den 12-15 juni och alla liveströmmar blir gratis.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Bil och traktormässor förstår jag att de kan hålla digitalt. Men en spelmässa? Många som besöker där har aldrig sett en dator tidigare och hur ska detta gå?

Nå det jag är sugen på är.
Nintendo. Mer information om kommande Zelda, det är dags nu.
Rockstar Games. Hallå, vi väntar på GTA6!
Warner Lego Star Wars The Skywalker Saga. Som blev försenat. Många känner nog som mig att detta spel måste bara köras igenom. Inga ursäkter finns. Vad jag har förstått av trailers så spelar man igenom de 6st första starwars filmerna + någon efterkommande, så har man kört spelet så har man sett filmerna eller vice versa.

Permalänk
Medlem

Kändes helt väntat.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Rockstar Games. Hallå, vi väntar på GTA6!

Tycker Rockstar gör helt rätt. Bättre att hålla tyst om det tills de vet när det är klart, än att bygga ett hypetrain flera år i förväg. Cyberpunk 2077 någon? CD Project Red gick ju ut alldeles för tidigt med info om det spelet, sen blev pressen för stor på dem från ägare och resten av spelvärlden, så de släppte det ofärdigt istället.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Undrar om Metroid Prime någonsin kommer att bli verklighet...

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Undrar om Metroid Prime någonsin kommer att bli verklighet...

Metroid prime var länge sen det var en verklighet! år 2002 enligt wiki!

Permalänk
Medlem

Ingen DICE / EA?
Väntar fortfarande otåligt på BF6-trailern... eller vad nu nästa spel kommer heta.

Visa signatur

Alla andra har visst sin gear här. Då får jag väl joina e-penisleken för att inte känna mig utanför: https://classic.prisjakt.nu/list.php?l=2488576&view=m

Permalänk
Medlem

Lika bra, de flesta ser väll ändå på E3 digitalt?

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeno88:

Lika bra, de flesta ser väll ändå på E3 digitalt?

Precis, jag sitter framför datorn och inväntar alla nyheter och trailers så för mig rör det mig inte i ryggen vilken form mässan tar. Med det sagt så hoppas jag Nintendo visar upp Switch Pro och Breath of the Wild 2 för att ha lite milda förväntningar på deras konferens.

Permalänk
DingDongerMcDongface

Jag väntar spänt på att Bioware/EA ansluter sig, ska bli intressant att se om de släpper något mer kring nästa Dragon Age. Det har ju poppat upp lite smått här och där senaste åren

Permalänk
Medlem

Min trötta hjärna läste "Skilsmässa hålls digitalt på E3". Hmm...

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Undrar om Metroid Prime någonsin kommer att bli verklighet...

Skrivet av obbeluff:

Metroid prime var länge sen det var en verklighet! år 2002 enligt wiki!
https://i.imgur.com/hraXlZy.jpg

https://gamerant.com/metroid-prime-4-nintendo-800-days-april-...

Permalänk
Medlem

Helt väntat, men generöst att alla livestreams är gratis för alla. Säkert en slags kompensation för att ingen kan uppleva det live på plats.

Skrivet av Krimsarn:

Min trötta hjärna läste "Skilsmässa hålls digitalt på E3". Hmm...

Vems skilsmässa hålls digitalt? Ha ha. Skämt åsido. Gud vad jag skrattade. Det kan verkligen bli riktigt tokigt när man läser fel.

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffelundgren:

Helt väntat, men generöst att alla livestreams är gratis för alla. Säkert en slags kompensation för att ingen kan uppleva det live på plats.

Vems skilsmässa hålls digitalt? Ha ha. Skämt åsido. Gud vad jag skrattade. Det kan verkligen bli riktigt tokigt när man läser fel.

De hade ju planerat att ha paywall men ändrade sig snabbt när de märkte att folk inte precis tyckte det var en bra idé. Att ta betalt för biljetter till mässan är en sak men att sätta paywall för en E3 livestream är som att försöka få kunden att betala för att titta på reklam.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Bil och traktormässor förstår jag att de kan hålla digitalt. Men en spelmässa? Många som besöker där har aldrig sett en dator tidigare och hur ska detta gå?

Finns det nått skämt inbyggt i det här eller vad ligger bakom detta märkliga påstående?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

De hade ju planerat att ha paywall men ändrade sig snabbt när de märkte att folk inte precis tyckte det var en bra idé. Att ta betalt för biljetter till mässan är en sak men att sätta paywall för en E3 livestream är som att försöka få kunden att betala för att titta på reklam.

Ah, på så vis. Jag är helt med på ditt resonemang.

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.