Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Körde precis igenom Until Dawn på PS5 (Ps4 spel) inte helt buggfritt direkt och en krasch.

Sen så får jag upp att det är nätverksproblem en gång varje gång jag kör ps5;an efter ett tag, kör kabelanslutet. Någon som varit med om liknande?

Får du fel som nämner "DNS"?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Får du fel som nämner "DNS"?

Nej, inget DNS fel, ska ta en skärmbild nästa gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Tack så mycket! Behövde man speciellt snabba ssd eller går det med vilken m2 som helst?

Vinner typ inget på nvme m2 utan du kan lika gärna köpa en Sata SSD.
Idag skulle jag satsa på den 2TB som är billigast. Har en 1TB Samsung QVE och funkar prima och jag har 300gb kvar nu, men 2TB är bra om man vill ha några fps- och sportspel på den vilket jag inte har.

Permalänk
Medlem

Någon annans dualsense som också har börjat förlora lite av den där PS textur-utan på något ställe? Det har blivit helt slätt på ett litet ställe, typ 1x1 cm. Har knappt använt kontrollen.

Permalänk
Medlem

Nu finns april månads PS Plus-spel att hämta!

https://store.playstation.com/en-se/subscriptions

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skipjak:

För er med fläktproblem, vilket jag faktiskt tror är dom flesta, så funkar oringar utmärkt, krävs dock en t8 secure, det här är den billigaste jag kunde hitta som gick att köpa över disk, det är fullsize på bitsen så behövs ingen hållare att sätta dom i, man klarar det utmärkt med handkraft:

https://www.kjell.com/se/produkter/el-verktyg/verktyg/mejslar...

Fyi så hade min fläkt i ps5an den tysta 23bladiga, levererad i slutet på mars

Vilken storlek är de på oringarna man ska ha?

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc 5080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem
Skrivet av redberg32:

3-5 mm är vad jag har hört. Någon av dessa lär passa - O-Ringar

Permalänk
Medlem
Skrivet av redberg32:

Jag körde 3 x 1,5 och blev kanon!

Permalänk
Medlem

Ny, exklusiv, titel utannonserad! Ser riktigt snyggt ut! (det lilla vi får se, men ska komma mer snart)

Permalänk

En fråga om spel och vilket konto dom hammnar på om man har flera konton om man laddar ner från playstation store?
hamnar dom på den profil man är inne på som dom hamnar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av werter123456789:

En fråga om spel och vilket konto dom hammnar på om man har flera konton om man laddar ner från playstation store?
hamnar dom på den profil man är inne på som dom hamnar?

Tror alla konton på samma konsoll kan spela alla spel som alla köpt.
däremot, när du ska ladda ner ett spel igen måste du logga in med kontot som köpte det.

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus G502X Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Medlem

Räknas EMEA (Europe, Middle-East, Africa) som en region när det kommer till PSN/digital store? Spelbutiken har en UK/Arab version av Sackboy till PS4 men skulle det gå att redeema PS5-versionen med ett EU/Nordic konto?

Spelbutiken support säger att PS5-versionen redan ska ligga på PS4-versionen, vilket låter konstigt men det skulle vara trevligt att veta generellt också om man köper fler spel inom EMEA men utanför Sverige/EU.

https://www.spelbutiken.se/produkt/sackboy-big-adventure-uk-a...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Spelets beta ska tydligen gå live idag, och ett event ska hållas den 15:e april!

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Tror alla konton på samma konsoll kan spela alla spel som alla köpt.
däremot, när du ska ladda ner ett spel igen måste du logga in med kontot som köpte det.

Jo så har jag förstått. Men undrar om jag är inloggad på flera konton och sen köper ett spel eller laddar ner ett gratisspel som är under en viss period. Vilket konto läggs det till i. Som huvudägare till det spelet om man säger så ?

Permalänk
Medlem

"Stellatum is a new exciting scroll shooter. Equip your battleship's guns, install faster engines, and increase the power of your reactor. Throw a barrage of rockets on hordes of enemy ships, burning everything in your path!"

Permalänk
Medlem

En titel jag helt har missat men som verkar vara väldigt stämningsfyllt och småläskigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av werter123456789:

Jo så har jag förstått. Men undrar om jag är inloggad på flera konton och sen köper ett spel eller laddar ner ett gratisspel som är under en viss period. Vilket konto läggs det till i. Som huvudägare till det spelet om man säger så ?

Det konto som är inloggat. Har du flera konton inloggade samtidigt så är det kontot som är ”aktivt” (tryck på PS-knappen på ”rätt” kontroll för att switcha) som köper.

Permalänk
Skrivet av ktd:

Det konto som är inloggat. Har du flera konton inloggade samtidigt så är det kontot som är ”aktivt” (tryck på PS-knappen på ”rätt” kontroll för att switcha) som köper.

Okej tack för svar . Då vet jag 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

https://youtu.be/qL9pGRdCjNc

Ny, exklusiv, titel utannonserad! Ser riktigt snyggt ut! (det lilla vi får se, men ska komma mer snart)

Tydligen har det ryktats om att detta är ett hemligt Hideo Kojima-spel, något utvecklarna fått dementera!

Permalänk
Medlem

Något jag bör göra direkt när jag fått min ps5?! Hype is real. Visste inte jag ville ha en förrän jag köpt en 😁

Permalänk
Skrivet av Levandebild:

https://youtu.be/qL9pGRdCjNc

Extremt verklighetstrogen skog måste jag säga! WOW!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Något jag bör göra direkt när jag fått min ps5?! Hype is real. Visste inte jag ville ha en förrän jag köpt en 😁

Förvarna, om du bor med en sambo eller dylikt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

Extremt verklighetstrogen skog måste jag säga! WOW!

Ja, det ser onekligen väldigt bra ut! Frågan är bara vad en ska göra, och uppleva, i den vackra - men något hemsökta - skogen?

Permalänk
Medlem

Jag tycker verkligen Sony är kass med PS5.
Vart är VRR? Vart är utökad lagring? UI kan förbättras 1000% osv.
Sony har inte släppt en fw som ger någon förbättring och PS5 börjar bli ett halvår...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Sony har inte släppt en fw som ger någon förbättring och PS5 börjar bli ett halvår...

Nästan chockerande faktiskt. Väldigt få fw..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ktd:

Nu håller jag egentligen med, men samtidigt finns inga allvarliga fel eller brister i dagsläget som ställer till det. Det mest vitala ser Sony ut att sköta.

Lite pinsamt dock när Sony fortfarande inte fått ordning på sånt Microsoft fixade redan med förra generationen. Sedan hade jag gärna sett ett större fokus på enhancements för PS4-titlar, räcker att kolla vad Microsoft gör med Xbox, Xbox 360 och Xbox One-titlar till series. 120Hz i spel som aldrig hade stödet är sånt jag vill se Sony också arbeta på.

Permalänk
Medlem

Vi får hoppas att när dom väl släpper nästa fw är det en stor med lika många punkter som senaste 1.2 till CP2077.

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man köper Spider-Man "1" versionen som stödjer 60 fps den ska heta remastered. hittar ej på prisjakt eller i sony ps store.

Synd att det är så få spel som stödjer 60 fps har installerat och avinstallerat 3 spel nu som det hävdades att de klarade 60 fps på listor online, akta er för dom.

30 fps är nästan ospelbart för mig, får huvudvärk.