Diablo II: Resurrected

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Tänk om D2 remake hade sett ut som path of exile 2.

https://youtu.be/LKvKL_xrIXI

Jag gillar absolut inte ljuseffekterna på attackerna i PoE2. Det ser ut som ett anime-spel.

edit: Här alltså. Effekterna ser tecknade ut av nån anledning.

Permalänk
Medlem

Riktigt imponerande försköning av grafiken.
Det ser ut som de verkligen fått med sig D2 känslan i spelet.

Jag trodde det skulle räcka.
Men nu när man väl sett det, så tror jag man lär trätt på spelet ganska fort. Det är inte som för 20år sedan, då fanns inte PoE.

Visa signatur

8700K@4.8GHZ, CorsairH80i v2, G.Skill 32GB CL14 3200mhz RBG, Corsair RM750x, Geforce 2080 TI, 2x Samsung 960 EVO(Raid 0), Intel 750 400gb, MSI Z370 KRAIT GAMING. Samsung oddesey G9 49"

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Lyckades få tillgång till Tech-alphan nu i helgen och drog igenom två första akterna (var allt som fanns med). Jag är väldigt nöjd med den grafiska uppdateringen, tycker det ser sjukt snyggt ut utan att ta bort gamla D2-känslan. Tycker att elden ser extra bra ut och längtar verkligen till akt 4 när det typ brinner överallt.

Stötte inte på några (nya) buggar under min spelgång så verkar rulla på ganska bra. Finns gamla klassiker kvar som dörrarna i Jail som öppnas, men fortfarande ser stängda ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Jag vet inte med er men är remake:n ganska meh?

Det är en remaster, stor skillnaden mellan remake och remaster

Visa signatur

Stationär: RTX 5090 Astral OC ASUS | Ryzen 9800X3D | G.Skill Trident Royal 8000MT 32GB | ASUS ROG X870E Hero | Corsair HX1000i | Arctic Liquid Freezer III 360 | Samsung 990 PRO 4TB och 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Någon som kommit in som har en 21:9 skärm? ville verkligen testa men kom inte in
edit , wow det ser ut att funka rätt bra

https://www.icy-veins.com/forums/topic/57778-diablo-2-resurre...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosplay:

Jag gillar absolut inte ljuseffekterna på attackerna i PoE2. Det ser ut som ett anime-spel.

Jag håller med! Sen är det någonting med PoE som gör mig lite åksjuk. Jag har svårt att få en överblick och se vad som händer och allt blir bara en grötig röra... Vet inte vad det beror på, har aldrig upplevt det i något annat spel 🤷‍♂️ Är liksom fiender, väggar, effekter från spells, allt bara rörs ihop...

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Jag håller med! Sen är det någonting med PoE som gör mig lite åksjuk. Jag har svårt att få en överblick och se vad som händer och allt blir bara en grötig röra... Vet inte vad det beror på, har aldrig upplevt det i något annat spel 🤷‍♂️ Är liksom fiender, väggar, effekter från spells, allt bara rörs ihop...

Därför jag aldrig fastnat för det helt och hållet.

D2R ser väldigt bra ut.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

För den som missat det.

Dom har nu uppdaterat sidan för Multiplayer Alpha

https://i.imgur.com/xvJ51II.png

https://diablo2.blizzard.com/en-us/#masthead

Ingen aning om detta påverkar om man optat in innan eller inte, men kan vara värt att göra om det iså fall

my man!, tackar för infon.. denna gången skall jag skicka en förfrågan personligen till någon som jobbar med spelet om man kan få en alpha access utöver den opt-in knappen. Tror ni det kommer räcka med att skicka till: Chris Amaral, Rob Gallerani, Andre Abrahamian??

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Tveksamt För mig är Diablo II en så stor del av barndomen att det blir det ett köp oavsett recensionerna. Så nu har jag vädrat lädret och är redo!

Annars är jag med på att man gör bäst i att vänta till release innan man köper ett spel.

Det här "you think you do but you don't" som Blizzard sa angående WoW Classic har verkligen inte åldrats bra. Det visar sig att remasters av gamla spel är en guldgruva. Vem hade kunnat ana att nostalgiska och köpstarka 30+are skulle vilja återuppleva barndomen? Borde kanske inte varit så svårt att förutse....

Permalänk
Skrivet av cosplay:

Jag tycker det ser ok ut men det är samma problem som PoE haft hela tiden i mina ögon: det är för svårt att urskilja saker från miljön. Blizzard är mycket duktigare på att få till det där med kontraster mellan karaktär, monster och bakgrund.

Permalänk
Medlem

Borde varit det här spelet de släpper till Mobile imo. Sen full fokus på Diablo 4.

Permalänk
Medlem

Undrar om de fortfarande går att fixa så man kan använda ladder-only runewords i singleplayer/offline...?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Undrar om de fortfarande går att fixa så man kan använda ladder-only runewords i singleplayer/offline...?

Kanske inte som default.
Men eftersom dom vill att spelet skall moddas så kommer det att finnas om man vill.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem

D2 sista ladder reset nu tidigt på lördags morgonen, blir väll ett sista run innan D2R.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

D2 sista ladder reset nu tidigt på lördags morgonen, blir väll ett sista run innan D2R.

Tack för info, blir sugen att köra en sista gång faktiskt

@UndaC: kanske framsidan? Känns som en rimligt stor ’retro’ grej som man kan ta del i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Kommer Bnet stängas ner när D2R släpps? Har länge dragit på att säkerhetskopiera mina characters till single player men inte kommit till skott pga. all handpåläggning som krävs. (Skapa nya items i Hero editor etc.)

Har man en lyckats hålla liv i sitt battlenetkonto i 15 år vore det synd om allt bara försvinner...

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Tack för info, blir sugen att köra en sista gång faktiskt

@UndaC: kanske framsidan? Känns som en rimligt stor ’retro’ grej som man kan ta del i?

De kommer forsätta med ladder resetsen men det kommer nog bli rätt tomt efter D2R kan jag tänka mig, så det kan nog kännas som sista gången för många.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Kommer Bnet stängas ner när D2R släpps? Har länge dragit på att säkerhetskopiera mina characters till single player men inte kommit till skott pga. all handpåläggning som krävs. (Skapa nya items i Hero editor etc.)

Har man en lyckats hålla liv i sitt battlenetkonto i 15 år vore det synd om allt bara försvinner...

nej det kommer vara kvar och allt kommer vara som vanligt med ladder resets mm. men efter D2R kanske inte så många kommer spela det på ett bra tag om någonsin förutsatt att D2R blir bra då.

Har du något tips för hero editor, tänkt testa det snart och leka lite i single player, aldrig testat det faktiskt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

nej det kommer vara kvar och allt kommer vara som vanligt med ladder resets mm. men efter D2R kanske inte så många kommer spela det på ett bra tag om någonsin förutsatt att D2R blir bra då.

Har du något tips för hero editor, tänkt testa det snart och leka lite i single player, aldrig testat det faktiskt.

Hero editor kräver lite jobb, man kan återskapa karaktärer manuellt med skull points, stats osv on man läser på hur alla värden (life, mana, stamina) ändras vid varje level. All info finns på Arreat Summit.

Items är det drygaste att skapa, jag har färdiga item packs nedladdade som innehåller alla set och unique items, samt några av de vanligaste "blåa" som 15/40 jewels, 3/20/20 svar och skillers. Jag vill ju återskapa alla mina gula ringar, circoets och amuletter, det är här det stora jobbet ligger. UI:t är kanske inte det mest intuitiva, men det funkar när man lärt sig alla "quirks".

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Hero editor kräver lite jobb, man kan återskapa karaktärer manuellt med skull points, stats osv on man läser på hur alla värden (life, mana, stamina) ändras vid varje level. All info finns på Arreat Summit.

Items är det drygaste att skapa, jag har färdiga item packs nedladdade som innehåller alla set och unique items, samt några av de vanligaste "blåa" som 15/40 jewels, 3/20/20 svar och skillers. Jag vill ju återskapa alla mina gula ringar, circoets och amuletter, det är här det stora jobbet ligger. UI:t är kanske inte det mest intuitiva, men det funkar när man lärt sig alla "quirks".

Lite pill blir det nog, minns ett gammalt en polare använde när d2 var nytt och det var väldigt enkelt. hero editor kanske inte är den enda?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Lite pill blir det nog, minns ett gammalt en polare använde när d2 var nytt och det var väldigt enkelt. hero editor kanske inte är den enda?

Hero editor har inte ändrats sen d2 patch 1.11 kom om jag minns rätt, så 2004-2005 nån gång

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Hero editor har inte ändrats sen d2 patch 1.11 kom om jag minns rätt, så 2004-2005 nån gång

Då fattar jag att det blir lite pill att få det att fungera.

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare

Release 23 September

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Trevligt kanske dags att lägga in om lite semester i september 23 och 24

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Du hänger fortfarande här, vill minnas att vi lira en del tillsammans runt 05 Ska bli riktigt roligt att återvända den 23 september, har inte spelat särskilt mycket sedan den tiden. Men jäklar vad man lagt ner tid på D2.

Vet att jag spelade med flera stycken på SweClockers för sisådär 15 år sedan, lämna gärna en kommentar om ni minns något

Ny dator och skärm ska köpas inför detta, men tror inte det blir ultrawide, känns inte så bekvämt. Vem vet. Vad ska man skaffa för grafikkort för ett trevligt flyt?

Ha det gott!

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem
Skrivet av onix:

Du hänger fortfarande här, vill minnas att vi lira en del tillsammans runt 05 Ska bli riktigt roligt att återvända den 23 september, har inte spelat särskilt mycket sedan den tiden. Men jäklar vad man lagt ner tid på D2.

Vet att jag spelade med flera stycken på SweClockers för sisådär 15 år sedan, lämna gärna en kommentar om ni minns något

Ny dator och skärm ska köpas inför detta, men tror inte det blir ultrawide, känns inte så bekvämt. Vem vet. Vad ska man skaffa för grafikkort för ett trevligt flyt?

Ha det gott!

Kanske vi gjorde? Minns inte mycket mer än att det var MYCKET diablo 2 med massor av folk.
Någon som vet något om system kraven? Kan tänka mig att det inte lär kräva en monster maskin.

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Aka_The_Barf:

Någon som vet något om system kraven? Kan tänka mig att det inte lär kräva en monster maskin.

https://us.battle.net/support/en/article/284798

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

NEEEJ! Kommer alltså inte kunna spela det på min iMac

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Levandebild:

NEEEJ! Kommer alltså inte kunna spela det på min iMac

Tyvärr inte

Visa signatur