3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Skrivet av Najk:

Herregud. Detta är helt galet

Håller med dig där, men frågan är hur många som faktiskt fick tag i ett med att spamma f5. Kändes nästan som bottar?

Permalänk
Inaktiv

Definitivt botar, 16 kort försvann på 10 sekunder.

Permalänk
Medlem

Vad är ett bra pris på ett nytt kort som läggs ut 3060 12gb samt 3070 i dagsläget? I affär

Permalänk

30st asus tuf rtx 3070 dök ju upp på webhallen i ett par sekunder och sen var dom borta. Vad händer?

Permalänk
Medlem

För mig finns det fortfarande 13st 3060 TUF kvar på Webhallen men man måste tydligen vara medlem för att köpa. När införde de detta?

Permalänk
Inaktiv

För att stoppa botar tror jag, men de försvann på runt minuten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

För att stoppa botar tror jag, men de försvann på runt minuten.

Antagligen. Men precis efter jag postade inlägget försvann de alla..

Permalänk
Inaktiv

Jag tog reload och reload, 12 gick ned till 5, och 30 sekunder senare blev det 3 kort och 5 sekunder senare ”meddela”

Permalänk

Kanske dyker upp 30st asus tuf rtx 3070 endast för medlemmar snart då. Omöjligt att dom kunde köpts upp så snabbt. Det var max en sekund mellan mina uppdateringar av sidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av conna:

Ja samma här, måste vara bottar??

En butik till hela norden, och det är ju några som vill köpa kort nu.........
Man måste helt enkelt ha tur med fru fortuna. Komplett hade 27st 3090 till ca 26,000 idag. Tog en timme, sen var dom slut.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Såhär.. Jag surfade precis på sekunden på webhallen när korten släpptes. De försvann i låg takt till en början ned till ca 19 kort eller om det va 16. Sen på nästa refresh var det 0. Antingen var det delay i systemet, eller så var det ett sjuhelvetes tryck när folk fick se tipset i tråden alt. botar som scannar denna tråden. (jag såg annonsen självmant, före tipset i annonsen).

Permalänk
Medlem

Bisarrt tryck asså, jag gjorde ett försök på Proshop spammade F5 tills köpknappen kom fram.

Tryckte på den.. stod och tuggade "Inga kort kvar".. wtf

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Fick tag i ett Strix 3070 OC för en timme sen ca. på Webhallen. Lika väl då dom nekade mig det förra som jag inte fick köpa.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Fick tag i ett Strix 3070 OC för en timme sen ca. på Webhallen. Lika väl då dom nekade mig det förra som jag inte fick köpa.

Grattis

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av marcusOCZ:

Komplett hade 27st 3090 till ca 26,000 idag. Tog en timme, sen var dom slut.

Jag har aldrig varit med om något liknande förut. Folk köper på allvar kortet för mer än 10 000 kronor utöver MSRP (som iofs kanske var fantasi från början).

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ear:

Vet inte om det här är OK men Köp nu på Tradera, inte min annons och lär ju bli såld ändå hur som...?

Gigabyte GeForce RTX 3070 GAMING OC 8GB
https://www.tradera.com/item/341372/461392474/gigabyte-geforc...
8500 :-

Men ett varningens finger för att säljaren är reggad i Mars och saknar omdöme....

Definitivt en scam. "Betala endast med swish via tradera!" rip till snubben som köpte /:

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Definitivt en scam. "Betala endast med swish via tradera!" rip till snubben som köpte /:

Såg han erbjöd paypal, visst har dom nån försäkring så man får pengarna tillbaka om man blir blåst? eller ?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Definitivt en scam. "Betala endast med swish via tradera!" rip till snubben som köpte /:

Välj paynova eller paypal för jag ser att han har paynova. Om han är fejk gör en tvist så har du pengarna tillbaka inom 10 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Såg han erbjöd paypal, visst har dom nån försäkring så man får pengarna tillbaka om man blir blåst? eller ?

Jaa paypal och paynova har köparskydd.
Jag var i en liknande situation för några veckor sedan.
Så fort jag valde paypal snubben blockade mig på tradera. Nu är han bannad där och jag fick mina pengar tillbaka.
Han är typ de som säljer på blocket och vägrar blocket paket...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aagii247:

Han är typ de som säljer på blocket och vägrar blocket paket...

En smart person då med andra ord? När jag säljer dyra saker på blocket så vill jag inte riskera att förlora tusentals kronor bara för att en köpare påstår att det ligger något helt annat i paketet som skickats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foooozty:

Vad är ett bra pris på ett nytt kort som läggs ut 3060 12gb samt 3070 i dagsläget? I affär

Får du ett 3060 för 5000:- eller under så får väl det anses vara ett riktigt bra pris i dagsläget. Säger inte att det är rätt pris, bara bra jämfört med vad de kostar just nu. Tycker att de flesta 3060 ligger ute för runt 6000:- beroende på modell (så under det är väl också bra antar jag, hur sjukt det än låter). 3070 kanske nån annan kan svara på, för dem har jag inte ens brytt mig om att kolla på efter alla priser gått upp.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon287298:

En smart person då med andra ord? När jag säljer dyra saker på blocket så vill jag inte riskera att förlora tusentals kronor bara för att en köpare påstår att det ligger något helt annat i paketet som skickats.

Men då har man chans o sälja den på Facebook???
Varför vill man sälja på blocket om man inte kan acceptera blocket tjänst?
Jag menar även om du säljer på tradera så finns det idioter som kan påstå och göra tvist. Men på tradera har du inget val än o acceptera paypal och paynova. De har liknande system som blocket...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aagii247:

Men då har man chans o sälja den på Facebook???
Varför vill man sälja på blocket om man inte kan acceptera blocket tjänst?
Jag menar även om du säljer på tradera så finns det idioter som kan påstå och göra tvist. Men på tradera har du inget val än o acceptera paypal och paynova. De har liknande system som blocket...

Ja, och det är därför jag säljer på blocket och inte tradera när det gäller dyra varor. Varför inte köpa på Facebook om du inte vill betala i förskott när det gäller frakt? Det jag säger är att det är korkat att insinuera att det enbart är scammers som inte vill använda sig av blocketpaketet, det skyddar enbart köparen medans säljaren tar på sig risken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon287298:

Ja, och det är därför jag säljer på blocket och inte tradera när det gäller dyra varor. Varför inte köpa på Facebook om du inte vill betala i förskott när det gäller frakt? Det jag säger är att det är korkat att insinuera att det enbart är scammers som inte vill använda sig av blocketpaketet, det skyddar enbart köparen medans säljaren tar på sig risken.

Filma medans man packar och skickar. Om köparen inte kan visa samma sak då har ju säljaren rätt.
Jag har gjort så varje gång jag skickade dyra grejer.
Men som tur var det inga som gjorde tvist.
Mvh

Edit. Acceptera aldrig blocketpacket här på sweclockers. Det är bara dumt. För det kommer inte fungera.

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte sälja ett grafikkort där säljaren kan ångra sig typ som med blocketpaketet. Var med om hör på SweC att en köpare ville ha pengarna tillbaka för att han ansåg att kortet var trasigt. Vill ni läsa om det dramat kan ni göra det här: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1598822-salde-fungeran...

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aagii247:

Filma medans man packar och skickar. Om köparen inte kan visa samma sak då har ju säljaren rätt.
Jag har gjort så varje gång jag skickade dyra grejer.
Men som tur var det inga som gjorde tvist.
Mvh

Edit. Acceptera aldrig blocketpacket här på sweclockers. Det är bara dumt. För det kommer inte fungera.

Det hjälper inte mot alla bedrägerier. T.ex. kan köparen påstå den visserligen kom men var i ett annat skick (t.ex. själv ha förstört processorn). Så fort någon föreslår Blocketpaketet blockerar jag dem. Otroligt idiotisk tjänst. Säljarskydd finns inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Det hjälper inte mot alla bedrägerier. T.ex. kan köparen påstå den visserligen kom men var i ett annat skick (t.ex. själv ha förstört processorn). Så fort någon föreslår Blocketpaketet blockerar jag dem. Otroligt idiotisk tjänst. Säljarskydd finns inte.

Jag håller med, Blocketpaketet är bara bra för köparen men helt värdelöst för säljaren eftersom säljaren måste ta ansvar för såväl postens slarv som för köparens misstag.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Jag skulle inte sälja ett grafikkort där säljaren kan ångra sig typ som med blocketpaketet. Var med om hör på SweC att en köpare ville ha pengarna tillbaka för att han ansåg att kortet var trasigt. Vill ni läsa om det dramat kan ni göra det här: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1598822-salde-fungeran...

Men det där försöker jämt folk, sålde ett 1080 för typ 1.5 år sen, sålde det för 2800kr om jag minns rätt. Sa att det var strax över 3 år gammalt så garantin hade gått ut. Säljaren frågade om det var coil whine, jag svarade ärligt ”inte vad jag tänkt på, men du kan inte räkna bort det för jag spelar med hörlurar” (vilket jag gjorde när jag hade det kortet också).

Ändå skickar köparen ett SMS efteråt och frågar om jag kan hjälpa honom byta det på garantin typ... sen blev han sur när jag informerade att garanti inte fanns kvar och ville ha pengarna tillbaka typ...

Lyssnar folk öht?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Det hjälper inte mot alla bedrägerier. T.ex. kan köparen påstå den visserligen kom men var i ett annat skick (t.ex. själv ha förstört processorn). Så fort någon föreslår Blocketpaketet blockerar jag dem. Otroligt idiotisk tjänst. Säljarskydd finns inte.

Jag skulle köpa ditt argument om blocket hade omdömmes system. Då oftast de vill inte ha blocket paket men swish i förskott. Då är det bättre att man säljer på en annan sida än på blocket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aagii247:

Jag skulle köpa ditt argument om blocket hade omdömmes system. Då oftast de vill inte ha blocket paket men swish i förskott.

Jag brukar säga precis så att jag vill ha swish i förskott och är ej villig att använda Blocketpaketet. Jag brukar hänvisa till mina referenser här på forumet, vill inte köparen swisha i förskott är det fine med mig då jag föredrar att bespara mig själv huvudvärken det kan innebära framför att få varan såld.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.