Roborock Championship – se hela robotkampen på SweClockers

Permalänk
Melding Plague

Roborock Championship – se hela robotkampen på SweClockers

Vem är vår främste dammsugarpilot? Roborock Championship avgörs när fyra medlemmar kämpar i en av SweClockers mest prestigefyllda tävlingar genom tiderna!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul! Hoppas på att bli vald! 😀

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Fan vilken skoj grej! Precis sånt här gillar jag, så dumt så det kan inte bli något annat än lyckat!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Hype hype hype!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, RTX 2080Ti, Meshlicious

Permalänk
Medlem

Har redan en sådan i hemmet, men för er som vill ha ett meme namn så skulle jag ta ''Bites za dust''

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av DavidtheDoom:

Fan vilken skoj grej! Precis sånt här gillar jag, så dumt så det kan inte bli något annat än lyckat!

Dumt? Detta är blodigt allvar för alla riktiga dammsugarfantaster därute.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Får jag ställa upp?
Om FM läser, söker sponsring på Försvarsladdning 21

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Geeks
Grundare

Heja er som ställer upp, det här kommer att bli jättekul att följa! Ser fram emot att ses i studion och skaka tass :).

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Nu är mitt bidrag inskickat! Hoppas dock inte det faller på grammatiken och ett enstaka stavfel, gick nämligen ifrån iphone till amdroid igår och är inte van det nya tangentbordet, såg nämligen felen efter jag skickat in bidraget... 😂

Permalänk
Medlem

Covid vaccination: Check!

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Heja er som ställer upp, det här kommer att bli jättekul att följa! Ser fram emot att ses i studion och skaka tass :).

Yes vi ses där
Till resten av forumet ni behöver inte göra er besvär att anmäla😘

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Covid vaccination: Check!

Måste man vara vaccinerad?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Måste man vara vaccinerad?

Det är väl en jättebra ide att deltagarna är vaccinerade?
Hur kul är det att se folk på Youtube, med två meters avstånd och munskydd, körande sina dammsugare??
Plus två veckors karantän, en innan och en efter eventet..

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Aka_The_Barf:

Måste man vara vaccinerad?

Det vore ju fantastiskt om alla kunde vara vaccinerade. Tyvärr ser det ju ut att dröja ett tag till för det stora flertalet. Vi kommer följa rekommendationerna och göra vårt yttersta för att minimera risken för smittspridning. Till exempel har vi gott om utrymme i lokalen och möjlighet att hålla avstånd. Den som ingår i en riskgrupp bör dock givetvis avstå från att delta.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Så alla tillfällen jag jagat barnen med våran Roborock s5 är inte helt bortslösad tid...man kanske skulle anmäla sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Det är väl en jättebra ide att deltagarna är vaccinerade?
Hur kul är det att se folk på Youtube, med två meters avstånd och munskydd, körande sina dammsugare??
Plus två veckors karantän, en innan och en efter eventet..

Blir nog kul endå misstänker att munskydd är nog lite sunt förnuft känns det som.

Skrivet av Dimestam:

Det vore ju fantastiskt om alla kunde vara vaccinerade. Tyvärr ser det ju ut att dröja ett tag till för det stora flertalet. Vi kommer följa rekommendationerna och göra vårt yttersta för att minimera risken för smittspridning. Till exempel har vi gott om utrymme i lokalen och möjlighet att hålla avstånd. Den som ingår i en riskgrupp bör dock givetvis avstå från att delta.

Låter bra, får vi se vilka som blir utvalda.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Sweclockers Robotkampen med faktiska hemmabyggen när?

Permalänk
Medlem
Skrivet av phpTANKER:

Sweclockers Robotkampen med faktiska hemmabyggen när?

Snälla det vill vi se, nästan utan regler oxå hoppas jag, typ robot wars😂

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Det vore ju fantastiskt om alla kunde vara vaccinerade. Tyvärr ser det ju ut att dröja ett tag till för det stora flertalet. Vi kommer följa rekommendationerna och göra vårt yttersta för att minimera risken för smittspridning. Till exempel har vi gott om utrymme i lokalen och möjlighet att hålla avstånd. Den som ingår i en riskgrupp bör dock givetvis avstå från att delta.

Att vara vaccinerad minskar inte risken för smittspridning dock, det minskar chansen att bli allvarligt sjuk av viruset. En vaccinerad människa kan bära på lika mycket Covid virus som en ickevaccinerad människa och således sprida det vidare.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Vilken jäkla uppslutning! Vem kunde tänka sig att dammsugning skulle vara så populärt på Swec?

Tyvärr finns det bara plats för fyra deltagare och dessa är nu utvalda och kontaktade. Jag kommer också att sätta upp några medlemmar på en väntelista, ifall någon blir sjuk eller av annan anledning inte kan delta.

Tack för alla roliga ansökningar!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spretcher:

Får jag ställa upp?
Om FM läser, söker sponsring på Försvarsladdning 21

https://img.ifunny.co/images/a92c54c80c4ba3da861fe5d84e03bc2746519793797e61e905ac9fb9d10789c5_1.jpg

NEJ
vi har med tanke på de tider vi lever i tagit det drastiska beslutet att endast användare som har ett forum inlägg som är jämnt delbart med 0 eller 1 får vara med. Om någon trotts dessa tydliga regler lyckas då få till ett jämt heltal som inte är delbart med sig själv och kan utryckass enbart i nollor och ettor. (tvåor är helt ok om de inte innehåller mer än en nolla eller etta)
Så din Robbot är helt ok om den endast är styrd av ett AI som är jämt delbart med dev 0, eller 1. Något säger mig att jag som domare skulle kunna få in en tvåa då jag ska kolla så din C4 bara exploderar 0 eller 1 gång.

jaja.

Första två radena av skämtet var kul at skriva sedan vart det för många tvåor.

067 097 116 032 114 105 100 105 110 103 032 097 032 118 097 099 117 117 109 032 099 108 101 097 110 101 114

Edit:
Lyckades till och med stava del där. =(
Ett ett skratt förlänger livet sägs det.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Trevliga maskiner. Byter ut löpande LiDAR och sugmotorer (FAN) på dessa enheter. Väldigt genomtänkt enheter från en tekniker perspektiv :]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paydaye:

Att vara vaccinerad minskar inte risken för smittspridning dock, det minskar chansen att bli allvarligt sjuk av viruset. En vaccinerad människa kan bära på lika mycket Covid virus som en ickevaccinerad människa och således sprida det vidare.

Visst kan de ha smitta men under en mycket kortare tid, då kroppens immunförsvar kan ta död på viruset snabbt, så det är fortfarande mindre chans att bli smittad av en vaccinerad.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Konsolpleb 🕹

2 minuter kvar

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Moderator
Moderator

Grattis @Brekker !

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Herregud vilken fånig grej...
Jag älskar det, bästa sponsringen jag sett på otroligt länge.
Likandat skitkul med två professionella kommentatorer.
Grattis till vinnaren, var stensäker på **** med sin fördel men det kan ha blivit lite till hans nackdel med måltavla på ryggen också.

Skrivet av jan-banan:

Varför körde alla med mobilen? Går det inte att ansluta typ en ps4 kontroll till den , eller köra via ett vanligt tangentbord

borde vara mycket lättare att styra

Finns väl ett API om inte annat

Eller att man skulle köra android-appen via emulator och hooka upp keyboard inputsen till touch

Styrs via appen där funktionen "Remote control" finns. Antar att det handlade om enkelt, billigt och att vem som helst kan göra det hemma sen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Varför körde alla med mobilen? Går det inte att ansluta typ en ps4 kontroll till den , eller köra via ett vanligt tangentbord

borde vara mycket lättare att styra

Finns väl ett API om inte annat

Eller att man skulle köra android-appen via emulator och hooka upp keyboard inputsen till touch

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av jan-banan:

Varför körde alla med mobilen? Går det inte att ansluta typ en ps4 kontroll till den , eller köra via ett vanligt tangentbord

borde vara mycket lättare att styra

Finns väl ett API om inte annat

Eller att man skulle köra android-appen via emulator och hooka upp keyboard inputsen till touch

Det var nog inte poängen med tävlingen att se vem som kunde göra det lättare genom extra verktyg liksom.
Inget slagträ med i boxningsmatchen.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Vilka matcher!
Jag och gubbarna satt spikade framför TV:n, och det blev några öl.

"Fotbolls" matchen vad galet najs, ringmuskeln gick i 120!

Permalänk
Medlem

Haha jäklars detta var bra och ja helt rätt att BENGT klapp det !

//Skane

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco