Xtrfy M42 RGB – ultralätt spelmus med utbytbar bakdel

Permalänk
Melding Plague

Xtrfy M42 RGB – ultralätt spelmus med utbytbar bakdel

Ambidexter formgivning, högpresterande komponenter och modulär konstruktion. Xtrfy M42 RGB har hittat till testlabbet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den som hade haft fördelen att kunna byta ut bakdelen

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Jaegrlicious:

Den som hade haft fördelen att kunna byta ut bakdelen

One can only dream

Permalänk
Medlem

Detta kan inte vara en slump

DROP + MATT3O MT3 /DEV/TTY KEYCAP SET

XTRFY M42 RGB RETRO

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem

Kardashian edition? He he he

Permalänk
Medlem

Behöver bara bli trådlöst så köper jag. Har haft Xtrfy och varit otroligt nöjd men att ha trådlöst överglänser. Sitter med en G Pro som gärna blir utbytt mot en trådlöst av denna eller m4.

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Medlem

Jag har retro-varianten av M42. Det där gnisslet i scrollhjulet uppkom efter ca en månads användning. Det stör inte nämnvärt men det finns där.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem

Var tvungen att skicka tillbaka M42 då den är på tok för smal på mitten och då har jag inte ens stora händer. Greppa musen och vänd på handen så ser ni hur krampaktigt greppet blir för att den är så smal men den passar väl alltid andra.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Avstängd

Åfyfan! Kröp i hela kroppen när jag såg alla hålen, har nån jävla fobi mot saker med massa hål i. Så jävla läbbigt. Burn it with fire!

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrytaPlanka:

Åfyfan! Kröp i hela kroppen när jag såg alla hålen, har nån jävla fobi mot saker med massa hål i. Så jävla läbbigt. Burn it with fire!

Googla inte på Trypophobia... 🙄

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Pl4yGround:

Jag har retro-varianten av M42. Det där gnisslet i scrollhjulet uppkom efter ca en månads användning. Det stör inte nämnvärt men det finns där.

ajdå det låter inte så roligt. Håller med dig att det inte är en enorm grej, men fortfarande tråkigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

One can only dream

Har inte du redan testat den där musen en gång tidigare?

Edit:
Hittade tråden tror jag https://www.sweclockers.com/test/28250-xtrfy-m4-rgb-ergonomis...

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Sladdarna förstör känslan för mig.. otroligt stela och klumpiga om du ställer dom mot liknande möss..
Min MM710 för en mindre peng har lyckats extremt bra med sina, dom borde kopiera det.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av AMD-FX:

Har inte du redan testat den där musen en gång tidigare?

Edit:
Hittade tråden tror jag https://www.sweclockers.com/test/28250-xtrfy-m4-rgb-ergonomis...

Jag har testat M4 tidigare ja, men det här är M42. Mycket lika men inte exakt samma mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Sladdarna förstör känslan för mig.. otroligt stela och klumpiga om du ställer dom mot liknande möss..
Min MM710 för en mindre peng har lyckats extremt bra med sina, dom borde kopiera det.

Hur är den där som spelmus? Jag gillar min Corsair Claw men den funkar inte 100% mushjusknappen funkar inte alls och scrollhjulet byter vapen när man inte vill det bara när man kommer mot hjulet lite grann. tror min kostade 650 kr. Siktet är däremot bra

Skrivet av Kenneth:

Jag har testat M4 tidigare ja, men det här är M42. Mycket lika men inte exakt samma mus

Ok, så noga kollade jag inte

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrytaPlanka:

Åfyfan! Kröp i hela kroppen när jag såg alla hålen, har nån jävla fobi mot saker med massa hål i. Så jävla läbbigt. Burn it with fire!

Samma här. Vidrigt

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrytaPlanka:

Åfyfan! Kröp i hela kroppen när jag såg alla hålen, har nån jävla fobi mot saker med massa hål i. Så jävla läbbigt. Burn it with fire!

Denna fobi?

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Hur är klick ljudet på denna modellen?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

@kenneth finns det en trådlös variant?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Sladdarna förstör känslan för mig.. otroligt stela och klumpiga om du ställer dom mot liknande möss..
Min MM710 för en mindre peng har lyckats extremt bra med sina, dom borde kopiera det.

Köpte kabel från https://paracablemods.co.uk/ (mest för att man var lite nyfiken) till min model o. Extremt mjuk, snudd på otroligt.

Permalänk
Medlem

Har haft retro-versionen och deras retro tangentbord ett tag nu, asnöjd och snygg kombo

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Dizzö:

@kenneth finns det en trådlös variant?

Tyvärr inte, men jag hoppas att dom gör en snart. Kan tjata på dom

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av jorgen69:

Hur är klick ljudet på denna modellen?

Klickande

Det är ungefär som alla andra spelmöss, där vissa kanske tycker det låter för mycket men jag själv har typ filtrerat bort sånt nu. Sidoknapparna har en lägre ljudnivå än huvudknapparna också, om det skulle vara intressant.

Permalänk
Medlem

Är det Glorious mouse eller Xtrfy som började den här hemska trenden med att datormöss ska se ut som rivjärn? Måste vara himla trevligt efter nått år med spelande och ha alla döda hudceller och gött clogga igen hålen

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Qubeista:

Är det Glorious mouse eller Xtrfy som började den här hemska trenden med att datormöss ska se ut som rivjärn? Måste vara himla trevligt efter nått år med spelande och ha alla döda hudceller och gött clogga igen hålen

Det är faktiskt Finalmouse som började med det

Permalänk
Medlem

Man kan undra vad hålen har för funktion mer än att det kommer in en massa skit inne i musen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Måste vara himla trevligt efter nått år med spelande och ha alla döda hudceller och gött clogga igen hålen

Skrivet av AMD-FX:

Man kan undra vad hålen har för funktion mer än att det kommer in en massa skit inne i musen

Har haft min Finalmouse i flera år och den är som ny inuti, räcker torka av ytan som på andra möss. Undrar ju hur smutsiga händer ni har? Man tvättar ju ofta händerna om man gjort något annat innan eller varit ute.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av AMD-FX:

Man kan undra vad hålen har för funktion mer än att det kommer in en massa skit inne i musen

Det är för att få ned vikten såklart, det är den absolut största funktionen som hålen har. Kretskortet är skyddat från damm och fukt med ett skyddslager av någon form, vet inte exakt vad det är just xtrfy använder dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Har haft min Finalmouse i flera år och den är som ny inuti, räcker torka av ytan som på andra möss. Undrar ju hur smutsiga händer ni har? Man tvättar ju ofta händerna om man gjort något annat innan eller varit ute.

Inte smutsiga händer men mitt hem blir dammigt snabbt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Inte smutsiga händer men mitt hem blir dammigt snabbt

Samma här, men efter att ha provat så kommer jag aldrig mer ha en mus som väger över 60 gram Jag kör inte Xtrfy, men en Cooler Master MM720. Man får blåsa ur den med tryckluft ibland om man oroar sig över damm och skräp

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|