USA vill minska teknikjättars makt i samhället

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

...USA som någon skinande stad på kullen känns som en Bellman-historia.

Det var rätt längesen sen USA var en "skinande stat". USA är typ ett U-land (även om jag inte tycker om den benämningen) i mina ögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Sättet man agerar på är inte på något sätt bättre än t.ex. sovjetkommunismen för att nå dit man vill. Men du tycker kanske det är okej att förvränga, vilseleda och manipulera?

Att i hemlighet spela in folk vid maktpositioner utan att de vet om det och att inte uppge att man är journalist är ingenting konstigt. Görs av UG, Kalla Fakta och medier över hela världen. Inspelningarna hade jag gärna sett oredigerade men även det är ju sådant etablerade mediehus också håller på med och jag antar att du inte anser att de är extrema?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Ska bli intressant och se hur demokraterna ska hantera Facebooks och Twitters sjuka censur senaste åren, kan de blockera Trump under tiden han va president kan de även censurera framtida kandiater de ser som motståndare i framtida val.

I veckan till exempel valde facebook och twitter att mörka nyheten om hur marxist ledaren till BLM köpt en massa lyxvillor runt om i amerika!

Att ett företag har sina egna regler är inte censur. Det är en privat plattform och de har all rätt att bestämma vad användare får och inte får göra.

Ingen skillnad mot att bli portad från en butik ifall du missköter dig. Ingen skillnad mot att få ditt konto här på Swec avstängt ifall du bryter mot reglerna här i forumet eller i marknaden. Ingen skillnad från att Swec själva väljer vad de vill, och inte vill, publicera för nyheter och artiklar.

Kolla t.ex. på följande forumregler:
§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. [...] Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

Man kan tolka det som att det alltså är begränsning på trollande, off-topic meddelanden och memes. Är det censur? Absolut inte.

Kan också nämna att det finns också marknadsregler som begränsar vad du får köpa och sälja i marknaden, trots att de är helt lagliga och fullt acceptabla på övriga ställen såsom blocket. Även detta är absolut inte censur.

De flesta, om inte alla, regler finns av en god anledning. De hjälper till att bidra till användarnas trivsel och komfort. Du kanske själv inte alltid håller med om dem, och du har all rätt att undvika platser, webbplatser och sociala medier vars regler du ogillar – precis som de har rätt att slänga ut dig ifall du brutit mot deras regler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

"Project Veritas is an American far-right activist group founded by James O'Keefe in 2010. The group produces deceptively edited videos of its undercover operations, which use secret recordings to allege misconduct and corruption in mainstream media organizations and progressive groups. Project Veritas uses entrapment to generate bad publicity for its targets, and has propagated disinformation and conspiracy theories in its videos and operations."

Jag ska fråga Project Veritas som sprider konspirationer om konspirationen de sprider är en konspiration eller inte?

''far right'' direkt journalism är tydligen extrem höger, precis som vissa partier anklagar andra är ''NaSiStEr'' här i sverige, objektiva inspelningar är objektiva, gå igenom materialet och återkom sen resonliga motargument, inte intresserad av andrahands åsikter av just dom som blir hotade av denna typer av expose.

Vilken tur då att de vinner sina stämningar mot defamation hela tiden cnn var senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

''far right'' direkt journalism är tydligen extrem höger, precis som vissa partier anklagar andra är ''NaSiStEr'' här i sverige, objektiva inspelningar är objektiva, gå igenom materialet och återkom sen resonliga motargument, inte intresserad av andrahands åsikter av just dom som blir hotade av denna typer av expose.

Jag har aldrig ens nämnt extremhöger eller nazism. Det handlar om en grupp som hela tiden hittar korruption i vänsterorganisationer men aldrig hos högern? Väldigt märkligt.

Om det fanns en grupp personer som hela tiden bara tjatade om högern och att högern gör si och högern gör så skulle jag ta det med en nypa salt. Då är dom inte direkt partiska eller hur?

Tänk om dessa "journalister" brydde sig om censur och korruption från "andra sidan" också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

Jag har aldrig ens nämnt extremhöger eller nazism. Det handlar om en grupp som hela tiden hittar korruption i vänsterorganisationer men aldrig hos högern? Väldigt märkligt.

Med andra ord det de säger stämmer inte såvida de inte också letar "konspirationer" hos högern?

Permalänk
Medlem

Kan dem ta med CNN också? vidrig propaganda. Tack Project Veritas <3

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

Republikanerna vill väl helst att företag ska få stifta egna lagar. Vilket de egentligen redan gör genom "donationer" till politiker som sedan går företagens ärenden. Vore ju synd om donationerna slutade rulla in p.g.a. "radikala" idéer.

Det är ju ganska blåögd att tänka sig att detta inte sker till samma utsträckning hos demokraterna. Men i Sverige har vi inte en media som också rapporterar om demokraternas fuffens... det går liksom inte att anpassa till den svenska målgruppen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Archibald:

Att i hemlighet spela in folk vid maktpositioner utan att de vet om det och att inte uppge att man är journalist är ingenting konstigt. Görs av UG, Kalla Fakta och medier över hela världen. Inspelningarna hade jag gärna sett oredigerade men även det är ju sådant etablerade mediehus också håller på med och jag antar att du inte anser att de är extrema?

Nu har jag iofs inte heller påstått att de är extrema, jag bara frågade tidigare inlägg om extremism bara handlar om ras och etnicitet.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

Jag har aldrig ens nämnt extremhöger eller nazism. Det handlar om en grupp som hela tiden hittar korruption i vänsterorganisationer men aldrig hos högern? Väldigt märkligt.

Om det fanns en grupp personer som hela tiden bara tjatade om högern och att högern gör si och högern gör så skulle jag ta det med en nypa salt. Då är dom inte direkt partiska eller hur?

Tänk om dessa "journalister" brydde sig om censur och korruption från "andra sidan" också.

Hur är det project veritas fel att silicon valley media är vänsterdriven? utanför fox news skulle det vara svårt att hitta något som du klassar höger i väsentlig klass.

jack dorsey och zuck är ju inte precis höger personligheter så jag vet inte vad för inflytelserika personer på höger sida skulle ens kunna motsvara dom.

''Tänk om dessa "journalister" brydde sig om censur och korruption från "andra sidan" också.''

Som jag sa, vilka personer på högern har den makten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Sättet man agerar på är inte på något sätt bättre än t.ex. sovjetkommunismen för att nå dit man vill. Men du tycker kanske det är okej att förvränga, vilseleda och manipulera?

ööhh va? insider journalism är = totalitär? jag tror inte du argumenterar i god tro här och du har absolut ingen aning om vad du pratar om för annars skulle uppdrag granskning vara i samma båt?

Utveckla gärna ditt svar för jag vill gärna höra hur den hjärngymnastiken funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Med andra ord det de säger stämmer inte såvida de inte också letar "konspirationer" hos högern?

Nej du missförstår mig.

Om t.ex. Aftonbladet bara rapporterar negativt om ett visst politiskt parti och dess historia men aldrig gör det för något annat parti, då kan man börja undra om de har någon baktanke med det.

Visst, det de skriver kan vara 100% sant men om de bara matar på med kritik mot samma parti så sprider de ju en falsk bilden av verkligheten eller hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

Att ett företag har sina egna regler är inte censur. Det är en privat plattform och de har all rätt att bestämma vad användare får och inte får göra.

Ingen skillnad mot att bli portad från en butik ifall du missköter dig. Ingen skillnad mot att få ditt konto här på Swec avstängt ifall du bryter mot reglerna här i forumet eller i marknaden. Ingen skillnad från att Swec själva väljer vad de vill, och inte vill, publicera för nyheter och artiklar.

Kolla t.ex. på följande forumregler:
§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. [...] Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

Man kan tolka det som att det alltså är begränsning på trollande, off-topic meddelanden och memes. Är det censur? Absolut inte.

Kan också nämna att det finns också marknadsregler som begränsar vad du får köpa och sälja i marknaden, trots att de är helt lagliga och fullt acceptabla på övriga ställen såsom blocket. Även detta är absolut inte censur.

De flesta, om inte alla, regler finns av en god anledning. De hjälper till att bidra till användarnas trivsel och komfort. Du kanske själv inte alltid håller med om dem, och du har all rätt att undvika platser, webbplatser och sociala medier vars regler du ogillar – precis som de har rätt att slänga ut dig ifall du brutit mot deras regler.

Det är absolut censur, och jag förstår inte hur du kan argumentera att det omfattar trollande?

Vare sig man tycker att det borde göras eller inte så premissen fortfarande selektiv censur från dessa jättar, för mkt idelogisk vinkling finns i dessa bedömningar, hade det skett ur en objektiv princip hade folk inte brytt så pass lika mkt.

Det är just särbehandlingen som har dokumenterats gång på gång, lite som när antifa och isis får ha konton på twitter fritt men inte proud boys.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

Nej du missförstår mig.

Om t.ex. Aftonbladet bara rapporterar negativt om ett visst politiskt parti och dess historia men aldrig gör det för något annat parti, då kan man börja undra om de har någon baktanke med det.

Visst, det de skriver kan vara 100% sant men om de bara matar på med kritik mot samma parti så sprider de ju en falsk bilden av verkligheten eller hur?

Nej. Finns ingen logik i att en viss aktör måste rapportera om allt. De stora svenska dagstidningarna t.ex. har oftast en viss politisk bakgrund åt ena hållet. Det gör inte tycker jag att det de skriver blir mindre trovärdigt bara för att de är snällare åt ena hållet, givet att de inte bara hittar på något utan bas.

Om man däremot liksom SVT bestämt hävdar att man är opartisk men sedan sysslar med åsiktsfärgad rapportering, då blir jag förbannad och tappar all respekt för vederbörande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

ööhh va? insider journalism är = totalitär? jag tror inte du argumenterar i god tro här och du har absolut ingen aning om vad du pratar om för annars skulle uppdrag granskning vara i samma båt?

Utveckla gärna ditt svar för jag vill gärna höra hur den hjärngymnastiken funkar.

Du menar att UG förvränger, missleder och manipulerar alltså?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Och Fox News är ju en säker källa för sanning?

Inte direkt va.

Lika pålitliga som Svensk media dvs inte alls.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Tycker svaren hittills i tråden talar för sig självt - det behövs statlig reglering och helst internationella samarbeten för det funkar inte bra som det gör idag, utan dessa jättar driver på polariseringen (AI lär sig att mer radikala nyheter skapar mer engagemang hos användare och därav mer annonsintäkter). Inte konstigt att folk blir fullkomligt hjärntvättade när man matas av samma budskap varje dag, oavsett vilken ideologi man ligger närmst. Människor fastnar i sina egna bubblor och man avfärdar allt som kommer utifrån sin egen bubbla som fake news eller konspirationsteorier, utan att ens utvärdera påståendena. Man tittar på avsändaren och inte budskapet för att avgöra sanningshalten. Exempelvis CNN vs FOX, som ofta rapporterar om samma saker, men på helt olika sätt. Någon måste väl ha rätt och den andra fel?

Oftast är saker inte helt svart på vitt, sanningen är ju ofta godtycklig. Problemet idag är att många organiserar fakta på ett lögnaktigt sätt snarare än på ett sanningsenligt sätt. Det paradoxala är att den mest farliga typen av "fake news" är en lögn som baseras på sann fakta. Grejen med just "fake news" är oftast inte att man använder felaktig fakta, utan problemet är att man kan handplocka vissa fakta, bortse från andra viktiga fakta, vilket kan göra hela din "rapport", som enbart består av sanningar, en lögn.

Exempelvis nyheten om att BLM-grundare köpt dyra hus i vita villa-kvarter verkar till synes vara helt sant, och Fox har förstås valt de delar av nyheten som passar deras agenda i att sprida förakt mot BLM. Och som CNN-anhängare är det lätt att vara helt oförmögen att ta in detta eftersom det går emot sin egen världsbild och uppfattning om BLM (och det rapporteras ju inte i mina kanaler, så det måste ju vara fake news). Och vice versa gällande andra nyheter.

Ska vi förlita oss på att individerna som jobbar på dessa företag ska bedöma vad som är sant och vad som är falskt och blockera detta (och lita på att det sker objektivt utan någon ideologisk vinkling)? Ska vi censurera vissa nyheter på grund av folks potentiella skadliga agendor? Ska vi gå Morgan Johanssons väg och förbjuda konspirationsteorier om att förneka förintelsen?

Jag tror att det är helt fel väg att gå. Man kan argumentera för att Trump förbrukat sin rätt och brutit mot Twitters policy flertalet gånger och därför förtjänade sin ban. Men det löser ju knappast problemet att tysta röster, utan detta eldar snarare på brasan, för Twitter och de andra sociala plattformarna utgör dagens form av torg dit folk går för att yttra sin mening, en rätt som måste skyddas på något sätt. Att det ska finnas en Twitter för CNN-anhängare och en för FOX-anhängare kommer inte göra världen till en bättre plats. Och om någon säger att förintelsen inte ägde rum så är det väl inte så svårt att lägga fram konkreta bevis på att den faktiskt gjorde det. Det är en slippery slope när man börjar tysta några, oavsett om det är folk på Facebook som skriver om BLM-grundarnas husköp, eller förintelseförnekare. Vi måste istället utbilda folk så att de lär sig att ifrågasätta nyheter, vara källkritiska, att utvärdera påståenden (vad är sant, vad är falskt och vad kan vi varken styrka eller dementera), och helst ta in nyheter från flera olika ställen och bilda sig en egen uppfattning. Det tror jag är enda vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Ska bli intressant och se hur demokraterna ska hantera Facebooks och Twitters sjuka censur senaste åren, kan de blockera Trump under tiden han va president kan de även censurera framtida kandiater de ser som motståndare i framtida val.

I veckan till exempel valde facebook och twitter att mörka nyheten om hur marxist ledaren till BLM köpt en massa lyxvillor runt om i amerika!
https://www.youtube.com/watch?v=rYNaqdHUT_o

Tucker Carlsson är förvisso en av de sämsta källorna när det kommer till trovärdighet. Han är höjden av "känslor före fakta".

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av inquam:

Att de behöver regleras så att lögner och desinformation inte obehindrat kan spridas håller jag med om.
Men att ha följt Republikanerna under de senaste åren och höra hur de, som slåss så för det gudomliga som är kapitalism, inte förstår hur kapitalism fungerar är lite roligt. Att de klagar på "cancel culture" (roligt ord på att bolag i en fri marknad väljer bort att samarbeta med folk som sprider lögner tex) och sedan själva vill bojkotta och "cancela" allt möjligt som inte håller med dem om allt. Eller att de, som tidigare gett bolag makt och "avtal skall följas!", reagerar på att de eller deras vänner blir bortplockade från tex Twitter efter att ha brutit mot avtal de gick med på när de signade upp. Speciellt då de fått fler varningar är någon vanlig människa skulle få först... dubbelmoralen och tragikomiken i det hela blir lite för mycket och USA som någon skinande stad på kullen känns som en Bellman-historia.

Mer eller mindre ALLA i ett nötskal idag. Allt är okej - och så länge det drabbar andra man ogillar - tills att det drabbar en själv. Djupt tragisk utveckling i det så kallade "moderna samhället" där mer eller mindre allt har polariserats och politiserats.

Vad du än gör, konsumerar och/eller säger så tillhör du då "något utav lägren". Och då det upplevs - inuti landet - som om det bara finns "två läger i USA" så blir det hela svart/vitt för dem. Nyansering för dem är lika sällsynt som hälsosamma billiga livsmedel där.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

Det är absolut censur, och jag förstår inte hur du kan argumentera att det omfattar trollande?

Vare sig man tycker att det borde göras eller inte så premissen fortfarande selektiv censur från dessa jättar, för mkt idelogisk vinkling finns i dessa bedömningar, hade det skett ur en objektiv princip hade folk inte brytt så pass lika mkt.

Det är just särbehandlingen som hor dokumenterats gång på gång, lite som när antifa och isis får ha konton på twitter fritt men inte proud boys.

Tycker den här alltid sammanfattar det rätt bra:

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Nej. Finns ingen logik i att en viss aktör måste rapportera om allt. De stora svenska dagstidningarna t.ex. har oftast en viss politisk bakgrund åt ena hållet. Det gör inte tycker jag att det de skriver blir mindre trovärdigt bara för att de är snällare åt ena hållet, givet att de inte bara hittar på något utan bas.

Om man däremot liksom SVT bestämt hävdar att man är opartisk men sedan sysslar med åsiktsfärgad rapportering, då blir jag förbannad och tappar all respekt för vederbörande.

Ingen kan rapportera om allt. Det har jag aldrig sagt heller. Det var inte det som var poängen.

Alla personer och även företag (personerna som jobbar på företaget) har en viss politisk bias. Det är okej. Det kan även reflekteras i jobbet de utför. I detta fall journalistik. Det har jag heller aldrig sagt något om.

Jag har aldrig ifrågasatt trovärdigheten heller. Som jag skrev tidigare så kan man vilseleda och skapa en falsk bild av en händelse utan att ljuga. Något som vissa medier håller på med.

Du och några andra här i forumet öppnar era inlägg med ett påstående som ni själva hittat på och som ni sedan kan argumentera emot. Det blir väldigt svårt att föra en diskussion på det sättet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Tycker den här alltid sammanfattar det rätt bra:
https://imgs.xkcd.com/comics/free_speech.png

inte riktigt vad jag argumenterar mot, det är dubbelstandarden vid applicering av regler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Du menar att UG förvränger, missleder och manipulerar alltså?

Om man utgår från ditt argument så...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

Ingen kan rapportera om allt. Det har jag aldrig sagt heller. Det var inte det som var poängen.

Alla personer och även företag (personerna som jobbar på företaget) har en viss politisk bias. Det är okej. Det kan även reflekteras i jobbet de utför. I detta fall journalistik. Det har jag heller aldrig sagt något om.

Jag har aldrig ifrågasatt trovärdigheten heller. Som jag skrev tidigare så kan man vilseleda och skapa en falsk bild av en händelse utan att ljuga. Något som vissa medier håller på med.

Du och några andra här i forumet öppnar era inlägg med ett påstående som ni själva hittat på och som ni sedan kan argumentera emot. Det blir väldigt svårt att föra en diskussion på det sättet.

Sett utifrån dina svar här i tråden så har du enligt dig egentligen inte sagt någonting alls. Blir väldigt svårt att föra en diskussion med någon som först säger att en enhet ska rapportera lika åt båda håll, men sedan hävdar att den inte alls sagt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Sett utifrån dina svar här i tråden så har du enligt dig egentligen inte sagt någonting alls. Blir väldigt svårt att föra en diskussion med någon som först säger att en enhet ska rapportera lika åt båda håll, men sedan hävdar att den inte alls sagt det.

Jasså, nu har jag sagt att man måste rapportera lika åt båda håll? Länka gärna det inlägget för jag måste fått en blackout medans jag skrev det.

Eller menar du mitt påstående om att viss media bara rapporterar om en enda grej, är bara kritisk åt ett visst håll, och bara bryr sig om vissa saker när personerna de inte gillar gör den grejen. Det är ett extremt hopp mellan det och att "rapportera lika åt båda håll". Man kan väl ligga någon stans i mitten?

Man behöver inte rapportera lika. Men man måste väl få kritisera media som konstant slår åt samma håll och aldrig tål kritik åt "sitt" håll. Eller tycker du inte det?

Permalänk
Skrivet av landmarks:

En ny rapport har godkänts som underlag för ny lagstiftning – men åsikterna mellan demokrater och republikaner går isär kring hur.

Läs hela artikeln här

Tack, Noelia, för en fantasiskt välskriven nyhetsartikel där du faktiskt lät både Dem och Rep få sin talan hörd.
Censurvurmande brats lär gråta, nu när du faktiskt presenterade 2 narrativ istället för 1.

Stora props för det, att du separerade de två och presenterade det ur de bådas perspektiv, ist för att göra den ena till normen och den andre till den offensiva!

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

SweClockers, där svenska flugmän är fast i finkeltänket.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrwu:

Ned med regering upp med företagen we cyberpunk2077 now

Säg det till kinesiska folket

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Archibald:

Att i hemlighet spela in folk vid maktpositioner utan att de vet om det och att inte uppge att man är journalist är ingenting konstigt. Görs av UG, Kalla Fakta och medier över hela världen. Inspelningarna hade jag gärna sett oredigerade men även det är ju sådant etablerade mediehus också håller på med och jag antar att du inte anser att de är extrema?

Nu är inte jag personen du svarade men om inspelningarna fanns oredigerade så hade kanske inte Project Veritas haft så mycket att rapportera om egentligen. Som du säger håller annan media också på med att klippa och klistra för att sälja en historia som egenliten inte är sann för den är tagen helt hur sin kontext.

De vill ju så klart att man ska läsa/lyssna och bli förbannad för att sedan komma tillbaka för nya "avslöjanden" som gör en ännu mer förbannad osv. Hela den cykeln är något de kommit på att man kan tjäna pengar på.

Borde sättas mer fokus på medias vridningar istället för vad folk får eller inte får skriva i sociala medier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

Om man utgår från ditt argument så...

Då undrar jag hur du läser ärligt talat.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2