Asus ROG Strix 5700 XT säljes (Inkl ev. frakt)

Permalänk
Medlem

Asus ROG Strix 5700 XT säljes (Inkl ev. frakt)

Hej,

Har precis köpt villa och jag känner att jag inte använder datorn tillräckligt mycket för att rättfärdiga det här kortet. Kommer därmed att byta tillbaka till mitt gamla GTX1060.

Kortet är inköpt 07/07/20 på Elgiganten och kvitto för detta finns självklart. Det har aldrig varit använt till mining av förutom någon enstaka timme Minecraft.

Det här kortet led av Asus fabriksfel där kylaren var för tung och därmed inte hade tillräckligt med kontakt mot VRAM men detta har jag åtgärdat med hjälp av några brickor mellan skruvarna och PCBn. Detta är gjort utefter Hardware Unboxeds video, se nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=H7lnBCFnBok

Då jag har möjlighet att skicka paket förmånligt via jobbet så erbjuder jag fri frakt ifall köparen önskar detta. Betalning sker i förskott och frakten är spårbar och försäkrad. Upphämtning är också möjligt men sker då på mina premisser.

Jag förbehåller mig rätten att sälja till den jag vill eller inte sälja alls om något mot förmodan inte skulle passa mig. Hoppas att ni har respekt för detta.

Budet börjar på 3000 och budgivningen avslutas 18:00 på söndag den 18e.

Fridens liljor!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Permalänk
Medlem

Bjuder 3500:-

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk

5600K

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

6500kr

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem

Nisse977 har paxat kortet och jag ser ingen anledning att dra ut på det till söndag 18:00 som står angivet i annonsen.

Ifall någonting ändras så meddelar jag er övriga här.

Tack för visat intresse!

Permalänk

Jag vill inte vara sån men det var längesedan jag var med om en faktisk budgivning här på swec, varje gång ändras reglerna och det är väldigt sällan högsta budaren faktiskt får kortet, det är alltid någon som skickar PM till försäljaren eller liknande. Kommer skicka privata bud själv nästa gång, att faktiskt följa budgivningens regler känns som en dålig strategi att få köpa ett kort helt enkelt. Tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av siglolmic:

Jag vill inte vara sån men det var längesedan jag var med om en faktisk budgivning här på swec, varje gång ändras reglerna och det är väldigt sällan högsta budaren faktiskt får kortet, det är alltid någon som skickar PM till försäljaren eller liknande. Kommer skicka privata bud själv nästa gång, att faktiskt följa budgivningens regler känns som en dålig strategi att få köpa ett kort helt enkelt. Tyvärr.

Fast vad menar du? Det enda som hände här var att jag valde att avsluta budgivningen i förväg för att jag var nöjd med det högsta budet i fråga. Nisse la det högsta budet så det var ingen underhands-försäljning som du insinuerar (ifall jag förstår dig rätt)

Permalänk
Skrivet av p0lski:

Fast vad menar du? Det enda som hände här var att jag valde att avsluta budgivningen i förväg för att jag var nöjd med det högsta budet i fråga. Nisse la det högsta budet så det var ingen underhands-försäljning som du insinuerar (ifall jag förstår dig rätt)

Det är inte schysst av mig att ta ut min frustration över swec-budgivningar över dig specifikt, och jag hoppas försäljningen med Nisse går smidigt till. Hoppas du har en trevlig lördag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av siglolmic:

Det är inte schysst av mig att ta ut min frustration över swec-budgivningar över dig specifikt, och jag hoppas försäljningen med Nisse går smidigt till. Hoppas du har en trevlig lördag!

Jag klandrar dig inte. Situationen just nu är fan inte kul när man är ute efter ett grafikkort och jag förstår din frustration.
Hoppas att du får tag på ett grafikkort för en, utifrån nuvarande förutsättningar, rimlig peng!

Kortet är klappat och klart till Nisse977. Annonsen tas bort inom en timme eller två så att alla tidigare intressenter hinner se detta inlägg.