Testpilot: Secretlab Titan Stealth – ett snedsteg från full pott

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Jag var ju lite orolig att vingarna snarare skulle störa en än att de omsluter en liksom. Att de trycker ut en från ryggen för att de börjar för tidigt. Du upplever det inte så? Tycker du att den stödjer dig bättre än tidigare stolar?

Det beror nog väldigt mycket på hur lång överkropp man har, och axelbredden så klart.
Men generellt så tycker jag vingarna är väldigt utbredda (om jag uttrycker mig förståeligt) Alltså att de INTE omsluter en.
Glömde säga det att nackkudden som följer med stolen är grymt skön av memmory-foam typ.

Den här stolen är den första gamingstolen jag äger så jag har tyvärr inget att jämföra mot när det kommer till gamingstolar. Men min förra stol var en Kinnarps (modell old school) och innan det en IKEA Markus.
Får som sagt väldigt sällan ont när jag sitter längre sessioner med Secret labs stolen.

Permalänk
Medlem

Väldigt trevlig artikel! Intressant, mycket bra språk och flyt i texten

Det enda jag saknade var en bild på ryggen (eftersom du skrev att den inte passade in så bra i ett kontorslandskap).
Om någon annan också är nyfiken, så ser den ut så här bakifrån:
https://cdn.shopify.com/s/files/1/2360/6457/files/turntable_2...
..Och man kan ju inte annat än att hålla med - den smälter inte in på kontoret direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Lite synd att "gaming" grejer av alla de slag har lite missat oss resursstarka 40+ are som är rätt prisokänsliga och gärna går på "gamer" grejen, men inte vill ha led lampor, blaffiga märken etc. Är ju omöjligt att passa in en sån där pjäs när resten av inredningen är från Svenssons i Lammhult, typ.

Ta en titt på softweave black.
Du kanske inte ställer den bredvid din Svensson men tycker den passar in fint i ett vuxet hem.

Artikeln får mig att tro att skribenten är lite för kort för stolen.
Är det något man ska klaga på så tycker jag det är att sittdjupet är för kort, det är definitivt inte generöst tilltaget (jag är 188cm).
Vingarna känner jag inget problem med och jag är hyfsat bred över axlarna. Men är man kortare kan jag tänka mig att de kan komma lite i vägen.