Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Nej min verkar dom inte ens upplyst postnord om än (om det är dom som används).
Känns inte som om deras express-frakt skulle vara något som man vill betala extra för

Skrivet av FreakyThing:

Sen tidigare erfarenheter av mediamarkts ''Leverans påbörjad'' så står det så oavsett om man får produkten om 2 dagar eller om 2 månader. Så jag tror inte det betyder mer än att beställningen är mottagen.

Ah okej, det var ju lite deppigt att höra!
Dom har väl säkert mycket att göra iom PS5 utlottningen, får hoppas det dyker upp innan helgen i alla fall då!

Permalänk

MM har inte meddelat Postnord om PS5-leveransen här heller. Skumt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KarlieWharlie:

MM har inte meddelat Postnord om PS5-leveransen här heller. Skumt.

Samma här, la min beställning den 23/4. Inte hört något mer än en Orderbekräftelse på mail. Men men, bara hålla ut lite för har man ändå väntat så här länge, så kan man vänta lite till.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej! Jag skrev upp mig på Elgigantens utlottning av PS5. Då jag inte fick något bekräftelse Mail så skrev jag upp mig igen, hände samma sak så jag skrev upp mig igen då jag trodde att det var jag som gjorde något fel. Nu på morgon fick jag ett bekräftelse Mail där det stod att alla dubbel anmälningar skulle tas bort. Tar de bort alla mina anmälningar eller endast de extra jag gjorde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weelo:

Hej! Jag skrev upp mig på Elgigantens utlottning av PS5. Då jag inte fick något bekräftelse Mail så skrev jag upp mig igen, hände samma sak så jag skrev upp mig igen då jag trodde att det var jag som gjorde något fel. Nu på morgon fick jag ett bekräftelse Mail där det stod att alla dubbel anmälningar skulle tas bort. Tar de bort alla mina anmälningar eller endast de extra jag gjorde?

Endast dom extra försvinner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Endast dom extra försvinner

Tack! Fick svar från Elgiganten precis, de sa samma sak.

Permalänk

Utlottning för att kunna köpa PS5...vem kunde ana detta?

Permalänk
Medlem

Följt tråden ett bra tag nu och kände att det var dags att skapa ett konto för att tacka för alla tips. Speciellt tack till dig som delade Telia-länken då jag hämtade ut ett PS5 förrförra vecka. Lyckades även vinna chansen att köpa ett till via Media Markt’s utlottning till min bror i födelsedagspresent! Däremot strulade det vid betalningen och efteråt stod koden som ”förbrukad”/tekniskt fel vid ett nytt försök. Kontaktade kundservicen i fredags och dem sa att en ny kod skulle skickas under kvällen eller på måndag (igår). Har däremot inte fått något mail från MM, någon som har samma problem? Återigen tack för tipsen och alla hjälpsamma själar i detta forum, ni är guldvärda!

Permalänk
Medlem

Hej, jag vill också ansluta mig till skaran av folk som tackar för värdefulla tips här, och skapade ett konto precis nu för att tacka.
Kan också med detta meddela att jag fick bekräftelse kl 12:04 i PostNord-appen samt mail från MediaMarkt att de nu skickat min beställning

Permalänk
Medlem
Skrivet av SgtPrice:

Hej, jag vill också ansluta mig till skaran av folk som tackar för värdefulla tips här, och skapade ett konto precis nu för att tacka.
Kan också med detta meddela att jag fick bekräftelse kl 12:04 i PostNord-appen samt mail från MediaMarkt att de nu skickat min beställning

Det låter lovande! När la du din beställning?

Permalänk
Skrivet av SgtPrice:

Hej, jag vill också ansluta mig till skaran av folk som tackar för värdefulla tips här, och skapade ett konto precis nu för att tacka.
Kan också med detta meddela att jag fick bekräftelse kl 12:04 i PostNord-appen samt mail från MediaMarkt att de nu skickat min beställning

När la du den? Inte fått något än😁

Fan vad desperat man låter.

Permalänk
Medlem

MM Orderbekräftelse 2021-04-23 kl 16:07
MM Leveransbekräftelse 2021-04-27 kl 12:08

Permalänk
Medlem

MM Orderbekräftelse: 2021-04-23 kl 15:34
Intet nytt på västfronten gällande leverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruttyh:

Det låter lovande! När la du din beställning?

23/4, orderbekräftelsen kom 15:41

Permalänk
Medlem

MM Orderbekräftelse: 2021-04-23 kl 15:31
MM Leveransbekräftelse: Inget än

Permalänk
Medlem

Nån som fått besked från elgiganten än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Nån som fått besked från elgiganten än?

Besked om du vunnit eller inte kommer imorgon.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben00:

Följt tråden ett bra tag nu och kände att det var dags att skapa ett konto för att tacka för alla tips. Speciellt tack till dig som delade Telia-länken då jag hämtade ut ett PS5 förrförra vecka. Lyckades även vinna chansen att köpa ett till via Media Markt’s utlottning till min bror i födelsedagspresent! Däremot strulade det vid betalningen och efteråt stod koden som ”förbrukad”/tekniskt fel vid ett nytt försök. Kontaktade kundservicen i fredags och dem sa att en ny kod skulle skickas under kvällen eller på måndag (igår). Har däremot inte fått något mail från MM, någon som har samma problem? Återigen tack för tipsen och alla hjälpsamma själar i detta forum, ni är guldvärda!

Råkade hamna i samma situation. Mailade direkt kundservicen (24/4).
Fick svar igår om att de skickat vidare till den berörda avdelningen.
Fick sedan imorse ett mail där de bad mig testa samma kod igen, det funka och har nu betalt för mitt ps5.
Hoppas det löser sig för dig på samma sätt som för mig.

Tack för alla tips allesammans och lycka till med att få tag på ett ps5!

Permalänk
Medlem

Nån som har hört nåt gällande webhallen leveranser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av boiboi:

Råkade hamna i samma situation. Mailade direkt kundservicen (24/4).
Fick svar igår om att de skickat vidare till den berörda avdelningen.
Fick sedan imorse ett mail där de bad mig testa samma kod igen, det funka och har nu betalt för mitt ps5.
Hoppas det löser sig för dig på samma sätt som för mig.

Tack för alla tips allesammans och lycka till med att få tag på ett ps5!

Verkar ha varit många som haft samma problem! Får ringa deras kundtjänst igen & kolla vad som händer, tackar för din återkoppling!

Permalänk
Medlem

Förväntad MM leverans imorgon. 🥳

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrmeta85:

Nån som har hört nåt gällande webhallen leveranser?

Inga nya konsoler till april / maj iaf är vad de har sagt men , vem vet om något dyker upp

Permalänk
Skrivet av usermane:

Förväntad MM leverans imorgon. 🥳

Samma här!🥳

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalaspuffarn:

Samma här!🥳

Är det via PostNord ni ser förväntad leveranstid eller? Betalade MM för mitt ps5 i fredags men har inte fått någon info alls från PostNord

Permalänk
Skrivet av kevioh:

Är det via PostNord ni ser förväntad leveranstid eller? Betalade MM för mitt ps5 i fredags men har inte fått någon info alls från PostNord

Yes stämmer.

Segt. Men vissa fick ju redan mail 12 idag. Andra 17.30 typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevioh:

Är det via PostNord ni ser förväntad leveranstid eller? Betalade MM för mitt ps5 i fredags men har inte fått någon info alls från PostNord

Jag har inte heller hört nått än, väntar ivrigt haha! Hoppas på att det dyker upp innan helgen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Giddero:

Jag har inte heller hört nått än, väntar ivrigt haha! Hoppas på att det dyker upp innan helgen!

Pratade med deras kundservice tidigare idag, dom har som mål att alla skulle ha sina innan helgen. Fick min leveransbekräftelse vid 17:30, beräknad ankomst imorgon! (Imponerande snabbt)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Pratade med deras kundservice tidigare idag, dom har som mål att alla skulle ha sina innan helgen. Fick min leveransbekräftelse vid 17:30, beräknad ankomst imorgon! (Imponerande snabbt)

Ah toppen, skönt med så snabb leverans 👍 tack för infon!

Permalänk
Medlem

Hej ! Tillhörde en av dom lyckliga vinnarena via media markt , vill bara tacka er alla för att det kom något positivt så fort!
Fyllde 30 den 25e april och det mesta var skit då och runt det datumet.

Nu lyser ett kommande ps5 uppp lite i all skit !

Vart jättedålig en längre tid i covid , ligger just nu inlagd på östras göteborg .
Nu har man något kul att se fram emot , delvis tack vare er

Permalänk
Medlem
Skrivet av N1k391:

Hej ! Tillhörde en av dom lyckliga vinnarena via media markt , vill bara tacka er alla för att det kom något positivt så fort!
Fyllde 30 den 25e april och det mesta var skit då och runt det datumet.

Nu lyser ett kommande ps5 uppp lite i all skit !

Vart jättedålig en längre tid i covid , ligger just nu inlagd på östras göteborg .
Nu har man något kul att se fram emot , delvis tack vare er

Krya på dig😊