3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk

Galet fort dom var slut, spammade F5 men 0,2 sek senare var dom slut xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmaattee:

Det är inte bottar, på proshop så reserveras varan så fort den läggs i en varukorg. De har själva sett att det är tusentals som försöker köpa korten klockan 14 när de kommer upp så det handlar endast om tur. Kollade på white-kortet och det var 9st som skulle komma in och säkert 1500+ personer som satt och klickade F5 och klickade på köp-knappen när den dök upp samtidigt. Bara ren tur som gör att 9 av dessa får de korten som kommer in i lager.

Det utesluter ju inte bottar iofs...

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donquiz:

Webhallen 15:31 Asus 3080 TUF OC fick grön bock idag

Det går framåt, min bokning är vid 19.00, snart så

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

Det utesluter ju inte bottar iofs...

Haha sant! Men går inte att endast skylla på bottar

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmaattee:

Det är inte bottar, på proshop så reserveras varan så fort den läggs i en varukorg. De har själva sett att det är tusentals som försöker köpa korten klockan 14 när de kommer upp så det handlar endast om tur. Kollade på white-kortet och det var 9st som skulle komma in och säkert 1500+ personer som satt och klickade F5 och klickade på köp-knappen när den dök upp samtidigt. Bara ren tur som gör att 9 av dessa får de korten som kommer in i lager.

Jag klickade verkligen uppdatera och klickade på köp nu men då kanske jag bara hade otur med att köpa den 😩

Kanske mitt fel som försöker sitta med en 5 år gammal MacBook! Imorgon ska jag sitta med min burk i garderoben och sladden direkt i fibern.

Permalänk
Medlem

Galet, såg köp-knappen, tryckte, sidan laddade och sen kom fel-meddelande

Permalänk
Medlem
Skrivet av kawkstege:

Jag ska också skicka tillbaka mitt kort, för att en fläkt låter. Inet har förvarnat mig om att lösningen blir att jag får pengarna tillbaka.
Det känns riktigt tråkigt, pengarna man får tillbaka räcker inte till att köpa ett likadant kort någon annan stans om det skulle finnas ens. Jag vet inte riktigt hur man ska göra, men vill heller inte ha ett kort med en fläkt som står och tickar, går inte att använda utan headset.

Sälj den på Blocket/Tradera för ockerpris. Köp ett nytt kort på Blocket/Tradera för ockerpris. Problemet löst, miners bryr sig nog inte om att en fläkt låter!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

byt ut fläkten, så advancerat är det inte.

Permalänk
Medlem

Jag trodde jag hade bokat ett 3080 hos elgiganten för att hämta i butik men när bokningsbekräftelsen kom så ser jag att det är ett 2080. Den besvikelsen...

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Goldenman32:

@Webhallen Okej, det är inte möjligt att få ett hum om vart man ligger nånstans om man beställt 15 Oktober 13:54?
såg att det var nån som fick sitt skickat 13:37 så bör inte vara många före

Eller om du kanske kan säga vilket klockslag ni ligger på atm, typ alla innan 13:40 bör ha fått sitt skickat inom kort.

eller om man endast kan gå efter det som står på hemsidan vilket är 1-151.

Handlar alltså om Asus Geforce RTX 3080 TUF OC

Hej!

Vi får inte säga exakta köplatser. Det här är ett sätt att gå runt det lite på för att sjyrrebyrre.
Huvud kommer rulla om jag ger ut vart du ligger. Och det är undertecknads.

/// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Goldenman32:

Håller med,
@Webhallen när ni får tid får ni gärna uppdatera hela kösystemet för Asus RTX 3080 TUF OC och Non-OC
tänker även på tidpunkterna för vart man bör ligga i kön.

Då det verkar som att det hänt lite saker på erat lager idag igen

Hej!

Ja vid tillfälle ^^ Det finns inte riktigt tid i skrivande stund för det men det kikas på titt som tätt.

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goldenman32:

Håller med,
@Webhallen när ni får tid får ni gärna uppdatera hela kösystemet för Asus RTX 3080 TUF OC och Non-OC
tänker även på tidpunkterna för vart man bör ligga i kön.

Då det verkar som att det hänt lite saker på erat lager idag igen

Hoppas det stämmer det du säger, väntat 7 månader. Skulle va kul att få sitt snart.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

Skulle jag vara du så skulle jag beställa en ny fläkt eller försöka smörja den som är med typ nå teflonspray

Försökte hitta ny fläkt, men den modellen kan jag bara hitta i svart, inte vit som jag har. Har teflonsmörj på flaska men vill inte sitta dit något om i fall det inte fungerar och de sen nekar mitt garantiärende pga det.
Lånade hem ett 1050 från IT-killarna på jobb men det gick inte att köra cs på 1440p på det. Har nu köpt ett 1650 D6 i hopp om att det ska gå att använda så länge, då kan. Jag låta Inet ha mitt kort tills de får nya. Detta kortet finns det lyckligtvis ingen kö på då de aldrig hade förbokning på det. Jag känner ändå att det är värt chansningen

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz 32GB | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Ducky Aura MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

byt ut fläkten, så advancerat är det inte.

Jag har köpt kortet just för att jag gillar utseendet, jag vill ha en clean burk.jag har letat på Ebay, amazon, Alibaba efter ersättningsfläkt men hittar bara den i svart. även frågat gigabytes support men de bara hänvisar mig till att göra en retur till Inet

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz 32GB | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Ducky Aura MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej!

Ja vid tillfälle ^^ Det finns inte riktigt tid i skrivande stund för det men det kikas på titt som tätt.

// Staffan

Är du schysst och uppdaterar Netonnets info till sina kunder också?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av kawkstege:

Jag har köpt kortet just för att jag gillar utseendet, jag vill ha en clean burk.jag har letat på Ebay, amazon, Alibaba efter ersättningsfläkt men hittar bara den i svart. även frågat gigabytes support men de bara hänvisar mig till att göra en retur till Inet

Vad är det för modell på fläkten?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

Vad är det för modell på fläkten?

Det är gigabytes windforce.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@webhallen

Får ni in några Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity ?
Sen jag la beställningen ,5 månader sedan så har inte ETA på leverans varit uppdaterad en enda gång om jag inte minns fel.

Mvh

Permalänk

@Webhallen
Okej inga problem, Ni gör ett sjukt bra jobb ska ni veta genom att uppdatera oss här dagligen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av klove:

@webhallen

Får ni in några Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity ?
Sen jag la beställningen ,5 månader sedan så har inte ETA på leverans varit uppdaterad en enda gång om jag inte minns fel.

Mvh

Jag tror inte dom fått in några öht faktiskt under den tiden… det är 15st som försvunnit ur bokningar sen i december och skulle tro att typ alla är avbokningar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

Jag tror inte dom fått in några öht faktiskt under den tiden… det är 15st som försvunnit ur bokningar sen i december och skulle tro att typ alla är avbokningar

Man blir ju så trött.
Har två beställningar på över halvåret, o denna på 5 månader, händer verkligen ingenting ute på markanden är känslan.

Permalänk

Angående Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC från Elgiganten (beställda 16 april);

Någon som fått sin order borttagen än? Eller som fått pengarna tillbaka, alternativt fakturan makulerad? (Lever på hoppet att jag fortfarande får mitt kort trots att dom ringde och avbröt ordern)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clocker123:

Angående Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC från Elgiganten (beställda 16 april);

Någon som fått sin order borttagen än? Eller som fått pengarna tillbaka, alternativt fakturan makulerad? (Lever på hoppet att jag fortfarande får mitt kort trots att dom ringde och avbröt ordern)

Ordern ligger nog kvar hos alla på elgiganten.se, min gör det iallafall

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av ocr123:

Jag trodde jag hade bokat ett 3080 hos elgiganten för att hämta i butik men när bokningsbekräftelsen kom så ser jag att det är ett 2080. Den besvikelsen...

Gode gud... Din stackare!

Permalänk
Skrivet av bogg:

Ordern ligger nog kvar hos alla på elgiganten.se, min gör det iallafall

Min ligger kvar den med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clocker123:

Min med men det är tids fråga innan de tar bort det tror jag tyvärr....

Permalänk
Hedersmedlem

Inte säker på att orderstatus på Elgigantens hemsida är något att förlita sig på, har flera år gamla ordrar som ligger på reserverad fortfarande där omständigheterna varit något liknande, avbokade eller så.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Inte säker på att orderstatus på Elgigantens hemsida är något att förlita sig på, har flera år gamla ordrar som ligger på reserverad fortfarande där omständigheterna varit något liknande, avbokade eller så.

Det verkar som elgiganten är inte så mycket o lita på...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clocker123:

Den är borttagen från beställningar under Min sida på Elgigantens hemsida.

Visa signatur

ASUS Rampage V Extreme, Intel Core i7-5960X(@4.3GHz), Corsair Vengeance 4x8GB 3200C17, Corsair 1000HX, ASUS RTX3080Ti STRIX OC, Intel 750 800GB SSD, Intel 730 256GB SSD x2 RAID-0

Permalänk
Medlem
Skrivet av kawkstege:

Det kan man förstå. Troligen kan det dock ändå vara värt att leva med en lite mindre "clean" burk tills tillverkaren börjar få in lite fler reservdelar eller tills de börjat dyka upp på diverse marknadsplatser. I annat fall riskerar du att sitta där utan kort i månader och samtidigt eventuellt få betala det dubbla för det. Då skulle jag personligen hellre köpa en svart fläkt nu och sedan byta den igen när du hittar vita fläktar. Kör du inte kortet monterat vertikalt så kommer du ju ändå inte se den.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q