Permalänk
Medlem

Sitter nu med spelet i hand Det kom fram för ungefär en timme sen.

Visa signatur

R7 5800X | B550-I Gaming | RTX 3080 | 32 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Även jag har fått det nu. Därför jag gillar att boka spel ifrån Webhallen, fast jag bor ute i skogen lyckas de få det till mig på release

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joqqe:

Har spelat igenom del 2 ett par gånger, så det handlar nog om att jag vant mig Man har iofs inte så mycket utrymme att röra sig på. Kan tänka mig att det var jobbigare första gången!

Ja, bossfighten hade alldeles för många slumpmässiga faktorer för min smak Men visst lär det bli en vanesak efter några genomspelningar.

Skrivet av anon5930:

Jag nötte 4an rejält vid lanseringen. Plockade trophies, allt som inte var MP ska ha plockats, inklusive att spela igenom hela spelet på 6 timmar eller vad det var. Inget man bör göra första genomspelningen dock.

De tidigare kördes kanske i 60 FPS men 4an gjorde det inte och fick aldrig någon enhancement till PS4 Pro heller. Värt att spela igenom ändå men hade gärna sett iallafall 60 FPS till PS5 men 120 om möjligt. Min B7V klarar 1080p i 120Hz så jag brukar föredra det om jag får alternativet faktiskt. 60Hz är inte snabbt nog när man kommer från 100+ på PC, för mig iallafall.

Men om några av spelen iallafall fixar 60 FPS så blir det nog kanske att dra igång på PS5 i helgen om mitt Returnal nu kommer på måndagen.

Frågan var inte ställd till mig men jag minns nog sista bossen i 1an som värst. Och dåliga minnen av sista området i 3an. Båda var lite åt "slänga PS3 genom fönstret"-irriterande. Minns inte riktigt om jag upplevde PS4-samlingen bättre dock.

Lost Legacy rekommenderas varmt om man gillar Uncharted 4. Mycket öppet och fantastiska miljöer. Man spelar inte som Nathan men för mig var inte det en nackdel. Bör spelas efter Uncharted 4, annars är det inte som att storyn direkt hänger ihop i framförallt Uncharted 1-3.

Trophies verkar definitivt kräva flera genomspelningar, speciellt om man även ska plocka alla svårighetsgrader. Sen de där man ska klara en viss bana på en viss tid, usch Gäller att man vet vad man gör.

Ja, det stämmer att de kördes i 60fps på PS4 också, jag som trodde att det fick en liten patch men tydligen inte. Angående 60 fps 120Hz så märker jag det extremt mycket på PC men mindre på TVn av någon anledning

Det som jag stört mig mest var som jag skrev tidigare sekvenser med lianer och några av dem där man springer mot skärmen, väldigt tighta hopp. Minns inte sista bossen i 1an vilket är ett gott tecken

Skrivet av Joqqe:

Sitter nu med spelet i hand Det kom fram för ungefär en timme sen.

Mycke nöje Ångrar verkligen att jag inte slog till när det kostade 499kr.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ja, bossfighten hade alldeles för många slumpmässiga faktorer för min smak Men visst lär det bli en vanesak efter några genomspelningar.

Trophies verkar definitivt kräva flera genomspelningar, speciellt om man även ska plocka alla svårighetsgrader. Sen de där man ska klara en viss bana på en viss tid, usch Gäller att man vet vad man gör.

Ja, det stämmer att de kördes i 60fps på PS4 också, jag som trodde att det fick en liten patch men tydligen inte. Angående 60 fps 120Hz så märker jag det extremt mycket på PC men mindre på TVn av någon anledning

Det som jag stört mig mest var som jag skrev tidigare sekvenser med lianer och några av dem där man springer mot skärmen, väldigt tighta hopp. Minns inte sista bossen i 1an vilket är ett gott tecken

Mycke nöje Ångrar verkligen att jag inte slog till när det kostade 499kr.

Det ska jag ha! Har ännu inte lyckats ta mig igenom Demon's Souls, men lägger hoppet på det här. Värt att göra en bevakning av spelet på prisjakt, reor händer till och från

En dag 1 patch på ca 16 GB tillkom efter installation. Gick först långsamt att ladda ner, men efter omstart var problemet löst.

Visa signatur

R7 5800X | B550-I Gaming | RTX 3080 | 32 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Verkar som Among Us kommer till Playstation 5 (och PS4)!

Permalänk
Medlem

En detalj med Returnal svider rätt hårt som småbarnspappa. Om man stänger av spelet/konsollen eller byter till ett annat spel så förlorar man hela sin aktuella spelomgång och får börja med en ny "run" nästa gång. Utvecklarna rekommenderar sleep-funktionen på konsollen, men det är inte en perfekt lösning direkt. Jag har svårt att viga mig åt ett spel i taget och måste kunna stänga ned på kort varsel. Och skulle spelet krascha blir det också tillbaks till ruta ett.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joqqe:

Det ska jag ha! Har ännu inte lyckats ta mig igenom Demon's Souls, men lägger hoppet på det här. Värt att göra en bevakning av spelet på prisjakt, reor händer till och från

En dag 1 patch på ca 16 GB tillkom efter installation. Gick först långsamt att ladda ner, men efter omstart var problemet löst.

Demon's Souls ska jag däremot köpa vid något tillfälle Egentligen lite därför jag köpte PS5an (Bloodborne var skälet till köp av PS4an, FromSoftware får mig att köpa Playstation, kul).

Skrivet av Quenya:

En detalj med Returnal svider rätt hårt som småbarnspappa. Om man stänger av spelet/konsollen eller byter till ett annat spel så förlorar man hela sin aktuella spelomgång och får börja med en ny "run" nästa gång. Utvecklarna rekommenderar sleep-funktionen på konsollen, men det är inte en perfekt lösning direkt. Jag har svårt att viga mig åt ett spel i taget och måste kunna stänga ned på kort varsel. Och skulle spelet krascha blir det också tillbaks till ruta ett.

Hur lång är en spelomgång? Också hört det du säger i reviews men ingen har nämnt hur lång tid man behöver lira.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Billigaste sättet att få tag på Mass Effect Legendary edition till ps5? har standard edition ps5
599 verkar vara billigast på skiva, nån som har något trick för att få ner prebook digitalt ?

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hur lång är en spelomgång? Också hört det du säger i reviews men ingen har nämnt hur lång tid man behöver lira.

Jag har läst flera användare på Reddit ange 3-4 timmar (när det går bra för en).

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem

Riktigt kluven med Returnal. Tycker gameplay ser riktigt tråkigt och oinspirerande ut. Men det är snyggt och DualSense verkar bra implementerat. What to do, what to do...
Kanske ska vänta på att det blir ett PS+ om ett par år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Riktigt kluven med Returnal. Tycker gameplay ser riktigt tråkigt och oinspirerande ut. Men det är snyggt och DualSense verkar bra implementerat. What to do, what to do...
Kanske ska vänta på att det blir ett PS+ om ett par år.

Bara att vänta och invakta recensioner. ☺️👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Jag har läst flera användare på Reddit ange 3-4 timmar (när det går bra för en).

Oj, det var lite för länge ja.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Okej, några snabba tankar efter 3-4 timmars spelande av Returnal:

  • Mystisk och indragande story som väl knyter an till "Groundhog Day"-gameplay-loopen.

  • Intuitivt kontrollschema, vilket är lämpligt då mycket handlar om att känna igen fiendemönster.

  • Logiskt upplägg för hur saker presenteras för spelaren.

  • Ser riktigt fint ut och flyter på bra.

  • Likt Ikaros flög jag för nära solen när jag antog att första riktiga bossen bara hade en fas...

Hittills är jag alltså positiv till spelet. Får se hur det utvecklar sig

Visa signatur

R7 5800X | B550-I Gaming | RTX 3080 | 32 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Har endast spelat 2-3 timmar men några första intryck från mig om Returnal:

- Snyggt som attan, speciellt alla partiklar som flyger överallt hela tiden. Riktigt trevligt med OLED TV och HDR
- Movement känns bra. Man springer fort som attan och dashar hit o dit och hoppar runt här å där. Känns väldigt roligt och unikt med sån movement i ett så här snyggt och modernt spel.
- Det är otroligt fast paced och intense, har aldrig varit med om något liknande.
- Kontrollerna känns bra. DualSense's haptics används för fullt likt Astros Playroom (t.ex. i början kände man hur det regnade, det var väldigt fränt)
- Svårt, men ändå inte omöjligt (hitills). Man känner att man blir bättre ganska fort. I början är det lite "åh shit vad fan är det här för monster?" och nästa gång är det "ah, en sån här, då gör vi så här"
- Blir man väldigt bra på spelet tror jag det blir väldigt lätt dock då man får mycket bonusar av att inte ta skada
- Miljöerna känns väldigt Metroid Prime. Då jag gillar det spelet, gillar jag det här också
- Känns smooooooth, solid 60 FPS 99% av tiden gissar jag... någon dipp då å då. Speciellt vid dörrar kan det bli en spik ibland (SSDn som inte hänger med trots allt? )

Några negativa saker:
- Det går ej att spara och avsluta mitt i en run och fortsätta senare, utan vill du ta en paus får du stoppa PS5an i Rest Mode... Störande då man inte kan spela andra spel emellan, jag ville varva ner med lite avslappnande spel då det var så intense.. (och några har fobi för PS5 och Rest Mode, blir problem för dem)
- För att sikta håller man ner L2 i de flesta spel. Här ska du bara hålla ner den halvvägs för att sikta. Trycker du ner hela vägen blir det en secondary attack. Jag blev van vid det ganska fort men störde mig i början.
- ...att det är en roguelike. Ja vet att det är fundamentalt hela poängen med roguelikes, men åååååå det är irriterande när man har fått bra grejer och så dör man och tappar nästan allt

Jag ska fortsätta spela mer i helgen iaf. Tog en paus bara för det var jobbigt att spela efter man var trött från jobbet. Det är väldigt intense som sagt. Drick mycket kaffe innan

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen spelet, snyggt, intensivt, atmosfäriskt och man upptäcker nya saker hela tiden. Men det verkar inte helt stabilt Kraschade efter två timmar vid en playthrough som gick riktigt bra och då det är en roguelike kändes det djupt i själen.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

För alla som tvivlar. Ja Returnal är värt pengarna. Definitivt. Bör gå hitta spelet under 699 om man letar ev beredd på och vänta ett tag.

(ev några lätta spoilers följer om spelmekaniken, you have been warned)

Poppar i skivan och efter patch på 15gb befinner man sig kraschad på planeten och här börjar äventyret. Man introduceras snabbt till alla diverse materialen som har olika effekter på din suit hälsa och generella upgrade materials.
Upgrades hittas i lådor, vissa är bara o öppna andra är corrupted som man ändå kan öppna men man får en debuff i utbyte mot innehållet. Kräver att man uppfyller vissa små uppgifter ala Wow dussin quester (döda 12 monster osv) för o bli av med.
Combat är snabb, väldigt fluid i 60fps. Som man förväntar sig. Undanmanövrar görs smidigt På O knappen i valfri riktning.
På vägen på din resa möter man vissa lite biffigare fiender (ofta arga röda saker) som i sig kan vara hyffsat utmanade om man inte har ångan uppe så att säga. De belönar dig med ett vapen av olika modeller med en tillhörande level och perks och olika alt-modes.

(spoiler mode off)
Generell känsla efter 7 timmar är "wow vilket spel". Spela om från början mekaniken kan verkar hardcore men man är faktist tillbaka in action snabbare än vad man tror och iomed att världen ändras blir det aldrig riktigt monotont.
Hoppas nån fått lite feeling av spelet efter initiala intryck.

Permalänk
Medlem

På min första run så dog jag där man förväntas dö efter typ 40min. Nu är jag fortfarande på min andra run och den har hållit på i 3h 30min än så länge över 3 spelsessioner så det här med rest mode istället för spara känns verkligen begränsade. Nu har jag dock tagit det väldigt lugnt denna run, förväntar mig att jag kommer hålla mycket högre tempo sen när inte allt är helt nytt.

Tycker inte texturer osv är så dunderfina egentligen. Granskar man miljöerna är dom lite sådär faktiskt, men det är ju väldigt snyggt med allt som händer i strider och det är ju det viktigaste.
Men hade egentligen förväntat mig att det skulle kunna vara låst 60fps med tanke på grafiken men det är det faktiskt inte helt.

Gameplayet känns bra och atmosfären är på topp. Gillar spelet väldigt mycket än så länge.

Jag vill väldigt gärna kunna titta runt och hoppa/dash samtidigt, tycker det känns begränsade att inte kunna göra det, så just nu kör jag jump och dash på L1 och R1 och håller pekfinger på dom och (i strider) långfinger på L2 och R2. Inte optimalt men om jag vänjer mig att hålla så är det ändå värt för den bättre mobiliteten. Nån som gör något liknande eller annan lösning?
Kanske inte behöver kunna hoppa och skjuta samtidigt och då kan man ju täcka alla L och R knappar med bara pekfingrar..

Permalänk
Medlem

Returnal spoilers:

Fortfarande inte förbi *första* bossen och min senaste try hade jag sjukt bra loadout som jag lagt ned x antal timmar på. Men det jag älskar är att bossen kan klaras med startvapnet egentligen, spelet är bara lika svårt som man är kass vilket i mitt fall är väldigt! Sparar filmklippen från varje fight och går igenom vad man borde gjort annorlunda.

Rätt svårt att se när magasinet närmar sig slutet så man kan tima overload. Mycket hänger på det känns det som. Tycker dock det blir riktigt svårt i rum med mycket småfiender + en större fiende eller små rum med en malformed jätte som smiskar upp lasers överallt. Inte riktigt fattat hur jag ska tänka om dem.

Och hur tusan ska man hantera massa fladdermusliknande monster på samma gång? Känns som de sätter sin dashattack oavsett vad man gör.

Dold text

Länge sedan ett spel fick mig att svära och skrika så mycket!

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Hur känns Returnal när man spelat massa timmar? Det ser rätt samma/enformigt ut. Bara springa runt och skjuta hela tiden men det är ju skillnad att titta på klipp och faktiskt spela spelet.
Tror nog jag köper det ändå. Om inte annat för att få en försmak av vad PS5 kan i dagsläget.

UPPDATERING
Då är jag ägare till ett spel jag inte tror är speciellt kul.

Permalänk
Medlem

Satan i gatan. Nu har jag bara kört <1h men jäklar vad jag inte trodde det skulle vara så bra som jag tycker det hittills är.
Dessutom visar det vad DualSense kan göra för spelupplevelsen. Helt grymt med L2 tex.
Om inte för spelt i sig bör man skaffa det som ett tech demo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Länge sedan ett spel fick mig att svära och skrika så mycket!

Instämmer fullt! det blir mycket trial and error

Tog många försök men klarade äntligen av Phryke. Det hjälpte att ha full integrity, consumable som återställer hälsan och femstjärning Tacyomatic Carbine (valfritt vapen duger nog som du är inne på) För extra stöd kan det ju vara värt med artifakter som stärker svärd osv. Våga också att gå på bossen med svärdet när den kommer till dig, efter att ha dodge:at.

Håller med om fladdermöss-fienderna, har inte hittat någon bra strategi för dem ännu.

Dold text
Visa signatur

R7 5800X | B550-I Gaming | RTX 3080 | 32 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Vet inte hur många som redan listat ut detta, men man kan återvända till sitt skepp för att sova och heala! Väldigt hjälpsamt t.ex. innan första bossen för det är en teleport just utanför dens port, så det går ju snabbt att komma fram o tillbaka.

Sedan har jag ändrat mina kontroller så R1 är Dash, satt Aim Assist på High och satt på Always Sprint. Tycker det känns bättre så. Är ju väldigt personligt. Just Always Sprint tycker jag är trevligt så man slipper klicka L3 hela tiden. Enda nackdelen är att man får vara lite försiktig om man ska kolla utanför en kant, lätt hänt man faller av.

Returnal tips

I övrigt kan jag säga att Returnal är definitivt spelet som pushar min PS5a hårdast hitills baserat på hur mycket värme som osar ut från dens fack i min stängda TV möbel

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joqqe:

Instämmer fullt! det blir mycket trial and error

Tog många försök men klarade äntligen av Phryke. Det hjälpte att ha full integrity, consumable som återställer hälsan och femstjärning Tacyomatic Carbine (valfritt vapen duger nog som du är inne på) För extra stöd kan det ju vara värt med artifakter som stärker svärd osv. Våga också att gå på bossen med svärdet när den kommer till dig, efter att ha dodge:at.

Håller med om fladdermöss-fienderna, har inte hittat någon bra strategi för dem ännu.

Dold text

Första bossen går fint att klara med pistol en du får direkt. Det tar lite tid men inte allt för svårt.

Har svårt på 3e världen med att jag inte har något bra vapen för de små rymdskeppen som skjuter raketer. Jävlar vad skada man får av de.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Skulle egentligen avvakta lite innan jag köpte Returnal men fan, kunde inte hålla mig efter allt omdöme spelet fått. Och det är helt otroligt bra! Kommit till 3e världen och hade en sån jävla bra run fram till bossen, men han var ganska svår jämfört med tidigare bossar. Känns dock aldrig som det är orättvist.

Ett tips för er som kanske inte vet är att återvända till skeppet och sova, då får man tillbaka hälsa vilket kan vara bra ifall man inte vill använda de gröna föremålen på marken för att hela sig, men för att utöka sin hälsa.

Permalänk
Medlem

Har någon sett någonting om Svenska röster på nya Ratchet & Clank?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skipjak:

Har någon sett någonting om Svenska röster på nya Ratchet & Clank?

Japp. Såg någon annons, kanske var på Netonnet där det stod ”alla talar svenska”.

Edit: https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk

Hej! Har säkert tagits upp i forumet redan (försökt söka men får endast resultat för den aktiva sidan), men jag undrar om det finns någon nackdel att köpa ett spel för PS4 och sedan uppgradera (Gratis). Går jag miste om något jämfört med att köpa PS5 versionen? Detta för att helt enkelt spara några kronor eftersom PS4 spelen verkar vara något billigare.

Tack på förhand!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Jesper.Bergstrm:

Hej! Har säkert tagits upp i forumet redan (försökt söka men får endast resultat för den aktiva sidan), men jag undrar om det finns någon nackdel att köpa ett spel för PS4 och sedan uppgradera (Gratis). Går jag miste om något jämfört med att köpa PS5 versionen? Detta för att helt enkelt spara några kronor eftersom PS4 spelen verkar vara något billigare.

Tack på förhand!

Du går inte miste om något så ingen nackdel alls att köpa ps4 versionen.

Men var extra säker innan du köper så uppgraderingen ingår i ps4 versionen 👍

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper.Bergstrm:

Hej! Har säkert tagits upp i forumet redan (försökt söka men får endast resultat för den aktiva sidan), men jag undrar om det finns någon nackdel att köpa ett spel för PS4 och sedan uppgradera (Gratis). Går jag miste om något jämfört med att köpa PS5 versionen? Detta för att helt enkelt spara några kronor eftersom PS4 spelen verkar vara något billigare.

Tack på förhand!

Inga nackdelar förutom att det står PS4 på fodralet. Om nåt är det en fördel för du kan spela då på PS4 också om du skulle behöva.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

UPPDATERING
Då är jag ägare till ett spel jag inte tror är speciellt kul.

Kunde du köpa det via svenskt VISA-kort alltså?

För länge sedan har jag köpt PSN-cash via Amazon US och jag tror det fortfarande går. Har dock slarvat bort lite lösenord här till både mailkonton och US PSN konton så tar lite tid att komma tillbaks på banan igen
Hade inte tänkt skaffa mera spel på US PSN men med PS5 DE är man väl så illa tvungen.

Jag har iofs även PSN Hong Kong med PS+ där (vi fick indiespelet Coffee Talk istället för Stranded Deep vilket jag tyckte var helt ok, och tidigare månad fick vi Bloodstained!) och kan skaffa cash via Play Asia men brukade inte köpa spel där för att O/X var bakvänt ibland och alltid lika tråkigt att bli överraskad. Men nu är ju X standard på alla nya spel.
Det var tidigare ganska dyrt att skaffa Hong Kong cash då enbart det gick att köpa via Play Asia så jag brukar bara köpa för PS+ användning.
Men nu ser jag en ny uppstickare som heter www.seagm.com som iofs inte ser jätteseriösa ut men de verkar ha några tior lägre pris på HK cash.

Returnal verkar vara min kopp te men jag har så mycket i backlog ändå plus att jag gissar att finnarna på Housemarque kommer uppdatera det med nån form av checkpointsystem eftersom de sagt att de hört spelarnas kritik kring hur det inte respekterar folks tid.