3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Ryssfemma:

Webhallen delar distribution med Komplett med.

Nix det stämmer inte. Vi har separata inköpsflöden och lager.

För allmän info så har vi har börjat få positiva lagersaldon på vissa 3080-kort 🥳 och dessa använder vi för att lösa köerna på modeller där det går extremt trögt eller står still i leveranserna. Exempelvis Asus TUF (ej OC) och vissa modeller från Zotac och Gigabyte. Här uppgraderar eller byter vi modell utan kostnad, oavsett om det nya kortet är dyrare. Exempelvis Asus TUF så byter vi rakt av upp till OC och leverans sker direkt. För andra modeller där det kan vara lite skillnader så ger vi ett erbjudande om att få byta från en modell/tillverkare till en annan som är likvärdig.
Vi behandlar alla beställningar i köordning och i den mån vi ha kort i lager. Detta görs manuellt och än så länge har vi betat av några hundra beställningar.

Vilka modeller som omfattas av dessa byten varierar utefter vilken info vi får från leverantörerna om tillgänglighet. Men summa summarum så gör vi allt vi kan för att leverera kort så fort som möjligt och få ner vår backlog till 0 så att väntan blir så kort som möjligt.
Har du inte fått leverans av din ursprungsorder eller ett erbjudande eller info om att vi uppgraderar din beställning, sitt ner i båten och fortsätt vänta så kommer antingen ett kort eller info någon gång framöver, förhoppningsvis innan 2025

//Erik & gänget på Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Nix det stämmer inte. Vi har separata inköpsflöden och lager.

För allmän info så har vi har börjat få positiva lagersaldon på vissa 3080-kort 🥳 och dessa använder vi för att lösa köerna på modeller där det går extremt trögt eller står still i leveranserna. Exempelvis Asus TUF (ej OC) och vissa modeller från Zotac och Gigabyte. Här uppgraderar eller byter vi modell utan kostnad, oavsett om det nya kortet är dyrare. Exempelvis Asus TUF så byter vi rakt av upp till OC och leverans sker direkt. För andra modeller där det kan vara lite skillnader så ger vi ett erbjudande om att få byta från en modell/tillverkare till en annan som är likvärdig.
Vi behandlar alla beställningar i köordning och i den mån vi ha kort i lager. Detta görs manuellt och än så länge har vi betat av några hundra beställningar.

Vilka modeller som omfattas av dessa byten varierar utefter vilken info vi får från leverantörerna om tillgänglighet. Men summa summarum så gör vi allt vi kan för att leverera kort så fort som möjligt och få ner vår backlog till 0 så att väntan blir så kort som möjligt.
Har du inte fått leverans av din ursprungsorder eller ett erbjudande eller info om att vi uppgraderar din beställning, sitt ner i båten och fortsätt vänta så kommer antingen ett kort eller info någon gång framöver, förhoppningsvis innan 2025

//Erik & gänget på Komplett.se

Hur länge tror du det dröjer tills vi som inte lyckades lägga oss i kö har en chans att köpa ett 3080? Kanske är bättre att hoppas på 3080Ti?

Permalänk
Skrivet av marre610:

Vet att Inet flyttat över alla befintliga X trio beställningar till Z trio, så alla som beställt behåller sin köplats. Hoppas Webhallen gör något liknande och inte avbryter alla befintliga X trio beställningar

Håller verkligen tummarna att detta stämmer även för Webhallen.

Får kortet i nästa leverans isf

Permalänk
Medlem

@Komplett Har ni fått några 3080 från Palit på länge? På Webhallen har det varit helt dött i 5 månader, i alla fall när det gäller GameRock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Nix det stämmer inte. Vi har separata inköpsflöden och lager.

För allmän info så har vi har börjat få positiva lagersaldon på vissa 3080-kort 🥳 och dessa använder vi för att lösa köerna på modeller där det går extremt trögt eller står still i leveranserna. Exempelvis Asus TUF (ej OC) och vissa modeller från Zotac och Gigabyte. Här uppgraderar eller byter vi modell utan kostnad, oavsett om det nya kortet är dyrare. Exempelvis Asus TUF så byter vi rakt av upp till OC och leverans sker direkt. För andra modeller där det kan vara lite skillnader så ger vi ett erbjudande om att få byta från en modell/tillverkare till en annan som är likvärdig.
Vi behandlar alla beställningar i köordning och i den mån vi ha kort i lager. Detta görs manuellt och än så länge har vi betat av några hundra beställningar.

Vilka modeller som omfattas av dessa byten varierar utefter vilken info vi får från leverantörerna om tillgänglighet. Men summa summarum så gör vi allt vi kan för att leverera kort så fort som möjligt och få ner vår backlog till 0 så att väntan blir så kort som möjligt.
Har du inte fått leverans av din ursprungsorder eller ett erbjudande eller info om att vi uppgraderar din beställning, sitt ner i båten och fortsätt vänta så kommer antingen ett kort eller info någon gång framöver, förhoppningsvis innan 2025

//Erik & gänget på Komplett.se

Stor tumme upp till er!

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Nix det stämmer inte. Vi har separata inköpsflöden och lager.

För allmän info så har vi har börjat få positiva lagersaldon på vissa 3080-kort 🥳 och dessa använder vi för att lösa köerna på modeller där det går extremt trögt eller står still i leveranserna. Exempelvis Asus TUF (ej OC) och vissa modeller från Zotac och Gigabyte. Här uppgraderar eller byter vi modell utan kostnad, oavsett om det nya kortet är dyrare. Exempelvis Asus TUF så byter vi rakt av upp till OC och leverans sker direkt. För andra modeller där det kan vara lite skillnader så ger vi ett erbjudande om att få byta från en modell/tillverkare till en annan som är likvärdig.
Vi behandlar alla beställningar i köordning och i den mån vi ha kort i lager. Detta görs manuellt och än så länge har vi betat av några hundra beställningar.

Vilka modeller som omfattas av dessa byten varierar utefter vilken info vi får från leverantörerna om tillgänglighet. Men summa summarum så gör vi allt vi kan för att leverera kort så fort som möjligt och få ner vår backlog till 0 så att väntan blir så kort som möjligt.
Har du inte fått leverans av din ursprungsorder eller ett erbjudande eller info om att vi uppgraderar din beställning, sitt ner i båten och fortsätt vänta så kommer antingen ett kort eller info någon gång framöver, förhoppningsvis innan 2025

//Erik & gänget på Komplett.se

Wow! Mina F5 skills just moved over till komplett 😅

Permalänk
Medlem

... meanwhile at ElgigaLOLganten

Kundtjänstmedarbetare 1: Du får det inom 1-3 dagar
Kundtjänstmedarbetare 2: Vad jag kan se så är det redan skickat
Kundtjänstmedarbetare 3: Jag kan inte se att vi har fått in några kort
Kundtjänstmedarbetare 4: Det har blivit fel i vårat system
Kundtjänstmedarbetare 5: Är det kaffemaskin du har beställt?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Göteborgaren:

få in i lager lr är det totalstop på dom andra märkena ni har tänkte ja på då ex proshop etc får inleveranser av kort från flera märken och inte bara asus och msi?

tackar för att du svarar oss här på swec, means alot 😃👍

Hej!

Ja du menar så! Nej alltså vi tar ju in när vi har möjlighet
Sen att det råkar vara "the big boys" som är de som vi får tag i finns det ju säkerligen en bra förklaring på som jag inte vet exakt ^^

Svarar så ofta och så gott jag kan! Som det kanske märks ibland så är ju inte jag lika insatt som min kollega Patrik Tur man kan fråga

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Rolfenstein:

Hur länge tror du det dröjer tills vi som inte lyckades lägga oss i kö har en chans att köpa ett 3080? Kanske är bättre att hoppas på 3080Ti?

Svårt att sia om 3080Ti kommer i några större volymer. Som läget är nu så skulle jag nog uppmana till att försöka få tag i det som går att få tag i.

Skrivet av Aciffar:

@Komplett Har ni fått några 3080 från Palit på länge? På Webhallen har det varit helt dött i 5 månader, i alla fall när det gäller GameRock.

Vilka kort (SKU) är det du undrar om?

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Calma:

Är detta verkligen sanningen?

Isåfall undrar jag varför mitt MSI Suprim X som jag hade en beställning på för 12.490kr (14k nu) helt plötsligt blev makulerad för drygt en vecka sen. Inte så att jag beställt det kortet innan och definitivt inte jag som avbokade.

Detta: https://www.webhallen.com/se/product/327539-MSI-GeForce-RTX-3...

Inget meddelande från er heller om varför ni avbokat. Uselt må jag säga.. verkar ju även som fler i tråden råkade ut för samma sak. Helt plötsligt var ordern bara makulerad.

Hej!

Ja det var den informationen jag fick och jag ser ingen anledning till att de skulle ljuga

Du kan väl dra ditt ordernummer i ett PM så drar jag en kik på det iaf, se om någon vet något.

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Wow! Mina F5 skills just moved over till komplett 😅

Hej fråga till @komplett, kommer ni få några kort över till oss som inte har en bokning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vilka kort (SKU) är det du undrar om?

//Erik

https://www.komplett.se/product/1171800/datorutrustning/dator...

https://www.komplett.se/product/1171797/datorutrustning/dator...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Svårt att sia om 3080Ti kommer i några större volymer. Som läget är nu så skulle jag nog uppmana till att försöka få tag i det som går att få tag i.

Har inte jättestort hopp till att få tag på ett 3080Ti, därav min fråga när ni tror att vi mänskliga utan en kö plats har en chans att beställa ett 3080 så som det ser ut just nu när ni betar av köerna med alla kort ni får in oavsett kö.

Permalänk
Medlem

3080 på elgiganten för 99 999 kr står nu som utsåld. Vilka puckon har klickat hem den för det priset?

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

3080 på elgiganten för 99 999 kr står nu som utsåld. Vilka puckon har klickat hem den för det priset?

Ingen, dom går inte att beställa. Pratade med kundtjänst som sa att det är fel på deras hemsida och att dom aldrig skulle listats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Ingen, dom går inte att beställa. Pratade med kundtjänst som sa att det är fel på deras hemsida och att dom aldrig skulle listats.

Hur är det ens möjligt att klanta till det så?

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem

FELGiganten är ett stort jäkla skämt... saddisterna leker med våra känslor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

Hur är det ens möjligt att klanta till det så?

Ingen aning. Dom har ett beräknat leveransdatum på 12:e maj men den leveransen kommer inte gå upp för försäljning enligt kundtjänst. Litar inte en sekund på att Elgiganten vet vad dom pratar om så tänker hålla stenkoll på Elgigantens hemsida så man inte missar ett 3080 igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

3080 på elgiganten för 99 999 kr står nu som utsåld. Vilka puckon har klickat hem den för det priset?

Herre gud dom har börjat göra som newegg!!!
Dom vill bli av med sina skit PSUer så dom säljer det som en bundel

Really a dick move

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Nix det stämmer inte. Vi har separata inköpsflöden och lager.

För allmän info så har vi har börjat få positiva lagersaldon på vissa 3080-kort 🥳 och dessa använder vi för att lösa köerna på modeller där det går extremt trögt eller står still i leveranserna. Exempelvis Asus TUF (ej OC) och vissa modeller från Zotac och Gigabyte. Här uppgraderar eller byter vi modell utan kostnad, oavsett om det nya kortet är dyrare. Exempelvis Asus TUF så byter vi rakt av upp till OC och leverans sker direkt. För andra modeller där det kan vara lite skillnader så ger vi ett erbjudande om att få byta från en modell/tillverkare till en annan som är likvärdig.
Vi behandlar alla beställningar i köordning och i den mån vi ha kort i lager. Detta görs manuellt och än så länge har vi betat av några hundra beställningar.

Vilka modeller som omfattas av dessa byten varierar utefter vilken info vi får från leverantörerna om tillgänglighet. Men summa summarum så gör vi allt vi kan för att leverera kort så fort som möjligt och få ner vår backlog till 0 så att väntan blir så kort som möjligt.
Har du inte fått leverans av din ursprungsorder eller ett erbjudande eller info om att vi uppgraderar din beställning, sitt ner i båten och fortsätt vänta så kommer antingen ett kort eller info någon gång framöver, förhoppningsvis innan 2025

//Erik & gänget på Komplett.se

Hjälteinsats i dessa mörka tider!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Herre gud dom har börjat göra som newegg!!!
Dom vill bli av med sina skit PSUer så dom säljer det som en bundel

Really a dick move

Lite småkul ändå, undrar hur långt de skulle kunna dra det? Någon tvättmaskin av utgången modell + RTX 3080-bundle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Herre gud dom har börjat göra som newegg!!!
Dom vill bli av med sina skit PSUer så dom säljer det som en bundel

Really a dick move

Fast det var ju EVGA PSU:er med EVGA kort, så inga "skit PSU:er" direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Fast det var ju EVGA PSU:er med EVGA kort, så inga "skit PSU:er" direkt.

Får väl sälja min corsair isf 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Herre gud dom har börjat göra som newegg!!!
Dom vill bli av med sina skit PSUer så dom säljer det som en bundel

Really a dick move

Problemet är ju inte med återförsäljarna själva, dom får helt enkelt ultimatum från tillverkarna.
Vill ni ha fler grafikkort så måst ni ta dom här X delarna också.
Och om återförsäljarna måste köpa in random utrustning för att få in fler grafikkort så är det ju inte så konstigt om dom sedan säljer det i en bundel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Vart?

Jag väntar på ett Gigabyte 3080 Aorus Extreme WB ("waterblock") från inet och jag har gett upp hoppet på att det någonsin ska komma i lager och ännu mindre hamna i mina händer.

Finns på netonnet nu

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk

Verkar vara samma problem här som tidigare, kan få produkten till kundvagnen men väl där så ändras lagerstatus till
"X Lev.tid ej bekräftad".

*Edit* trots att produkten stod som "I lager" när man tryckte på "lägg till i kundvagnen".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Correborre:

Verkar vara samma problem här som tidigare, kan få produkten till kundvagnen men väl där så ändras lagerstatus till
"X Lev.tid ej bekräftad".

*Edit* trots att produkten stod som "I lager" när man tryckte på "lägg till i kundvagnen".

Jag har fått en orderbekräftelse i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Correborre:

Verkar vara samma problem här som tidigare, kan få produkten till kundvagnen men väl där så ändras lagerstatus till
"X Lev.tid ej bekräftad".

*Edit* trots att produkten stod som "I lager" när man tryckte på "lägg till i kundvagnen".

Den var tillgänglig 15:48 till 15:52.

Så försökte du i samband med ditt inlägg här så kan det har varit försent

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Skrivet av Rolfenstein:

Jag har fått en orderbekräftelse i alla fall.

Najs! Vad står det dock på orderbekräftelsen? Har du fått ett prel leveransdatum är du nog golden. Jag har ett kort kvar i kundvagnen atm, men iom förra händelsen på NetOnNet där situationen var lika och sedan fick jag mail om att leveransen är försenad och de kan inte ens ge ett hum om ny leveranstid trots att pengar dragits. Antar att samma sak kommer hända denna gång för mig också, känns ju lite dumt att ligga ute med 25k. Ffa när jag lyckades få tag i ett 3070 rog strix från proshop där leverans är bekräftad. Sen klarar jag mig på ett 3070 också. Plockar bort kortet ur min kundvagn om 16.10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Correborre:

Najs! Vad står det dock på orderbekräftelsen? Har du fått ett prel leveransdatum är du nog golden. Jag har ett kort kvar i kundvagnen atm, men iom förra händelsen på NetOnNet där situationen var lika och sedan fick jag mail om att leveransen är försenad och de kan inte ens ge ett hum om ny leveranstid trots att pengar dragits. Antar att samma sak kommer hända denna gång för mig också, känns ju lite dumt att ligga ute med 25k. Ffa när jag lyckades få tag i ett 3070 rog strix från proshop där leverans är bekräftad. Sen klarar jag mig på ett 3070 också. Plockar bort kortet ur min kundvagn om 16.10.

Samma som alltid. Har aldrig fått ett prel. leveransdatum i orderbekräftelsen när jag beställt saker från NetOnNet. Råkade köpa ett 6900 XT förra veckan för jag trodde att det var ett 3090 till ett väldigt bra pris och fick inget prel. leveransdatum på den heller.