3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej!

Nu vet jag inte hur många som har funderat på just den här frågan, och jag är inte supersugen på att gå igenom 20 talet sidor för att dubbelkolla ^^

This is what I know:

De som har beställt flera kort med samma artikelnummer redan kommer inte få sina beställningar petad på. Däremot så går det inte att lägga till flera av samma artikelnummer längre. Jag tror inte heller att vi behöver vara mer tydliga än det som står på sajten. Det är rätt straightforward, du kan bara köpa en produkt av det artikelnumret.

Däremot kan jag förstå att ni är oroliga om redan befintliga beställningar kommer att ruckas på. Det ska de inte göra.
Och där hade vi ju absolut kunnat vara mer tydliga Men nu vet ni!

// Staffan

Krävs det någon specifik medlemsnivå?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Skulle tro att "max 1 st per kund av denna produkt." gäller alla, oavsett medlemsnivå.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av muSashi:

Halloj!

För vad tänkte du?

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Redbear:

Tjenare!
Suttit och lurat i buskarna och läst kommentarerna här senaste tiden för att få någon uppfattning om när jag kommer få mitt ASUS ROG STRIX 3080 OC.
Beställde mitt kort från NoN den 25 November 2020. Då dom ej kan ge ut köplats eller dylikt så har jag ingen aning om när det kommer. Frågan är, är det någon annan som beställt samma gpu från NoN och har fått det?

Jag och en vän till mig beställde samma kort runt 19-20 december då de fanns i lager på netonnet och fick det direkt.

Att du som stått i kö före det inte fått kortet än är ju lite oroväckande. :/

Permalänk
Webhallen

Hej!

Det har inte hänt något med dessa så det är därför vi inte har uppdaterat dem

// Staffan

Skrivet av murzoo:

Vad som skulle sitta riktigt fint är en uppdatering från @webhallen på köerna. Vad sägs om 3080 Tuf non-oc?

Hej!

Uppdaterades för en vecka sedan ungefär

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

Vad tusan, öppnade dem inte upp för fler bokningar nyss? Eller missminner jag mig? De borde ju ha betat av kön innan...

Ingen aning. Min order ligger fortfarande där och varje gång jag kontaktar dem ang. Leverans så har dom absolut ingen info. Hade varit trevligt att få reda på vad som händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Jag och en vän till mig beställde samma kort runt 19-20 december då de fanns i lager på netonnet och fick det direkt.

Att du som stått i kö före det inte fått kortet än är ju lite oroväckande. :/

Det låter oerhört oroväckande.... Jag har suttit här inne på forumet och läst dag för dag och gläds år folk som får sina kort. Men själv har man inte hört någonting om min beställning. Det värsta var att jag betalade den direkt och NoN svar till alla frågor jag ställer är: Vill du jag ska avbryta ordern?
Helt ofattbart att dom inte ens kan ge ett preliminärt leveransdatum. Tror att alla är medvetna om problemet med korten och vad som sker. Men nu har jag suttit i mörkret i 5 månader. Därför hade det varit intressant att veta hur andra ligger till som beställt det kortet. Och om man följer Proshops leverans-diagram så förefaller det som att det är det kortet som dom får in mest av nästan.

Permalänk

@Webhallen

Hehe Om vi säger såhär då, Ni ska ha ett otroligt stort tack för den tid ni hinner lägga ner på det här forumet

Ni lägger fortfarande ner bra mycket mer tid än vad många andra företag gör!

Permalänk
Medlem

Och där fick jag en grön bock på min order på 3080 TUF OC, lagd 2020-10-15 14:40 hos Webhallen! Betyder detta att man är nära leverans?

Visa signatur

Intel i5 6600k@4,3 GHz, Asus GeForce GTX 1080 Strix Gaming OC, 16 GB DDR4 2666MHz, Acer Predator X34P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjorna:

Och där fick jag en grön bock på min order på 3080 TUF OC, lagd 2020-10-15 14:40 hos Webhallen! Betyder detta att man är nära leverans?

Vilken otroligt härlig känsla det måste vara.
Efter så lång väntan. Ja, jag är minst sagt avis på dig

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Vilken otroligt härlig känsla det måste vara.
Efter så lång väntan. Ja, jag är minst sagt avis på dig

Yes! Blir lite extra bra i och med väntan. Hade fått mail om att jag behövde betala (med Klarna) för att slutföra köpet. Äntligen!!

Visa signatur

Intel i5 6600k@4,3 GHz, Asus GeForce GTX 1080 Strix Gaming OC, 16 GB DDR4 2666MHz, Acer Predator X34P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jtok:

Skulle tro att "max 1 st per kund av denna produkt." gäller alla, oavsett medlemsnivå.

Har läst i tråden tidigare att det krävs att man är minst silver i medlemsnivå för att kunna köpa kort från 3000-serien.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

@webhallen

Kommer ni fortsätta att leverera de som har beställt MSI RTX 3080 Gaming X Trio trots att den blev utbytt mot Z Trio istället, eller hur görs där?

Proshop med flera andra har bara valt att cancella alla orders, hoppas inte samma sker hos er

Permalänk
Medlem
Skrivet av TyraNTDZN:

@webhallen

Kommer ni fortsätta att leverera de som har beställt MSI RTX 3080 Gaming X Trio trots att den blev utbytt mot Z Trio istället, eller hur görs där?

Proshop med flera andra har bara valt att cancella alla orders, hoppas inte samma sker hos er

Vet att Inet flyttat över alla befintliga X trio beställningar till Z trio, så alla som beställt behåller sin köplats. Hoppas Webhallen gör något liknande och inte avbryter alla befintliga X trio beställningar

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact RGB | ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING | ASUS ROG Strix B560-F GAMING | Intel Core i5-11600K | Noctua NH-D15S Chromax | Corsair RM850X 850W v2 | CableMod PRO ModMesh | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB | Intel 660P Series 1TB M.2 NVMe | Samsung Odyssey G7 32" | Keychron Q5 custom mechanical keyboard | Logitech G502 Lightspeed | Logitech MX Master 3 | Logitech G733 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej!

Vad menar du med "ta in"? Vi har ju fler märken än så

// Staffan

få in i lager lr är det totalstop på dom andra märkena ni har tänkte ja på då ex proshop etc får inleveranser av kort från flera märken och inte bara asus och msi?

tackar för att du svarar oss här på swec, means alot 😃👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redbear:

Det låter oerhört oroväckande.... Jag har suttit här inne på forumet och läst dag för dag och gläds år folk som får sina kort. Men själv har man inte hört någonting om min beställning. Det värsta var att jag betalade den direkt och NoN svar till alla frågor jag ställer är: Vill du jag ska avbryta ordern?
Helt ofattbart att dom inte ens kan ge ett preliminärt leveransdatum. Tror att alla är medvetna om problemet med korten och vad som sker. Men nu har jag suttit i mörkret i 5 månader. Därför hade det varit intressant att veta hur andra ligger till som beställt det kortet. Och om man följer Proshops leverans-diagram så förefaller det som att det är det kortet som dom får in mest av nästan.

NON verkar ju inte direkt ha något kö system, verkar vara lite RNG när man får bristvaror därifrån. Vet själv att jag beställde en 5900x därifrån i februari, fick den relativ snabbt, tittade i amd tråden och ser att folk som beställt därifrån någon månad innan mig fått leveransen nu långt efter mig :/

Permalänk
Medlem

Finns det någon discordkanal som kollar svenska återförsäljares lager? Vill minnas att det existerar en för Norge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej!

Nu vet jag inte hur många som har funderat på just den här frågan, och jag är inte supersugen på att gå igenom 20 talet sidor för att dubbelkolla ^^

This is what I know:

De som har beställt flera kort med samma artikelnummer redan kommer inte få sina beställningar petad på. Däremot så går det inte att lägga till flera av samma artikelnummer längre. Jag tror inte heller att vi behöver vara mer tydliga än det som står på sajten. Det är rätt straightforward, du kan bara köpa en produkt av det artikelnumret.

Däremot kan jag förstå att ni är oroliga om redan befintliga beställningar kommer att ruckas på. Det ska de inte göra.
Och där hade vi ju absolut kunnat vara mer tydliga Men nu vet ni!

// Staffan

Är detta verkligen sanningen?

Isåfall undrar jag varför mitt MSI Suprim X som jag hade en beställning på för 12.490kr (14k nu) helt plötsligt blev makulerad för drygt en vecka sen. Inte så att jag beställt det kortet innan och definitivt inte jag som avbokade.

Detta: https://www.webhallen.com/se/product/327539-MSI-GeForce-RTX-3...

Inget meddelande från er heller om varför ni avbokat. Uselt må jag säga.. verkar ju även som fler i tråden råkade ut för samma sak. Helt plötsligt var ordern bara makulerad.

Permalänk
Medlem

En intressant sak är att de faktiskt lyckats leverera lika många av 3080 som av föregångaren, till gamers. Det verkar faktiskt vara mycket större efterfrågan som orsakar problemet med leveranser.

Visa signatur

i9 12900k, RTX3080, 3600MHz CL15 DDR4 , custom loop

Permalänk
Medlem

Första gången jag någonsin velat bo i Göteborg är när Inet nu hade ett 3080 SUPRIM X i lager endast i Sisjön. :'(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redbear:

Ja det har skrivits om det i denna tråd tidigare om folk som beställt men inte fått och sedan har andra som beställt senare fått levererat. Det verkar vara en bugg i deras ordersystem det beror på.
Jag har själv hamnat i samma sits, beställt och betalt två olika 3080 kort i mars när de blev beställningsbara med ett förväntat datum början på april men var någon sekund för sen på bollen vid de båda två tillfällena och fick obekräftad leveranstid när det var beställt. Därefter blev de beställningsbara igen någon vecka senare med ett leveransdatum som var i slutet av april men jag har inte fått något av korten.
Tror dessvärre att det är i dessa lägen man kan råka ut för buggen och att deras ordersystem inte "ser" den order jag lagt och sedan levererar före till andra som beställer vid senare förbeställning.

Tråkigt när det händer för i övrigt har jag bara bra erfarenhet från NoN

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus rog strix 4090 , quest3 vr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pingvin1n:

Det verkade som det var några som fick sina Asus tuf non-oc + oc efter den senaste uppdatering på sidan. Så en uppdatering hade vart roligt. När tid för det finns såklart !

Non-oc uppdaterades 27/4. Än inte jag som fått turen att få mitt kort, hehe.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Ja det har skrivits om det i denna tråd tidigare om folk som beställt men inte fått och sedan har andra som beställt senare fått levererat. Det verkar vara en bugg i deras ordersystem det beror på.
Jag har själv hamnat i samma sits, beställt och betalt två olika 3080 kort i mars när de blev beställningsbara med ett förväntat datum början på april men var någon sekund för sen på bollen vid de båda två tillfällena och fick obekräftad leveranstid när det var beställt. Därefter blev de beställningsbara igen någon vecka senare med ett leveransdatum som var i slutet av april men jag har inte fått något av korten.
Tror dessvärre att det är i dessa lägen man kan råka ut för buggen och att deras ordersystem inte "ser" den order jag lagt och sedan levererar före till andra som beställer vid senare förbeställning.

Tråkigt när det händer för i övrigt har jag bara bra erfarenhet från NoN

Aaa jag vette tusan... känner mig extremt korkad som valde NoN istället för en redig ”gaming butik” (tex. Komplett, Webhallen.) Det här är nog det sämsta jag varit med om på sjukt länge. Jag visste jag skulle få vänta minimum 3 månader men nu när vi är uppe i 5 så blir man en aning frustrerad. Men jag har fått lite att gå på, kommer ringa dem imorgon och lägga fram faktan jag fått här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Första gången jag någonsin velat bo i Göteborg är när Inet nu hade ett 3080 SUPRIM X i lager endast i Sisjön. :'(

Du menar att du velat bo ovanför Inetbutiken på Sisjön? Annars hade du inte hunnit, jag lovar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redbear:

Aaa jag vette tusan... känner mig extremt korkad som valde NoN istället för en redig ”gaming butik” (tex. Komplett, Webhallen.) Det här är nog det sämsta jag varit med om på sjukt länge. Jag visste jag skulle få vänta minimum 3 månader men nu när vi är uppe i 5 så blir man en aning frustrerad. Men jag har fått lite att gå på, kommer ringa dem imorgon och lägga fram faktan jag fått här!

Om det får dig att känna dig bättre, beställde från Webhallen, de avbeställde min order efter typ 1-2 veckor, och säger att det är jag som har gjort det. Så här sitter jag nu si sådär 7mån senare utan kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Du menar att du velat bo ovanför Inetbutiken på Sisjön? Annars hade du inte hunnit, jag lovar

Den fanns i lager i över en halvtimme dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3rk0:

Om det får dig att känna dig bättre, beställde från Webhallen, de avbeställde min order efter typ 1-2 veckor, och säger att det är jag som har gjort det. Så här sitter jag nu si sådär 7mån senare utan kort.

Satan i gatan vad segt! Jag förstår dig till fullo! Det är extremt frustrerande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Den fanns i lager i över en halvtimme dock.

För bara någon månad sen så hade Inet Sveavägen också ett par 3080 inne, de försvann också på ca 30min ”.

Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

För bara någon månad sen så hade Inet Sveavägen också ett par 3080 inne, de försvann också på ca 30min ”.

Bestämde mig för att försöka köpa ett RTX kort för bara några veckor sedan, trist att jag missade det.

Permalänk

Någon som har koll på MSI 3080 ventus korten? har stått i kö sen november, inte rört sig på sen i mars nu, Inet har inte fått in några kort sen dess, MSI måste producera några kort därimellan men inga levereras verkar det som till sverige?
eller prioriterar de andra kort istället?

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |