GTA 5 vägrar starta efter att ha lagt till ett VR-mod även efter ominstallation av spelet

Permalänk
Medlem

GTA 5 vägrar starta efter att ha lagt till ett VR-mod även efter ominstallation av spelet

(Problemet löst) Det hjälpte att radera alla mappar för GTA och sedan göra en ominstallation!

Efter att ha installerat ett VR mod till GTA 5 då jag ville testa hur det kändes så vägra spelet att starta och får detta felmeddelande (se nedan), gjorde en vanlig ominstallation men får samma felmeddelande.

Gjorde allting enligt denna video visar (https://www.youtube.com/watch?v=P4QD_ggjrK8&t=302s) men funkade tydligen inte kanske för att jag inte använder Steam versionen av spelet. Men just nu vill jag bara kunna spela det alls så har ingen aning hur jag ska få det att funka. Kanske kan radering av alla GTA filer vara ett alternativ tro?

Tack på förhand

Löste problemet
Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Skrivet av jeffan97:

Kanske kan radering av alla GTA filer vara ett alternativ tro?

Absolut, bara för du avinstallerar ett spel betyder inte att modsen till spelen avinstalleras, Scripthook blir inte avinstallerat för att du avinstallerar spelet. Din mod blir en separat tillägg till spelet som spelet inte vet om. Så tar du bort GTA filerna i installationsmappen kommer det definitivt att funka

Här har du en länk till en Guide även

GUIDE

La till en link till en guide som förklarar lite mer hur man gör
Permalänk
Medlem
Skrivet av kimdahlvid:

Absolut, bara för du avinstallerar ett spel betyder inte att modsen till spelen avinstalleras, Scripthook blir inte avinstallerat för att du avinstallerar spelet. Din mod blir en separat tillägg till spelet som spelet inte vet om. Så tar du bort GTA filerna i installationsmappen kommer det definitivt att funka

Tack testar detta när jag kommer hem

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /