3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av amaranth:

3080 TUF icke OC den femtonde oktober, 13:40 på Webhallen ännu MIA. Vid det här laget känns det varken nära eller långt borta, champagne om jag lyckas nå fram tills årdagen utan grafikkort. Stackars 970 stryps numera av 1440p monitor ursprungligen ämnad för ny dator.

Finns vissa ifrån tidigit September & inte fått sina kort än. Jag är på 21 September utan kort.
Så det lär vara ett antal mellan oss.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk

Woopdifuckingdo!

Fick precis mail från Inet att dom kan erbjuda mig ett EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA istället för EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3. 6½ månad senare ska jag alltså få ett kort. Vad ska jag göra med livet nu när man inte längre behöver F5a på denna tråd?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av proppskixd:

Woopdifuckingdo!

Fick precis mail från Inet att dom kan erbjuda mig ett EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA istället för EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3. 6½ månad senare ska jag alltså få ett kort. Vad ska jag göra med livet nu när man inte längre behöver F5a på denna tråd?!

Herregud, du har blivit erbjuden en enhörning, man undrar ju om 3080 FTW3 kortet ens existerar ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av proppskixd:

Woopdifuckingdo!

Bra kort, saknar dock thermal pads på bakplåten men är lätt fixat.

Har samma kort i ena burken.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av proppskixd:

Woopdifuckingdo!

När beställde du?

Väntar på 3080 TUF non-oc sedan 2020-09-18 från Inet så det är i var fall glädjande att höra att dom börjat erbjuda ”ersättningskort”.

Likt andra skrivit ovan står det still både med inköp av ny dator och skärm då det bara skulle knäcka mitt stackars 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falck1N:

Finns vissa ifrån tidigit September & inte fått sina kort än. Jag är på 21 September utan kort.

Hört detta från flera ja, synnerligen miserabelt att vara med på detta tåg från dag ett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Jag köper helst ifrån butik. Sen hoppas jag på Strix eller TUF.

Varför. Kortet är nytt från Inet. Bara att slå till.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Asus 10499:- sen EVGA från 9299:-
Finns dock inga i lager.

är det typ ett evga från elgiganten du syftar på här? isåfall har det inte uppdateras på säkert 6 månader, och när det går att beställa et kommer priset ändras till över 15.000 kan jag nästan garantera, tror det kommer vara omöjligt att hitta ett 3080 under12-13000 i butik på ett bra tag ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Vart hittade du?

På webhallen, behöver dock vara i level 5 eller högre tror jag.

Permalänk
Skrivet av proppskixd:

Woopdifuckingdo!

Spela kanske?

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 9800X3D - 32GB DDR5 - Gigabyte RTX 4090 Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av amaranth:

Hört detta från flera ja, synnerligen miserabelt att vara med på detta tåg från dag ett.

För att göra det ännu värre så har inte 17:e september fått sina kort heller ännu ;/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av proppskixd:

Woopdifuckingdo!

Är i samma kö undrar vad du skulle betala för det nya kortet? Hmm kanske du skulle sakna den här tråden allt kanske är det bäst att tacka nej

Permalänk
Medlem

Hade Dustin bokningar på 3080 korten vid release eller finns det en chans att dom dyker upp för köp?

Permalänk
Skrivet av PeÖ:

Är i samma kö undrar vad du skulle betala för det nya kortet? Hmm kanske du skulle sakna den här tråden allt kanske är det bäst att tacka nej

Haha, det bästa är att jag inte behövde betala någon mellanskillnad utan betalar 9599 som jag beställde kortet för!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dampsvamp:

Ja, sjukt och sjukt, själv tycker jag 12,5k är lite i överkant med tanke på lanseringspriset, men..

Jag lyckades ”boka” en på NON förra veckan för 14k och jag är glad!
Visst det är 1500kr mer men det kanske jag kan få igen när jag säljer min 3070tuf 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falck1N:

Själv väntar jag på ett kort från Elgiganten sen 24 september, ett Asus RTX 3080 TUF OC.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Själv väntar jag på ett kort från Elgiganten sen 24 september, ett Asus RTX 3080 TUF OC.

Att faktiskt få en leverans från Elgiganten verkar otroligt svårt.

Permalänk
Skrivet av proppskixd:

Woopdifuckingdo!

Fick samma erbjudande, men var tvungen att tacka nej då FTW3 korten inte passar i mitt specialchassi. Förhoppningsvis gör detta någon annan glad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Ptja, de skrev Juni som leveransdatum redan i Januari. Vi får se om de håller det här datumet.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortisaga:

Fick samma erbjudande, men var tvungen att tacka nej då FTW3 korten inte passar i mitt specialchassi. Förhoppningsvis gör detta någon annan glad...

FTW3 kortet är kortet jag letar efter som en myrslok så hoppas alla tackar nej så dom kanske säljer kortet tillslut :^).

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Samma sak här. Beställt samma ASUS-modell 26/9-2020 från Elgiganten. :/

Jag tycker att det är anmärkningsvärt skumt att det dröjer så pass länge. De har redan "råkat" skicka ut kort till folk som beställde i Oktober dessutom (tror det levererades 10/11-2020 om jag inte minns fel). Det gör mig rätt förbannad nu att någon som köpt veckor efter mig har fått ett grafikkort för många månader sedan. Elgiganten är ju dessutom ett väldigt stort företag som borde ha "köpkraft" jämförbar eller bättre än Inet, NoN, Webhallen osv.

Elgiganten har väl en omsättning större än Inet och Webhallen tillsammans liksom.. Nej, det blir till att kontakta dem igen och försöka pressa fram vilket datum de har "betat av till" as of now. Får jag fram någon info postar jag här.

Men har vi någon här som har fått ett ASUS RTX 3080 TUF OC från Elgiganten, och isf vilket datum lades beställningen?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

FTW3 kortet är kortet jag letar efter som en myrslok så hoppas alla tackar nej så dom kanske säljer kortet tillslut :^).

Det har riktigt fet RGB!
Men jag får lite plastig känsla av kortet och tycker det går lite väl varmt. Men jag kanske fick ett måndagsexemplar

Permalänk
Medlem
Skrivet av proppskixd:

Woopdifuckingdo!

Ooh, hoppas på ett sånt erbjudande snart också, vad hade du för köplats på xc3:an?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Jag tycker att det är anmärkningsvärt skumt att det dröjer så pass länge. De har redan "råkat" skicka ut kort till folk som beställde i Oktober dessutom (tror det levererades 10/11-2020 om jag inte minns fel). Det gör mig rätt förbannad nu att någon som köpt veckor efter mig har fått ett grafikkort för många månader sedan. Elgiganten är ju dessutom ett väldigt stort företag som borde ha "köpkraft" jämförbar eller bättre än Inet, NoN, Webhallen osv.

Elgiganten har väl en omsättning större än Inet och Webhallen tillsammans liksom.. Nej, det blir till att kontakta dem igen och försöka pressa fram vilket datum de har "betat av till" as of now. Får jag fram någon info postar jag här.

Men har vi någon här som har fått ett ASUS RTX 3080 TUF OC från Elgiganten, och isf vilket datum lades beställningen?

Hahaha, fråga? Kommer du någonsin att beställa från dom igen? 😂😂😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dampsvamp:

Ja, sjukt och sjukt, själv tycker jag 12,5k är lite i överkant med tanke på lanseringspriset, men..

Haha msi Suprim har kostat ca 9500-10 000 sen september så jo det är ett galet bra pris.. speciellt när de såldes i slutet av mars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Det har riktigt fet RGB!
Men jag får lite plastig känsla av kortet och tycker det går lite väl varmt. Men jag kanske fick ett måndagsexemplar

Kortet ser riktigt fint ut och EVGA har ju väldigt bra rykte. Jag har ett öppet chassi så värme borde inte vara några problem om jag någonsin lyckas få tag på ett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Det har riktigt fet RGB!

Släng på thermal pads av vettig kvalisort på baksidan av kortet, motsvarande sida av minnena och gärna kylflänsar och en fläkt som blåser mot kortet. Annars går alla 3080/3090 korten varmt, troligen beror det dom små kärnkraftverken till minneskretsar...

Evga har inga thermal pads där, vilket alla? andra har.

Har själv slängt dit thermal pads, gelid gp-extreme 3mm om jag mins rätt. sänkte minnes tempen med 5-6 grader och man får nog lika mycket till med kylflänsar och en tyst fläkt.

Evga korten är plomberade med en klisterlapp, men man bryter inte garantin på deras kort genom att byta thermal pads eller slänger på vattenkylare osv så länge man nu inte klantar sig och slår bort nå komponenter med skruvmejseln...

Annars generös strömbudget och överklockar bra.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

De höll väl tidigare på att avveckla sin försäljning av datorkomponenter eller dylikt om jag minns rätt(osäker). Kanske därför de inte riktigt är lika prioriterade som andra butiker/inte lagt tillräckligt stor order.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

alla borde bara bojkotta Elgiganten, skitföretag som aldrig vet något om nånting när man pratar med dom.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av proppskixd:

Woopdifuckingdo!

Fick precis samma mail från inet. Väntan är alltså äntligen över det trodde jag aldrig. Har dock problemet att det inte får plats i mitt nuvarande chassi så får bli till att köpa nytt där med.

Visa signatur

i7 9700K @ 5.1 GHz | Kraken x52 | ASRock Z390 Phantom Gaming | EVGA 3080 FTW3 ULTRA | 32GB Crucial DDR4 | CM NR200P | Corsair SF750 | Samsung 840 EVO 250GB | Samsung 970 EVO Plus 1TB