Iphone SE 2020 + Galaxy Watch 3

Permalänk
Medlem

Iphone SE 2020 + Galaxy Watch 3

Ska dra detta kort, tacksam för all input rörande detta.

Jag har en Iphone SE 2020 som jag älskar, vill inte göra mig av med den. Storleken funkar för mig.

Jag vill nu köpa en Galaxy Watch 3 (möjligen en 4.a). Jag vill INTE köpa en Apple Watch.

Kommer detta ställa till problem för mig med synkningen telefon till klocka?

Jag kommer köpa LTE versionen så jag kan ha sim-kort i klockan, så den bör ju bli en egen enhet och inte påverkas av att jag kör IOS på mobilen? eller har jag fel här.

Min fråga är om synkningen kalender, möten osv funkar mellan Galaxy Watch och IOS? Dvs jag vill kunna se mina möten o.s.v på min klocka även om luren nu är en Iphone.

Några problem i övrigt jag kan räkna med?

Observera jag kommer ha simkort i klockan så den blir en egen enhet.

Stort tack på förhand.

Permalänk
Representant

Varför inte en apple watch? Det är många funktioner och appar som du inte kommer kunna koppla till den. Till exempel Samsung Health tror jag inte finns på apple butiken.

Permalänk

Varför inte en Apple watch? Jag skulle egentligen vilja ha en Samsunglur nu när vi ska byta på jobbet men måste välja en iPhone 12 då jag inte vill byta bort Apple klockan..

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mobilmeckaren:

Varför inte en apple watch? Det är många funktioner och appar som du inte kommer kunna koppla till den. Till exempel Samsung Health tror jag inte finns på apple butiken.

Skrivet av SimpanDirr:

Varför inte en Apple watch? Jag skulle egentligen vilja ha en Samsunglur nu när vi ska byta på jobbet men måste välja en iPhone 12 då jag inte vill byta bort Apple klockan..

Jag vill ha en Samsung Watch, som jag skrev i min post. Jag gillar systemet o.s.v Kommer jag kunna synka kalenderna osv tror ni?

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Klaus33:

Ska dra detta kort, tacksam för all input rörande detta.

Jag har en Iphone SE 2020 som jag älskar, vill inte göra mig av med den. Storleken funkar för mig.

Jag vill nu köpa en Galaxy Watch 3 (möjligen en 4.a). Jag vill INTE köpa en Apple Watch.

Kommer detta ställa till problem för mig med synkningen telefon till klocka?

Jag kommer köpa LTE versionen så jag kan ha sim-kort i klockan, så den bör ju bli en egen enhet och inte påverkas av att jag kör IOS på mobilen? eller har jag fel här.

Min fråga är om synkningen kalender, möten osv funkar mellan Galaxy Watch och IOS? Dvs jag vill kunna se mina möten o.s.v på min klocka även om luren nu är en Iphone.

Några problem i övrigt jag kan räkna med?

Observera jag kommer ha simkort i klockan så den blir en egen enhet.

Stort tack på förhand.

Jag har kikat runt lite och kan inte se att det skulle vara något problem. Du använder ju Galaxy Watch-appen på IOS, och i beskrivningen till den finns kalendersynkning nämnt bland tillstånd du kan ge appen.

https://apps.apple.com/se/app/samsung-galaxy-watch-gear-s/id1...

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung