Precis.. Jag blir inte förvånad för något längre just för allt som trycks i... Därför var jag nyfiken om det Kunde varit någon aotoblinkers med snarlik teknik till avkänning när man passerar väglinjerna samt tekniken från kurvljusen.
Jo, men som sagt är ju problemet att det är för sent att börja blinka när man passerar en linje eller så. Därmed tror inte jag att det kommer innan bilarna kör själva.
Jasså växlar din bil ner... är inte det lite smått irriterande när den gör så?
Nej det är ingen jätteskillnad direkt, sällan man känner av att den agerar annorlunda baserat på det, men det händer. Men det är ju en åttastegad automat med fyra körlägen som dessutom ska lära sig förarens körstil och anpassa sig efter det löpande, så jag bryr mig ju inte så mycket om vilken växel som ligger i, bara det är rätt växel och det brukar det vara.
Jag håller med fullständigt.. Det är därför vi har bilar som är över 50-70år som rullar fortfarande i trafik.. kan man bara hålla rosten i schack så är det nästan evighetsmaskiner.
Det ska bli intressant o se hur gamla 2020tals bilar kan lyckas bli
Det går ju alltid att laga en bil om man är beredd att lägga pengarna, hittills i alla fall. Men absolut finns det en risk att det inte blir så med dagens bilar med telefonen som nyckel och så. Man får ju hoppas att biltillverkarna tänker liksom öppna bilarnas system när de bestämmer sig för att inte supportera de själva längre. Samtidigt har man ju varit hyfsat bra på att ta sig runt deras restriktioner nu, man kan ju köpa en helt ny bil med uppkoppling och så och gå till en firma som programmerar om den för mer effekt, lägre förbrukning eller så utan att tillverkana har lyckats hindra det.
Sedan är jag skeptisk till uppkopplade bilar då det är bevisat redan att de går att hacka.. dels för stöld, men att det även gick att påverka bromssystem osv.. livsfarligt.
Jo jag är också tveksam till det. Keyless entry känns väldigt osäkert när det gäller stöldrisk, nyckeln måste ju hela tiden skicka ut någon form av signal för att det ska funka, och då kan man ju avlyssna eller vidareföra den och på så sätt ta sig in i bilen och kanske köra iväg med den också. När det gäller risken att någon skulle hacka en och få ens bil att köra av vägen eller så, så tror jag inte den risken är så stor för de allra flesta av oss. Har någon verkligen bestämt sig för att ta död på en så finns det mycket enklare sätt liksom. Däremot om man är diktator eller något så kanske det hade varit bäst att undvika den typen av system.