Värt å köpa en Logitech G Pro X Superlight om man har en g403 logitech?

Permalänk

Värt å köpa en Logitech G Pro X Superlight om man har en g403 logitech?

Spelar mycket fps spel och alla kör med Logitech G Pro X, är den verkligen så bra? Jag gillar min 403 jäkligt mycket.
En del har börjat köra med Razer Orochi V2, men den använder AA batterier vilket suger tycker jag.

Är Logitech G Pro X Superlight den bästa fps musen ute atm, eller kan ni rekommendera en annan mus?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Bästa mus är ju sjukt relativt och personligt om inte annat. Tycker du ska kolla lite på RocketJumpNinja på youtube, så får du lite koll på olika möss. Du sitter ju dock på en tegelsten idag, så det är ju iaf inga problem att hitta en lättare mus.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Skrivet av walkiii:

Bästa mus är ju sjukt relativt och personligt om inte annat. Tycker du ska kolla lite på RocketJumpNinja på youtube, så får du lite koll på olika möss. Du sitter ju dock på en tegelsten idag, så det är ju iaf inga problem att hitta en lättare mus.

Det är väl inte vikten jag har problem med, kollar mest efter en bättre sensor...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Det är väl inte vikten jag har problem med, kollar mest efter en bättre sensor...

Har du problem med sensorn?
tror inte den är nämnvärt bättre i G pro x. dvs den är superbra redan i g403.
Jag har använt g403, g703 hero och det är båda riktigt bra möss men vikten och formen är överlägsen i G pro x enligt mig.
men formen är såklart väldigt subjektiv. den är storleken mindre jämfört med 403/703.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem

Har själv en G403 Wireless. Skulle enbart skaffa en G Pro X för viktens och knapparnas skull, då detta är vad jag tycker är bättre med G Pro X. Sensorn har jag inga problem med. Lär bli en sån eller uppdaterad version när min nuvarande mus ger upp.

Visa signatur

Serverdator

Permalänk

Jo glömde säga det, vikten gör ju tydligen stor skillnad också, därför jag vill testa en lättare mus. 403 har funkat klockrent.

Men tydligen har Logitech möss fel på dpi deviation, vad som nu menas med det. Och razer viper ultimate och razer orochi v2 ska vara bättre på den punkten.

Funderar köpa en viper ultimate om den går ner i pris.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Pro X är den bästa mus jag testat, efter jag bytt fötter på den till corepads, orginalen är riktigt dåliga.
Viktfördelningen är magisk, knapparna bra, coatingen ger bra fäste.

Men, jag har för små händer för den, så jag använder just nu Razer Orochi V2 då storleken passar mig bättre.
Men man märker verkligen att den har ett AA/AAA batteri monterat, vikten hamnar liksom högre upp i musen, vilket gör att den känns rangligare.

Permalänk
Medlem

Jag gick från en G403 till G Pro Wireless (ej superlight) och det var helt klart värt det

Permalänk

Blev en Razer viper ultimate, världens bästa fps mus atm.(om man bortser från Finalmouse Starlight-12 som kostar 5000 kr typ) Mitt aim blev faktiskt mycket bättre. Den är bättre än allt Logitech har atm. Vikt skillnaden är enorm mot min gamla 403 som känns som en tegelsten. Min twitch aim är så mycket bättre nu.

Finns nu för 1249 kr https://www.maxgaming.se/sv/tradlosa-moss/viper-ultimate-trad...

Eller 1176 kr på svenska Amazon https://www.amazon.se/Razer-Viper-Ultimate-Speedflex-kabel-la...

Ska bli kul å köra med mitt k100 rbg som jag får nästa vecka, är det bästa gaming tangentbordet som finns atm.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Ska bli kul å köra med mitt k100 rbg som jag får nästa vecka, är det bästa gaming tangentbordet som finns atm.

Förövrigt gillade jag också min Razer Viper väldigt mycket men hatar deras Synapse programvara så jag böt till en Logitech Superlight istället

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av lambdan:

https://lambdan.se/img/2021-05-30_00-11-23.617.png

Förövrigt gillade jag också min Razer Viper väldigt mycket men hatar deras Synapse programvara så jag böt till en Logitech Superlight istället

Hade du ultimate då? Den trådade är inte lika bra. Du behöver inte använda Synapse, bara ställa in vilka dpi lvls du vill ha sedan kan du ta bort det, går att ställa in dpi under musen. Och kör du med 800 dpi som dom flesta, behöver inget installeras, 800 är preset som första dpi lvl.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Hade du ultimate då? Den trådade är inte lika bra. Du behöver inte använda Synapse, bara ställa in vilka dpi lvls du vill ha sedan kan du ta bort det, går att ställa in dpi under musen. Och kör du med 800 dpi som dom flesta, behöver inget installeras, 800 är preset som första dpi lvl.

Jepp var trådlösa Ultimate jag hade, köpte den vid release och körde den tills Superlighten kom. Och jo det är 800 dpi jag kör med, och jag avinstallerade Synapse men jag tyckte ändå det kom upp en ruta då å då när man kopplade in/ut musen som sa "Du borde verkligen installera Razer Synapse".
Sen vill jag minnas att det var någon RGB inställning som inte fungerade utan Synapse... tror det var till Dockan, där jag ville den skulle lysa grönt när det var bra med batteri och rött när det var dåligt med batteri osv... tror inte det fungerade utan Synapse.

Men förutom det så var det en kanon mus. En sak jag verkligen saknar är just Dockan... att koppla in Superlighten med micro-USB är väldigt kasst i jämförelse.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Jepp var trådlösa Ultimate jag hade, köpte den vid release och körde den tills Superlighten kom. Och jo det är 800 dpi jag kör med, och jag avinstallerade Synapse men jag tyckte ändå det kom upp en ruta då å då när man kopplade in/ut musen som sa "Du borde verkligen installera Razer Synapse".
Sen vill jag minnas att det var någon RGB inställning som inte fungerade utan Synapse... tror det var till Dockan, där jag ville den skulle lysa grönt när det var bra med batteri och rött när det var dåligt med batteri osv... tror inte det fungerade utan Synapse.

Men förutom det så var det en kanon mus. En sak jag verkligen saknar är just Dockan... att koppla in Superlighten med micro-USB är väldigt kasst i jämförelse.

Du är galen, visst många som kör med superlighten, men tekniskt sett är vipern bättre, lägre latency på klicks, optiska brytare och bättre sensor om jag inte minns fel.

Jag älskar dockan.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none