Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Som sagt, vi visste inte vid byggtillfället att dessa kort skulle vara MSRP-kort. (vi bestämmer vad vi bygger vad med, så det är helt enkelt olyckligt) Vi är däremot inte överbokade på något kort så nästa TUF batch kommer släppas till vanlig försäljning.
Se min signatur för korrekt taggningstillvägagångsätt

Men då inte till MSRP förstås, såatte.... 🤔

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3090 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: Skoda Enyaq IV80 RS

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Ja men nu gäller det ju att de kort som skulle säljas till MSRP av 3080ti istället sattes in i Webhallen Config datorer och vi som slutkund fick således inte möjligheten att köpa ett kort ens i närheten av det priset som dessa Tuf kort var tänkta att gå till. Istället låg billigaste kort på hissnande 19.000kr, de vill säga mer än 6000kr över de korten som skulle sålts till MSRP.

Att det kommer in nya kort är ju inte till någon större tröst även om de skulle säljas till MSRP eftersom de enda som har tid att sitta och hålla koll på nyinkomna kort hela dagarna är scalpers.

Jag är helt med på noterna, nu har ju webhallen tabbat sig. Mem jag tror överlag att de kommer göra rätt för sig.
I grund och botten tycker jag att webhallen är en bra affär med bra medarbetare . Hela situationen med gpu är för jävligt men det är bara att gilla läget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Köttburken:

Jag är helt med på noterna, nu har ju webhallen tabbat sig. Mem jag tror överlag att de kommer göra rätt för sig.
I grund och botten tycker jag att webhallen är en bra affär med medarbetare . Hela situationen med gpu är för jävligt men det är bara att gilla läget.

Jag håller med dig helt och jag har spenderat otaliga timmar till att försvara bland annat Webhallen här på forumet

Jag tycker dock samtidigt att det är tråkigt att möjligheten inte fanns att köpa det enda kortet som kom till MSRP. Sen är det absolut inte mig det är synd om i den här röran, jag har min favoritmodell av 6900XT som jag ändå fick till ett helt OK pris. Jag hade dock gärna haft möjligheten att i alla fall försöka knipa ett 3080ti till MSRP nu när det ju faktiskt hade subventionerats av tillverkaren även om det för min del endast hade rört sig om att få testa ett annat likvärdigt kort mest för att jag tycker det är kul

Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamilton:

Fick också precis sms från Inet att ett Asus 3080Ti ROG Strix OC håller på att plockas till mig!
Lätt överraskad då det i beställningsbekräftelsen stod förväntad leverans 8 juli! 😃

Vad kostade det? Lyckades köpa 2 kort. Ett "billigt" från inet för 18700 och ett dyrt från webhallen för 20500.

Permalänk
Medlem

Beställde ett ZOTAC Trinity 3080 ti, 14 500 kändes rimligt dock kompisen som får köpa det då han är i större behov av det än mig.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Ja men nu gäller det ju att de kort som skulle säljas till MSRP av 3080ti istället sattes in i Webhallen Config datorer och vi som slutkund fick således inte möjligheten att köpa ett kort ens i närheten av det priset som dessa Tuf kort var tänkta att gå till. Istället låg billigaste kort på hissnande 19.000kr, de vill säga mer än 6000kr över de korten som skulle sålts till MSRP.

Att det kommer in nya kort är ju inte till någon större tröst även om de skulle säljas till MSRP eftersom de enda som har tid att sitta och hålla koll på nyinkomna kort hela dagarna är scalpers.

Webhallen är ett företag, företag vill tjäna pengar.
Dom vet nog mycket väl hur dom ska göra för att få in så mycket pengar som möjligt, strategiska affärsbeslut skulle jag tro att det handlar om inte några misstag, ingenting som dom behöver be om ursäkt för.
Det kanske känns lite surt för dom som satt och inbillade sig att dom skulle kunna knipa ett "billigt" kort.
Det är bara köpa sig en series x och sitta lugn i båten tills marknaden lugnar ner sig, det har jag gjort iaf.
Så länge folk betalar hutlöst priser så kommer marknaden sälja sina kort dyrt, det gäller både retailers och scalpers.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av muSashi:

@Asus.David har ni något att invända? Var det verkligen meningen att dom här MSRP-korten skulle gå till färdigbyggda system?
Tydligen så har både @komplett och @webhallen använt dom till det syftet vilket känns tråkigt för oss DIY-byggare..

Ja det stämmer att vi valt att bygga Komplett PC med ASUS 3080 Ti TUF. Vi, likt Webhallen, beslutade att använda just TUF för PC produktion, långt innan vi fick information om att dessa skulle stöttas för att kunna säljas till ett lägre pris.
Detta har diskuterats lite på de senare sidorna i denna tråd: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1636590-rtx-3080-ti-fu... Där både @UndaC och @Webhallen har givit en för branschen, korrekt bild av hur det fungerar med tidslinje och prissättning.

Vi har som målsättning att ca hälften av de kort vi får tilldelade oss vid lansering går till Komplett PC, så att de som vill köpa en färdig dator med de nya korten också skall ha en chans till detta. Vi valde i ett tidigt skede att använda b.la. TUF-korten för Komplett PC. Primärt baserat på antalet vi skulle få in samt att vi haft god erfarenhet av just TUF-modellerna i vår PC produktion. Efter att vi beslutat vilka kort som skall ingå i Komplett PC så testar vi korten tillsammans med övrig hårdvara och drivrutiner för att säkerställa kompatibilitet. Detta görs i god tid före lansering och långt innan vi har fått de slutgiltiga priserna. Som många konstaterat så sätts priserna väldigt sent och både partnertillverkare och återförsäljare får de slutgiltiga priserna så sent som samma dag som lanseringen sker.

Att det var just TUF-modellen som skulle få ett lanseringspris när den såldes löst, utanför en PC, var ett olyckligt sammanträffande. Hade vi haft informationen tidigare så hade vi kunnat ager annorlunda. Men nu blev det såhär och alternativet att byta modeller, backa flera dagars certifieringsarbete OCH få göra om hela anmälningsprocessen till vår lottdragning var aldrig ett alternativ för oss.

Vi hade väldigt gärna kunnat erbjuda våra kunder möjligheten att köpa ett rabatterat grafikkort vid lansering, lord knows att det är välkommet i dessa tider! Såhär i efterhand så kan vi bara konstatera att vi gissade fel. Vi hoppas att vi prickar rätt inför kommande lanseringar och att vi väljer "rätt" modell för våra Komplett PC.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Ja det stämmer att vi valt att bygga Komplett PC med ASUS 3080 Ti TUF. Vi, likt Webhallen, beslutade att använda just TUF för PC produktion, långt innan vi fick information om att dessa skulle stöttas för att kunna säljas till ett lägre pris.
Detta har diskuterats lite på de senare sidorna i denna tråd: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1636590-rtx-3080-ti-fu... Där både @UndaC och @webhallen config har givit en för branschen, korrekt bild av hur det fungerar med tidslinje och prissättning.

Vi har som målsättning att ca hälften av de kort vi får tilldelade oss vid lansering går till Komplett PC, så att de som vill köpa en färdig dator med de nya korten också skall ha en chans till detta. Vi valde i ett tidigt skede att använda b.la. TUF-korten för Komplett PC. Primärt baserat på antalet vi skulle få in samt att vi haft god erfarenhet av just TUF-modellerna i vår PC produktion. Efter att vi beslutat vilka kort som skall ingå i Komplett PC så testar vi korten tillsammans med övrig hårdvara och drivrutiner för att säkerställa kompatibilitet. Detta görs i god tid före lansering och långt innan vi har fått de slutgiltiga priserna. Som många konstaterat så sätts priserna väldigt sent och både partnertillverkare och återförsäljare får de slutgiltiga priserna så sent som samma dag som lanseringen sker.

Att det var just TUF-modellen som skulle få ett lanseringspris när den såldes löst, utanför en PC, var ett olyckligt sammanträffande. Hade vi haft informationen tidigare så hade vi kunnat ager annorlunda. Men nu blev det såhär och alternativet att byta modeller, backa flera dagars certifieringsarbete OCH få göra om hela anmälningsprocessen till vår lottdragning var aldrig ett alternativ för oss.

Vi hade väldigt gärna kunnat erbjuda våra kunder möjligheten att köpa ett rabatterat grafikkort vid lansering, lord knows att det är välkommet i dessa tider! Såhär i efterhand så kan vi bara konstatera att vi gissade fel. Vi hoppas att vi prickar rätt inför kommande lanseringar och att vi väljer "rätt" modell för våra Komplett PC.

//Erik

Faaaast... Nu var det väl också just TUF-modellen av 3080 som också lanserades till MSRP i höstas, så en jättestor överraskning lär det ju inte ha blivit?! 😏
Det hade ju varit helt ok om ni hade sagt att:
"Vi gissade på att det var TUF-modellen även vid denna lansering som skulle gå för MSRP och vi vill ha chansen att göra så god marginal på våra färdigbyggda system som möjligt, men vi valde att sätta hälften i våra färdigbyggda system och lotta ut den andra hälften", men... Näe 😉

"Vi hade väldigt gärna kunnat erbjuda våra kunder möjligheten att köpa ett rabatterat grafikkort vid lansering, lord knows att det är välkommet i dessa tider!"
Om det hade varit det ni vill, så hade det också varit lätt fixat... Ni hade ju redan lottningen. Allt gick ju så bra. Det var en riktigt bra idé!!!
Hade det varit så svårt att FÖRST lotta ut och SEDAN lägga upp färdiga system. Då hade ni ju sett hur det såg ut, de som fick köpa hade blivit nöjda och den här frågan hade inte ens varit på tapeten, men men...

Marginalen äger 😏

PS. Komplett är och förblir en av mina favorithandlare. Visserligen efter INET och Webhallen som ligger sjukt lokalt för mig och som även de sällan gör en besviken.
Kritik ska ni ha när ni gör fel och för de fel ni gör, men oftast är det inte så farligt och oftast är ni alla tre rätt jä**a rätt 😉

Keep up the good work!

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3090 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: Skoda Enyaq IV80 RS

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Detta har diskuterats lite på de senare sidorna i denna tråd: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1636590-rtx-3080-ti-fu... Där både @UndaC och @webhallen config har givit en för branschen, korrekt bild av hur det fungerar med tidslinje och prissättning.

//Erik

Det alla undrar nu, kommer ni överhuvudtaget att sälja några MSRP-kort eller går alla till "Komplett PC"?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Det alla undrar nu, kommer ni överhuvudtaget att sälja några MSRP-kort eller går alla till "Komplett PC"?

troligen som hos webhallen blir det ett nej. intro priset är säkert tänkt bara till första leveransen och ska inte fortsättas med. så vi kunder få istället bara det påkostade priset.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC 16GB/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

troligen som hos webhallen blir det ett nej. intro priset är säkert tänkt bara till första leveransen och ska inte fortsättas med. så vi kunder få istället bara det påkostade priset.

Det tror jag också tyvärr. Tråkigt för oss DIY Sweclockers entusiaster.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

//Erik

Jag vill inte kritisera er med tanke på att ni ändå hade lottning för grafikkorten istället för att bara släppa det rakt till bots, men jag måste ändå nämna att ifall det nu är så som ni beskriver, så borde ni ju ABSOLUT inte ta så mycket betalt för era Komplett-PC datorer som använder 3080 Ti TUF, som egentligen endast kostade 13k.

Faktum är ju att en dator med 3080 som går för ungefär samma pris som dom här 3080 ti korten som skulle ha sålts för MSRP, egentligen säljs för många många tusenlappar mindre.

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kladdpapper:

Vad kostade det? Lyckades köpa 2 kort. Ett "billigt" från inet för 18700 och ett dyrt från webhallen för 20500.

Kostade 19900kr

Visa signatur

ASUS Rampage V Extreme, Intel Core i7-5960X(@4.3GHz), Corsair Vengeance 4x8GB 3200C17, Corsair 1000HX, ASUS RTX3080Ti STRIX OC, Intel 750 800GB SSD, Intel 730 256GB SSD x2 RAID-0

Permalänk
Skrivet av Komplett:

//Erik

RTX 3070Ti släpps nästa vecka.
TUF korten är troligen öronmärkta med ett MSRP pris.
Har ni "råkat" bygga in dem i färdiga system också?

Permalänk
Inaktiv

Fasiken, klickade hem ett 3080ti för 19K. Nu har man buyer's remorse. Hur kan jag motivera att bränna så mycket på ett grafikkort. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Fasiken, klickade hem ett 3080ti för 19K. Nu har man buyer's remorse. Hur kan jag motivera att bränna så mycket på ett grafikkort. :/

kan ju altid sälja det med lite vinst.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC 16GB/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallamamran:

Faaaast... Nu var det väl också just TUF-modellen av 3080 som också lanserades till MSRP i höstas, så en jättestor överraskning lär det ju inte ha blivit?! 😏
"Vi gissade på att det var TUF-modellen även vid denna lansering som skulle gå för MSRP och vi vill ha chansen att göra så god marginal på våra färdigbyggda system som möjligt, men vi valde att sätta hälften i våra färdigbyggda system och lotta ut den andra hälften", men... Näe 😉

"Vi hade väldigt gärna kunnat erbjuda våra kunder möjligheten att köpa ett rabatterat grafikkort vid lansering, lord knows att det är välkommet i dessa tider!"
Om det hade varit det ni vill, så hade det också varit lätt fixat... Ni hade ju redan lottningen. Allt gick ju så bra. Det var en riktigt bra idé!!!
Hade det varit så svårt att FÖRST lotta ut och SEDAN lägga upp färdiga system. Då hade ni ju sett hur det såg ut, de som fick köpa hade blivit nöjda och den här frågan hade inte ens varit på tapeten, men men...

Marginalen äger 😏

PS. Komplett är och förblir en av mina favorithandlare. Visserligen efter INET och Webhallen som ligger sjukt lokalt för mig och som även de sällan gör en besviken.
Kritik ska ni ha när ni gör fel och för de fel ni gör, men oftast är det inte så farligt och oftast är ni alla tre rätt jä**a rätt 😉

Keep up the good work!

Precis, att det skulle bli TUF korten som skulle bli msrp denna gången med kan inte ha kommit som en överraskning för hela branschen, att komma med ursäkter som "vi visste inte" låter väldigt lamt, då är det bättre att bara säga sorry men dom åker in i våra färdigbyggda. Jag har handlat nästan all min elektronik dom senaste åren från webhallen och det kommer jag fortsätta med även fortsättningsvis.
Pga grym service och snabba leveranser, att webhallen vill tjäna pengar är ingenting som överraskar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Har du råd så har du råd, det är mycket pengar och har du för mycket ångest kan det vara värt att lämna tillbaka. Eller sälja för högre pris, upp till dig.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Du har säkert inte spenderat pengar på resor under pandemin!
Unna dig!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Inaktiv

Mjo, men jag och tjejen har redan varsitt 3070 kort. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Köttburken:

Samtidigt har ju Webhallen gjort rätt för sig genom att erbjuda folk andrakort i den första omgången rtx kort som kom i höstas osv.

Stämmer detta? Jag har inte blivit erbjuden något i varje fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Precis, att det skulle bli TUF korten som skulle bli msrp denna gången med kan inte ha kommit som en överraskning för hela branschen, att komma med ursäkter som "vi visste inte" låter väldigt lamt, då är det bättre att bara säga sorry men dom åker in i våra färdigbyggda. Jag har handlat nästan all min elektronik dom senaste åren från webhallen och det kommer jag fortsätta med även fortsättningsvis.
Pga grym service och snabba leveranser, att webhallen vill tjäna pengar är ingenting som överraskar mig.

priset gällde bara för box köp, alltså endast grafikkortet till konsument. butiken får inte den rabatten på korten som dom har byggt burkar av.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Stämmer detta? Jag har inte blivit erbjuden något i varje fall.

Ja enligt vad jag läst vad andra skrivit om just detta på forumet, kommer dock inte ihåg vilken tråd det var i.

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Någon som köpte https://www.inet.se/produkt/5412318/asus-geforce-rtx-3080-ti-... från inet? Eller använde dom också alla till sina färdigbyggda?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Kallamamran:

Marginalen äger 😏

Keep up the good work!

Tack, vi ska fortsätta att försöka ge våra kunder en så bra upplevelse som möjligt. Tro det eller ej men vårt mål är nöjda kunder

Man kan spekulera om hur det kanske ligger till men faktum är att vi inte vet i förväg. Andra ÅF hade "intropris" på andra modeller. Att det blev TUF-modellen "igen" är inget vi kunde förutse.
Val av kort till Komplett PC och lottningen startade innan vi hade fått priserna. Så nej, vi kunde inte lagt upp det annorlunda. Nu i efterhand vet vi att det inte blev helt rätt och vi ska lyckas bättre nästa gång.

Skrivet av muSashi:

Kanske. Om det visar sig att vi har tillräckligt med kort för att tillgodose Komplett PC framöver så kan vi komma att omallokera kort och sälja dessa löst istället.

Skrivet av shenaswift:

Jag vill inte kritisera er med tanke på att ni ändå hade lottning för grafikkorten istället för att bara släppa det rakt till bots, men jag måste ändå nämna att ifall det nu är så som ni beskriver, så borde ni ju ABSOLUT inte ta så mycket betalt för era Komplett-PC datorer som använder 3080 Ti TUF, som egentligen endast kostade 13k.

Faktum är ju att en dator med 3080 som går för ungefär samma pris som dom här 3080 ti korten som skulle ha sålts för MSRP, egentligen säljs för många många tusenlappar mindre.

Nej där har du fel. Vi säljer inga Komplett PC med, ett förvalt, grafikkort som fått pris-stöd. Våra standardmodeller just nu är Gainward GeForce RTX3080Ti Phoenix och ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC.
Vi sticker inte under stolen med att vi gärna tjänar pengar på våra Komplett PC. Men det var ingen utstuderad plan, i förväg, att tjäna extra pengar på att välja TUF-korten för Komplett PC. Hamnar TUF som standard i Komplett PC framöver så kommer vi dock inte att justera ner priset på datorn till intropris-nivåer.

Skrivet av NinjaMission:

RTX 3070Ti släpps nästa vecka.
TUF korten är troligen öronmärkta med ett MSRP pris.
Har ni "råkat" bygga in dem i färdiga system också?

Vi håller på att se över vilka kort vi ska viga för Komplett PC as we speak. Vi bygger datorer på beställning så vi har möjlighet att omallokera kort allt eftersom.

Skrivet av xc:

Som sagt ovan så sticker vi inte under stol med att vi vill tjäna pengar. Men samtidigt var detta inte en utstuderad plan.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

priset gällde bara för box köp, alltså endast grafikkortet till konsument. butiken får inte den rabatten på korten som dom har byggt burkar av.

Så kan det vara, jag tänker mig att återförsäljarna har sämre marginaler på dom billiga korten och därför råkas dom hamna i färdigbyggen där dom kan öka på marginalerna. Så hade jag nog förmodligen gjort om jag var återförsäljare iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Beställde ett ZOTAC Trinity 3080 ti, 14 500 kändes rimligt dock kompisen som får köpa det då han är i större behov av det än mig.

Bokade samma för 18990 på webhallen, var kostade det så lite? Sjuka skillnader.

Lär inte köpa det, spamklickade för att köpa och om det kostat 13k som utannonserat hade jag väl behållit det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Så kan det vara, jag tänker mig att återförsäljarna har sämre marginaler på dom billiga korten och därför råkas dom hamna i färdigbyggen där dom kan öka på marginalerna. Så hade jag nog förmodligen gjort om jag var återförsäljare iaf.

Eller så kan man göra som Inet och prisa TUF varianten till 19k.
Ser Inet som en bra datorbutik men detta var fult gjort utav dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Bokade samma för 18990 på webhallen, var kostade det så lite? Sjuka skillnader.

Lär inte köpa det, spamklickade för att köpa och om det kostat 13k som utannonserat hade jag väl behållit det.

Komplett hade det priset i sin utlottning.