Ny Battlefield 6-läcka visar upp flygplan och sandstormar

Permalänk
Melding Plague

Ny Battlefield 6-läcka visar upp flygplan och sandstormar

Dagar innan det officiella avtäckandet letar sig ytterligare bilder från tidiga alpha-tester av Battlefield 6 ut på webben.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas sandstormar saboterar prickskyttars förmåga att se så mycket som möjligt

Permalänk
Medlem

Sjukt taggad på att få återvända till lite mer modern tid i Battlefield. Hoppas bara inte de har CoDifiderat det på något vis eller slängt in massa löjliga skins.

Permalänk
Medlem

Häftigt! Vill minnas att jag verkligen gillade sandstormen på gulf of oman i bf4, det gav en bra anledning att köra med flir också

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk

Snygg grafik i all ära. Men är det roligt att spela? Jag tänker t.ex. Star Wars Battlefront som jag skulle ge toppbetyg förutom denna lilla detalj.

Ett generellt problem med spel är att uppföljare "måste" innehålla mer saker än föregångaren och det tillslut kan bli att dessa saker gör spelet tråkigt. Man spelar infanterist mitt i skjutfältet och man blir kissnödig, snabbt som tusan måste man då leta upp en buske. En annan gång när man äntligen har kommit över den pansarvagnen man ville ha, så får man behov av att göra nr 2. Då får man hoppa ut stridsvagnen och göra sitt behov och en lagspelare snor den från en under tiden man uträttar ens behov.

Poängen är att fler verklighetstrogna saker och saker att göra inte nödvändigt gör fps spel roligare. Detta är en anledning till varför visa ibland tycker första versionen var bäst, de andra blev mer bloatade.
Sim City 1 är en sådant spel, det är väldigt enkelt och roligt.

Permalänk
Medlem

bilderna är från 2019

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Då kommer lanseringen till hösten kanske. Två år på det innan de patchat, släppt tillräckligt med DLC och expansions och sänkt priset tillräckligt för att det ska vara värt att köpa det. Passar nog ganska bra med när man kan få tag på grafikkort igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Sjukt taggad på att få återvända till lite mer modern tid i Battlefield. Hoppas bara inte de har CoDifiderat det på något vis eller slängt in massa löjliga skins.

Håller med om detta till 100%... men ska man vara ärlig, så kommer nog detta blir som med Modern Warfare (2019).
Taktiskt och grymt till en början för att senare fyllas med massa fula och löjliga skins och annat kosmetiskt bakom en betalvägg.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade ju varit trevligt med en gpu+skärm uppgradering till detta spel. GPU uppgradering känns ju inte så aktuellt. :/

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Sjukt taggad på att få återvända till lite mer modern tid i Battlefield. Hoppas bara inte de har CoDifiderat det på något vis eller slängt in massa löjliga skins.

Sjukt o-taggad på att få återvända till lite mer modern tid i Battlefield.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Hoppas man inte behöver låsa upp en massa saker och ha säsonger. Jag har fan inte tid med det. Jag vill bara spela. Inte jobba.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av sonicsonic:

Hoppas man inte behöver låsa upp en massa saker och ha säsonger. Jag har fan inte tid med det. Jag vill bara spela. Inte jobba.

Att ha saker o göra som inte är game changing är viktigt för ett spel att fortsätta, de som slänger in timmarna vill inte bara göra om samma sak om och om igen. Alltid kul o låsa upp lite saker här och där, alltid något jag tyckte var kul i BF3 o BF4

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Detta ser jag fram emot, bara hårdvaran klarar det på ett bra sätt.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Hade ju varit trevligt med en gpu+skärm uppgradering till detta spel. GPU uppgradering känns ju inte så aktuellt. :/

Satsa på en bra G-sync eller freesync skärm då. Baserat på hur mitt RTX2070 presterade i BFV kommer ditt GTX1080 funka tillräckligt bra. Jag hade mellan 90-120 fps i 1440p med höga inställningar. Det funkar så mycket bättre med varierande/olåst fps när man har synk på skärmen, vilket gör det mer värt att leva lite längre med sina grafikkort.

Det enda tråkiga för dig blir förmodligen avsaknad av DLSS och raytracing då.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Zipparn:

Hoppas sandstormar saboterar prickskyttars förmåga att se så mycket som möjligt

Det hade varit riktigt nice, eller ja påverkan av väder och dylikt öht Kan bidra med en hel del dynamik.

Så länge jag inte behöver fysiskt känna känslan av sand i allt från öronen till mellan tårna är jag nöjd

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bankai:

Sjukt taggad på att få återvända till lite mer modern tid i Battlefield. Hoppas bara inte de har CoDifiderat det på något vis eller slängt in massa löjliga skins.

Skrivet av andra94:

Att ha saker o göra som inte är game changing är viktigt för ett spel att fortsätta, de som slänger in timmarna vill inte bara göra om samma sak om och om igen. Alltid kul o låsa upp lite saker här och där, alltid något jag tyckte var kul i BF3 o BF4

Ja det verkar vara viktigt att låsa upp grejer.
Själv har jag lite svårt för idén att alla inte får tillgång till samma utrustning.
Det är en reell nackdel i min mening att de som inte spelat lika mycket också ska få sämre utbud i arsenalen. Det är motsatsen till balansering.
För balansens skulle hade det varit rimligare om de som kan spelet bättre, kan banorna, hur utrustningen funkar och allt det där snarare får lite sämre utrustning än alla rookies. Jaja, det är inte heller gångbart - jag fattar ju det. Men balanseringsmässigt är det mycket mer rimligt än nuvarande upplägg.

Hade jag fått välja utan att ta hänsyn till det reella läget så hade jag strukit unlocks helt. Dessa unlocks gör att folk fokuserar på jaget snarare än laget. Klasser, vapen och spelsätt anpassas för unlocks i väldans massa timmar av lirandet istället för att anpassa allt det där för att vinna matchen med sitt lag.

Men ja - upplåsning och upplevd progress får folk att återkomma och vilja grinda mer. I get it. Det är knappast en marginell effekt heller utan det verkar vara en relevant faktor att hålla folk kvar i spelen längre tid. Så unlocks är såklart här för att stanna.

Lösningen på ovan problem är att det är kosmetika man får grinda istället för att låsa upp faktiska vapen.
Tycker jag då.
Så av den anledningen hoppas jag att det är just skins som man låser upp - och så får alla ha samma tillgång på gear oavsett om man spelat mycket eller lite.

Sedan kommer det givetvis inte bli som jag önskar. Jag fattar det också ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Skiter fullständigt i hur det ser ut, bara det är kul.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Gulf Of Oman i BF4 är bajs enbart pga den jävla sandstormen. Och nu blir det sandstormar igen...

Förresten ser bilderna ut som dom är från ett mobilspel. Och då menar jag inte "grafiken" eller upplösningen utan mer färgvalen, färgen på HUD, den övergripande designen. Fortnite trams...

Visa signatur

i5 10600K, Be Quiet Pure Rock 2, MSI Z-490 A-pro, 16Gb DDR4 3200Mhz, RTX 3060TI OC, WD m2 500gb, Samsung SSD 500gb, Lenovo Legion 27" 165Hz Gsync Y-27q-20, Corsair TX650W

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Söderbäck:

Ja det verkar vara viktigt att låsa upp grejer.
Själv har jag lite svårt för idén att alla inte får tillgång till samma utrustning.
Det är en reell nackdel i min mening att de som inte spelat lika mycket också ska få sämre utbud i arsenalen. Det är motsatsen till balansering.
För balansens skulle hade det varit rimligare om de som kan spelet bättre, kan banorna, hur utrustningen funkar och allt det där snarare får lite sämre utrustning än alla rookies. Jaja, det är inte heller gångbart - jag fattar ju det. Men balanseringsmässigt är det mycket mer rimligt än nuvarande upplägg.

Hade jag fått välja utan att ta hänsyn till det reella läget så hade jag strukit unlocks helt. Dessa unlocks gör att folk fokuserar på jaget snarare än laget. Klasser, vapen och spelsätt anpassas för unlocks i väldans massa timmar av lirandet istället för att anpassa allt det där för att vinna matchen med sitt lag.

Men ja - upplåsning och upplevd progress får folk att återkomma och vilja grinda mer. I get it. Det är knappast en marginell effekt heller utan det verkar vara en relevant faktor att hålla folk kvar i spelen längre tid. Så unlocks är såklart här för att stanna.

Lösningen på ovan problem är att det är kosmetika man får grinda istället för att låsa upp faktiska vapen.
Tycker jag då.
Så av den anledningen hoppas jag att det är just skins som man låser upp - och så får alla ha samma tillgång på gear oavsett om man spelat mycket eller lite.

Sedan kommer det givetvis inte bli som jag önskar. Jag fattar det också ;).

I regel så har battlefield alltid haft ganska enkla unlocks för vapen som du vill ha vilket man kan fixa även på mindre timmar. Det gör att du investerar tid o resurser i spelet. Kan även meddela att jag haft den bästa tiden i de flesta spel när jag jagat ett mål , allt från att kniva någon till att skjuta någon 100gånger i huvudet.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk

Har aldrig gillat Battlefield. ARMA är det riktiga militärskjutarspelet. Battlefield är ett sandlådespel för fjortonåringar!

Permalänk
Medlem

Sjukt taggad för detta spel! Kommer säkert bli grymt 😀

Permalänk
Testpilot

Svårt att tyda något från dessa bilder annat än att det är helikoptrar, stridsvagnar och städer - Varken vyer för kart-storlek, specifika vapen eller dylikt kan direkt skymtas.

Att det är modernt och lätt futuristiskt är egentligen det enda som går att urskilja tydligt i min mening

Skrivet av Bill-Hertzhog:

Gulf Of Oman i BF4 är bajs enbart pga den jävla sandstormen. Och nu blir det sandstormar igen...

Förresten ser bilderna ut som dom är från ett mobilspel. Och då menar jag inte "grafiken" eller upplösningen utan mer färgvalen, färgen på HUD, den övergripande designen. Fortnite trams...

Tänk på att det är pre-alpha bilder, ser ut för mig i alla fall att varken texturer, eventuell post-processing och massa annat saknas. Som någon nämnt tidigare är detta förmodligen från 2019, d.v.s. det finns åtminstone 2 år av utveckling efter dessa bilder togs.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Ostbullen:

Häftigt! Vill minnas att jag verkligen gillade sandstormen på gulf of oman i bf4, det gav en bra anledning att köra med flir också

Yas. Jag saknar också det gamla BF2-DLCt Special Forces, samt Night Operations från BF4 som hade stort fokus på stridsföring under mörker.

Jag hade gärna sett att alla banor hade fått time of day-alternativ, så man kan välja under vilka timmar man vill spela. En miljö ser helt annorlunda ut beroende på när nånting utspelar sig. Det ger mer variation i banorna, och replayability ökar.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av andra94:

I regel så har battlefield alltid haft ganska enkla unlocks för vapen som du vill ha vilket man kan fixa även på mindre timmar. Det gör att du investerar tid o resurser i spelet. Kan även meddela att jag haft den bästa tiden i de flesta spel när jag jagat ett mål , allt från att kniva någon till att skjuta någon 100gånger i huvudet.

Jaja.Varje enskild grej tar inte så lång tid. Det är bara så in i norden många grejer som ska låsas upp. Det är ett gäng timmar i tanks innan man låst upp grejerna där. Ett gäng timmar för andra fordon. Och ett gäng timmar i plan.
Och en drös timmar för att ha låst upp all utrustning för alla klasser till fots.

100 timmar in är kanske det mesta upplåst.
Jag har väl mest minnen från BF3 här. Kanske har det blivit mycket bättre?
Vet att battlefront 2 har en hel del grind för utrustningeupplåsning också vilket är lika bakvänt så jag antog att det fortfarande är illa på den fronten.
BF V har jag nog inte mycket mer än 20 timmar i - men där är bara en bråkdel upplåst så jag fick känslan av att det säkert är minst 100 timmar innan grejerna blir upplåsta - där också. Men jag vet inte ännu.

Sedan förstår jag att man kan tycka det är kul att uppnå personliga mål. Men jag ser det som en förlust i ett multiplayerspel att lagets bästa åsidosätts för personliga unlocks.
Den delen var bättre i de gamla spelen för där var allas fokus att vinna rundorna som ett lag.
Det är väl den där singleplayerdelen som flyttar fokus från laginsatsen som jag inte är helt överens med.
Alltså även om det är kul att jaga unlocks på individnivå.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Ja det verkar vara viktigt att låsa upp grejer.
Själv har jag lite svårt för idén att alla inte får tillgång till samma utrustning.
Det är en reell nackdel i min mening att de som inte spelat lika mycket också ska få sämre utbud i arsenalen. Det är motsatsen till balansering.
För balansens skulle hade det varit rimligare om de som kan spelet bättre, kan banorna, hur utrustningen funkar och allt det där snarare får lite sämre utrustning än alla rookies. Jaja, det är inte heller gångbart - jag fattar ju det. Men balanseringsmässigt är det mycket mer rimligt än nuvarande upplägg.

Hade jag fått välja utan att ta hänsyn till det reella läget så hade jag strukit unlocks helt. Dessa unlocks gör att folk fokuserar på jaget snarare än laget. Klasser, vapen och spelsätt anpassas för unlocks i väldans massa timmar av lirandet istället för att anpassa allt det där för att vinna matchen med sitt lag.

Men ja - upplåsning och upplevd progress får folk att återkomma och vilja grinda mer. I get it. Det är knappast en marginell effekt heller utan det verkar vara en relevant faktor att hålla folk kvar i spelen längre tid. Så unlocks är såklart här för att stanna.

Lösningen på ovan problem är att det är kosmetika man får grinda istället för att låsa upp faktiska vapen.
Tycker jag då.
Så av den anledningen hoppas jag att det är just skins som man låser upp - och så får alla ha samma tillgång på gear oavsett om man spelat mycket eller lite.

Sedan kommer det givetvis inte bli som jag önskar. Jag fattar det också ;).

Personligen så älskar jag att låsa upp saker och jaga nya vapen / tillbehör men förstår att alla inte tycker det är kul. Så kan hålla med om att det vore bra om det enda man kunde låsa upp är olika skins. Däremot, att låsa upp vapen och tillbehör ger en(i alla fall mgi) en chans att testa vapen och tillbehör i en bra takt, där jag inte känner att det är överväldigande. Sen beror det ju även på hur pass mycket de slänger in, är det 2-3 olika tillbehör per slot i vapen så är det kanske okej.

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man kan se "releasen" på onsdag? YouTube?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilH:

Någon som vet var man kan se "releasen" på onsdag? YouTube?

Gissningsvis kommer trailern läggas upp på deras sociala media kanaler och Youtube runt samma tid. Tror det skulle vara runt 16:00 våran tid.

Visa signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Permalänk
Medlem

Kommer floppa.

Permalänk
Medlem

Sjukt sugen på ett nytt Battlefield! Extra taggande av att polarna verkligen är supertaggade också! Blir nice underhållning i vintermörkret. För jag utgår från, eller hoppas snarare, att det släpps i november. Men viktigast är att de tar tiden de behöver.

Skrivet av Meurik:

Gissningsvis kommer trailern läggas upp på deras sociala media kanaler och Youtube runt samma tid. Tror det skulle vara runt 16:00 våran tid.

Yes, 16.00 CET stod det på teasern de släppte

Och det lär ju läggas upp på alla möjliga ställen som sagt, bland annat har ju Battlefield en egen YouTube-kanal.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Hoppas bara inte det är massa 2142 krafs som de ryktas om.