Battlefield 2042 är officiellt – lanseras den 22 oktober 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönberg:

Håller med dig. Som andra säger det är klassiska "battlefield moments" men man tar ju inte med det i trailern! Det är ju saker man gör själv när man spelar, inte något som ska ses som en del av det "vanlig" gameplay som man tar med i en trailer. Oseriös ton på trailern och för mycket klipp av stora arméer med folk som stannar mitt i en en eldstrid för att stirra på saker.

Håller helt med er.. inget man vill se i trailern även om det kan hända någon gång under en match.
För mycket lekstuga och "häftiga" effekter. Hoppas att man blir lyckligt överraskad fram till släppet, för just nu är det nog inte ett köp i min värld.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Haha Jeep med C4 var ju en klassiker

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Reaper | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Marantz Cinema 60
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Vad jag kunde se så var det inget unik som inte finns just nu, så för mig är det nutid.

Robothundar används inte riktigt i den utsträckningen idag som det visas i videon?

Permalänk
Medlem

Vi slipper battle royal skiten i detta va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Vi slipper battle royal skiten i detta va?

Dice LA jobbade ju på ett ”game mode” dom inte avslöjat än.
Inte helt omöjligt att det är BR, enda positiva är isåfall att dom satt ganska mycket resurser på det.

Permalänk
Medlem

Hyllningen till Zookaman och BF 1942 var ju helt klockren!
https://www.youtube.com/watch?v=k-wFI9vTqto

Permalänk

För någon som inte spelat Battlefield på länge, vad innebär Year 1 Pass Pack ? Ingår det som Battlefield Premium i tidigare utgåvor? eller är det endast kosmetiska saker?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S || Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming || Processor: Intel Core i7-6700K || RAM: Corsair Vengeance DDR3 3000MHz 16 Gb || Grafikkort: ASUS GTX 1080 Strix || PSU: Corsair RM750x || SSD1:Samsung SSD 850 EVO 500GB || SSD2: Corsair Force GT 120GB || OS: Windows 10 Pro ||Skärmar: Acer Predator XB271HU 165Hz & Dell UltraSharp U2412M

Permalänk
Medlem

Cyberfield 2042!

Permalänk
Medlem

Numera är man så luttrad när Dice låter pr-maskinen rulla att man mest fnissar åt alla larviga uttryck...

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Det var ju en väldigt fin Michael Bay film! Kan vi sluta tjata om denna spelserie som helt tappat sin själ för längesen nu?

Permalänk
Medlem

Helikoptrar! Förköp direkt!

Permalänk
Medlem

Såg snyggt ut, men wow vad avtänd man blev av trailern, extremt tråkig.

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Medlem

Ge oss en video med gameplay istället!!

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Flygplanet när han hoppa ur och sköt efterföljande plan med en Kung Carl Gustav och sedan hoppar tillbaka in i cockpit efter, eh?

4 hjulingen på hustaket som kördes över kanten av huset på helikoptern? Uh?

Supertornadon som kom som fick alla att flyga - med vingdräkten... Jag orkar inte! Töntfaktorn är total...

Knarka de nakna i en bastu när de kom på denna trailer? Nått slog slint i hjärnan på Dice.

Båda förstnämnda är en hyllning till väldigt populära BF3-community klipp. Som ungdomarna säger nuförtiden: DSVDV

blev f.övr. inte alls imponerad av denna otroligt intetsägande video. Vad vi kan dra från den är att:

1) "Levolution" fortsätter, vilket betyder mindre faktisk real-time destruktion från oss spelare och mer skript. Suck.
2) "COD-ifieringen" fortsätter, med jävla robothundar och annat skit som dödar dig på avstånd utan anledning eller skill. Stön.
3) Banorna kommer fortsatt vara livlösa, tråkiga, och framför allt vertikala, med massor av positioner för snipande campers. pust.
4) Vi som väntar på en ordentlig spirituell uppföljare till BF:BC2 och/eller BF3 får fortsätta vänta. BAH.

Näe. Blev ungefär lika taggad på detta som jag blev för BF:V och BF: One. Inte alls.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Flygplanet när han hoppa ur och sköt efterföljande plan med en Kung Carl Gustav och sedan hoppar tillbaka in i cockpit efter, eh?

Supertornadon som kom som fick alla att flyga - med vingdräkten... Jag orkar inte! Töntfaktorn är total...

Knarka de nakna i en bastu när de kom på denna trailer? Nått slog slint i hjärnan på Dice.

Håller med. Antar att dagens fortnite kidz går igång på det?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Grafiken är snygg men samtidigt ser den otroligt tråkig ut, kunde inte skilja på dom olika sidorna heller för alla va samma gråa massa. Robotar o drönare är kanske det tråkigaste jag vet i fps så det hoppas ja det kommer vara minimalt av men så kommer det såklart inte vara. Inget som lockade mig men jag hoppas när man väl få se gameplay att de inte är i närheten av det som visades i trailern.

Permalänk
Medlem

Har jag vuxit upp eller har serien tappat sin gnista eller vad??
Soundtracket var inte bra, första scenen var rätt cool grafiken var snygg men i övrigt: Mehh.. en shooter bland flera.
Kommer det till GamePass så testar jag gärna och spelar nog igenom single play.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | AOC 27" AG276QZD2 | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Ge oss en video med gameplay istället!!

Om det finns ett spel bakom trailern den här gången. Låt oss hoppas. 😋

Är inte så intresserad av möjligheten med 128 spelare, då DICE haft fortsatta problem att få inte minst kartorna att fungera med 64 spelare. Det räcker inte att bara göra dem större.

Permalänk
Medlem

Läste även att spelet kommer att kosta mer på PS5 och Series X/S samt att det inte kommer att finnas något enspelarläge. Ah nä, detta bli garanterat inte ett köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Skrivet av Baxtex:

https://www.youtube.com/watch?v=k-wFI9vTqto

Permalänk
Medlem

Ser kanon ut enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheYardbird:

Läste även att spelet kommer att kosta mer på PS5 och Series X/S samt att det inte kommer att finnas något enspelarläge. Ah nä, detta bli garanterat inte ett köp.

Får nog hålla med. Bara en massa meningslöst dödande utan enspelarläge, antaget att storyn är där.

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt trist trailer. Målgruppen är ju förmodligen brunstiga 14 åringar och inte förtappade gubbjävlar på 50 plus dock...

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony32:

Snälla låt det vara en bra efterföljare till 2142. Snälla DICE..

Som man saknat 2142 alltså. Serien blev helt ointressant för mig efter det.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin.Samuelsson:

För någon som inte spelat Battlefield på länge, vad innebär Year 1 Pass Pack ? Ingår det som Battlefield Premium i tidigare utgåvor? eller är det endast kosmetiska saker?

"year 1 pass" numera brukar väl vara typ att alla expansion packs som släpps första året ingår. Sen kommer "year 2 pass" också antagligen, om year 1 pass finns. Borde finnas en lite dyrare version som innehåller alla expansion packs som kommer släppas också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Dom som går igång på det har spelat dom tidigare spelen och förstår vad dom menar med det.

Permalänk
Inaktiv

Day 1, blir att sätta ihop ett crew lagom till detta.

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad ni som gnäller förväntade er? Detta ser ju att vara precis i linje med vad Battlefield-serien levererat sedan Bad Company 2 och Battlefield 3, om än något större skala än just Bad Company 2 men fortfarande instant action, fordon och mycket arkadkänsla.

Vill ni ha taktik och realism, spela Squad.

Permalänk
Medlem

Usch nej det här är nog inget för mig. För mig hade gärna militärer och zombies fått uteslutas helt från spel för alltid.

Det kändes väldigt blekt och ”samma sak” som typ varenda annat krigsspel som släppts de senaste tio åren.

Jag hoppas jag ändrar åsikt och att många coola funktioner och saker dyker upp.

Permalänk
Avstängd

Har kört BF3 och BF4 plus någon gratistimme på BF5 men detta var inget som fick mig att rycka fram kortet.
Det bör väl komma en del gameplay framöver så man verkligen ser vad som går och inte går att göra.
Blir inget direktköp och tror dessutom att mina spec kommer ligga på gränsen.

Kartorna kändes inte lika täta och jag har förkärlek till skogen eller staden, kräver inte några futuristiska megastäder där man ändå inte kommer kunna gå in i hälften av husen.
Lite för mycket framtid också även om detta inte såg ut att vara värsta varianten och tack för att man slapp laservapen och liknande.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10