Battlefield 2042 är officiellt – lanseras den 22 oktober 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

🎖️128-player count on PS5
🗺️Massive maps

Say no more, take my money.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Flygplanet när han hoppa ur och sköt efterföljande plan med en Kung Carl Gustav och sedan hoppar tillbaka in i cockpit efter, eh?

4 hjulingen på hustaket som kördes över kanten av huset på helikoptern? Uh?

Supertornadon som kom som fick alla att flyga - med vingdräkten... Jag orkar inte! Töntfaktorn är total...

Knarka de nakna i en bastu när de kom på denna trailer? Nått slog slint i hjärnan på Dice.

Finns folk som har gjort det i Bf3 tex, där med inspiration till trailern...

Jag hade hellre velat se BF6/Modern warfare.
Men detta kan bli kul om man kan ha hela sin clan med i samma squad.
Nu bara invänta info!

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem

en av de sämre battlefield trailerserna enligt mig, kändes off på något sett, dålig musik.. hoppades på en goliat/mech men inte det heller, blä.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Flygplanet när han hoppa ur och sköt efterföljande plan med en Kung Carl Gustav och sedan hoppar tillbaka in i cockpit efter, eh?

4 hjulingen på hustaket som kördes över kanten av huset på helikoptern? Uh?

Supertornadon som kom som fick alla att flyga - med vingdräkten... Jag orkar inte! Töntfaktorn är total...

Knarka de nakna i en bastu när de kom på denna trailer? Nått slog slint i hjärnan på Dice.

Tyckte det var lite roligt, med de skämten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hajvan:

Battlefield WOKE....zzzzzz

Vad exakt är det som är "woke"?

Skrivet av skyw00lker:

Tyckte det var lite roligt, med de skämten.

Ja jag tyckte också det var lite kul faktiskt

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Flygplanet när han hoppa ur och sköt efterföljande plan med en Kung Carl Gustav och sedan hoppar tillbaka in i cockpit efter, eh?

4 hjulingen på hustaket som kördes över kanten av huset på helikoptern? Uh?

Supertornadon som kom som fick alla att flyga - med vingdräkten... Jag orkar inte! Töntfaktorn är total...

Knarka de nakna i en bastu när de kom på denna trailer? Nått slog slint i hjärnan på Dice.

https://www.youtube.com/watch?v=FOaGhE_sejI
en tribut till rendezook

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Flygplanet när han hoppa ur och sköt efterföljande plan med en Kung Carl Gustav och sedan hoppar tillbaka in i cockpit efter, eh?

4 hjulingen på hustaket som kördes över kanten av huset på helikoptern? Uh?

Supertornadon som kom som fick alla att flyga - med vingdräkten... Jag orkar inte! Töntfaktorn är total...

Knarka de nakna i en bastu när de kom på denna trailer? Nått slog slint i hjärnan på Dice.

Battlefield har alltid varit spel där man kan vara påhittig och experimentera med stunts. De har aldrig varit spel som försökt vara realistiska.
I 1942 flög man lågt över öknen med sin 109 och strimlade soldater med propellern ex.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Rapidact:

Flygplanet när han hoppa ur och sköt efterföljande plan med en Kung Carl Gustav och sedan hoppar tillbaka in i cockpit efter, eh?

4 hjulingen på hustaket som kördes över kanten av huset på helikoptern? Uh?

Supertornadon som kom som fick alla att flyga - med vingdräkten... Jag orkar inte! Töntfaktorn är total...

Knarka de nakna i en bastu när de kom på denna trailer? Nått slog slint i hjärnan på Dice.

Stuntet med flygplanet är ju en klassiker
https://youtu.be/FOaGhE_sejI

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillvirus:

Har spelat alla bf sen bad company 2, men detta fick jag inget sug över 😪hade hoppats på Vietnam kriget.

Ingen som orkar spela en era i en längre period.

Vietnam har väl redan testats 2 gånger och de var inte populära länge.

Och om du bara spelat sedan BC2 så har du ju missat rötterna till BF, vilket detta påminner mer om än BC2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pytonOrm:

nu är jag förvirrad heter det Battlefield 6 eller battlefield 2042 ???

Battlefield 2042.

Permalänk
Medlem

Suck, inte till Stadia alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

BF2042!!!!!!

Dock så ser den mer ut som en vanligt BF.

21 år i framtiden är ju inte så jättemycket.

Permalänk
Medlem

Rätt så hypad är man, aldrig varit de annars över Battefield.

Boys and girls dags att packa och hoppa in i tidsmaskinen vi ska kriga.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Pre order nissar, håll i era plånböcker tack, så vi faktiskt får content.

Kunde inte sagt det bättre!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rapidact:

Flygplanet när han hoppa ur och sköt efterföljande plan med en Kung Carl Gustav och sedan hoppar tillbaka in i cockpit efter, eh?

4 hjulingen på hustaket som kördes över kanten av huset på helikoptern? Uh?

Knarka de nakna i en bastu när de kom på denna trailer? Nått slog slint i hjärnan på Dice.

De exemplen är ju EXTREMT klassiska battlefield-moves sen Battlefield 2. Det sista man kan klaga på tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Flygplanet när han hoppa ur och sköt efterföljande plan med en Kung Carl Gustav och sedan hoppar tillbaka in i cockpit efter, eh?

4 hjulingen på hustaket som kördes över kanten av huset på helikoptern? Uh?

Supertornadon som kom som fick alla att flyga - med vingdräkten... Jag orkar inte! Töntfaktorn är total...

Knarka de nakna i en bastu när de kom på denna trailer? Nått slog slint i hjärnan på Dice.

Den kändes ju väldigt ”battlefieldmoments” så de körde helt enkelt vidare på det spåret de kört sedan länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseleet:

Det lär knappast vara en slump att denna nyhet publicerades kl 13:37!!

Ja, jag var tvungen att skapa en användare för att säga detta. Har tjuvläst här på forumet i många år så det var nog på tiden!

Välkommen!
Jag ser framemot att träffa dig på slagfältet....

Permalänk
Medlem

Musiken kändes hämtad ur en ny Nolan-film lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony32:

Snälla låt det vara en bra efterföljare till 2142. Snälla DICE..

Reboot/remake tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Nytt Battlefield 2142 med andra ord.. besviken. Ville ha nytt Battlefield 3.

Det skiljer 100 år mellan 2042 och 2142. Alltså som att säga att 2042 är ett nytt 1942. 2142 hade mechs och stora flygande baser, något vi inte lär se i 2042.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Flygplanet när han hoppa ur och sköt efterföljande plan med en Kung Carl Gustav och sedan hoppar tillbaka in i cockpit efter, eh?

4 hjulingen på hustaket som kördes över kanten av huset på helikoptern? Uh?

Supertornadon som kom som fick alla att flyga - med vingdräkten... Jag orkar inte! Töntfaktorn är total...

Knarka de nakna i en bastu när de kom på denna trailer? Nått slog slint i hjärnan på Dice.

Var ju kul. Taktik eller inte, dom visade hur folk kommer att spela spelet. Jag kommer iallafall att ramma flygplan med fyrhjuling om jag får chansen. Rätt bra kritik om man utgår från like-dislike ratio på youtube.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk

Bayhem! Mitt gamla 1060 gråter lite.

Visa signatur

2600x | Asus b450-e | 16GB Ram | 3060ti | 660p 1tb | CM 690 chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Battlefield har alltid varit spel där man kan vara påhittig och experimentera med stunts. De har aldrig varit spel som försökt vara realistiska.
I 1942 flög man lågt över öknen med sin 109 och strimlade soldater med propellern ex.

Svårt att slå bf2 när man kunde växla mellan målsökande missil och förare i apachen, nu faller ju helikoptern på sekunden bara man byter plats.

Permalänk
Medlem

Hmmm.. Kändes mer som cod än battlefield. Tittat 2ggr på mobilen och behöver se den på stora skärmen med hörlurar känner jag. Vart är battlefield känslan, musiken, bra trailern?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PlogarN97:

21 år i framtiden är ju inte så jättemycket.

Vad jag kunde se så var det inget unik som inte finns just nu, så för mig är det nutid.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skrivet av Rapidact:

Flygplanet när han hoppa ur och sköt efterföljande plan med en Kung Carl Gustav och sedan hoppar tillbaka in i cockpit efter, eh?

4 hjulingen på hustaket som kördes över kanten av huset på helikoptern? Uh?

Supertornadon som kom som fick alla att flyga - med vingdräkten... Jag orkar inte! Töntfaktorn är total...

Knarka de nakna i en bastu när de kom på denna trailer? Nått slog slint i hjärnan på Dice.

Håller med dig. Som andra säger det är klassiska "battlefield moments" men man tar ju inte med det i trailern! Det är ju saker man gör själv när man spelar, inte något som ska ses som en del av det "vanlig" gameplay som man tar med i en trailer. Oseriös ton på trailern och för mycket klipp av stora arméer med folk som stannar mitt i en en eldstrid för att stirra på saker.

Visa signatur

I5-3570K@4,4Ghz| KFA2 GTX 1070 Ti | ASRock Z77 ExtreaM4 | Corsair 8GB 1600MHz Vengance | Corsair HX 750W | Samsung 840 250GB

Permalänk

Sicket j*vla skit alltså.... är det så svårt med egna idéer? Nya bf ser ut som en kopia av modern warfare. Besviken men jag hade inte väntat mig något annat heller.

Permalänk
Medlem

Japp, flopp

Permalänk
Skrivet av GuuFi:

Ingen som orkar spela en era i en längre period.

Vietnam har väl redan testats 2 gånger och de var inte populära länge.

Och om du bara spelat sedan BC2 så har du ju missat rötterna till BF, vilket detta påminner mer om än BC2.

Okej tack för infon 👍

Permalänk
Medlem

Det blir redigt gött det här! Det fins CS lol fof o voff till er andra.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3