Är detta en bra packning av grafikkort (återköp)

Permalänk
Avstängd

Är detta en bra packning av grafikkort (återköp)

Ska skicka tillbaka ett grafikkort och är lite orolig pga det höga värdet.
Jag använder samma kartong som jag fick när jag köpte det.
Köpte bubbelplast som jag virade in kortet i (1 varv) och på sidorna la jag plast så inte kortet åker runt i kartongen.
Hur ser detta ut?

Permalänk
Medlem

Om Grafikkortet är packat på rätt sätt inuti dess tillhörande kartong så har du väl inte packat något sämre än vad återförsäljarna själva gör

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE | Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical

Permalänk
Medlem

Ser bra ut tycker jag. Själv brukar jag lägga lite extra kartong också, så det blir "tjockare". Vet inte om det hjälper dock.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Avstängd

Om du skickar tillbaka det på samma sätt som du fick det så är det ju lugnt. Det ska mycket till för att man ska skada en GPU i frakt.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Fick ett rtx 3000 kort av inet, då var det bara gpu lådan och en pingvinstång i en större låda. Så som du packat det är ju helt lugnt om som ovan sagt, det ligger bra och i esd-påse i gpu lådan

Permalänk
Avstängd

Tack ska ni ha.

Permalänk
Medlem

Så länge man inte virar in kretskort i bubbelplast som ej har ESD skydd/motstånd så är det mesta ok.
Dvs vanlig bubbelplast kan skapa stora mängder ESD som kan skada elektronik väldigt lätt.
Har man ingen esd påse/etc så är papper/kartong oerhört mycket bättre val.

Sen ang ""om du skickar tillbaka det på samma sätt som du fick det så är det ju lugnt""
Så är det inte alls "lungt" i en del fall!
Detta för att fabriks kartonger är gjorda för att skickas många kartonger samtidigt på en pall.
Att skicka dessa "lösa" är nåt som butikerna gör idag ja MEN dom tar en chans att "paketera undermåligt" dåd et helt enkelt blir billigare i längden för dom att ta smällen OM posten/etc skulle mangla paketen.
Och är det undermåligt paketerat så är det butiken/den som skickade som får ta kostnaden inte posten.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!