PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av TomAndersson94:

Lyckades få en! Tack till dig som skrev här när dom kom i lager 😍 Kunde inte köpa när jag va inne på ps5ans sida men när jag va bland sökresultaten kunde jag trycka direkt på lägg i varukorgen på ps5an, det fungerade!

Så jag gjorde också, dock så verkade det nog som att den bara helt enkelt var borta ett tag, hur som helst klagar jag inte, äntligen! tror knappt det är sant haha

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Fick inget mail härifrån forumet nu, senaste är från 14:24, underbart… Får la gå in 20ggr i timmen och kolla istället för att hinna med detta

Permalänk
Medlem

Åh, missade det! Får hoppas det dyker upp snart igen

Permalänk

Ni som lyckades beställa. Hur många av er tog klarna faktura? Säkraste kortet enligt mig men också längre order hantering och man kan halka ner i prioritering😅

Permalänk
Skrivet av Real_performance:

Ni som lyckades beställa. Hur många av er tog klarna faktura? Säkraste kortet enligt mig men också längre order hantering och man kan halka ner i prioritering😅

Jag tog klarna men lyckades nog beställa typ först av alla. Sen så handlar jag rätt mycket där på lokala butiken. Så blir det strul och jag prioriteras bort så tappar de en trogen kund vilket de bistert nog även ska få höra isåfall!

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att systemet funkar som det ska. Jag tog Klarna eftersom allting fylls i automatiskt då... I appen så är betalningen under arbete och har fått bekräftelsemail från Kjelle, så jag håller alla mina tummar.

Permalänk
Medlem

Valde också klarna faktura, fick orderbekräftelse på mail 5 minuter efter beställning typ, så hoppas det inte blir några problem.

Visa signatur

Dota 2!

Permalänk
Skrivet av tykoZ:

Valde också klarna faktura, fick orderbekräftelse på mail 5 minuter efter beställning typ, så hoppas det inte blir några problem.

Jag fick tack för din beställningsmail precis efter köpet 👍🏻

Permalänk
Skrivet av Bryggare_Bob:

Jag tog klarna men lyckades nog beställa typ först av alla. Sen så handlar jag rätt mycket där på lokala butiken. Så blir det strul och jag prioriteras bort så tappar de en trogen kund vilket de bistert nog även ska få höra isåfall!

Samma här. Jag va riktigt snabb. Så vi får hoppas systemet lirar som det skall. 😅.

Permalänk

Körde också klarna för att få igenom ordern snabbare. Bekräftelsemailet kom fort och det stod ju 1-2 dagars leveranstid på sidan, får se om det stämmer. ☺️

Permalänk
Medlem

Körde också klarna för att få igenom ordern snabbare. Bekräftelsemailet kom fort och det stod ju 1-2 dagars leveranstid på sidan, får se om det stämmer. ☺️

Frågade i chatten och dom sa att dom bara skickar beställningar samma dag ifall dom är gjorda innan kl 14.00, så lär väl skickas imorgon och komma måndag i mest sannolikhet

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k

Permalänk
Medlem

15:15:48 är min beställning tryckt igenom. Får se om det räcker. Tror jag var en utav dom första härifrån som fick igenom beställning åtminstone. Å dom var kvar länge att beatälla efter jag lagt min.

Permalänk
Medlem

15:28 här, dock var där en period då köp knappen inte fanns på sidan så vet inte var man hamnar i det hela egentligen, bara att hoppas på det bästa

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

15:28 här, dock var där en period då köp knappen inte fanns på sidan så vet inte var man hamnar i det hela egentligen, bara att hoppas på det bästa

Japp, då måste jag ju varit en av dom första. Hoppas vi får hem en. Hehe

Permalänk
Medlem

Jahapp, order makulerad hos Kjell...

Permalänk
Medlem

Nu står det "behandlas" på min beställning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gythor:

Vilken tid lade du din?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TauJanum:

Vilken tid lade du din?

15:29.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gythor:

1515 lade jag min bestälning å nu står det "behandlas", tidigare stod det "inkommen".

Permalänk
Medlem
Skrivet av gythor:

Och jag la min 15:28 men den har inte ändrats från inkommen än...helvete vilken ångest man fick helt plötsligt...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av TauJanum:

Japp, då måste jag ju varit en av dom första. Hoppas vi får hem en. Hehe

Min order gick igenom 15:12. Sen tog det nån minut att lägga upp det här, var tvungen att ringa min kompis som också var på jakt.

Permalänk
Skrivet av gythor:

15:29 för mig med.. står fortfarande som inkommen men nu blir man ju nervös..

Permalänk
Medlem
Skrivet av gythor:

Inte godkänd hos Klarna kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyJoe:

Inte godkänd hos Klarna kanske?

Svarade och frågade om det var på grund av Klarna, men infon jag fick var för att det hann sälja slut innan min order kom igenom.

Permalänk
Skrivet av gythor:

Av vilken anledning? 😢

Permalänk
Skrivet av gythor:

Svarade och frågade om det var på grund av Klarna, men infon jag fick var för att det hann sälja slut innan min order kom igenom.

Vilket klockslag la du din?

Permalänk
Medlem

Skriver ut allt här så jag slipper upprepa mig.

Betalning med Klarna
Beställning lagd 15:29
Status på kjell.se är fortfarande "Inkommen".

Följande mail fick jag från deras support:

"Hej,

Vi kontaktar dig angående din order innehållandes Playstation 5. På grund av en mycket hög efterfrågan har produkten hunnit bli slutsåld innan din beställning inkom till oss, vilket dessvärre innebär att vi har varit tvungna att makulera din order.

Återbetalning sker till samma betalmedel som använts för köpet och syns inom fem bankdagar.

Vi ber om ursäkt för det inträffade och välkomnar dig att kontakta oss på Kundservice vid frågor."

_________

Det kanske inte är helt oväntat dock. När jag uppdaterade sidan efter att min beställning vart genomförd så hade status övergått till "slut", och därefter började sidan bugga som vissa här påtalade (att det stod att de hade 5 enheter kvar fram till typ 16). Dumt att man bygger såna förväntningar bara. Fallet blir så högt. Suck, bara fortsätta stressuppdatera alla dessa jävla hemsidor...

Permalänk
Skrivet av gythor:

Skriver ut allt här så jag slipper upprepa mig.

Betalning med Klarna
Beställning lagd 15:29
Status på kjell.se är fortfarande "Inkommen".

Följande mail fick jag från deras support:

"Hej,

Vi kontaktar dig angående din order innehållandes Playstation 5. På grund av en mycket hög efterfrågan har produkten hunnit bli slutsåld innan din beställning inkom till oss, vilket dessvärre innebär att vi har varit tvungna att makulera din order.

Återbetalning sker till samma betalmedel som använts för köpet och syns inom fem bankdagar.

Vi ber om ursäkt för det inträffade och välkomnar dig att kontakta oss på Kundservice vid frågor."

_________

Det kanske inte är helt oväntat dock. När jag uppdaterade sidan efter att min beställning vart genomförd så hade status övergått till "slut", och därefter började sidan bugga som vissa här påtalade (att det stod att de hade 5 enheter kvar fram till typ 16). Dumt att man bygger såna förväntningar bara. Fallet blir så högt. Suck, bara fortsätta stressuppdatera alla dessa jävla hemsidor...

Du måste varit precis på fel sida gränsen för jag la min order 15:29 också och än så länge har den inte blivit makulerad. (Hemsidan verkade okej efter jag lagt ordern också) Himla otur för dig! Håller tummarna för att jag inte ska få samma mail nu.

Permalänk

Du måste varit precis på fel sida gränsen för jag la min order 15:29 också och än så länge har den inte blivit makulerad. (Hemsidan verkade okej efter jag lagt ordern också) Himla otur för dig! Håller tummarna för att jag inte ska få samma mail nu.

Samma här. Det står att min gick igenom 15:29 också. Konstigt dock att alla lagt samma klockslag. Min står också som inkommen än. Så vi va nog rätt många som la precis samtidigt 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av TauJanum:

1515 lade jag min bestälning å nu står det "behandlas", tidigare stod det "inkommen".

Vart kan du läsa att det står "behandlas" är det i Kjells hemsida eller i mail? Jag beställde kl 15.13 via klarna har bara fått ett orderbekräftelse och ser inget på mina sidor i Kjells hemsida

Fel skrivet