PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur långt Webhallen har kommit med sina förbeställningar ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Är det någon som vet hur långt Webhallen har kommit med sina förbeställningar ?

Senast jag såg någon bekräfta sin leverans från webhallen så hade de förbeställt typ i september 2020, och strax därefter stängde väl förbeställningarna om jag inte minns fel. Någon annan har nog bättre koll, men det känns kanske som att de är klara, eller snart är klara med kön?

Permalänk

Äntligen fick jag min PS5 från webhallen igår, så otroligt skönt att man inte behöver söka mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PotatoGhost:

Äntligen fick jag min PS5 från webhallen igår, så otroligt skönt att man inte behöver söka mera.

När hade du lagt beställningen? Kul för dig!

Permalänk
Medlem

Har just skrivit med supporten på Webhallen.

När det gäller dom PS5 Digital som är på ingående, dessa skall gå direkt till tidigare beställningar dom fått in. (Så dessa kommer inte släppas till försäljning)

PS5 Disc versionerna är beräknat att komma in d. 15/6, antal var oklart. Dessa blir släppt till försäljning d. 15/6 enligt han jag skrev med på webhallen.

Dom vill först ha dom inne på lager innan dom lägger ut dom till försäljning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

https://i.imgur.com/ETXa8mH.png
står ju 50+ på väg in på webhallens hemsida nu, kan hoppas deras förbokningar blir klara snart, hade varit kul att få tag på ps5a detta året iallafall...

Går det att få notiser från webhallen när de kommer in? Som sagt hade varit kul att få tag på en innan nästa version kommer.

Visa signatur

Killen

Permalänk
Medlem
Skrivet av TauJanum:

Har just skrivit med supporten på Webhallen.

När det gäller dom PS5 Digital som är på ingående, dessa skall gå direkt till tidigare beställningar dom fått in. (Så dessa kommer inte släppas till försäljning)

PS5 Disc versionerna är beräknat att komma in d. 15/6, antal var oklart. Dessa blir släppt till försäljning d. 15/6 enligt han jag skrev med på webhallen.

Dom vill först ha dom inne på lager innan dom lägger ut dom till försäljning.

Jag skrev nyss och frågade i chatten om dom hade någon aning om där kommer vara medlemskapsnivå-spärr på dessa, så som dom gjort på mesta av deras grafikkort, men tyvärr så kunde han inte ge mig ett svar, får ta och be att dom inte får för sig att göra något sånt igen :/

Skrivet av almar:

Går det att få notiser från webhallen när de kommer in? Som sagt hade varit kul att få tag på en innan nästa version kommer.

Han ovan skrev ju iallafall att dom kommer in 15/6, så håll ögonen öppna då

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Jag skrev nyss och frågade i chatten om dom hade någon aning om där kommer vara medlemskapsnivå-spärr på dessa, så som dom gjort på mesta av deras grafikkort, men tyvärr så kunde han inte ge mig ett svar, får ta och be att dom inte får för sig att göra något sånt igen :/

Tack!

Visa signatur

Killen

Permalänk
Medlem

Amazon.se och Elgiganten borde få in ps5 snart även Netonnet kanske då dem endast fick in Digital för någon vecka sedan

Permalänk
Medlem

Står <10 på Webhallen igen

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus G502X Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Skrivet av gythor:

När hade du lagt beställningen? Kul för dig!

Senast dom hadde på webhallen fick jag klickat hem den Underbar maskin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Vadå medlemskapsnivå-spärr? Vad menas med det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

På grafikkorten så har dom krävt att man varit nivå 5 och i vissa fall nivå 13 för att beställa dom.
Kanske inte borde ha sagt spärr, kanske därför det lät konstigt

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Du måste ha handlat där för X antal tusen kronor så du har gått upp i medlemsnivå för att få köpa ps5

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

På grafikkorten så har dom krävt att man varit nivå 5 och i vissa fall nivå 13 för att beställa dom.
Kanske inte borde ha sagt spärr, kanske därför det lät konstigt

Det har inte jag sett alls och är inne på webbis dagligen, vart såg du det? Det är nyheter för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Det har inte jag sett alls och är inne på webbis dagligen, vart såg du det? Det är nyheter för mig.

Där är ju inget sånt på dom grafikkorten där finns i lager nu, men när dom släpper 3060, 3070 kort osv. så brukar det vara så.

Visa signatur

Permalänk

Köpte på Kjell och Company precis. Wooohooo!!!!
Äntligen lyckades jag.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M4 Pro | 24GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bryggare_Bob:

Köpte på Kjell och Company precis

Tack! Fick handla där jag med!

Permalänk
Medlem

Några minuter för sen som alltid

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TauJanum:

Tack! Fick handla där jag med!

Jag också!

Visa signatur

Dota 2!

Permalänk

Jag hade sån jäkla tur. Satt och uppdaterade sidorna i vanlig ordning… ingenting. Såg att Kjell hade nån form av livesändning kollade på den i typ en minut. Stängde ner och uppdaterade sidan igen… Då fanns det.

Permalänk
Medlem

Står att det finns online, men köpknappen saknas...

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Fortfarande 5 kvar, jag kan se köpknapp fortfarande.

Edit: nvm, försvann 1 minut efter jag postade denna.

Visa signatur

Dota 2!

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Eller inte, beställningen gick igenom precis innan det blev slut på lager verkar det som, hoppas hoppas på en orderbekräftelse nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av gythor:

Står att det finns online, men köpknappen saknas...

Var tvungen att välja varuhus igen och då kom köpknappen. Då får vi se om det går!

Permalänk

Funkade för mig också 😃 äntligen. Får vi bara hoppas att det inte va någon på it-avdelningen som råkat boka i fel lager saldo eller liknande 😂

Permalänk
Medlem

Funkade inte för mig. Får inte fram knapp o när den ligger i önskelista så kan jag inte få den i köplistan...

Edit: O där var de slut i lager

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE, Linux |=~-

Permalänk

Lyckades få en! Tack till dig som skrev här när dom kom i lager 😍 Kunde inte köpa när jag va inne på ps5ans sida men när jag va bland sökresultaten kunde jag trycka direkt på lägg i varukorgen på ps5an, det fungerade!

Permalänk

Jag hade också strul i 3-4 minuter innan jag fick fram köp knappen. Jag skapade illa kvickt ett konto genom Firefox webbläsaren och när det va skapat så fick jag upp köp knappen. Om det berodde på medlemskapet eller att deras sida bara va sjukt trög vet jag dock inte 😅