Quiz: Vad kan du om tangentbord?

Permalänk
Melding Plague

Quiz: Vad kan du om tangentbord?

Denna veckas quiz handlar uteslutande om tangentbord, där vi vill veta hur bra koll ni har på dessa knattriga inmatningsdon.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Blev lite för hastigt på vissa frågor

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Gallerikonnässör

Trodde det skulle gå liite bättre, men icke.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem

Svårt och gissade på ett par.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Ingen koll på super duper ultra x från logitech tydligen

Permalänk
Medlem

Inte så svårt, men kul!

Ganska osannolikt att snittet skulle vara identiskt med alla dessa meddelanden i tråden. Troligen fel på uträkningen eller så uppdateras inte värdet korrekt? @JonasT

Edit: ser nu att värdet uppdateras efter hand... ok då kanske det är rätt

Permalänk
Medlem

Äntligen något man har någorlunda koll på!

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem

Snubbla på frågan om det gamla tangetbordet. Ack!

Permalänk
Medlem

Vi borde ha en recap på förra quisset i samband med att nya släpps? Lite data om svåraste frågan etc?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Mitt resultat: 8/10.

Inte så svårt, men kul!

Ganska osannolikt att snittet skulle vara identiskt med alla dessa meddelanden i tråden. Troligen fel på uträkningen eller så uppdateras inte värdet korrekt? @JonasT

Alla som gjort Quizet delar självklart inte resultatet i tråden, tror inte det är fel på uträkningen. Uträkningen på ett medelvärde borde inte gå att göra fel

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Gick lite för snabbt på frågan om tangentbordet med blanka tangenter... Svaret på sista frågan är tangentbordet jag skriver detta på

Permalänk

Helt ok

Visa signatur

Ryzen 5 3600X. 32GB Ram. Gtx 1070.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av medbor:

Vi borde ha en recap på förra quisset i samband med att nya släpps? Lite data om svåraste frågan etc?

Det är ingen dum idé! Jag tar med mig det förslaget till nästa vecka

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av medbor:

Mitt resultat: 8/10.

Inte så svårt, men kul!

Ganska osannolikt att snittet skulle vara identiskt med alla dessa meddelanden i tråden. Troligen fel på uträkningen eller så uppdateras inte värdet korrekt? @JonasT

Edit: ser nu att värdet uppdateras efter hand... ok då kanske det är rätt

Precis, snittet uppdateras dynamiskt allt eftersom fler gör quizet.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem

Trodde jag skulle få max 1-2 rätt men blev 8/10, lite chansning men mycket kunde jag köra uteslutningsmetoden på.

Permalänk
Medlem

6/10
Helt ok chansande på de flesta.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

6/10

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Föredetting

Bättre än väntat.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Hedersmedlem

Så... fler frågor?

(skrivet på ett Cherry MX Clear från 1991)

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tänkte jag skulle bomma detta och landa ganska mycket lägre. Men liksom.. jag har iaf nuförtiden ett mekaniskt tangentbord och efter att alla (wasd) tangenterna blev slitna och tecken-lösa så har jag ju lärt mig om PBT-plast samt köpt sådana. Så man har väl blivit lite snobb.

(Numpad ett måste tills dagen jag dör!)

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Alla som gjort Quizet delar självklart inte resultatet i tråden, tror inte det är fel på uträkningen. Uträkningen på ett medelvärde borde inte gå att göra fel

Nej det var mest att jag trodde det inte uppdaterades utan räknades ut när inlägget skrevs första gången

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Det är ingen dum idé! Jag tar med mig det förslaget till nästa vecka

Skrivet av JonasT:

Precis, snittet uppdateras dynamiskt allt eftersom fler gör quizet.

Gött! Tänkte det kändes rimligt efter lite funderingar

Permalänk
Hjälpsam

Lexmark?! Det var nytt för mig, Lenovo tog ju deras laptop division men hade ingen aning om att Lexmark tog över något från kringutrustningen.

Edit;
Jobbar samtidigt, så tog en fråga då och då, därav kass tid.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Helt okej

Permalänk
Medlem

2/10, kan ha något att göra med att jag älskar mini scissortangentbord och hatar "Höghusknappar" samt klickljuden kanske?

Nästan lite pinsamt, men jag trivs här på botten!

Permalänk
Medlem

5/10. Har ägt 2st Logitech UltraX Premium vilket jag gillat skarpt. Synd att de inte tillverkas längre

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Tenkeyless resultat.