Quiz: Vad kan du om tangentbord?

Permalänk
Medlem

9/10
Damn, missade på Razer-switcharna. Kunde inte komma på vilken av de två som var rätt.
Annars gick det bra

Kul lagom svår quiz!

Permalänk
Medlem

Haha! Jag kan egentligen ingenting om tangentbord, men lyckades uppenbarligen chansa rätt i ovanligt stor utsträckning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyxira:

2/10, kan ha något att göra med att jag älskar mini scissortangentbord och hatar "Höghusknappar" samt klickljuden kanske?

Nästan lite pinsamt, men jag trivs här på botten!

Kommer ner med lite popcorn och läskeblask, 3/10.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Första gången med full pott på ett av Swecs quiz, hade ingen aning om att det var just detta jag var insnöad på 😅

Permalänk
Medlem

9/10 korrekta svar
Nämen se där, en tangentbordsmästare! Grymt jobbat!

Snittresultatet bland alla deltagare är 5.57/10.
Du klarade quizet på 1 minut 51 sekunder.

Faaaan!

Permalänk
Medlem

2/10

Mycket bra med tanke på att jag inte bryr mig om tekniken bakom tangentbordet utan bara hur de känns att skriva på.

Permalänk
Medlem

Långt över förväntan faktiskt.

Permalänk
Medlem

5/10, för svårt.

Permalänk
Medlem

Yea

Permalänk
Hedersmedlem

Tvekade mellan vilka som tog över Model M och gissade fel.

Permalänk
Medlem

Har ännu ett trådlöst UltraX-tangenbord liggandes i en garderob. Min gamla Model M såldes här på SC. Och nu sitter jag på en Steelseries Apex M800 som jag är tillräckligt nöjd med för att förmodligen behålla i många år till. Tangentbord är intressanta, så lätta att ignorera trots att de är en så viktig del av helheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Mycket bra med tanke på att jag inte bryr mig om tekniken bakom tangentbordet utan bara hur de känns att skriva på.

Fast ju mer man vet om tekniken bakom, desto enklare kan det bli att hitta rätt tangentbord som känns bra att skriva på

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Slarvfel men ändå nöjd.

Permalänk
Medlem

Perkele, trodde jag kunde bättre

Permalänk
Medlem

Som tangentbordsnörd skulle jag fått skämmas om resultatet inte varit 10/10 ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Fast ju mer man vet om tekniken bakom, desto enklare kan det bli att hitta rätt tangentbord som känns bra att skriva på

Hur ofta tror du jag köper tangentbord? Min tangentbordshistoria går så här.
1986 - C64 tangentbord
1989 - A500 tangentbord
1992 - IBMs legendariska tangentbord.
2007 - så dog mitt IBM köpte nytt tangentbord i butik som var nice att skriva på.
2014 - Köpte ett nytt tangentbord som provades i butik.
Slut.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Hehe

Permalänk
Medlem

Finns TKL av Logitechbrädan med Scissor? Behöver inte vara Logitech utan bara komma nära IBM Thinkpad-tgb.

Permalänk
Hjälpsam
Permalänk
Medlem

Kul frågetävling, det är mycket man har glömt

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyFather:

Finns TKL av Logitechbrädan med Scissor? Behöver inte vara Logitech utan bara komma nära IBM Thinkpad-tgb.

Det finns desktop-varianter av Thinkpad-tangentborden, av både deras nuvarande och tidigare av den äldre varianten. Med USB eller Bluetooth. Men då får man samma layout som på Thinkpad förstås ...

"Tenkeyless" tangentbord med saxbrytare är väldigt ovanliga, konstigt nog. Det finns chiclet i Mac-stuk från Matias, men jag tror man måste beställa från Kanada om man vill ha "Nordisk" layout

Permalänk
Medlem

Jag kan absolut ingenting, kanske 1 av frågorna, så det gick ju bra med chansningarna

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Inte helt nöjd men är väl inte så bra påläst om detta ämne heller😀

Permalänk
Medlem

0 rätt! Verkar inte som om jag bryr mig, bara använder

/ B

Permalänk
Medlem

Detta hade man inte så mycket koll på men hittar jag ett tgb. som man kan testa och man trivs med det ,så köper man det.
Vilket är det viktiga för mig att man själv trivs med det och inte vad alla andra tycker och tänker.

Permalänk
Medlem

Gick bättre än de flesta quizen för mig, kul!