PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Hur lång tid brukar det ta för ps5an att komma till butik om man valt den metoden någon som vet?

Permalänk
Medlem

Hade inte varit så orolig om man missat, verkar ju vara dagliga drops nuförtiden

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, SF1000, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Skulle beställa på webhallen men jag kunde inte gå vidare med min klarna betalning, är det för att produkten redan är slut när jag försöker genomföra mitt köp?

Gick utmärkt för min del att köpa med klarna faktura igår, troligen tog lagersaldot slut innan du han slutföra köpet helt.

Permalänk
Medlem

Länk till netonnet ?
Hittar bara digital edition?

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 4070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaajaa:

Hur lång tid brukar det ta för ps5an att komma till butik om man valt den metoden någon som vet?

1-2 arbetsdagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Länk till netonnet ?
Hittar bara digital edition?

/Homer_S

https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, SF1000, PG32UCDP

Permalänk
Medlem

Nope

Missade denna också. Tyckte det var en bra ide att sticka ut och springa eftersom det inte var så varmt. Tjit också

Edit. Men nu jävlar tror jag faktiskt att jag nöp en! Tjo!

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Webhallen till skillnad från andra aktörer tar också aktivt bort ens beställning innan utskick om man har lagt en beställning tidigare. Det borde samtliga återförsäljare ta efter tills det finns konsoler ute fysiskt i butikerna.

Jag såg att min beställning försvann från Webhallen. Gäller det också om man tidigare beställt versionen utan disc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpalarsson:

Jag såg att min beställning försvann från Webhallen. Gäller det också om man tidigare beställt versionen utan disc?

"Vi gör allt vad vi kan för att alla skall kunna få spela på nästa generation av konsoler så att så länge det finns en kraftig begränsning i tillgång förbehåller vi oss rätten att makulera beställningar från kunder som redan har köpt en PS5 Standard eller PS5 Digital."

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpalarsson:

Det vet jag inte, men det är rimligt om de hade gjort så då de vill nog begränsa konsolen till en per kund, oavsett om det är Digital eller Standard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strikr:

Missade denna också. Tyckte det var en bra ide att sticka ut och springa eftersom det inte var så varmt. Tjit också

Kolla inlägget ovanför Finns fortfarande i lager för mig.
Måste säga att det är roligt att det sker så många drops nu! Mindre stressigt för de som vill klicka hem en!

Visa signatur

Skädda, Gös, Röding, Bleka, Havskatt, Kveite

Permalänk
Skrivet av lambdan:

"Vi gör allt vad vi kan för att alla skall kunna få spela på nästa generation av konsoler så att så länge det finns en kraftig begränsning i tillgång förbehåller vi oss rätten att makulera beställningar från kunder som redan har köpt en PS5 Standard eller PS5 Digital."

Ah fuck! Fan va segt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.No1:

Kolla inlägget ovanför Finns fortfarande i lager för mig.
Måste säga att det är roligt att det sker så många drops nu! Mindre stressigt för de som vill klicka hem en!

Tror jag fick en!!!

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Det vet jag inte, men det är rimligt om de hade gjort så då de vill nog begränsa konsolen till en per kund, oavsett om det är Digital eller Standard.

Köper det på ett sätt men jag ångrar att jag köpte den digitala och är inte ute efter att scamma någon.

Permalänk

Finns fortfarande på Webhallen. Står 50+ i lager.

Edit: Slut nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpalarsson:

Köper det på ett sätt men jag ångrar att jag köpte den digitala och är inte ute efter att scamma någon.

Fortsätt hålla utkik på NetOnNet, de har släpp titt som tätt som vi har sett på sistone. Förhoppningsvis får du tag på en där.

Permalänk

Hej, lyckades få tag på en via NetOnNet idag, (avbokar den jag beställde på webhallen igår eftersom jag inte vill ha ratchet clank spelet). Men nu på NetOnNet valde jag standard frakt med PostNord (gratis), men jag undrar om någon här vet på ett ungefär hur lång tid det kan ta att få konsolen från NetOnNet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisse_123:

Hej, lyckades få tag på en via NetOnNet idag, (avbokar den jag beställde på webhallen igår eftersom jag inte vill ha ratchet clank spelet). Men nu på NetOnNet valde jag standard frakt med PostNord (gratis), men jag undrar om någon här vet på ett ungefär hur lång tid det kan ta att få konsolen från NetOnNet?

3-4 dagar som de skriver. Brukar vara 3 oftare än 4, dock. Men räkna inte med att ha den imorgon.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisse_123:

Dem brukar jävlas å hålla kvar den 1-2 dagar extra om man inte betalar för express frakt. Vet inte om samma gäller för PS5 dock när det är så hög rulljans på dem (lådorna tar ju plats för dem också).

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Karate Taco:

3-4 dagar som de skriver. Brukar vara 3 oftare än 4, dock. Men räkna inte med att ha den imorgon.

Skrivet av lambdan:

Dem brukar jävlas å hålla kvar den 1-2 dagar extra om man inte betalar för express frakt. Vet inte om samma gäller för PS5 dock när det är så hög rulljans på dem (lådorna tar ju plats för dem också).

Tack så mycket för snabbt svar!!

Permalänk
Medlem

Vet inte vad som händer med svarta kontroll bundlen på Webhallen, är som schrödingers cat. Ibland är den slut, ibland är det 50+. Ibland är köp knappen framme, ibland är det Tillfälligt fullbokat.

https://www.webhallen.com/se/product/337218-Playstation-5-Kon...

EDIT: Nu verkar den vara borta. Phew, blir nästan orolig när en PS5a är i lager i 20 min

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Pratade med MM igen och de sa att de som lades upp igår och idag men även i fredags på hemsidan var en bugg. De handlade om att när de fick in dessa på lagret så sker det en automatisk push till hemsidan att de finns på lager. Dessa var dock redan tingade av tidigare köpare.

Permalänk
Skrivet av weewee:

Pratade med MM igen och de sa att de som lades upp igår och idag men även i fredags på hemsidan var en bugg. De handlade om att när de fick in dessa på lagret så sker det en automatisk push till hemsidan att de finns på lager. Dessa var dock redan tingade av tidigare köpare.

Nej, säg inte det. De gav ju besked om att de som gjort beställningar de senaste dagarna skulle få inom kommande två veckor. Räknas det inte ens som bokningar då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergstroll86:

Nej, säg inte det. De gav ju besked om att de som gjort beställningar de senaste dagarna skulle få inom kommande två veckor. Räknas det inte ens som bokningar då?

Jag vill gärna tro att de kommer skicka, men de sa till mig som köpte i fredags runt 16 att min order är markerad som slut i lager och de inväntar nya leveranser med okänt datum innan den kan skickas..

Förhoppningsvis så är det en okunnig kundtjänstpersonal bara....

Permalänk
Skrivet av weewee:

Jag vill gärna tro att de kommer skicka, men de sa till mig som köpte i fredags runt 16 att min order är markerad som slut i lager och de inväntar nya leveranser med okänt datum innan den kan skickas..

Förhoppningsvis så är det en okunnig kundtjänstpersonal bara....

Ja det har kommit så olika besked. Det är ju vissa här som beställde i fredags som redan fått sin nu. Väldigt orättvist om bara vissa får den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaajaa:

Kan man inte betala i butik om man beställer från webhallen?

Jag valde det och min order gick igenom. Fått orderbekräftelse på mailen iaf.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara tipsa om Prylkollen, hemsida som plingar till när det kommer nya Playstation 5 på Webhallen / Inet / Komplett.

http://gpukollen.ingman.me

Tänker vara öppen med att jag har skapat sidan, men har inga finansiella incitament att driva den, ej sponsrad, driver ur egen ficka osv. Vill bara ge alla en chans att få tag på Spelkonsoler / Grafikkort (och en slap till scalpers). 💆‍♀️

Visa signatur

🌎 Whattaclocko
https://ingman.me

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeloader:

Tänkte bara tipsa om Prylkollen, hemsida som plingar till när det kommer nya Playstation 5 på Webhallen / Inet / Komplett.

Tänker vara öppen med att jag har skapat sidan, men har inga finansiella incitament att driva den, ej sponsrad, driver ur egen ficka osv. Vill bara ge alla en chans att få tag på Spelkonsoler / Grafikkort (och en slap till scalpers). 💆‍♀️

Nice. Funkar bra om man vill ha ett 3070kort i höst då kanske? 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeloader:

Riktigt schysst av dig, undrar dock varför den inte inkluderar Netonnet och Elgiganten? Det är den enda anledningen till att jag inte har använt den än. Har det med hur deras hemsidor funkar att göra?

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16