Permalänk
Medlem

Kraftledningar och har inte någon aning alls om varför. Om jag ska gå under dem; går extra snabbt. Cyklar under dem; koncentrerar blicken på asfalten tills passerat. XD

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem

Människor, social fobi ett enormt problem. Inte helt ovanligt bland autister, särskilt när det gäller folksamlingar. Pandemin har verkligen inte hjälpt till.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Extremt känslig i ögonen, kanske mycket beroende på att jag bara har ett som fungerar så är väl lite extra rädd om det. Fick ett spån i ögat en gång och fick fara till ögonläkaren för att konstatera att det blivit en liten repa på hornhinnan bara, men för att ta reda på det så fick jag titta in i något samtidigt som han vände ut och in på ögonlocket för att komma åt. Började bara susa i öronen innan det svartnade och rätt vad det var låg jag på en bänk och tittade rakt upp. Livrädd att måsta operera grå starr eller något framöver, tydligen görs det utan att man sövs... så otroligt obehaglig tanke!

Utöver det, höjder. Inget problem att titta ut genom ett fönster eller åka flygplan men att gå på en gångbro över en viadukt och titta ner, usch! Går i mitten av bron och ser ut som en fåntratt..

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem

Har svårt för att kladd på händerna, att någon kommer för nära mig är inte heller trevligt, det är hanterbart men inte trevligt.
Det jag däremot har riktigt riktigt svårt för är eld. Kan grilla och göra upp en eld i skogen men helvete jag är traumatiserad av eld.
Har varit med om två bilbränder, en maskinbrand och en brand i en verkstad.
En av bilbränderna blev totalt urbränd i en underjordsgruva, den andra släckte jag med en pulversläckare, maskinbranden gick det nog åt tre fyra stycken 6kgs pulversläckare och det som verkligen har satt djupa spår är verkstadsbranden som jag och en kollega lyckades släcka med lättare rökskador som följd.
Dagen efter så åkte jag och köpte brandsläckare, brandvarnare och brandfiltar.
Har i dagsläget tre brandsläckare i huset och en i garaget. 6kgs pulversläckare.
Efter branden så när jag höll på att somna så "såg" jag hur möblerna tog eld osv, samt enligt sambon så sov jag oroligt och pratade på nätterna i månader efteråt.

Alla ni som köper gulliga 1kgs brandsläckare på typ jula, det är falsk trygghet.
En 6kgs brandsläckare känns som den tar slut direkt när det väl brinner så en 1kgs kommer bara vara panikinducerande.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Hundar.

Ja, tro det eller ej. Era kära pälsbollar ger mig panik till graden där jag ligger på marken skakandes.
Tur att det endast är 20% av gångerna eller något. Bästa att göra mot det är att andra personen visar kontroll över sin hund.

Håll era hundar kopplade, och kalla till era okopplade hundar när dom passerar främlingar.
(20 meter långt koppel där hunden ändå springer fritt räknas ej. Håll dom i närheten)

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Skrivet av MadMantiz:

Extremt känslig i ögonen, kanske mycket beroende på att jag bara har ett som fungerar så är väl lite extra rädd om det. Fick ett spån i ögat en gång och fick fara till ögonläkaren för att konstatera att det blivit en liten repa på hornhinnan bara, men för att ta reda på det så fick jag titta in i något samtidigt som han vände ut och in på ögonlocket för att komma åt. Började bara susa i öronen innan det svartnade och rätt vad det var låg jag på en bänk och tittade rakt upp. Livrädd att måsta operera grå starr eller något framöver, tydligen görs det utan att man sövs... så otroligt obehaglig tanke!

Utöver det, höjder. Inget problem att titta ut genom ett fönster eller åka flygplan men att gå på en gångbro över en viadukt och titta ner, usch! Går i mitten av bron och ser ut som en fåntratt..

Hej!

Jag förstår dig... Jag arbetar som ögonläkare och du behöver inte oroa dig - man kan göra starr-op i narkos om det behövs och vi tar stor hänsyn till om det är sista ögat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars_Vegas:

Hej!

Jag förstår dig... Jag arbetar som ögonläkare och du behöver inte oroa dig - man kan göra starr-op i narkos om det behövs och vi tar stor hänsyn till om det är sista ögat...

På riktigt? Det var väldigt lugnande att höra, tack så jättemycket för den informationen! Alla som berättat om det har sagt att det tar bara någon kvart och man får bara lokalbedövning, linsen tas och det blir svart fram innan den nya sätts dit. Därför har jag tänkt att eftersom det är en sån enkel operation blir det inte tal om någon narkos... vilken otrolig lättnad.

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem

* Lider av social ångest. Dock bara i vissa situationer.
* Djupa vatten
* Kladd! Aaaaavskyr att vara kladdig om händerna, sådär så att de fastnar i saker. Efter att vi förfallna människor passerat Sankte Per så lär vi knappast mötas av ett helvete som består av lågor utan istället av träkåda!

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
  • Höjder, t.ex att klättra upp i höga master eller stolpar. Berg, träd och flervåningshus har jag inga problem med, logiken övertalar mig att de inte brakar sönder och samman

  • Att tala eller uppträda inför stora okända grupper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars_Vegas:

Hej!

Jag förstår dig... Jag arbetar som ögonläkare och du behöver inte oroa dig - man kan göra starr-op i narkos om det behövs och vi tar stor hänsyn till om det är sista ögat...

Skrivet av MadMantiz:

På riktigt? Det var väldigt lugnande att höra, tack så jättemycket för den informationen! Alla som berättat om det har sagt att det tar bara någon kvart och man får bara lokalbedövning, linsen tas och det blir svart fram innan den nya sätts dit. Därför har jag tänkt att eftersom det är en sån enkel operation blir det inte tal om någon narkos... vilken otrolig lättnad.

Farsgubben ska operera gråstarr på båda ögonen i början på juli. Han vill inte erkänna det men lite nojig är han allt. Jag förstår honom men förhoppningen är att han ska se bättre än vad han gör idag, 88 år gammal.

Min noja för det är att han får som rethosta som slår till parat med slem i luftrören + att han får ryck i ena benet. Funderar på att köpa med spännband från Biltema som de kan surra fast hans ben med.

I övrigt är det mycket jag läser här som jag nickar instämmande i som är strax under mina saker jag nämnde. Bakterifob är jag så det visslar om det. Lever snudd på för tvål och handsprit. När jag är ute har jag aldrig någonsin händer i ansiktet. Går på automatik numer sen decennier tillbaks.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Klaustrofobi, fick reda på det för x antal år sedan när jag skulle göra en Magnetröntgen.
Var modell äldre apparat, funkade skitbra tills de började höja britsen och axlarna rörde "röret". Då blev det ett rätt kort och koncist: "Ut... nu... tack."

Har sedan dess gjort ett par till, men tydligen är rören rätt mycket bättre och behagligare nu, men krävdes ändå lugnande ha ha

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Avstängd

Inget vad jag känner till nu, men hade socialfobi från högstadiet och rätt många år framåt. Gick inte att klara gymnasiet men som tur är så gick det att ordna genom komvux senare.
Vården var inte till mycket hjälp, så läste själv psykologi och programmerade mig om själv på någon grundnivå..
Eftersom det redan nämts här så skriver jag kort hur jag gjorde. Fick symtom av att bara lämna lägenheten, stress ökningar. Det är förmodligen kopplat till blyghet från första början och sedan t.ex. mobbningar i mellanstadiet.

Så gjorde som så att varje gång jag stack ut så skulle jag få en belöning av någon sort. Jag åt ute och började träna stenhårt på gym igen. Så precis varje gång som jag gick ut så fick jag någon form av belöning och till slut så försvann socialfobin.

Byggde även upp en säkrare kärna genom att debattera otroligt mycket online, då märkte jag att inte var sämre än andra, och det är ett vanligt problem för de med socialfobi eftersom det finns en viss tanke på att man måste vara perfekt ute bland folk. Idag så struntar jag i om jag gör bort mig, det mesta är faktiskt inte så farligt och visar bara på att man är mänsklig.

Finns en bok om socialfobi vid namn "Känslan skiter väl i logiken" och det sammanfattar problemet. Har inte läst den, men väldigt länge så försökte jag se djävulen i vitögat och bara härda ut, till slut så skulle kanske reaktionerna släckas ut? Nix, fungerar inte. Så det var som sagt en form av omprogrammering jag gjorde av mitt eget operativsystem.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkrl:

Mat som börjar bli gammal. Blir direkt illamående när mat har passerat utg. datum eller är nära därpå. Ett jätteproblem då jag kastar så sjukt mycket som garanterat är i jättefint skick...
Har så otroligt svårt med kollegor på jobbet som tar mjölken som passerat med några dagar och glatt säger; ja men den här ser bra ut. Ugh!

Kan delvis relatera! Jag blir rätt lätt dålig i magen så tar inte gärna något med utgånget datum...
Och mjölken är ett praktexempel från jobbet tex: typ två dagar över tiden och jag tycker den luktar tveksamt och smakar blä och är hellre utan, men nästa tar för sig med glädje

Skrivet av Navicula:

Höjder, t.ex att klättra upp i höga master eller stolpar. Berg, träd och flervåningshus har jag inga problem med, logiken övertalar mig att de inte brakar sönder och samman

Sett den här tex?
https://www.youtube.com/watch?v=f1BgzIZRfT8
... eller den här POV:
https://www.youtube.com/watch?v=HS6g0_6K8-U
(dålig bildkvalitet men kryper i kulorna iallafall...)
Ursäkta om man petar lite i såren

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Noja/ångest: Kvarns jävla hinderbana... det börjar alltid med "Ett varv!" men slutar med 5 och fullständigt obrukbara armar och ben.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Trånga utrymme i värme är något jag alltid haft svårt för.
Har normalt ingen klaustrofobi.
Men när det är varmt (har jättesvårt för värmen normalt sett) och man sitter på en trång buss eller i hiss osv kan jag få panik.
Har ofta varit så att jag fått hoppa av bussen innan mitt mål för jag bara känner att jag måste ut.

Permalänk
Medlem

Jag har fobi för blod. Blödande småsår är inga problem, men pratas det i detaljer om blodgivning och dylikt på radio eller visas på TV, klarar jag inte av att hantera det. Dock reagerar jag knappt om jag ser forsande blod i en skräckfilm, för jag vet att det är fejk.

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.

Permalänk
Medlem

Spindlar, tål dom fan inte. Även fast jag aldrig, och kommer aldrig att göra det, har hållit i en kan jag inte låta bli att tänka på hur mjuk och klämmig deras kropp är? Man kan klämma och klämma på den som en svamp, tills dess att hela spindeljävelns alla inner kroppsdelar flyger åt alla håll...
Hua..

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

*brr*
Jag är inte jätteharig över insekter/spindlar generellt men när de blir tillräckligt stora eller på annat sätt obehagliga så drar man sig automatiskt undan lite
Japanska bålgetingar är ett annat uppenbart exempel:
https://external-preview.redd.it/lgOcA_05HZTqr0HyzF01A64evXST...
https://external-preview.redd.it/HwyskzpTvnXc5G-M7i9Dlmdr-x0p...

På tal om stora insekter... Jösses!
https://www.youtube.com/watch?v=Tp0k6VDXUOQ
(helikopter?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Fästingar. Gillar naturen, men gillar den inte när man måste handskas med dessa små förbannade kryp. Före år 2000 kunde jag gå ute i skog och mark utan att vara nojig över dom, eftersom vi inte hade lika mycket fästingar då. Nu för tiden känns det som att det sitter en fästing på varenda grässtrå.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av lassekongo83:

Fästingar. Gillar naturen, men gillar den inte när man måste handskas med dessa små förbannade kryp. Före år 2000 kunde jag gå ute i skog och mark utan att vara nojig över dom, eftersom vi inte hade lika mycket fästingar då. Nu för tiden känns det som att det sitter en fästing på varenda grässtrå.

Jo fästingar är hemska, jag tror inte jag hade fått en enda innan jag var typ 20-25 men nu är det desto oftare. Igår hade jag två som hade bitit sig fast, och sonen hade en under ögat och en på pungen (!). Men jag har kommit över den överdrivna rädslan för dem nu, vaccinerad mot TBE och de gör ju inte så ont eller så. Däremot har det varit sjukt mycket bromsar (blinningar, hästflugor och så vidare, alltså flugor som bits så det gör rejält ont) i år och de är för djävliga. Min tjej vill att jag ska ta det lugnt tills de har satt sig så att hon (eller jag) kan smälla dem men jag har svårt att behålla så mycket lugn som det krävs.

Angående höjdrädsla så har ju alla det i viss mån. Jag var inte så känslig för det tänkte jag tills jag fick sommarjobb som fönsterputsare och var tvungen att stå på höga stegar, hänga utanför fönster många våningar upp och så. Men det blev bättre ganska fort. Året efter stod jag utan problem på ett smalt och såpigt fönsterbläck med båda fötterna, åtta-tio våningar upp med bara ett par fingertoppar på insidan.

Permalänk
Medlem

Att presentera eller tala inför en stor grupp. Jag blir kallsvettig och tappar bort orden samt får en darrig röst.

Jag åker på att presentera en del på jobbet, främst i Microsoft Teams inför en grupp på 10 till 20 personer. Jag försöker intala mig själv att det blir enklare för varje presentation som görs.. men jag vet inte. 😔😕

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk
Medlem

Jag är inte mörkrädd, däremot är jag rädd för "saker som kan gömma sig i mörkret"
Har också en grad av social fobi. Jag har överkommit mycket, men samma som @AddixD är sjukt jobbigt. Känns som att jag aldrig kommer kunna stå i rampljuset.
Samt prata med folk (med mikrofon dvs) över internet. Det är sjukt svårt. Även folk jag känner som går relativt lätt att prata med live går inte online. En enstaka kompis samt familjen går bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Har också en grad av social fobi. Jag har överkommit mycket, men samma som @AddixD är sjukt jobbigt. Känns som att jag aldrig kommer kunna stå i rampljuset.
Samt prata med folk (med mikrofon dvs) över internet. Det är sjukt svårt. Även folk jag känner som går relativt lätt att prata med live går inte online. En enstaka kompis samt familjen går bra.

Ja, social fobi är skitjobbigt. Håller på att exponerar mig lite på discord, gick med i en grupp helt random och började prata. Men det är jobbigt när det är fler än några stycken. Alla är jättetrevliga och det är folk i alla möjliga åldrar. Ser det som en liten seger.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yaana:

Kraftledningar och har inte någon aning alls om varför. Om jag ska gå under dem; går extra snabbt. Cyklar under dem; koncentrerar blicken på asfalten tills passerat. XD

Haha, samma här! Kraftledningar över tågrälsövergångar kutar jag under med överkroppen böjd trots att jag inte ser några nedfallna ledningar. Det är någon respekt och förståelse att ett snedsteg där och vips är man borta från detta potentiellt parallella universum för gott.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd

Först och främst har jag mild hypokondri där pandemin så klart inte har hjälpt till. Nu har den mildrats lite tack vare fullvaccinering.

Några kanske mindre fobier för min del:
- Höjder IRL men inte i VR för där vet jag att det inte är på riktigt (jag har hört att vissa dock reagerar likadant i VR som IRL angående deras höjdrädslor).

- Insekter och kryp inomhus för då "noja-tänker" jag att, "Det kanske finns ännu fler i närheten!". Men att hitta dessa utomhus flera meter bort från lägenhetsbyggnaden eller huset så är det inga fobier för dem.

- Mild social fobi kring främlingar (men endast i sociala mingelsyften och inte när jag ska göra ärenden som bankbesök, betala i matkassan eller dylikt), och särskilt runt det motsatta könet när det är en som jag har specifikt intresse för.

- Starka "syntetiska" lukter. Under min promenadslinga så går jag förbi någon som verkar lacka sin bil och den lukten är obehaglig för då "noja-tänker" jag att det skadar min hjärna, samma sak med bensinångor. För kan jag förnimma lukten så vet jag att den är precis vid mina luktreceptorer vilket sitter precis där en del av hjärnan börjar i näsan.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Jag är inte mörkrädd, däremot är jag rädd för "saker som kan gömma sig i mörkret"

Vet inte om jag ser skillnaden

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Vet inte om jag ser skillnaden

Enkelt. Är det mörkt hemma i huset t.ex så är det ingen fara. Bor på landet, så att ta en tur ut på natten blir lite jobbigt, eftersom det inte finns lyse överallt osv. Man vet aldrig om det ligger något djur eller nåt under ett träd. Jag är inte rädd för mörkret i sig.

Permalänk
Inaktiv

Intermittenta fel.

Helt seriöst. Efter ett helt liv av att felsöka datorer och annat, några fel som tagit månader att hitta/åtgärda, orkar jag bara inte med fler intermittenta fel.

Lite som killen som sorterade potatis i många år. Till slut kunde han inte hantera valsituationer längre. Bara helt blockerad.

Permalänk
Hedersmedlem

- Hatar spindlar. Det enda som är värre än att kasta ut en spindel som sitter på väggen är att lämna den kvar och vänta på att den attackerar mitt i natten.

- Höjder. Svårt att förklara men jag tycker värre om att se långt neråt inuti byggnader snarare än att gå upp några steg på typ en stege. Universitetet hade några specifika platser med glastrappor där jag på riktigt var tvungen att hålla mig i räcket för att benen började skaka så jag inte kunde gå ordentligt.

- Öppet vatten. Ser framför mig hur monstret kommer från ingenstans som i en skräckfilm. Det är inte ens bara i verkligheten utan känner samma sak i datorspel. För många år sen när jag spelade GTA San Andreas för första gången fanns det två uppdrag där du var tvungen att simma och dyka. Jag var tvungen att hitta sätt att fuska mig förbi dem för det gick inte.

Permalänk
Medlem

Höjder och trappor!

Alltid varit rädd för höga höjder men det sistnämnda efter att jag trillade ner för trappan i tunnelbanan drygt 11 år sedan och bröt ena handleden, skadade armbågen på samma arm och fick inre blödningar i sidan. Livrädd för trappor och det i kombination med att det är en hög höjd går inte så bra ihop.

Första gången som jag nämner det öppet, antar väl att folk inte riktigt förstår, men det är vad det är och tur att här kan man vara lite mer anonym

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2