Streama Sverige-Polen fotbolls-em ikväll?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bluetrain:

Tack på för tipset. Det ska jag kolla upp!

Det där var väl en onödig och tråkig kommentar. Där tycker jag du drar på alldeles för stora växlar. Det är ju inte så att jag uppmanat till olagligheter i stil med "var kan man hitta film x gratis" etc utan bara om det fanns andra kanaler/tjänster där man kunde se dessa matcher. För mig är det självklart att varenda kotte ska kunna erbjudas att få se EM och VM i fotboll eftersom det finns ett allmänt nationellt intresse och det är ju egentligen också sant om man nu har linjär tv. Men färre och färre har ju detta. Det är streaming från olika devices som gäller, därmed basta. Så "de" (fotbollsförbundet, antar jag?) borde, i mitt tycke se till att det är enkelt att se Sveriges matcher gratis även som streaming, eftersom det är så många ser tv idag. Nu kan du se hälften via svt play men inte andra halvan, det är väl ingen vidare bra logik där eller?

Sen har jag full förståelse för att olika fotbollsligor vill kräma så mkt som möjligt, att de bara sänds på vissa betalkanaler osv. Jag har vid några tillfällen betalt för vissa premier league matcher, det är fair men VM och EM är något annat enligt min mening.

Det finns inget "gratis". Någon kommer betala för att du ska kunna se matchen.

Vi betalar ju redan för hälften av matcherna (som går på SVT) med TV-licensen.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsl_80:

Telia Play där TV4 ingår kostar 0 kr första månaden och har ingen bindningstid. Tror inte man behöver vara Telia-kund heller(?) https://www.telia.se/privat/tv/playpaket/produkt/telia-play-t...

Verkar inte ingå i detta paket? Någon som har reggat och kan dubbelkolla?

https://www.cmore.se/artiklar/vanliga-fragor/9873/vad-ingar-i...

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

299kr/månad , japp men du kan säga upp det när du vill så är det verkligen för dyrt för att få se hela EM ?

Halva EM är ju redan betalt via TV-avgiften dock så..

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsl_80:

Telia Play där TV4 ingår kostar 0 kr första månaden och har ingen bindningstid. Tror inte man behöver vara Telia-kund heller(?) https://www.telia.se/privat/tv/playpaket/produkt/telia-play-t...

Kom hit för att säga detta. ^^

Du behöver inte vara kund hos Telia, men du blir ju kund hos dem isf.

Tror det tog 2 minuter från registrering tills dess att jag kunde casta matchen åt svärfar, BankID är kung.

Skrivet av m1ntos:

Yes, jag kör detta paket och har kunnat se flertalet matcher på SVT, SVT2 och TV4. Kör antingen appen via Apple TV (för att slippa Telias box och specifik port i konverter eller kludda med VLAN), Chromecast eller på valfri smart enhet.

Mindslip
Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Testade och det fungerar.

När man ska säga upp det:
"Vill du däremot avsluta ett TV-paket behöver du kontakta oss över telefon på 90 200."

Permalänk
Medlem

Discovery+ ?? 99 kr/mån atm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Om du klickar på telialänken så ser du att C More Standard ingår. Om du sedan klickar på din egen länk så ser du att TV4 ingår i C More Standard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forza1:

Vissa matcher brukar streamas gratis på SVT Play, men annars hittar du många streams på Google 😉

Dock så tycker jag man ska göra rätt för sig och betala för det man kollar på om man själv vill se det. Sen finns det såklart kryphål men dessa ska inte upplysas i mitt tycke

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

På Cmore.se skapar du ett konto klickar in dig på Tv-kanaler och där kan du då se konstnadsfritt på Tv4 med reklam då. Som att titta på Tv.

För mig fungerar bara svt1 och svt2 på det sättet när jag går in på på tv-kanaler i cmore`s app på min samsung tv.. kanske är annorlunda om man gör det på en dator?

Kollade det nu och 4an får man inte gratis via cmore.se..

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Om du klickar på telialänken så ser du att C More Standard ingår. Om du sedan klickar på din egen länk så ser du att TV4 ingår i C More Standard

Fastnade på denna rad "✓ Streama UEFA Fotbolls-EM" i Plus paketet men såklart om TV4 sänder det så är det ju klappat!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Funkade kanon. Tack älskade felia!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

På Cmore.se skapar du ett konto klickar in dig på Tv-kanaler och där kan du då se konstnadsfritt på Tv4 med reklam då. Som att titta på Tv.

Skrivet av SiRai:

Borde fungera så då Tv4 play blivit Cmore.

Edit: Ops, råkade citera mig själv istället för att redigera mitt tidigare inlägg.

Jag försökte se på Sverige matchen via tv4play.se men det gick inte. Fanns ingen sån sändning där.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Lagerlöf:

Har du en källa på det? Hittar bara att det är 50 Hz (25 BPS).

"Våra TV-sändningar har en uppdateringsfrekvens på 50 Hz (50 halva bilder per sekund = 25 hela bilder per sekund)"
https://www.kjell.com/se/kunskap/hur-funkar-det/hembio/begrep...

Skrivet av Mithras:

Mig veterligen har det alltid varit 25 fps och 50 hz, med halva bilden åt gången, pga. hur CRT fungerar.

Visst, så är det på SD-sändningarna (576i50 eller 576i/25, beroende på vilken notation man föredrar). Exempelvis SVT:s HD-kanaler sänds dock i 720p50.

Men min poäng var att TV4 i det marksända nätet åtminstone har flyt motsvarande 50 bilder per sekund. Visst, (de)interlacing-artefakterna kan vara rätt hemska, men flytet är iallafall långt bättre med 50i än med 25p, som Com Hem Play har.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Visst, så är det på SD-sändningarna (576i50 eller 576i/25, beroende på vilken notation man föredrar). Exempelvis SVT:s HD-kanaler sänds dock i 720p50.

Men min poäng var att TV4 i det marksända nätet åtminstone har flyt motsvarande 50 bilder per sekund. Visst, (de)interlacing-artefakterna kan vara rätt hemska, men flytet är iallafall långt bättre med 50i än med 25p, som Com Hem Play har.

Det kan du säkert ha helt rätt i, har aldrig testat Comhem Play, får testa och se hur det känns

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |