PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Beställde från MM 25/06, min är nu skickad. Lite osäker om man ska behålla, vad tycker ni?

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem

MMs hantering av ordrar är onekligen förvirrande. Verkar som man får hoppas på att ens order dras ur tombolan snart, då de uppenbarligen inte skickar ut konsolerna utefter orderdatum. Skickade till kundservice i torsdags och ville veta hur de prioriterar inkomna ordrar då ett stort antal konsoler skickats ut för ordrar lagda 1 - 3 dagar efter mig. Ännu inget svar.

Visa signatur

i7-9700k @ 3,6GHz | ASUS RTX 2070 STRIX GAMING OC | Gigabyte Z390 AORUS Pro Wifi | HyperX 2x8GB 3200MHz | Corsair RM750X 750W | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus | Corsair Carbide 275Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av WHProductions:

Beställde från MM 25/06, min är nu skickad. Lite osäker om man ska behålla, vad tycker ni?

För min del så är det första gången det inte känns som att spela på en mycket sämre dator, PS5:an presterar riktigt bra för att vara konsol. Vill man spela PS4/5 exklusiva spel så finns där ingen tvekan om saken tycker jag. God of War spelade man genom senast och det är helt sjukt vad fint spelet ser ut på en PS5:a, blev en av mina favoriter.

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Edit: Fel tråd.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Skrivet av WHProductions:

Beställde från MM 25/06, min är nu skickad. Lite osäker om man ska behålla, vad tycker ni?

Hade du Standard eller Digital?

Permalänk
Permalänk
Medlem

tack! äntligen 😄

Permalänk

Hej!
Beställde PS5 (se) + handkontroll på MM 25/6. Jag betala med klarna och tog leverans till varuhus… min förvåning nu när jag såg att de fanns i lager och att man kan beställa igen. Så hörde av mig till MM. Lät som de nyligen fått en leverans med konsoller, så har man beställt men inte fått så ska de va på gång. Fråga om prioriteringen och han sa att de skulle va i ordningen beställningarna kom in! Så är de några som jag som väntar så kanske detta är lättande besked!

Permalänk
Medlem

Verkar som att tillgången ökar, gick att beställa ganska länge igår från CDON och nu även hos MM. Sony måste ju se detta som ett gigantiskt misslyckande att andrahandsmarknaden hann tjäna enorma pengar på deras produkter. PS6 lär kosta 10-12 tusen vid release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatica:

Hej!
Beställde PS5 (se) + handkontroll på MM 25/6. Jag betala med klarna och tog leverans till varuhus… min förvåning nu när jag såg att de fanns i lager och att man kan beställa igen. Så hörde av mig till MM. Lät som de nyligen fått en leverans med konsoller, så har man beställt men inte fått så ska de va på gång. Fråga om prioriteringen och han sa att de skulle va i ordningen beställningarna kom in! Så är de några som jag som väntar så kanske detta är lättande besked!

Står 3-7 dagars leveranstid ifall man bokar idag så det bör lösa sig för er som bokade för ett par veckor sen.

Permalänk

Lyckades beställa ps5 paketet med 2 hand kontroller (versionen med cd läsare) idag 6/7 från mediamarkt. Behöver skaffa ny tv som ska monteras på väggen och fixa en massa annat tills den kommer. Kan jag räkna med 1-2 månader innan den kommer eller tror ni det tar längre tid?

Permalänk
Skrivet av alebaler87:

Lyckades beställa ps5 paketet med 2 hand kontroller (versionen med cd läsare) idag 6/7 från mediamarkt. Behöver skaffa ny tv som ska monteras på väggen och fixa en massa annat tills den kommer. Kan jag räkna med 1-2 månader innan den kommer eller tror ni det tar längre tid?

De har den i lager så du har konsolen innan helgen om inget konstigt händer.

Permalänk
Skrivet av Rodereng:

Verkar som att tillgången ökar, gick att beställa ganska länge igår från CDON och nu även hos MM. Sony måste ju se detta som ett gigantiskt misslyckande att andrahandsmarknaden hann tjäna enorma pengar på deras produkter. PS6 lär kosta 10-12 tusen vid release.

Nu är det ju inte Sonys fel att covid-19 har skapat logistikproblem, chipbrist och hemmasittare.

Permalänk
Skrivet av k_jacobsson:

De har den i lager så du har konsolen innan helgen om inget konstigt händer.

Det va ju tråkiga nyheter, hinner aldrig fixa lägenheten i tid och nya tvn 😣

Permalänk
Medlem

Det här med extra handkontroll, är det inte bara ett ganska fult knep av MM för att tjäna mer pengar på desperata köpare (inkl mig). Jag menar handkontrollen kommer ju i en separat förpackning väl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jo0oHaN:

Det här med extra handkontroll, är det inte bara ett ganska fult knep av MM för att tjäna mer pengar på desperata köpare (inkl mig). Jag menar handkontrollen kommer ju i en separat förpackning väl?

Jo, såna tider vi lever i

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jo0oHaN:

Det här med extra handkontroll, är det inte bara ett ganska fult knep av MM för att tjäna mer pengar på desperata köpare (inkl mig). Jag menar handkontrollen kommer ju i en separat förpackning väl?

Säkerligen, återförsäljarna har nog väldigt mycket högre marginal på tillbehör än på själva konsolen.

Och ja, den kommer i en separat förpackning och är inte bundlad.

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Medlem

Lyckades också beställa idag från MM ( PS5 disc+2 handkontroller) tack vare ditt tips 🙂

Nu återstår bara att välja nåt spel, aj aj aj.. hehe

Tack alla övriga också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jo0oHaN:

Det här med extra handkontroll, är det inte bara ett ganska fult knep av MM för att tjäna mer pengar på desperata köpare (inkl mig). Jag menar handkontrollen kommer ju i en separat förpackning väl?

I princip.

Spel som faktiskt har lokal multiplayer är inte så många numera, för det mesta behövs det inte mer än en kontroll.

Permalänk
Skrivet av xJustiin_7:

Hade du Standard eller Digital?

Standard

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk

fick ps5 ifrån mediamarkt, beställt 2 veckor sen med extra kontroller, min andra ps5 vilker går till brorsan.

Permalänk
Medlem

Slut på MM nu, något rekord eller?

edit: hoppar mellan i lager och ej i lager när man f5:ar 🤔

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealo:

I princip.

Spel som faktiskt har lokal multiplayer är inte så många numera, för det mesta behövs det inte mer än en kontroll.

Hos mig är det optimalt med två kontroller. Min son 5 år spelar ratchet and clank och det blir lite mer än normalt slitage på den kontrollen. Så han har en vit och jag en röd kontroll

Permalänk

Någon med erfarenhet av MM som vet hur snabbt de brukar skicka varor som är i lager?

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_jacobsson:

Någon med erfarenhet av MM som vet hur snabbt de brukar skicka varor som är i lager?

På hemsidan stod det "2 veckor" så tror vi får inom 2 veckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_jacobsson:

Någon med erfarenhet av MM som vet hur snabbt de brukar skicka varor som är i lager?

Jag ringde precis till MM och han i kundtjänst kunde inte ge ett exakt svar när de skickas men att vissa skulle redan ha fått sin PS5:a. Vi får hoppas vi får dem snart! =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av legaim:

Jag ringde precis till MM och han i kundtjänst kunde inte ge ett exakt svar när de skickas men att vissa skulle redan ha fått sin PS5:a. Vi får hoppas vi får dem snart! =D

Menar du folk som bokade igår eller för ett par veckor sen?

Permalänk

Skrev nyss med dom på Instagram ,MM alltså och dom hade som mål att få iväg alla beställningar för dom som beställde för 2 veckor sen innan helgen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beckham0290:

Skrev nyss med dom på Instagram ,MM alltså och dom hade som mål att få iväg alla beställningar för dom som beställde för 2 veckor sen innan helgen!

Fick samma svar, han jag pratade med kunde se att min order redan var packad i morse, så håller tummarna att de får iväg den idag.

Visa signatur

i7-9700k @ 3,6GHz | ASUS RTX 2070 STRIX GAMING OC | Gigabyte Z390 AORUS Pro Wifi | HyperX 2x8GB 3200MHz | Corsair RM750X 750W | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus | Corsair Carbide 275Q

Permalänk
Skrivet av Falle89:

Fick samma svar, han jag pratade med kunde se att min order redan var packad i morse, så håller tummarna att de får iväg den idag.

Beställde du också digital?