SweClockers syskonsajt FZ söker ny chefredaktör

Permalänk
Melding Plague

SweClockers syskonsajt FZ söker ny chefredaktör

Vår skäggbeklädda vän Calle ska ge sig ut på nya jaktmarker och därför behöver spelorienterade FZ en ny kapten på skutan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Måste man ha skägg?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Kan ju inte annat än att dra paralleller till vår kära emils återträde till forumet. Sidan och hänget överlever såklart, men ändras ändå. Känns lite ovisst, men inte negativt eller positivt. Ändring är ändå det enda som är konstant i den här världen

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Oggmeiler:

Måste man ha skägg?

Måste och måste, man bör vara beredd för konsekvenserna för avsaknaden av skägg

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Man bör också ha förmågan att utsätta kollegor för omänskliga hyss som bryter mot all tänkbar humanitet. Skämt åsido, att följa Calle är ett stort skägg att fylla!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Man bör också ha förmågan att utsätta kollegor för omänskliga hyss som bryter mot all tänkbar humanitet. Skämt åsido, att följa Calle är ett stort skägg att fylla!

Förresten, har du också slutat? Känns som att det var länge sen man såg något från dig senast. Vet inte om det är jag som har missat nåt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Det var dags, lycka till framåt.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Förresten, har du också slutat? Känns som att det var länge sen man såg något från dig senast. Vet inte om det är jag som har missat nåt.

Senaste artikeln är från januari, så jag kan förstå frågan:
https://www.sweclockers.com/nyhet/31239-asus-slapper-uppfolja...

Hittade forumtråden:

#18903775

Hade helt missat det

Permalänk
Medlem

"Är det bara vi eller ser det lite ut som att Calle ska starta en ny sekt ute i skogen att döma av omslagsbilden?"

Haha tänkte också på FC5

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Gå i frid fellow skägg! Önskar dig lycka och välgång i dina framtida åtaganden och stort tack för allt du gett!

Permalänk
Medlem

Synd, även om jag hänger till 99% här inne så kommer man på nåt sätt att sakna skägget

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Cenorida:

Förresten, har du också slutat? Känns som att det var länge sen man såg något från dig senast. Vet inte om det är jag som har missat nåt.

Det stämmer det, jag hade min sista dag i slutet av januari, och sedan dess har Noelia och Arvid föredömligt skött nyhetsbiten! Jag har mest hängt i diverse forumtrådar och inte så mycket i nyhetsartiklarnas kommentarer, så det har nog sett ut som jag försvann från SweC-jordens yta

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Lycka till med nästa utmaning Calle!

Redigerade bort citat från ett toxic sidospår // Jacob
Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Herr Kantarell:

"Är det bara vi eller ser det lite ut som att Calle ska starta en ny sekt ute i skogen att döma av omslagsbilden?"

Haha tänkte också på FC5

Har den lika bra musik som den sekten skulle jag nog kunna haka på:

Underskattat spel på många vis, speciellt med senare års händelser i just USA. Påbörjade en ny genomspelning nu i våras men spelet fungerar inte alls för mig andra gången. Ens med mina favoritföljeslagare.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Du kommer bli saknad Calle! Vem ska man nu utse till nytt hatälskat objekt på kontoret?

Tog mig även tillfället i akt att rensa bort ett högst onödigt och respektlöst sidospår.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Har totalt missat den sidan 🥺

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Har den lika bra musik som den sekten skulle jag nog kunna haka på:

https://www.youtube.com/watch?v=QYtjpTLSmbM

Underskattat spel på många vis, speciellt med senare års händelser i just USA. Påbörjade en ny genomspelning nu i våras men spelet fungerar inte alls för mig andra gången. Ens med mina favoritföljeslagare.

Eller denna drömska (från Benchmark slingan)

Annars brukar det vara bra att vänta ett tag innan man skaffar farcry spelen. Väntade med 3an och det funkade perfekt.
Köpte fyran vid release och dök upp en bugg som inte gick att gå runt (crashade när man skulle flyga iväg med ett litet flygplan). Tappade intresset medans jag väntade på en fix.

Har spelat femman till och från men borde avsätta tid

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Måste man ha skägg?

Du ska ha grått skägg så man kan se att du har lång erfarenhet också i yrkeslivet
Jag själv är nästan aldrig på den sedan längre. Har till och med glömt mina inloggningsuppgifter

Edit:
Återställde lösenordet och så jag kom in. 2015 var det senaste gången jag skrev nåt på den sidan

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Röstar på någon som är rakad i ansiktet, utan tatueringar med hår på huvudet iförd slips och en kostym. Det är det som behövs för att ta den sajten in i en ny dimension

Permalänk
Medlem

Tror den personen ni anställer måste vara totalt ointresserad av The Witcher för att hålla balansen.

Permalänk
Medlem

Du kommer va saknad, men lycka till med ditt nya uppdrag

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Herr Kantarell:

Eller denna drömska (från Benchmark slingan)

https://www.youtube.com/watch?v=SLU5s_nRY6g

Annars brukar det vara bra att vänta ett tag innan man skaffar farcry spelen. Väntade med 3an och det funkade perfekt.
Köpte fyran vid release och dök upp en bugg som inte gick att gå runt (crashade när man skulle flyga iväg med ett litet flygplan). Tappade intresset medans jag väntade på en fix.

Har spelat femman till och från men borde avsätta tid

Ja, riktigt stämningsfullt!

Har spelat alla Far Cry spelen när de varit nya första rundan. 3an återvänder jag till ibland fortfarande, men var ett tag sedan sist. De flesta av dom fungerar bara första gången för mig, speciellt 5an känns skitkonstig att återvända till. Där jag vid lanseringen fastnade mer eller mindre helt och intensivt spelade från början till slut och gjorde typ allt som rimligtvis gick att göra och hela tidan i någon halmysig melankoliskt sinnesstämning i en spelvärld någonstans mellan Amerikana och full blown IS.

Andra genomspelningen gav inte rätt stämning och spelmekaniken fungerade inte alls. Upplevde spelet som mer wonky och udda än vid första genomspelningen. Lite svårt att beskriva men det samlade intrycket blev ett "nope" och jag gav upp. "uppföljaren", New Dawn var intressant men gillade inte gameplayet då de bytt helt från tidigare. Men ett fantastiskt snyggt spel, eller iallafall är det intrycket jag har kvar sedan dess. Sen lite störande att avbrytas i spelet jämt och ständigt då an "kidnappas" lite då och då.

Rejält kluven till 6an. Kommer nog göra som dig denna gången och invänta köp. Misstänker att min backlog är lika lång, om inte längre, då än nu. Och eventuella problem får gärna fixas.

Men intrycket känns någonstans som en blandning av Far Cry och Just Cause och det är lite för bra för att jag skulle vilja spara på. Även om jag ogillade JC4 efter att ha älskat både JC2 och 3.

Hoppas du får möjlighet att fortsätta med 5an, en väldigt speciell titel. Say Yes!

Skrivet av hasseb64:

Röstar på någon som är rakad i ansiktet, utan tatueringar med hår på huvudet iförd slips och en kostym. Det är det som behövs för att ta den sajten in i en ny dimension

Manbun?

Permalänk

Omgivningen i videon symboliserar naturligtvis att karriären går vidare. Jag gissar på att Calle blev nya spelarkivarien åt Embracer.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av anon5930:

@vzano: Har en hyfsad manbun....har jag hört...

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Role_Model:

Omgivningen i videon symboliserar naturligtvis att karriären går vidare. Jag gissar på att Calle blev nya spelarkivarien åt Embracer.

Du, den där gissningen är ju faktiskt inte dålig! Sjukt avis på den som får det jobbet 😩

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Du, den där gissningen är ju faktiskt inte dålig! Sjukt avis på den som får det jobbet 😩

Samma här! Jag är lite halvsur på mig själv som aldrig sökte det, men om det nu är Calle som hamnade vid det rodret så kan jag trösta mig med att jag nog inte fått jobbet i alla fall. 😅

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av Oggmeiler:

Måste man ha skägg?

För en oskäligt hög summa kan jag lämna kvar det.

Skrivet av medbor:

Kan ju inte annat än att dra paralleller till vår kära emils återträde till forumet. Sidan och hänget överlever såklart, men ändras ändå. Känns lite ovisst, men inte negativt eller positivt. Ändring är ändå det enda som är konstant i den här världen

Förändring brukar i förlängningen oftast vara bra. Ska bli kul att följa sajten från sidlinjen!

Skrivet av NordhNet:

Måste och måste, man bör vara beredd för konsekvenserna för avsaknaden av skägg

Inga kommentarer!

Skrivet av loevet:

Man bör också ha förmågan att utsätta kollegor för omänskliga hyss som bryter mot all tänkbar humanitet. Skämt åsido, att följa Calle är ett stort skägg att fylla!

Fyllt skägg... mmmmm.

Skrivet av Valonen:

Det var dags, lycka till framåt.

Håller med!

Skrivet av Herr Kantarell:

"Är det bara vi eller ser det lite ut som att Calle ska starta en ny sekt ute i skogen att döma av omslagsbilden?"

Haha tänkte också på FC5

Skogarna i Örebro kommer aldrig bli sig lika.

Skrivet av DerpMcDerp:

Gå i frid fellow skägg! Önskar dig lycka och välgång i dina framtida åtaganden och stort tack för allt du gett!

Tackar!

Skrivet av RVX:

Synd, även om jag hänger till 99% här inne så kommer man på nåt sätt att sakna skägget

Det blir mitt arv.

Skrivet av Trihxeem:

Lycka till med nästa utmaning Calle!

Tack!

Skrivet av Jacob:

Du kommer bli saknad Calle! Vem ska man nu utse till nytt hatälskat objekt på kontoret?

Tog mig även tillfället i akt att rensa bort ett högst onödigt och respektlöst sidospår.

Jag har delegerat hatälskandet till Anton.

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av kiwi11:

Har totalt missat den sidan 🥺

Det var därför jag slutade.

Skrivet av AMD-FX:

Du ska ha grått skägg så man kan se att du har lång erfarenhet också i yrkeslivet
Jag själv är nästan aldrig på den sedan längre. Har till och med glömt mina inloggningsuppgifter

Edit:
Återställde lösenordet och så jag kom in. 2015 var det senaste gången jag skrev nåt på den sidan

Välkommen tillbaka! Vi gillar spel.

Skrivet av hasseb64:

Röstar på någon som är rakad i ansiktet, utan tatueringar med hår på huvudet iförd slips och en kostym. Det är det som behövs för att ta den sajten in i en ny dimension

Rise and shine!

Skrivet av fiskebulle:

Tror den personen ni anställer måste vara totalt ointresserad av The Witcher för att hålla balansen.

Haha, inte helt osant.

Skrivet av Thommie:

Du kommer va saknad, men lycka till med ditt nya uppdrag

Tack!

Skrivet av Role_Model:

Omgivningen i videon symboliserar naturligtvis att karriären går vidare. Jag gissar på att Calle blev nya spelarkivarien åt Embracer.

Det hade varit ball!

Skrivet av NordhNet:

Du, den där gissningen är ju faktiskt inte dålig! Sjukt avis på den som får det jobbet 😩

Hittills har ingen gissat rätt

Skrivet av Role_Model:

Samma här! Jag är lite halvsur på mig själv som aldrig sökte det, men om det nu är Calle som hamnade vid det rodret så kan jag trösta mig med att jag nog inte fått jobbet i alla fall. 😅

Man ska alltid söka

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Callemedskägget:

Hittills har ingen gissat rätt

Hmmm, rakar skägget men behåller mustaschen och flyttar till Tyskland för att producera tveksam tolkning av populärmusik?

Eller: startar en egen spelstudio där man gör witcher 3-kloner till mobiler?

Svårt det där 🤔😁

Edit: om det är det sistnämnda så bör den ju döpas till ”Callebalik” ❤️

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Det var dags, lycka till framåt.

Vill förtydliga att jag konstaterade att nu var det dags för dig, ser att man kan läsa mitt inlägg på annat sätt.
Du kommer alltid vara Mr FZ för mig.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide