PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rodereng:

Menar du folk som bokade igår eller för ett par veckor sen?

Jag beställde igår men det låter lite konstigt om vissa skulle redan ha fått sitt PS5:a för det var väl igår som det kom upp på MM? Jag vet inte med säkerhet därav vilken leverans av PS5 han syftade på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beckham0290:

Beställde du också digital?

Nej, SE den 23/6.

Visa signatur

i7-9700k @ 3,6GHz | ASUS RTX 2070 STRIX GAMING OC | Gigabyte Z390 AORUS Pro Wifi | HyperX 2x8GB 3200MHz | Corsair RM750X 750W | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus | Corsair Carbide 275Q

Permalänk
Medlem

Hämtade ut mitt paket som kändes otroligt lätt 🙄 öppnade direkt för att kolla, självklart har någon tagit ut ps5an, dosa o kablar o lämnat paketet tomt.☹️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rayzer86:

Hämtade ut mitt paket som kändes otroligt lätt 🙄 öppnade direkt för att kolla, självklart har någon tagit ut ps5an, dosa o kablar o lämnat paketet tomt.☹️

Vadå, fick du PS5 kartongen utan något i?

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rayzer86:

Hämtade ut mitt paket som kändes otroligt lätt 🙄 öppnade direkt för att kolla, självklart har någon tagit ut ps5an, dosa o kablar o lämnat paketet tomt.☹️

Någon i ledet har alltså tjuvat den? Paketet är annars väldigt tungt om än inte den elegantaste paketeringen med typ äggkartonger som håller fast den.

Men vad gör man om något sådant händer en?

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

Någon i ledet har alltså tjuvat den? Paketet är annars väldigt tungt om än inte den elegantaste paketeringen med typ äggkartonger som håller fast den.

Men vad gör man om något sådant händer en?

PostNord väger ju paketen så det borde gå att se där.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

PostNord väger ju paketen så det borde gå att se där.

Lär väl uppdagas ganska fort om någon på Postnord vart i syltburken? Lär ju gå att kollas upp ganska fort och enkelt.

Visa signatur

Meh

Permalänk

Jag syftade ialf på vi som beställde igår när det stod att den var i lager för omgående leverans. Det var inte förrän på kvällen de ändrade till två veckors leverans.

Så jag räknade med att beställde jag igår när de stod att PS5 fanns i lager för omgående leverans så skulle jag få konsolen innan helgen. Men nu blir jag osäker såklart..

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_jacobsson:

Jag syftade ialf på vi som beställde igår när det stod att den var i lager för omgående leverans. Det var inte förrän på kvällen de ändrade till två veckors leverans.

Så jag räknade med att beställde jag igår när de stod att PS5 fanns i lager för omgående leverans så skulle jag få konsolen innan helgen. Men nu blir jag osäker såklart..

Min bror beställde den 22/06, och har inte fått något ännu 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

Någon i ledet har alltså tjuvat den? Paketet är annars väldigt tungt om än inte den elegantaste paketeringen med typ äggkartonger som håller fast den.

Men vad gör man om något sådant händer en?

Någon på postmord måste tjuvat känns det som, ser efter att jag tittar nära att dom återförslutit paketet med en smalare tejp.
Mediamarkt däremot verkar än så länge sköta ärendet bra.
Borde det inte fastnat på vägen någonstans? för paketet vägde bara vad en dosa väger när jag väl hämtade ut det(extra dosan hade dom varit snäll och lämnat kvar).

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Vadå, fick du PS5 kartongen utan något i?

japp, bara kartong kvar. dock hade den som tog allt varit snäll och lämnat den extra ps5 kontrollen kvar.

Permalänk
Medlem

Dustin Home är inne på oktober månad nu med sina förhandsbokningar. Tänkte att det kanske är till någon nytta för den som har en förhandsbokning där.

Permalänk
Skrivet av Warus:

Min bror beställde den 22/06, och har inte fått något ännu 🤔

Vilken modell beställde han?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beckham0290:

Vilken modell beställde han?

Standard Edition.

Permalänk

Skickade medelande till media markt på Instagram, dom kollade mitt kund nummer. Jag beställde igår, vårt mål är att skicka ut alla beställda innan helgen fick jag som svar. Borde komma nästa vecka då

Permalänk
Skrivet av alebaler87:

Skickade medelande till media markt på Instagram, dom kollade mitt kund nummer. Jag beställde igår, vårt mål är att skicka ut alla beställda innan helgen fick jag som svar. Borde komma nästa vecka då

Härligt att höra! Så oklart när det ena dagen är i lager, nästa dag inte, sen två veckors leverans, sen i lager etc.

Permalänk
Medlem

Beställde från MM (Standard) 23/6 och fick det igår!

Permalänk
Medlem

Är här någon som fått levererat en Digital version från Mediamarkt de senaste två veckorna egentligen?
Jag beställde en digital den 27/6, hört av mig via mail till dem, där de svarar att vid nästa leverans skulle de skicka PS5an. Men när den leveransen kommer vet jag inte.
Min son hörde av sig via Instagram idag för att fråga Kundtjänst, fick kontakt och gav dem ordernr som killen skulle kolla upp när de digitala kommer in. Hör av mig om när jag vet mer. 👍

Permalänk
Skrivet av Koivu X:

Är här någon som fått levererat en Digital version från Mediamarkt de senaste två veckorna egentligen?
Jag beställde en digital den 27/6, hört av mig via mail till dem, där de svarar att vid nästa leverans skulle de skicka PS5an. Men när den leveransen kommer vet jag inte.
Min son hörde av sig via Instagram idag för att fråga Kundtjänst, fick kontakt och gav dem ordernr som killen skulle kolla upp när de digitala kommer in. Hör av mig om när jag vet mer. 👍

Jag har också beställt digital 26/6 , olika jävla bud hela tiden! Blir tokig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rayzer86:

Någon på postmord måste tjuvat känns det som, ser efter att jag tittar nära att dom återförslutit paketet med en smalare tejp.
Mediamarkt däremot verkar än så länge sköta ärendet bra.
Borde det inte fastnat på vägen någonstans? för paketet vägde bara vad en dosa väger när jag väl hämtade ut det(extra dosan hade dom varit snäll och lämnat kvar).

Tjuva post fy fan va vidrigt!

Permalänk
Medlem

Jag beställde den 23/6 och fick hem mitt PS5 i förrgår 😊

Permalänk
Skrivet av Megu:

Jag beställde den 23/6 och fick hem mitt PS5 i förrgår 😊

Disk eller Digital?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koivu X:

Är här någon som fått levererat en Digital version från Mediamarkt de senaste två veckorna egentligen?
Jag beställde en digital den 27/6, hört av mig via mail till dem, där de svarar att vid nästa leverans skulle de skicka PS5an. Men när den leveransen kommer vet jag inte.
Min son hörde av sig via Instagram idag för att fråga Kundtjänst, fick kontakt och gav dem ordernr som killen skulle kolla upp när de digitala kommer in. Hör av mig om när jag vet mer. 👍

Jag beställde DE + Handkontroll på MM den 23/6, inte fått något än.

Permalänk
Skrivet av shaakz:

Jag beställde DE + Handkontroll på MM den 23/6, inte fått något än.

Samma datum, samma beställning. Ingen konsol i sikte ☹️

Permalänk
Skrivet av Twosixtyfive:

Samma datum, samma beställning. Ingen konsol i sikte ☹️

+1 samma datum runt 17 tiden, DE. Inte hört något än

Permalänk
Konsolgrävare

Webhallen

https://www.webhallen.com/se/campaign/8902-PlayStation-Supply...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Fick mail från webhallen nu.


Fredag 9/7 har vi ett större antal enheter till försäljning online och dessa släpps ett antal hundratal enheter åt gången vid dessa tider.
9:30
10:30
13:30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rayzer86:

japp, bara kartong kvar. dock hade den som tog allt varit snäll och lämnat den extra ps5 kontrollen kvar.

Jag hoppas för din skull att du kollade igenom paketet direkt vid ombudet. Lär bli jobbigt att bevisa annars om du tog hem den. Berätta mer om hur du gick till väga snälla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Jag hoppas för din skull att du kollade igenom paketet direkt vid ombudet. Lär bli jobbigt att bevisa annars om du tog hem den. Berätta mer om hur du gick till väga snälla!

Paketet lär vara vägt vid varje stopp. Fanns det en PS5 i lådan ska vikten skilja sig, bör inte vara några jätteproblem.

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Bundlingarna i butik är konsol + handkontroll i valfri färg, eller konsol + spelet Ratchet & Clank: Rift Apart
Onlinesläppet har ovan bundlingar samt bundlingar med TV som passar för PS5.

+Handkontroll

Menar dom 2st handkontroller totalt då?