Laptop går ej att stänga av

Permalänk
Medlem

Laptop går ej att stänga av

Köpte wn dell xps 13 för 4 månader sen fick första problemet nu går inte att stänga av eller göra nånting den har låst sig helt. Vad kan man göra är det bara att vönta på att batteriet dör eller och hoppas på det bästa?

Permalänk
Medlem

Har du testat att hålla inne strömknappen ett tag? Ofta fungerar det, men man kan ha otur. Jag fick en totalhängning på min Thinkpad i vintras där det enda som hjälpte var att bocka ut ett gem och använda reset-knappen undertill som på dessa finns i ett omärkt litet hål. Dock inte säker på om XPS:en har en sådan. Jag hade i och för sig kunna plocka isär den och rycka batteriet också, men helst inte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Har du testat att hålla inne strömknappen ett tag? Ofta fungerar det, men man kan ha otur. Jag fick en totalhängning på min Thinkpad i vintras där det enda som hjälpte var att bocka ut ett gem och använda reset-knappen undertill som på dessa finns i ett omärkt litet hål. Dock inte säker på om XPS:en har en sådan. Jag hade i och för sig kunna plocka isär den och rycka batteriet också, men helst inte...

Okej jag har testat med strömknappen men det hjälper inte. Ska se om det finns nån extra knapp på min data.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alumni:

Okej jag har testat med strömknappen men det hjälper inte. Ska se om det finns nån extra knapp på min data.

Du har testat att hålla inne strömknappen i 30 sekunder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av payc:

Du har testat att hålla inne strömknappen i 30 sekunder?

Ja precis har testat det men hjälper inte just nu hoppas jag bara batteriet dör så nåt händer

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte hur det är på Dell XPS men på min lenovo så finns det en knapp under man kan trycka på med en pennspets för att göra en hard reset, Om det händer igen.

Permalänk
Medlem

Om det inte funkar att hålla in strömbrytaren efter 60+ sekunder tar du ut batteriet. Du kan sedan testa uppdatera BIOS för att förhindra framtida problem.